Gå til innhold

Jeg har lyst til å gi opp og dra.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet inn i ett hjem som gravid. Fikk samboer og to bonusbarn. 

Bonusbarna var vakre og snille, men så ble de eldre. 

Jeg forsto at barna aldri hadde hadde grenser fra fars side. De fikk være oppe til sent på kveld, de var frekke uten at noen fortalte de at det ikke var greit, bortskjemte.

Det er fortsatt slik.. De er større nå, men desto verre.

De gjør ingenting hjemme, og forventer at alt skal komme på sølvfat. Faren tar ikke ansvar, gir ikke konsekvenser.

Prøver jeg å ta tak, så får jeg kjeft fra både barn og far. 

Nå er jeg der at jeg gråter mine stille tårer hver kveld etter at jeg har lagt meg. Jeg er sliten, fortvilet og frustrert. Etter mange år med dette har jeg begynt å mislike både samboer og barna hans. Jeg har lyst til å gi opp og dra.

Anonymkode: 3073a...a88

Videoannonse
Annonse
Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Kanskje det er nettopp det du skal? Man skal trives i sitt egen hjem.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Bøff Eløff skrev:

Kanskje det er nettopp det du skal? Man skal trives i sitt egen hjem.

Ja.. men det er ett så stort steg å gå.. Og hva skjer med barna da?? og med fellesbarn som jeg nå oppdrar helt alene??                  Og med en økonomi som er ræva fra før så vet jeg sannelig ikke hvordan jeg skal gjøre det..  

Skrevet

Hvor gamle er barna? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. men det er ett så stort steg å gå.. Og hva skjer med barna da?? og med fellesbarn som jeg nå oppdrar helt alene??                  Og med en økonomi som er ræva fra før så vet jeg sannelig ikke hvordan jeg skal gjøre det..  

Se på egen økonomi og hvordan den kan bedres. Ny jobb? Studier? Barnet skal jo ha samvær med far uansett, da kan du eventuelt jobbe litt ekstra den tiden barnet er hos far. 

Om forholdet kan reddes er det selvfølgelig verdt å forsøke det, men da må du sette foten ned for deg selv og sette deg i respekt. Kommunikasjon er kjempeviktig! Du skal også respekteres av de andre i husstanden, det er ditt hjem også. Sett hardt mot hardt, suppler gjerne med parterapi eller lignende slik at noen utenfra kan gi innspill til far. 

Anonymkode: 183f8...526

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Tvist skrev:

Hvor gamle er barna? 

13 og 16

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må uansett ta oppdragelsen alene siden far i huset ikke engang har klart å oppdra de to eldre barna... Det er faktisk lettere når man er alene...

ANg økonomi så må du da fikse det. Hva skal til for å øke inntekten din, evt redusere utgiftene dine. Det er ting du må se på og gjøre endringer for å fikse det.

pengene ordner seg på en eller annen måte uansett. Som aleneforsørger er der støtte å få, les på nav sine sider.

Anonymkode: 24e89...80c

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

13 og 16

Unger i den alderen er ofte ufordragelige uansett, tenåringer tester grenser. 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Tvist skrev:

Unger i den alderen er ofte ufordragelige uansett, tenåringer tester grenser. 

Joda, men da må jo fireldrene gjøre «jobben» sin å si hva som er greit å ikke greit... de har vært slik nesten siden starten, for sju år siden

AnonymBruker
Skrevet

Forventer far også at alt skal komme på sølvfat, og at det er du som er butler, tjener, vaskehjelp osv helt alene? I så fall, kan du jo ta det opp med ham, og vinkle det på en annen måte enn at det er barna hans du snakker om? Hør om dere kan dele litt på husarbeidet ettersom dere deler hus? Så får han kanskje sett på hvor mye du rydder og vasker etter barna hans, som strengt talt er voksen nok til å i alle fall rydde etter seg selv...

Finnes jo også en strengere måte å gjøre det på, dersom dere har kommet dit allerede. "Fra nå av rydder vi alle i huset opp etter oss selv", så får de sett selv hvor mye de trenger deg -- kanskje snur alt da?

Anonymkode: 24494...5a7

AnonymBruker
Skrevet
På 8.6.2018 den 9.46, AnonymBruker skrev:

Hvorfor oppdrar du barnet deres helt alene? Hvorfor setter han ikke grenser eller er interessert i barna sine?

Anonymkode: 1a432...4c7

Skrevet

List opp oppgavene i hjemmet = dere to voksnes felles ansvar, del på 2

List opp ekstraoppgavene som kommer med deres felles barn = deŕe to voksnes felles ansvar, del på 2

List opp ekstraoppgavene som kommer av at de store barna ikke ordner etter seg, hjelp til kjøring osv = hans ansvar å sørge for, eller han må sørge for å få dem til å gjøre det selv. 

Du trenger ikke å bedrive slavearbeid for 3 utakknemlige familiemedlemmer. Bestem grensene dine og hold deg til dem. Plasser ansvaret for særkullsbarna, deres oppdragelse, og opprydning av hva de forårsaker der det hører hjemme: Hos deres foreldre. 

(Er helt for at steforeldre kan være med å drifte familien uavhengig av hvem sine barn det er i enighet med bioforelder, men det er en forutsetning at bioforelderen stiller opp selv, krever at barna respekterer steforelder, og tar ansvar om det blir konflikter.) 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
10 minutter siden, Biloba skrev:

List opp oppgavene i hjemmet = dere to voksnes felles ansvar, del på 2

List opp ekstraoppgavene som kommer med deres felles barn = deŕe to voksnes felles ansvar, del på 2

List opp ekstraoppgavene som kommer av at de store barna ikke ordner etter seg, hjelp til kjøring osv = hans ansvar å sørge for, eller han må sørge for å få dem til å gjøre det selv. 

Du trenger ikke å bedrive slavearbeid for 3 utakknemlige familiemedlemmer. Bestem grensene dine og hold deg til dem. Plasser ansvaret for særkullsbarna, deres oppdragelse, og opprydning av hva de forårsaker der det hører hjemme: Hos deres foreldre. 

(Er helt for at steforeldre kan være med å drifte familien uavhengig av hvem sine barn det er i enighet med bioforelder, men det er en forutsetning at bioforelderen stiller opp selv, krever at barna respekterer steforelder, og tar ansvar om det blir konflikter.) 

Som jeg skulle sagt det selv. 

Satte faktisk det som "krav" da jeg ble sammen med far og to bonusbarn for mange år siden, jeg skal kunne si og gjøre hva jeg vil til ungene på lik linje som biomor/far. Jeg respekterer barna og de respekterer meg, sånn har det vært fra dag en. Men det er som du sier, viktig at faren er "på min side", eller jeg på hans selvsagt. Vi drar lasset alle sammen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...