Gå til innhold

Faren min får besøk dame fra filippinene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skal starte jeg, er helt satt ut nå. 

Fikk nettopp vite at min far har truffet en filippinsk dame på nettet via felles venner. Hun er 7 år eldre enn meg, og 17 år yngre enn han. Dette kom som lyn fra klar himmel, da han selv har vært ganske negativ til menn som "kjøper" seg asiatiske damer. De har visst snakket sammen over nettet, og har nå avtalt at hun skal komme til Norge for å bo hos han i noen måneder, hvor han da dekker alt av utgifter, flybilletter osv.. 

Han er virkelig verdens beste mann, og overhode ikke en fyr man vanligvis ser med slike damer. Snill, smart, tålmodig, omsorgsfull, og med (det jeg regner som) gode verdier. Dessverre har han nok også vært veldig ensom etter at min mor gikk fra han, og har aldri klart å komme over henne. Han sammenligner alle damer med henne, og har derfor ikke greid å finne kjærligheten på nytt. Er overbevist om at han blir å elske henne til den dagen han dør. Det er vondt å tenke på. Sliter derfor veldig med å forstå hvorfor han har valgt denne løsningen. Dersom han har sex med henne så er jo det nærmest som prostitusjon å regne, ettersom han betaler alt for henne. Eller? Klarer bare ikke å forstå hva som har fått han til å gjøre noe som dette, da han virkelig fortjener noen bedre, noen som ikke bruker han bare for å komme seg til Norge.

Hvordan hadde du reagert i en slik situasjon? Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette... 

Anonymkode: 96b79...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La han slippe ensomhet og være lykkelig? 

Anonymkode: 95bfe...e7c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær positiv! Hun trenger ikke nødvendigvis se han som "walking dollar", men sannsynligvis gjør hun det. Men de kan likevel få et fint liv sammen. Du får se etter tegnene og sette bremser i tilfelle.

Anonymkode: 9cf2a...9f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil selvsagt at han skal være lykkelig, men synes bare det er så synd. Virker som han selv også synes at det er flaut, så jeg skjønner ikke hvorfor han selv ønsker å degradere seg selv ved å gjøre dette.

Anonymkode: 96b79...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært glad for at faren min kunne ha funnet en å bli glad i. Philippinere er hyggelige og trofaste, så hvis det blir klaff mellom din far og denne damen,  så kan han bli lykkelig for resten av livet. Er ikke det bra da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, tirben skrev:

Hadde vært glad for at faren min kunne ha funnet en å bli glad i. Philippinere er hyggelige og trofaste, så hvis det blir klaff mellom din far og denne damen,  så kan han bli lykkelig for resten av livet. Er ikke det bra da?

Filippinere er som folk flest, forskjellige. At hun er voldsomt betatt er tvilsomt. At motivasjonen ligger i at hun ser for seg et liv med økonomisk frihet, desto større. 

Det kan være god nok motivasjon til å gjøre din far lykkelig. Eller ikke. 

Anonymkode: 8199b...62f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt at denne dama planla å rane han for alt av penger og verdier

Anonymkode: b18ea...9c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hvor jeg skal starte jeg, er helt satt ut nå. 

Fikk nettopp vite at min far har truffet en filippinsk dame på nettet via felles venner. Hun er 7 år eldre enn meg, og 17 år yngre enn han. Dette kom som lyn fra klar himmel, da han selv har vært ganske negativ til menn som "kjøper" seg asiatiske damer. De har visst snakket sammen over nettet, og har nå avtalt at hun skal komme til Norge for å bo hos han i noen måneder, hvor han da dekker alt av utgifter, flybilletter osv.. 

Han er virkelig verdens beste mann, og overhode ikke en fyr man vanligvis ser med slike damer. Snill, smart, tålmodig, omsorgsfull, og med (det jeg regner som) gode verdier. Dessverre har han nok også vært veldig ensom etter at min mor gikk fra han, og har aldri klart å komme over henne. Han sammenligner alle damer med henne, og har derfor ikke greid å finne kjærligheten på nytt. Er overbevist om at han blir å elske henne til den dagen han dør. Det er vondt å tenke på. Sliter derfor veldig med å forstå hvorfor han har valgt denne løsningen. Dersom han har sex med henne så er jo det nærmest som prostitusjon å regne, ettersom han betaler alt for henne. Eller? Klarer bare ikke å forstå hva som har fått han til å gjøre noe som dette, da han virkelig fortjener noen bedre, noen som ikke bruker han bare for å komme seg til Norge.

Hvordan hadde du reagert i en slik situasjon? Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette... 

Anonymkode: 96b79...fa0

Faren min er sammen med en fra brasil. At hun er økonomisk avhengig av forholdet er jo bare bra. Dere behøver jo ikke å forstå dette her, men jeg lurer på en ting, - ville du likt om moren eller faren din involverte seg i hvem du var sammen med? Kan ikke du få være sammen med hvem du vil, og faren din være sammen med hvem han vil?

Kanskje det er sunt for faren din og få en liten avveksling fra moren din? Hun var ikke lojal og trofast slik kanskje den nye dama er, og enda så vil du forsøke å ødelegge idyllen? Bare fordi du er fordomsfull av natur? Si meg, - har du egentlig reflektert over dine egne betraktninger? Hvorfor i all verden skal dette her være dumt på noen som helst måte?

Forresten bør hun få seg egen jobb, og dermed slipper hun å være en økonomisk avhengig av faren din. Til slutt, har hun barn? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At hun er voldsomt betatt er tvilsomt. At motivasjonen ligger i at hun ser for seg et liv med økonomisk frihet, desto større. 

Det kan være god nok motivasjon til å gjøre din far lykkelig. Eller ikke. 

Anonymkode: 8199b...62f

Man kan nok lære seg å elske den som kan gi et godt liv. Det ser vi her i landet også. Rike menn er sjeldent enslige. For henne er han kanskje velstående, og de kan gi hverandre et godt liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kan være til noen trøst, Fillipinerne er som oftest katolske . Langt mer trofaste, og mindre golddiggers en thaijenter.                  Jada, superfeminister, jeg vet at det finnest unntak. Men som regel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så er de så blide og ser glasset som halvfullt, i motsetning til norske damer. Synes du skal se lyst på dette :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du syntes dette er ekkelt... Men dersom du har snakket med faren din og spurt han om han egentlig syntes det er en veldig god ide å hente noen som mest sannsynlig kun er interessert i han av økonomiske årsaker, og han fremdeles ønsker å gjøre dette så er det jo ikke stort du får gjort med det.

Faren til ei venninne hentet seg kone fra Asia som er yngre enn datteren. Hun var vel 22 da hun kom hit, og venninnen min var da ca. 30. Det er temmelig kleint, ja, men etter hvert så har denne dama blitt en naturlig del av familien. 

Anonymkode: 4f859...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Hun kunne jo vært søsteren din :sjokkert:, sorry men faren din er en gammel gris.

du er en gammel gris

Anonymkode: fa76d...448

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj, ekkelt. Litt samme situasjon her, faren min har funnet seg en østeuropeisk bitch som er 10 år eldre enn meg, og 20 år yngre enn han. Hvor desperat går det an å bli. Jeg nekter å dra på besøk om hun skløtta er der. Har du prøvd å prate med faren din ts? 

Anonymkode: 096e5...358

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

du er en gammel gris

Anonymkode: fa76d...448

Å, ja :filer: :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan overhodet ikke sammenlignes med prostitusjon. Og det er hans valg. Det er mye stigma rundt det der med "kjøpe" dame på nett eller hvordan du formulerte det. Det er også snakk om to voksne mennesker som tar egne valg. Gi nå faen i hva som er normalt og ikke. Og ikke minst gi faen i hva folk syns, de har ikke noe med det uansett. Kanskje de blir et bra par får alt du vet! 

Anonymkode: fa76d...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overrasket over at noen kan tro at de kan bestemme over foreldrenes valg av kjærester! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...