Gå til innhold

Jeg ble truet på livet, venninne bare så på.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og det ser dumt ut fra utsida. Hvis noen hadde etterlatt meg alene i en sånn situasjon, hvor jeg ble banket opp og truet på livet, så hadde ikke denne unnskyldningen hjulpet. Jeg har selvfølgelig mer respekt for en venn som hjelper en venn i nød enn en venn som fryser og så unnskylder seg med sjokk. Jeg har havnet i to sjokksituasjoner hvor jeg sa til meg selv, i en forvirret og hyperaktiv tilstand, bedre å gjøre noe enn ikke gjøre bedre å gjøre noe enn å ikke gjøre noe. Man kan faktisk GJØRE NOE, også i en sjokktilstand.

Anonymkode: 0ed9e...80b

ALLE KLARER IKKE Å TENKE SÅNN OM DE ER I SJOKK!! 

sånn, forstår folk det nå eller trenger vi en større t-skje?? 

Anonymkode: ba5d4...5f1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Three unstable persons in one apartment, late at night...what could go wrong? A new scenario directed by Quentin Tarantino, starring etc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

ALLE KLARER IKKE Å TENKE SÅNN OM DE ER I SJOKK!! 

sånn, forstår folk det nå eller trenger vi en større t-skje?? 

Anonymkode: ba5d4...5f1

Nei. Man kan faktisk trenes opp i å reagere i slike situasjoner. Man er ikke enten disponibel for å respondere sånn eller ikke. Beklager. Jeg har mer sympati med den som blir angrepet. Må du ha det inn med te-skje?

Anonymkode: 0ed9e...80b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Man kan faktisk trenes opp i å reagere i slike situasjoner. Man er ikke enten disponibel for å respondere sånn eller ikke. Beklager. Jeg har mer sympati med den som blir angrepet. Må du ha det inn med te-skje?

Anonymkode: 0ed9e...80b

Dessuten er det bra at hun angrer, kanskje til og med skamme seg. I noen tilfeller er det nettopp skam som gjør at man kan ta tak og forandre på ting. Mener du at venninnen skal gå fra denne situasjonen med fullkomment ren samvittighet?

Anonymkode: 0ed9e...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Man kan faktisk trenes opp i å reagere i slike situasjoner. Man er ikke enten disponibel for å respondere sånn eller ikke. Beklager. Jeg har mer sympati med den som blir angrepet. Må du ha det inn med te-skje?

Anonymkode: 0ed9e...80b

Regner med at du går i hardtrening for alt som KAN skje i livet? Jeg har da sympati med den som blir angrepet, men det må da være mulig å forstå den andre også. Det er ikke så vanskelig, gi det et forsøk. 

Anonymkode: ba5d4...5f1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at du går i hardtrening for alt som KAN skje i livet? Jeg har da sympati med den som blir angrepet, men det må da være mulig å forstå den andre også. Det er ikke så vanskelig, gi det et forsøk. 

Anonymkode: ba5d4...5f1

Jeg har gitt det et forsøk. Jeg forstår den andre. Jeg har vært den andre, og jeg har reagert. Og ja, jeg fantaserer mye så jeg har "besøkt" en del slike situasjoner i hue allerede. Som sagt: En som går fra dette og unnskylder seg med full forståelse for seg selv, UTEN å angre, eller UTEN å skamme seg, det er DEN man kan si bye bye til. Det er ikke verre enn det. Jeg kan selvfølgelig forstå, men den andre vennen må angre og skamme seg, ikke si: JEG VAR I SJOKK, det må DU forstå. Sånne forklaringer gidder jeg ikke.

Anonymkode: 0ed9e...80b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingrid78

Hva mener du hun skulle gjort? Hun var i sjokk men klarte likevel å tenke langt nok til å ringe politiet som man skal. Hadde det vært bedre om hun ble drept selv, ble drapskvinne eller straffet for overfall? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gitt det et forsøk. Jeg forstår den andre. Jeg har vært den andre, og jeg har reagert. Og ja, jeg fantaserer mye så jeg har "besøkt" en del slike situasjoner i hue allerede. Som sagt: En som går fra dette og unnskylder seg med full forståelse for seg selv, UTEN å angre, eller UTEN å skamme seg, det er DEN man kan si bye bye til. Det er ikke verre enn det. Jeg kan selvfølgelig forstå, men den andre vennen må angre og skamme seg, ikke si: JEG VAR I SJOKK, det må DU forstå. Sånne forklaringer gidder jeg ikke.

Anonymkode: 0ed9e...80b

Besøkt sånne situasjoner i huet ja 🙄 Nå har faktisk ikke denne personen sagt «jeg var i sjokk» men man kan anta det når man leser hva som skjedde. Du «gidder ikke» nei, sikkert trivelig å havne i en ulykke med du tenker jeg.

Anonymkode: ba5d4...5f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Besøkt sånne situasjoner i huet ja 🙄 Nå har faktisk ikke denne personen sagt «jeg var i sjokk» men man kan anta det når man leser hva som skjedde. Du «gidder ikke» nei, sikkert trivelig å havne i en ulykke med du tenker jeg.

Anonymkode: ba5d4...5f1

Jeg har reddet to stykker fra ulykker, så ja, jeg skulle tenke at det er forholdsvis trivelig, eller i hvert fall praktisk, med tanke på ditt eget liv. Du trenger ikke sette pris på det, men jeg stoler ikke på folk som sier "jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort i en sånn situasjon", jeg synes det vitner om ansvarsfraskrivelse. Synes du det er rart?

Anonymkode: 0ed9e...80b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg har reddet to stykker fra ulykker, så ja, jeg skulle tenke at det er forholdsvis trivelig, eller i hvert fall praktisk, med tanke på ditt eget liv. Du trenger ikke sette pris på det, men jeg stoler ikke på folk som sier "jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort i en sånn situasjon", jeg synes det vitner om ansvarsfraskrivelse. Synes du det er rart?

Anonymkode: 0ed9e...80b

Men hvordan skal en person som aldri har vært i en sånn situasjon vite hvordan de vil reagere?? Svar meg på det er du snill. For svarene dine vitner egentlig bare om at du ikke har noen forståelse for hvordan menneskekroppen faktisk fungerer og at den av og til streiker. Skaff deg litt mer kunnskap å kom tilbake 

Anonymkode: ba5d4...5f1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan skal en person som aldri har vært i en sånn situasjon vite hvordan de vil reagere?? Svar meg på det er du snill. For svarene dine vitner egentlig bare om at du ikke har noen forståelse for hvordan menneskekroppen faktisk fungerer og at den av og til streiker. Skaff deg litt mer kunnskap å kom tilbake 

Anonymkode: ba5d4...5f1

Jo, det har jeg forståelse for, men altfor mange bruker dette sjokk-elementet når det mange ganger handler om feighet. Det handler om plikten til å hjelpe andre mennesker i nød. Jeg kan godt bli mer forståelsesfull, jeg, det er jeg fullt klar over. Men kanskje kan også alle som later som om de ikke har et valg faktisk tenke mer over at de faktisk har det, også i situasjoner med forvirring og redsel.

Anonymkode: 0ed9e...80b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FrodeF skrev:

Hvis han ville kvalt deg hadde du vært død. Kvalt i 5 minutter uten å puste?? Du ljuger så det renner av deg. 

Jeg ble ikke kvalt, hvor har jeg skrivd det? Han la hardt press på hodet mitt. 

Ts

Anonymkode: d4829...b53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som mener at å være i sjokktilstand ikke er en unnskyldning til å ikke reagere 10/% fornuftig og korrekt: dersom dere snur litt på det og tar f.eks en person som blir utsatt for en overfallsvoldtekt og som går inn i en sjokktilstand og derav ikke klarer å rømme, gjøre motstand eller rope på hjelp; mener dere da at dette er en ansvarsfraskrivelse? At vedkommende delvis har seg selv å takke for at de ikke gjorde nok for å redde seg selv fra situasjonen? At vedkommende var feig og egoistisk?

Å være i en sjokktilstand varierer nok fra person til person, men å si at noen bruker dette som en hvilepute for å ikke ha reagert korrekt kan umulig ha vært i en ordentlig panikktilstand.

Anonymkode: 810dd...533

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til de som mener at å være i sjokktilstand ikke er en unnskyldning til å ikke reagere 10/% fornuftig og korrekt: dersom dere snur litt på det og tar f.eks en person som blir utsatt for en overfallsvoldtekt og som går inn i en sjokktilstand og derav ikke klarer å rømme, gjøre motstand eller rope på hjelp; mener dere da at dette er en ansvarsfraskrivelse? At vedkommende delvis har seg selv å takke for at de ikke gjorde nok for å redde seg selv fra situasjonen? At vedkommende var feig og egoistisk?

Å være i en sjokktilstand varierer nok fra person til person, men å si at noen bruker dette som en hvilepute for å ikke ha reagert korrekt kan umulig ha vært i en ordentlig panikktilstand.

Anonymkode: 810dd...533

Hvordan klarer du å sammenligne å bli voldtatt med å ikke hjelpe en venn og late som om dette er det samme? Å bli overfalt er da langt mer dramatisk enn å være vitne til en ulykke. Det jeg derimot ville sett på som ansvarsfraskrivelse var dersom noen ikke grep inn i voldtekten, og det skjer dessverre gang på gang, at folk ignorerer mennesker som trenger hjelp. Merkelig sammenligning du drar. Den funker ikke.

Anonymkode: 0ed9e...80b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Å være i en sjokktilstand varierer nok fra person til person, men å si at noen bruker dette som en hvilepute for å ikke ha reagert korrekt kan umulig ha vært i en ordentlig panikktilstand.

Anonymkode: 810dd...533

Man har ikke panikk når man sitter og ser på. Da befinner man seg i en apatisk tilstand. Om jeg husker rett skiller man mellom sjokk: apati, panikk, svakhet/forvirring.

Anonymkode: 0ed9e...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun kunne jo prøvd andre måter å dytte han vekk på. Her virker det som hun kun prøvde en metode og gav opp fort!

Anonymkode: 5e8c4...a85

Hva om hun var i sjokk?? Hvor er rommet for at hun var stiv av skrekk? Mange tøffinger der ute som skulle vært livvakter ser jeg...🙄

Anonymkode: 029f1...a4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Til de som mener at å være i sjokktilstand ikke er en unnskyldning til å ikke reagere 10/% fornuftig og korrekt: dersom dere snur litt på det og tar f.eks en person som blir utsatt for en overfallsvoldtekt og som går inn i en sjokktilstand og derav ikke klarer å rømme, gjøre motstand eller rope på hjelp; mener dere da at dette er en ansvarsfraskrivelse? At vedkommende delvis har seg selv å takke for at de ikke gjorde nok for å redde seg selv fra situasjonen? At vedkommende var feig og egoistisk?

Å være i en sjokktilstand varierer nok fra person til person, men å si at noen bruker dette som en hvilepute for å ikke ha reagert korrekt kan umulig ha vært i en ordentlig panikktilstand.

Anonymkode: 810dd...533

Det er mange, som aldri har hatt en stressituasjon som står mellom liv og død, som tror det er såå kjempeenkelt..... Ikke alle i verden har gangsyn! Veldig mange lider av "bedrevitensyken" - helt til de har hatt den selv ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om hun var i sjokk?? Hvor er rommet for at hun var stiv av skrekk? Mange tøffinger der ute som skulle vært livvakter ser jeg...🙄

Anonymkode: 029f1...a4e

Hvor er egentlig sympatien for hun som faktisk ble angrepet? Rommet for at venninna ble stiv av skrekk er i hele tråden, hvis du ser etter. Det er det folk flest sier. Det må være lov å ha innvendinger.

 

4 minutter siden, Tiara07 skrev:

Det er mange, som aldri har hatt en stressituasjon som står mellom liv og død, som tror det er såå kjempeenkelt..... Ikke alle i verden har gangsyn! Veldig mange lider av "bedrevitensyken" - helt til de har hatt den selv ;)

Ja, for nåde den som faktisk sier at det går an å snappe ut av situasjoner for å hjelpe til. Janteloven lenge leve. Det er dessuten ingen her som har sagt det er enkelt. Det er fryktelig vanskelig. Det betyr ikke at det ikke finnes muligheter. Det er en grunn til at folk kan være livvakter, kan redde liv i situasjoner hvor alle ser ut til å stivne. Ofte er de redde for å gjøre noe galt, og følger heller egen usikkerhet enn å i det minste forsøke, selv om man kan gjøre ting feil.

Anonymkode: 0ed9e...80b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Hadde du vært min venninne hadde jeg vel ikke giddet å ringe politiet engang.

Så jævla ufin du er TS, jeg blir helt sjokkert!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, duplexx skrev:

Herregud. Hadde du vært min venninne hadde jeg vel ikke giddet å ringe politiet engang.

Så jævla ufin du er TS, jeg blir helt sjokkert!!

Min gifte venninne roter med en fyr jeg har sex med og følelser for ( fullt vitende om dette ) og tar han med hjem til meg, hvor jeg selvfølgelig blir rasende når jeg får vite hva de har gjort og blir angrepet når jeg sier han skal komme seg ut. Jeg er ikke alene om å være «ufin» i denne situasjonen.

Ts

Anonymkode: d4829...b53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...