Gå til innhold

Jeg ble truet på livet, venninne bare så på.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke at hun skulle slått ham i hodet eller liknende. Da kunne hun fort endt opp med å drepe han. Det er ikke som på film at alle tåler et hodeslag veldig godt, våkner igjen 5 minutter senere og alt er greit. Man kan få permanente skader eller dø av det. I og med at du fremdeles greide å snakke så var dette kanskje ikke det verste som kunne skje. Hadde du besvimt og sluttet å røre på deg så måtte hun foretatt seg noe mer.

Dette er jo lett for meg å si det nå, når hendelsen er over og vi vet hvordan det endte. Og jeg sier ikke at hun var rasjonell i det øyeblikket og nødvendigvis gjorde rett, men alt i alt så kunne dette gått mye verre, på mange måter.

Jeg forstår at dette var jævlig for deg å oppleve og selv om jeg skriver dette, så hadde jeg nok følt det på samme måten som du gjør nå, om jeg var deg. Det er forståelig!

Anonymkode: 300e7...478

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Minitroll skrev:

Men, herregud. Det var vel flere på denne festen din? Hun ringte politiet i det minste. 

Det var nach. Bare oss.

Ts

Anonymkode: d4829...b53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation

Hun gjorde alt riktig her

Hun forsøkte først å hjelpe deg, men fikk det ikke til. Hun tilkalte derfor politi som kom.

I tillegg hvis hun hadde forsøkt videre slag, vold etc så kunne situasjonen fort eskalert til at dere begge ble skadet. Det er vel ikke ønskelig?

Endret av Reputation
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Hu bare satt der?" Nei, det gjorde hun ikke. Hun gjorde noe fornuftig og ringte politiet i tillegg til å være i sjokk. Alle reagerer ulikt når de er i sjokk. Vær glad hun ringte etter hjelp du, ellers hadde du vel blitt banket til døde av mannen.. Du burde takke henne i stedet.

Hva mener du hun skulle gjort da? Prøvd å få han vekk? Han er sikkert mye sterkere enn henne, og klarer å håndtere dere begge samtidig. Du som ligger forslått på bakken/gulvet, og som ikke kan gjøre så mye motstand, og bruke tiden på å slå ned venninna di, og plutselig ligger dere begge der..  Risikere at hun selv blir et offer, eller ringe etter hjelp? Hva synes du er mest fornuftig?

Jeg ville heller reagert på hvem som rota seg borti hvem situasjonen. Du burde skaffe deg hjelp..noen å prate med...

Anonymkode: e0f21...b8b

Jeg har som sagt psykiater. 

Reagerer spesielt på dette siden jeg har vært i samme situasjon selv, venn fikk bank og jeg gikk mellom, jeg fikk meg riktignok et smell i hodet, men jeg reddet vennen min. 

Ts

Anonymkode: d4829...b53

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lager du flere innlegg om hendelsen, når du bare kan fortsette på den forrige? 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kuttet ut den såkalte venninna. Ingen venninner gjør sånt. Om man ikke er 14 da. At Hun ikke gjorde mer etter et forsøk skjønner jeg. Du kan si hun skulle slått med stekepanne osv. Men da hadde hun utsatt seg selv så han kunne gått løs på henne også. Noen måtte snakke med politiet også.... 

Anonymkode: 873f4...118

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har som sagt psykiater. 

Reagerer spesielt på dette siden jeg har vært i samme situasjon selv, venn fikk bank og jeg gikk mellom, jeg fikk meg riktignok et smell i hodet, men jeg reddet vennen min. 

Ts

Anonymkode: d4829...b53

Det er deg Hi. Folk er forskjellige og det må du bare akseptere. Jeg ble voldtatt og nesten drept av min eks. Jeg kjempet i mot og kom fra det med livet i hold. Min venninne opplevde det samme, men ble ødelagt for livet fordi hun ikke klarte å kjempe i mot. Skulle jeg sakt til hu at det bare var å kjempe og at hun kunne takke seg selv? 

Nei, veit du hva. Du burde skjerpe deg. Din venninne prøvde og hun ringte politiet. Hun gjorde alt riktig. Har du i det hele tatt spurt henne om hvordan hu har det eller føler det? Greit at du opplevde dette som fælt. Men dine forventninger kan du ikke legge på skuldrene til andre. Du er ute etter å gi noen skylda for det her og det er kun han fyren som skal lastes.

Anonymkode: 98801...9c9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er deg Hi. Folk er forskjellige og det må du bare akseptere. Jeg ble voldtatt og nesten drept av min eks. Jeg kjempet i mot og kom fra det med livet i hold. Min venninne opplevde det samme, men ble ødelagt for livet fordi hun ikke klarte å kjempe i mot. Skulle jeg sakt til hu at det bare var å kjempe og at hun kunne takke seg selv? 

Nei, veit du hva. Du burde skjerpe deg. Din venninne prøvde og hun ringte politiet. Hun gjorde alt riktig. Har du i det hele tatt spurt henne om hvordan hu har det eller føler det? Greit at du opplevde dette som fælt. Men dine forventninger kan du ikke legge på skuldrene til andre. Du er ute etter å gi noen skylda for det her og det er kun han fyren som skal lastes.

Anonymkode: 98801...9c9

Men hva med at hun rotet med en jeg har følelser for og sex med? Er det ei venninne?

Ts

Anonymkode: d4829...b53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har som sagt psykiater. 

Reagerer spesielt på dette siden jeg har vært i samme situasjon selv, venn fikk bank og jeg gikk mellom, jeg fikk meg riktignok et smell i hodet, men jeg reddet vennen min. 

Ts

Anonymkode: d4829...b53

Alle er ikke som deg vettu!! 

Anonymkode: ba5d4...5f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hva med at hun rotet med en jeg har følelser for og sex med? Er det ei venninne?

Ts

Anonymkode: d4829...b53

Dette er to forskjellige ting. Hun suger for å ha begynt å rote med en du liker, det er riktig. Men å sammenligne det og det at du fikk juling og hun gikk i sjokk er utrolig barnslig av deg. 

Anonymkode: ba5d4...5f1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle er ikke som deg vettu!! 

Anonymkode: ba5d4...5f1

Jada, jeg skjønner det. Men skjønn at jeg er frustrert pga dette da. Ei venninne siden barneskolen gjør dette mot meg ( roter med en jeg styrer med ), jeg blir utsatt for vold av fyren ( ikke at det var hennes skyld ) OG må flytte ut av leiligheten min.

Ts

Anonymkode: d4829...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva med at hun rotet med en jeg har følelser for og sex med? Er det ei venninne?

Ts

Anonymkode: d4829...b53

Akkurat det spørsmålet har vel ingenting med temaet til denne tråden? Nå må du begynne å samle tankene litt her. Du har jo lagd 3 tråder ang denne hendelsen her nå. La diskusjonen rundt akkurat den biten være i tråden som omhandler akkurat den tingen? Siden det er du selv som har delt opp i forskjellige tråder kan du i det minste holde deg innenfor tematikken du har satt for hver enkelt tråd. 

Anonymkode: 5f8b9...dbf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation

Hvem er du egentlig sint på her?

Han som slo og utøve vold mot deg, eller hun som rota med han?

For ja, det var dårlig gjort av venninna di men er det virkelig kun det du siter igjen med etter den kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor reagerte du sånn, skrek at han skulle komme seg ut? Var det noe åpenbart ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jada, jeg skjønner det. Men skjønn at jeg er frustrert pga dette da. Ei venninne siden barneskolen gjør dette mot meg ( roter med en jeg styrer med ), jeg blir utsatt for vold av fyren ( ikke at det var hennes skyld ) OG må flytte ut av leiligheten min.

Ts

Anonymkode: d4829...b53

Men herlighet du kan da ikke lage en tråd på et forum å forvente at ALLE skal være enige med deg. Ja det var dårlig gjort av henne å begynne å rote med en du liker. Men at du ble utsatt for vold å må flytte fra leiligheten kan du da for f*** ikke klandre henne for, sånn som du gjør nå!! Ta litt ansvar for ditt eget liv!! 

Anonymkode: ba5d4...5f1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gent82 skrev:

Hvorfor reagerte du sånn, skrek at han skulle komme seg ut? Var det noe åpenbart ?

Fordi venninna mi fortalte at de hadde rotet sammen på veien. 

Ts

Anonymkode: d4829...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men herlighet du kan da ikke lage en tråd på et forum å forvente at ALLE skal være enige med deg. Ja det var dårlig gjort av henne å begynne å rote med en du liker. Men at du ble utsatt for vold å må flytte fra leiligheten kan du da for f*** ikke klandre henne for, sånn som du gjør nå!! Ta litt ansvar for ditt eget liv!! 

Anonymkode: ba5d4...5f1

Hadde ikke hun rotet med han og tatt han med, så hadde jeg ikke reagert. 

Men ja, skjønner hva du mener. Tar ansvar for mitt liv og skal se på ny leilighet nå. 

Ts

Anonymkode: d4829...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva med at hun rotet med en jeg har følelser for og sex med? Er det ei venninne?

Ts

Anonymkode: d4829...b53

For deg nei, jeg kunne ikke brydd meg mindre. Hvis en gutt hadde behandlet meg slik så hadde jeg kuttet han ut. En fyr gjør ikke en dritthandling ut av det blå. Du burde kuttet han ut for lenge siden. 

 

Anonymkode: 98801...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation

På en måte tenker jeg du skal være sjeleglad for hva din venninne gjorde. For denne voldelige siden av han har ikke kommet plutselig, det er bare noe du ikke har sett før. Så var han i stand til å gjøre det den kvelden, så ville dette ha skjedd før eller senere når hun ikke var der. Så flott at du kom deg ut av en voldelig relasjon, før du ble mer skadet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke hun rotet med han og tatt han med, så hadde jeg ikke reagert. 

Men ja, skjønner hva du mener. Tar ansvar for mitt liv og skal se på ny leilighet nå. 

Ts

Anonymkode: d4829...b53

Du gir jo henne skylden for alt her. Skjønner at du er bitter, men hva skal du gjøre da? Gå å være sint og sur resten av livet? Eller skal du prøve å gå videre? 

Anonymkode: ba5d4...5f1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...