Gå til innhold

Tempe-tråden


bondekone

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, bondekone skrev:

Merket og at livmortappen er helt åpen og, det er den aldri etter EL... Jaja får bare se. Har jo ikke tempoet så mange sykluser, har bare vært så bortskjemt på mye mer tydeligere EL🙄

Hmm, har aldri undersøkt livmortappen, faktisk! Hvor mange dpo ville du evt vært om EL var når du først trodde? Kan åpen livmortapp være tegn på graviditet kanskje? :)

Fryktelig kjedelig når EL plutselig blir mindre tydelig, er på akkurat samme sted selv. Klokkeklare EL i 1 år, men nå klusser det seg. Sikkert en syklus uten EL for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Hmm, har aldri undersøkt livmortappen, faktisk! Hvor mange dpo ville du evt vært om EL var når du først trodde? Kan åpen livmortapp være tegn på graviditet kanskje? :)

Fryktelig kjedelig når EL plutselig blir mindre tydelig, er på akkurat samme sted selv. Klokkeklare EL i 1 år, men nå klusser det seg. Sikkert en syklus uten EL for min del :)

Ved graviditet skal vel tappen lukke seg. Dreiv å undersøkte tappen en god del tidligere, men ble bare forvirret av det (flyttet seg veldig), men akkurat det med åpen/lukket pleier å være greit å forstå. Er 3 dpo om EL var da, så er nok for tidlig uansett ;) Får bare vente å se. Mitt problem er jo den blodprøva. Om ikke det blir noe klart får jeg bare ringe ned til legesenteret og høre om jeg fortsatt skal ta prøven, og eventuelt når. 

 

Kjedelig uten EL, men får jo trøste seg med at det er helt vanlig! Men forstår det er fryktelig kjipt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå steg temperaturen her igjen, så tenker da det var korrekt med EL. Nå er tempen der den pleier å være etter EL. Kan jo selvsagt være at EL skjedde CD 17, men jeg tror det var CD 14. Om man bare ser bort i fra den ene temp-dippen (som jeg nå har skjønt er ganske vanlig :P ) samt at det ustabile i folikkelfasen kan like gjerne handle om enorm varme (jeg husker jeg våknet en del ganger når jeg skulle tempe av at jeg var enormt varm), har det vært en ganske jevn stigning. 

Så da blir det blodprøve for å måle progesteron til tirsdag :) 

34881910_10160312580800543_8318614575834464256_n.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra den fortsatte å stige Bondekone! 🙌🏼☺️ Ser ut som El var rundt 13/14 ja! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere jeg har hatt EL denne syklusen??. FF hadde dag 15 som eggløsning dag, men i dag ble grafen forandret. Jeg hadde el smerter i forkant av dag 15 + dag 16 og tidligere er det på dag 15 ca jeg pleier ha EL. Tempen under mens og før EL var ustabil og jeg tror den var høy pga den varmen vi hadde, for jeg var så varm på nettene.....

AB67580F-F8EC-4D5F-9F43-BB26F044696E.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt det ser ut som du har hatt El, er tydelig temperaturskille! Vanskelig å si når El har vært siden kurven stiger jevnt. Men det er vel ofte et tydelig hopp etter el slik som på CD19. 🤔 Men krysser fingrene for at det har vært noen dager tidligere med tanke på BD timing 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, grønnplante skrev:

Synes absolutt det ser ut som du har hatt El, er tydelig temperaturskille! Vanskelig å si når El har vært siden kurven stiger jevnt. Men det er vel ofte et tydelig hopp etter el slik som på CD19. 🤔 Men krysser fingrene for at det har vært noen dager tidligere med tanke på BD timing 🙂

Takk for svar. Det er en stund siden jeg har tempet, så må nok bare komme inn i det igjenn☺️Jeg hadde mye lavere temp før EL da jeg tempet sist, men etter EL ligger den nesten likt. Usikker på om vi hadde sex en dag før den 19 også. Stoppte å føre opp bare😅 Forventer ikke at det klaffer på

første forsøk uansett, men spennnde å tempe synst jeg☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Tror dere jeg har hatt EL denne syklusen??. FF hadde dag 15 som eggløsning dag, men i dag ble grafen forandret. Jeg hadde el smerter i forkant av dag 15 + dag 16 og tidligere er det på dag 15 ca jeg pleier ha EL. Tempen under mens og før EL var ustabil og jeg tror den var høy pga den varmen vi hadde, for jeg var så varm på nettene.....

AB67580F-F8EC-4D5F-9F43-BB26F044696E.png

Ut i fra mine erfaringer synes jeg det ser ut som egget slapp på CD19 :) EL skal bli bekreftet av tre dager med høyere temp (over coverline, etter min erfaring og det jeg har lest meg opp på). Så det stemmer overens med CD19 :) Du kan ha kjent aktivitet i forkant av eggløsning, på CD15/16 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Ut i fra mine erfaringer synes jeg det ser ut som egget slapp på CD19 :) EL skal bli bekreftet av tre dager med høyere temp (over coverline, etter min erfaring og det jeg har lest meg opp på). Så det stemmer overens med CD19 :) Du kan ha kjent aktivitet i forkant av eggløsning, på CD15/16 :)

Ja det kan jo være, bare jeg kjente el smerter dagene før dag 15 også☺️ Av erfaring har jeg positiv EL test i over 2 døgn også. Det blir spennende å se hvordan charten blir fremover. Jeg har aldri hatt El senere enn dag 15 på de andre chartene, men nå fikk jeg jo mensen tilbake etter fødsel sist mnd og kroppen er kanskje litt i ubalanse☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Ja det kan jo være, bare jeg kjente el smerter dagene før dag 15 også☺️ Av erfaring har jeg positiv EL test i over 2 døgn også. Det blir spennende å se hvordan charten blir fremover. Jeg har aldri hatt El senere enn dag 15 på de andre chartene, men nå fikk jeg jo mensen tilbake etter fødsel sist mnd og kroppen er kanskje litt i ubalanse☺️

Skjønner :) Tok du EL-tester også?

Spennende! Er det lengde siden fødsel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaiaermeg skrev:

Skjønner :) Tok du EL-tester også?

Spennende! Er det lengde siden fødsel? 

Nei jeg har valgt å kun tempe. Jeg ble gravid sist da jeg kuttet EL testene🙊☺️ Minstemann er snart 9 mnd. Jeg fikk tilbake mensen da han var nøyaktig 8 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Nei jeg har valgt å kun tempe. Jeg ble gravid sist da jeg kuttet EL testene🙊☺️ Minstemann er snart 9 mnd. Jeg fikk tilbake mensen da han var nøyaktig 8 mnd.

Aah, skjønner 😊 hvor lenge tempet du etter du ble gravid sist? 

Masse lykke til forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Aah, skjønner 😊 hvor lenge tempet du etter du ble gravid sist? 

Masse lykke til forresten :)

Takk i like så☺️ Jeg tempet i 4 mnd. Vi brukte ca 7 pp før jeg ble gravid. Hvor lenge har du tempet og har dere barn før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Takk i like så☺️ Jeg tempet i 4 mnd. Vi brukte ca 7 pp før jeg ble gravid. Hvor lenge har du tempet og har dere barn før?

Var det for en spesiell grunn? For å være trygg på at tempen var høy? :) eller er det vanlig at den får seg noen dipper? har tempet i ett år. Ble først gravid etter 3 pp, men mistet i desember. Ble gravid igjen nå i PP7 :) har ikke barn fra før, så det er veldig spennende. Og vet ikke hvor lenge jeg skal fortsette å tempe, for jeg er usikker på om det gjør mer vondt enn godt? 

Endret av Kaiaermeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kaiaermeg skrev:

Var det for en spesiell grunn? Eller bare for å være trygg på at tempen var høy? :) har tempet i ett år. Ble først gravid etter 3 pp, men mistet i desember. Ble gravid igjen nå i PP7 :) har ikke barn fra før, så det er veldig spennende. Og vet ikke hvor lenge jeg skal fortsette å tempe, for jeg er usikker på om det gjør mer vondt enn godt? 

Aaah jeg leste visst feil. Jeg ser nå at du spørte om hvor lenge jeg tempet etter jeg ble gravid. Jeg tempet kun et par uker etter jeg ble gravid☺️ Tror nok det er lurt å stoppe med tempingen sånn at du ikke blir ekstra nervøs🙏🏻 Gratulerer så mye❤️ Når har du termin? Da har det jo gått ganske kjappt. Jeg mistet også første MA, men har ikke mistet etterpå. Dere har mye å glede dere til😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frk.Sanna skrev:

Aaah jeg leste visst feil. Jeg ser nå at du spørte om hvor lenge jeg tempet etter jeg ble gravid. Jeg tempet kun et par uker etter jeg ble gravid☺️ Tror nok det er lurt å stoppe med tempingen sånn at du ikke blir ekstra nervøs🙏🏻 Gratulerer så mye❤️ Når har du termin? Da har det jo gått ganske kjappt. Jeg mistet også første MA, men har ikke mistet etterpå. Dere har mye å glede dere til😍

Hehe! Ah, ok :) Ja, jeg tror jeg skal tempe i et par uker til, hvert fall til jeg er over IKM på søndag...

Tusen takk! ❤️ 28. februar enn så lenge, men har ikke vært på UL enda, så holder litt pusten. Ble oppdaget BO i uke 7/8 på tidlig ultralyd sist gang, så kjenner at jeg gruer meg litt. Men får bare prøve å tenke positivt :) Ja, det tror jeg så absolutt, og vi er så klare 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Hehe! Ah, ok :) Ja, jeg tror jeg skal tempe i et par uker til, hvert fall til jeg er over IKM på søndag

Hopper inn her. Jeg sluttet å tempe i går (16dpo). Fant ut at jeg orker ikke å begynne å stresse over eventuelle høye/lave temper når jeg har hørt at de kan fortsatt være høye om man har mistet. Det føltes ganske digg å slutte egentlig ☺️🙌🏼

Men om du syns det gir deg en ekstra trygghet er det jo bare å kjøre på med å tempe litt lenger 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, grønnplante skrev:

Hopper inn her. Jeg sluttet å tempe i går (16dpo). Fant ut at jeg orker ikke å begynne å stresse over eventuelle høye/lave temper når jeg har hørt at de kan fortsatt være høye om man har mistet. Det føltes ganske digg å slutte egentlig ☺️🙌🏼

Men om du syns det gir deg en ekstra trygghet er det jo bare å kjøre på med å tempe litt lenger 🙂

Godt å høre! Visste ikkje at man kunne ha høye temperaturer visst det ikke gikk så bra... Tror jeg gjør det samme, og venter til over IKM/rundt 15-16 dpo 😊 takk for innspill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaiaermeg skrev:

Godt å høre! Visste ikkje at man kunne ha høye temperaturer visst det ikke gikk så bra... Tror jeg gjør det samme, og venter til over IKM/rundt 15-16 dpo 😊 takk for innspill! 

Vet ikke egentlig hvor godt det stemmer da. Har bare lest det på et forum 😅 Men uansett digg å ikke stresse med det tenker jeg da 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, grønnplante skrev:

Vet ikke egentlig hvor godt det stemmer da. Har bare lest det på et forum 😅 Men uansett digg å ikke stresse med det tenker jeg da 😌

Ja, det tror jeg på! Kjenner det blir deilig å slippe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...