Gå til innhold

Høyesterett: Bob og Rambo må dø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 12.6.2018 den 22.25, AnonymBruker skrev:

Greit nok. Men man bør ikke kunne kreve en hund avlivet fordi den er "til ulempe", så lenge den ikke er farlig.

Anonymkode: ceb66...736

Man bør ikke kunne begjære en hund avlivet fordi den er "til ulempe" sånn uten videre. Om Bob bør avlives eller ikke er vanskelig å ha noen bastant mening om, såfremt man ikke selv var tilstede. Poenget mitt er at eier soleklart må ta en stor del av ansvaret for at det som skjedde faktisk skjedde. Dommen er åpenbart omdiskutert. Jeg tolker den som en skjerping av ansvaret som følger med det å ha hund. Det kan man jo mene mye om, vi må likefullt forholde oss til realitene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blitt bitt i hånden. Hadde en hund på besøk og eier var ute en tur. Hunden lå i gangen ved døren og ventet tydelig på eier. Eiers eiendeler lå den oppå. Jeg gikk bort for å "trøste". Da glefset hunden og beit meg. Jeg forstod hvorfor. Hunden var usikker og beskyttet tingene/eieren. Selvsagt skulle det jo egentlig ikke skjedd, men jeg som også selv har hund burde klart å lese situasjonen og ikke klappet akkurat da. Ga beskjed til eier og klar melding om at jeg forventet at han trente/tok timer med trener da jeg ikke ønsket dette skulle skje igjen. Spesielt mtp fremmede som ikke er hundevant og kan lese hunders signaler.

På tur opplever jeg ofte at barn går mot hundene mine. Ikke for å klappe, men se og si "se hunden" ol. Foreldrene lar de gjøre det. De er veldig nær som regel. Gir da beskjed om at de bør spørre om det er ok å gå nærmere da ikke alle hunder takler slikt. Virker som foreldrene synes dette er totalt merkelig... Selv om man da holder hunden stramt er det mulig snuten eller et bein kan hoppe borti. Og dette kan raskt misforstås.

Synes saken er tragisk. Vennen burde ikke binde den fast. Ingen hunder bør stå alene ute. Men det skjedde. Ikke eiers feil. Men tipper eier aldri igjen ville gjort det om han fikk beholde hunden. Man lærer jo. Politidamen virker uproffesjonell når hun tydelig har bestemt seg for utfallet og VIL at hunden skal gjøre noe som kan tolkes som angrep. Hun har ingen peiling på hund. Her tolker hun utifra egne erfaringer (erfaringer hun ikke har) og ikke sett fra et objektivt ståsted. I tillegg synes jeg det er merkelig å "teste" hunden der "angrepet" skal ha skjedd. Skal uskyldige folk på gaten risikere å evt bli angrepet pga et forsøk (dersom hunden faktisk var aggressiv)? Virker svært uproft. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! 

Dette gosser meg!;  Bob vinner over forbannede pissredde  hundehatere!

Gå til psykolog når irrasjonelle frykten spres pest for MAJORITETEN som er glad i hunder og som VET inderlig godt om en hund er en trussel eller ikke.

I

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drep hunden. Send den til Kina, der spiser de hunden. Vinn vinn, ikke bare eksporter laks til østen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lollybby skrev:

Haha! 

Dette gosser meg!;  Bob vinner over forbannede pissredde  hundehatere!

Gå til psykolog når irrasjonelle frykten spres pest for MAJORITETEN som er glad i hunder og som VET inderlig godt om en hund er en trussel eller ikke.

I

Finnes ingen vinner i denne saken, kun tapere

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Julie said:

Finnes ingen vinner i denne saken, kun tapere

Jo! Bob er ikke drept på idiotiens alter så jo jeg er glad!  Jeg syns lite om å binde en hund slik det ble gjort men gir virkelig ingen mening å gi Bob en dødsdom.

Skjønner ikke folk at Bob hadde bitt ræva av en person om han virkelig var aggressiv??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, MannOslo1984 said:

Drep hunden. Send den til Kina, der spiser de hunden. Vinn vinn, ikke bare eksporter laks til østen.

Synd for deg at det aldri kommer til å skje da haha!😂

Hadde med den største glede sendt muskelhundene mine for å skremme  småfolk som uttaler seg slik De gjør her! 

Anonymkode: 3d9df...f22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synd for deg at det aldri kommer til å skje da haha!😂

Hadde med den største glede sendt muskelhundene mine for å skremme  småfolk som uttaler seg slik De gjør her! 

Anonymkode: 3d9df...f22

Herregud...:klaske:

Anonymkode: 43ced...301

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Herregud...:klaske:

Anonymkode: 43ced...301

Misunnelig skjønner jeg😆. Ja!! Mine store pitbulls muligens mixet med Cane Corso ER ren  vandrende muskelkraft ja! 

Så er de de snilleste! 

 

Anonymkode: 3d9df...f22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakene med Bob og Rambo viser veldig godt at en del mennesker ikke bør ha hund, og i alle fall ikke en hunderase som er vanskeligere å oppdra enn en puddel.

Anonymkode: db492...974

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Misunnelig skjønner jeg😆. Ja!! Mine store pitbulls muligens mixet med Cane Corso ER ren  vandrende muskelkraft ja! 

Så er de de snilleste! 

 

Anonymkode: 3d9df...f22

Sikkert. Men med din innstilling mtp å "skremme småfolk" med hundene, burde du etter all sannsynlighet ikke hatt de.

Anonymkode: 43ced...301

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/13/2018 at 8:03 PM, Skorstein said:

Problemet ligger nok ikke i oppdragelsen, men hos enkelte som befinner seg på gata. Det er vel den idioten som tramper på andre sine hunder eller framprovoserer en allerede litt gira hund, alle som ikke har hund burde også vite hva man ikke gjør når en hund viser usikkerhet eller tenner. Har selv vært borti en aggressiv hund og kom meg uskadd vekk.

Vel jeg har selv opplevd å bli bitt i låret av en hund, jeg gjorde ikke noe mot den for å fremprovosere hendelsen, jeg tok faktisk avstand fra hunden da jeg visste at den ikke var helt god. Eieren av denne hunden er den typiske eieren jeg har beskrevet tidligere, glad i dyr og duller rundt med dem men klarer ikke å oppdra dyrene så de blir alle rare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synd for deg at det aldri kommer til å skje da haha!😂

Hadde med den største glede sendt muskelhundene mine for å skremme  småfolk som uttaler seg slik De gjør her! 

Anonymkode: 3d9df...f22

Du skulle aldri hatt hund eller muskelhunder. Skulle hatt en snill kattepus. Du er ikke egnet med dine menneskefiendtlige holdninger. Jeg har især menneskets beste i fokus, ikke hundens beste da mennesker troner øverst i næringspyramiden. Send hundene til Kina, ny norsk eksportnæring som hadde skaffet arbeidsplasser i tråd med regjeringens ønske. Man investerer ellers i pels, og våpen. Dette hadde vært mer humant av oljefondet og A/S Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, MannOslo1984 skrev:

Du skulle aldri hatt hund eller muskelhunder. Skulle hatt en snill kattepus. Du er ikke egnet med dine menneskefiendtlige holdninger. Jeg har især menneskets beste i fokus, ikke hundens beste da mennesker troner øverst i næringspyramiden. Send hundene til Kina, ny norsk eksportnæring som hadde skaffet arbeidsplasser i tråd med regjeringens ønske. Man investerer ellers i pels, og våpen. Dette hadde vært mer humant av oljefondet og A/S Norge.

Kanskje sende deg til Kina så du kan bli flådd levende..De hundene som blir mishandlet på det groveste er vel for svarte ikke noe å tulle om. Mennesker som klarer å holde på sånn er sinnsyke. Ingen levende skapninger skal bli behandlet på den måten der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, wintergirl skrev:

Kanskje sende deg til Kina så du kan bli flådd levende..De hundene som blir mishandlet på det groveste er vel for svarte ikke noe å tulle om. Mennesker som klarer å holde på sånn er sinnsyke. Ingen levende skapninger skal bli behandlet på den måten der.

Det handler ikke om meg. I Kina spiser de hund, og det er helt normalt. I Norge er vi med på å selge bomber som dreper barn i Yemen. Det er også helt normalt. Så verken kinesere eller nordmenn er sinnsyke. Ingen barn i verden fortjener å bli bombet av bomber som finansierer NAV - støtten til deg og meg samt vår velferd. Om kineserne spiser hund så er ikke vi noe bedre som spiser lammekjøtt og ku.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Sikkert. Men med din innstilling mtp å "skremme småfolk" med hundene, burde du etter all sannsynlighet ikke hatt de.

Anonymkode: 43ced...301

Ha! Ja ! Jeg  skremmer gjerne  folk som syns Bob og andre hunder fortjener å bli kokt levende i Kina ja!     Få hunder som lever så bra liv som mine.  Et det provoserende å høre det også eller...?

Er det  fælt å høre at hundene mine var torturert i hundekamp og brukket ben som unghunder? Jeg mener- vanskelig å si at "så bra hundene dine lever som konger idag"!  

Anonymkode: 3d9df...f22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, MannOslo1984 said:

Du skulle aldri hatt hund eller muskelhunder. Skulle hatt en snill kattepus. Du er ikke egnet med dine menneskefiendtlige holdninger. Jeg har især menneskets beste i fokus, ikke hundens beste da mennesker troner øverst i næringspyramiden. Send hundene til Kina, ny norsk eksportnæring som hadde skaffet arbeidsplasser i tråd med regjeringens ønske. Man investerer ellers i pels, og våpen. Dette hadde vært mer humant av oljefondet og A/S Norge.

😂😂😂😂!!

Anonymkode: 3d9df...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...