Jump to content
Aricia

Grunnlag for å lagre slettede regelbrudd?

Recommended Posts

Kollontaj

Lagrede innlegg som ikke er alvorlige, men som er regelbrudd må slettes etter kort tid, dersom man i det hele tatt har lov til lagring. Kort tid i mitt hode er feks 14 dager. Dersom ikke påminnelse eller advarsel er sendt innen den tid, kan man ikke forvente at innlegget skal ha noen som helst korrigerende effekt. Å sende pm i juni om manglende kilder fra januar når brukeren har hatt mange innlegg MED kilder etter regelbruddet, ser jeg på som helt meningsløst. Da er agendaen en annen enn å få brukeren til å følge reglene. 

Edited by Kollontaj

Fortsetter under...

Guest Sorbus

Jeg har også bedt om innsyn i «mappa mi», for når jeg leser hva som er lagret på andre brukere får jeg en klump i magen. Når jeg tenker på hvor mange ganger jeg har blitt moderert tenker jeg at en advarsel er rett rundt svingen og med en slik advarsel blir jeg altså holdt som gissel i tre måneder. Ofte oppdager jeg ikke at innlegget er moderert før etter lang tid. Noen ganger oppdager jeg det aldri. Ofte sitter jeg igjen som et spørsmålstegn fordi jeg tydeligvis forstår regelverket på en annen måte enn moderator. Nylig sto det at innlegget mitt var moderert selv om det fremdeles var identisk med det opprinnelige innlegget. Hvilke av disse overtrampene som eventuelt er lagret er ikke godt å si. Jeg håper på et oppklarende svar når forumansvarlig er tilbake på jobb.

Phaedra

Mange av spørsmålene her må dessverre vente til mandag, men vi forsøker å besvare de vi kan.

Phaedra,adm

loffen

:sukk:

Guest Winza
6 minutter siden, Phaedra skrev:

Mange av spørsmålene her må dessverre vente til mandag, men vi forsøker å besvare de vi kan.

Phaedra,adm

Du er veldig flink til å svare på alt folk spør om :) Jeg ville blitt helt utslitt av å svare på alt folk spør om i disse trådene :haar:

WCKD
4 minutter siden, Winza skrev:

Du er veldig flink til å svare på alt folk spør om :) Jeg ville blitt helt utslitt av å svare på alt folk spør om i disse trådene :haar:

Sånn går det når man har er regelverk som tilsynelatende ikke er helt i tråd med norsk lov 😉 

Annonse

Guest ilsep
2 minutter siden, WCKD skrev:

Sånn går det når man har er regelverk som tilsynelatende ikke er helt i tråd med norsk lov 😉 

Sant. Lurer på hvor lang tid det tar før de innser blemma og sletter meg. 

WCKD
1 minutt siden, ilsep skrev:

Sant. Lurer på hvor lang tid det tar før de innser blemma og sletter meg. 

Ja, de er litt vel sent ute med å fikse dette med tanke på at de flere bedrifter oppdaterte regelverket sitt og sendte ut e-post om dette i uke 21...

Guest Winza
8 minutter siden, WCKD skrev:

De gjør nok så godt som de kan, er ikke bare bare å drive et av Norges største forum

WCKD
4 minutter siden, Winza skrev:

De gjør nok så godt som de kan, er ikke bare bare å drive et av Norges største forum

Du vet at det juridiske ikke drives på dugnad eller? Det er jurister ansatt i Egmont eller er advokatfirma som jobber for dem som tar seg av det juridiske.

Du virker litt naiv ift hele dette personvernsaspektet.

Guest Winza
22 timer siden, WCKD skrev:

Du vet at det juridiske ikke drives på dugnad eller? Det er jurister ansatt i Egmont eller er advokatfirma som jobber for dem som tar seg av det juridiske.

Du virker litt naiv ift hele dette personvernsaspektet.

Bare synes man bør la tvilen komme dem til gode 

Edited by Winza

WCKD
Akkurat nå, Winza skrev:

Bare synes man børe la tvilen komme dem til gode 

Jeg ser ikke hvorfor tvilen skal komme dem til gode når vi har bevis på at de hverken følger sitt eget regelverk eller norsk lov.

Guest Winza
1 minutt siden, WCKD skrev:

Jeg ser ikke hvorfor tvilen skal komme dem til gode når vi har bevis på at de hverken følger sitt eget regelverk eller norsk lov.

Får se hva HM sier på mandag. Har spurt om å få se mappen 

Annonse

WCKD
2 minutter siden, Winza skrev:

Får se hva HM sier på mandag. Har spurt om å få se mappen 

Det er jo bevist at de lagrer innlegg i 3 år som de bruker mot oss, til tross for at de sier det kun skal være lagret i kort tid...

Guest Winza
Akkurat nå, WCKD skrev:

Det er jo bevist at de lagrer innlegg i 3 år som de bruker mot oss, til tross for at de sier det kun skal være lagret i kort tid...

Det er ikke bra nei. Har blitt litt av et kaos dette gitt

WCKD
8 minutter siden, Winza skrev:

Det er ikke bra nei. Har blitt litt av et kaos dette gitt

Nettopp, så de har ikke goodwill hos meg akkurat nå, skuffende at et så stort forum er såpass bakpå. Moderaterene som jobber gratis gjør jo en ellers god jobb!

Guest Winza
2 minutter siden, WCKD skrev:

Nettopp, så de har ikke goodwill hos meg akkurat nå, skuffende at et så stort forum er såpass bakpå. Moderaterene som jobber gratis gjør jo en ellers god jobb!

Spent på å se hvordan dette utvikler seg

fittesnerk
4 timer siden, WCKD skrev:

:fnise:

Kollontaj

Veldig lite som henger på greip med modereringen i trådene, i Anne-Brith-tråden kan man skrive om både far og svigerfamilie, om yrker og utdanning på enkeltpersoner, samt om økonomien deres. Dette får stå etter moderering. I CBE-tråden skal de samme brukerne forstå at å skrive at moren til bloggeren er pen bryter med reglene (og blir lagret), til tross for at hun har stilt opp på utallige bilder og vist frem hjemmet sitt. Rekk opp hånda den som forstår reglene. 

🙄

Guest Asti

@Kollontaj  jeg har lagt merke til det samme. Forhåpentligvis kan @HanneMari Egmont si noe om hvorfor regelen "omtale av trejdepersoner" praktiseres ulikt inne på Rampelyset.  :) 

Guest
This topic is now closed to further replies.

Artikler fra forsiden

• Create New...