Gå til innhold

Stor hund i liten kropp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For et par måneder siden måtte jeg ta farvel med min trofaste følgesvenn gjennom 9 år.. Merker at det blir veldig tomt hjemme uten en hund, og har bestemt meg for å kjøpe en ny hund, problemet er å finne riktig rase.

De siste hundene jeg har hatt har vært store, men på grunn av hvor jeg nå bor og diverse andre årsaker så ønsker jeg nå å kjøpe en liten hund - eller en stor hund i liten kropp.

Jeg er ofte på fjellturer og joggeturer, og ønsker at hunden skal være en turkamerat. Jeg liker også å trene lydighet og agility, samtidig som det kan bli noen late dager. Hunden må også være en grei familiehund, da samboers barn er her annenhver uke. Har lest meg grønn på rasebeskrivelser, men finner ikke DEN rette:ac:

Noen som kan hjelpe meg med sine erfaringer?:nordvesta:

Anonymkode: dceea...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Engelsk Staffordshire bullterrier aka nannydog! Fantastisk med barn, elsker lange turer og å bruke hodet 🙂 Hadde min i 14 år, og skal uten tvil gå for samme rasr igjen. Fantastiske hunder ❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RaraAvis78 skrev:

Engelsk Staffordshire bullterrier aka nannydog! Fantastisk med barn, elsker lange turer og å bruke hodet 🙂 Hadde min i 14 år, og skal uten tvil gå for samme rasr igjen. Fantastiske hunder ❤

Enig her, men er verdens snilleste så lenge vi jobber hardt med henne.) 

Anonymkode: 4d73e...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en Shetland Sheepdog vil passe dine behov. Både med tanke på agility og fjelltur, samt familieliv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islandsk fårehund har alt du leter etter 😍

Anonymkode: b36be...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på lagotto! Vi har en selv, og bruker han til akkurat det du beskriver. Han er 14 år, fortsatt like blid, og ekstremt sprek. Han er også verdens snilleste og morsomste. Det "verste" han kan gjøre, er å legge seg ned og bli helt slapp, så vi ikke får ham til å bade f. eks.  =D

Anonymkode: 2680a...a86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå takk for alle tips! Leser om rasene dere har tipset meg om nå, og alle virker herlige:hjerte:

Anonymkode: dceea...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest litt om Italiensk Mynde, men finner mye forskjellig der. Alt fra at den er akkurat det jeg ser etter, til at den er «skrøpelig» og ikke egner seg med barn:unsure: noen som har erfaring med denne rasen?

Anonymkode: dceea...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åå takk for alle tips! Leser om rasene dere har tipset meg om nå, og alle virker herlige:hjerte:

Anonymkode: dceea...e8f

Fortell hva du bestemmer deg for, da! 

Anonymkode: 2680a...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fortell hva du bestemmer deg for, da! 

Anonymkode: 2680a...a86

Det blir jeg selvfølgelig å gjøre! Tenkte å undersøke om det er noen store utstillinger i nærmeste fremtid, slik at jeg kan hilse på forskjellige raser og snakke med oppdrettere

Anonymkode: dceea...e8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med puddel? Gode på både agility og lydighet (eller hva enn du bil lære den). Og elsker både løpetur og sofakos. 

Anonymkode: d6f96...d3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Podengo portugues fåes i tre størrelser hvor den minste ofte beskrives som stor hund i liten kropp. Finnes i både kort- og langhåret (synes personlig de langhårete er nydelige). Mellom eller dvergpuddel er også allsidige hunder. Mange har fordommer mot pudler, men hvis en holder de i en kort sportsklipp er det minimalt med pelsstell (og støvsuging😀)!

Anonymkode: 37a7e...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har du mange muligheter! Selv om mange tror Pomeranian er en veskehund, er det en tøff liten tass bare den blir behandlet som en hund!

Jack Russel Terrier er også MYE hund, men sta som, ja, en terrier.  Dasch er også stor hund i liten kropp, men dette er en jakthund. Jakter du Ts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk cocker spaniel er utholdende og ivrig på fjelltur. Den er en skøyer som kan være egenrådig, men den kommer overens med stort sett alle andre raser + barn. Utrolig vakre er de og ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hva med en dvergpinscher? Har hørt at dette er hunder som kan brukes til mye

Anonymkode: 96c92...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, RaraAvis78 said:

Engelsk Staffordshire bullterrier aka nannydog!

Du vet at det er en myte pga noen fotografier som ble tatt av disse hundene med barn? :fnise:

Anonymkode: 69f9f...f32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt papillon, og han var absolutt en stor hund i liten kropp. Veldig smart, kjapp og aktiv. Ble med på utallige fjellturer uten problem, men hadde ingen problemer med å ta det med ro heller. Frisk og rask helt fram til noen måneder før han døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et par måneder siden måtte jeg ta farvel med min trofaste følgesvenn gjennom 9 år.. Merker at det blir veldig tomt hjemme uten en hund, og har bestemt meg for å kjøpe en ny hund, problemet er å finne riktig rase.

De siste hundene jeg har hatt har vært store, men på grunn av hvor jeg nå bor og diverse andre årsaker så ønsker jeg nå å kjøpe en liten hund - eller en stor hund i liten kropp.

Jeg er ofte på fjellturer og joggeturer, og ønsker at hunden skal være en turkamerat. Jeg liker også å trene lydighet og agility, samtidig som det kan bli noen late dager. Hunden må også være en grei familiehund, da samboers barn er her annenhver uke. Har lest meg grønn på rasebeskrivelser, men finner ikke DEN rette:ac:

Noen som kan hjelpe meg med sine erfaringer?:nordvesta:

Anonymkode: dceea...e8f

Sjekk ut Cairne terrier eller dverg-schnauszer.  Begge er små og gode familiehunder som kan være med på alt av turer, men som ikke ha store mengder med trim daglig. Jeg har mest erfaring med Cairne terrier da jeg har hatt det selv i mange år. Agilty og andre "kunster" er topp å drive med, dette er en hund som elsker å lære nye ting 👍 :) 

Anonymkode: e61da...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at det er en myte pga noen fotografier som ble tatt av disse hundene med barn? :fnise:

Anonymkode: 69f9f...f32

Stemmer overhode ikke. Jeg/vi har hatt hund i familien i over 25 år, ulike raser, og staffen er spesielt enestående med barn. Har selv små 2 barn som har vokst opp med staff, og jeg ser hvilke enestående kvaliteter rasen har mtp barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...