Gå til innhold

Tempe-tråden


bondekone

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, jeg fikk faktisk en svak strek på en graviditetstest nå nettopp!  Tusen takk for svar!😅 

Anonymkode: fb309...bf8

Så moro ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensen på CD 26. FF og NC er ikke helt enige om EL. Jeg tror EL var enten CD 14 eller CD 15, da jeg vanligvis har 11 dagers lutealfase. Jeg hadde smilefjes på CB digital om morgenen på CD 14, og negativ billigstrimmel om morgenen på CD 15.

789B17DC-23EE-4F13-A242-71C3AAC0413C.png

A27FCFD7-F726-4620-9F4F-DCCAF637CBEB.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2019 den 13.27, prøverpåny skrev:

Når du får stiplede linjer er ikke FF helt sikker på EL, så det kan ha vært CD 8 også, dersom målingen på CD 10 er litt høy eller CD 11 litt lav (finnes jo flere feilkilder som kan gi litt høy/lav temp en dag). Hvorfor tok du EL-sprøyte dagen etter at Gyn trodde du ville få EL? Regner med at det er noe du fikk beskjed om altså. Men man pleier jo å ta sprøyte sånn at EL skal komme 36-48 timer i etterkant. 

Åja visste ikke at stripete linje betydde det😆 Er ganske ny på temping så jeg lærer vel etter hvert hvordan kroppen fungerer. Jeg syntes også det er rart med den sprøyta. Fikk beskjed om den dagen, men jeg burde ha spurt hvorfor, når det tar noen timer før eggløsning skal skje. Gyn. sa at hun trodde at jeg fikk eggløsning fint uten sprøyta, men at den kunne jo ikke skade. Sist måned fikk jeg mensen 2 uker etter jeg satt sprøyte, så det stemte da :) Jeg får bare vente å se

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Safira07

Nei, det kan absolutt ikke skade, der er jo HCG i sprøyta. 😊 Derfor vil du kunne oppleve svake streker på g-test om du tester for tidlig. Anbefaler derfor å vente helt mot ikm med å teste, så slipper du usikkerheten om det er rester av EL-sprøyta eller en reell positiv test.

Endret av prøverpåny
Glemte sitering
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prøverpåny skrev:

@Safira07

Nei, det kan absolutt ikke skade, der er jo HCG i sprøyta. 😊 Derfor vil du kunne oppleve svake streker på g-test om du tester for tidlig. Anbefaler derfor å vente helt mot ikm med å teste, så slipper du usikkerheten om det er rester av EL-sprøyta eller en reell positiv test.

Takk for råd :) Eneste som er dumt med den sprøyta er at jeg ikke kan ta el-tester for å forsikre meg akkurat når eggløsningen er her :P men det som er bra at jeg ikke tester tidlig, da jeg vet at det kan være rester fra sprøyta :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nettopp begynt å tempe og er ca. rundt eggløsning.. har de siste to dagene hatt økte temperaturer mellom 36,6 og 36,75, men i dag da jeg våknet var den 36,38! Mannen hadde skrudd av en ovn og rommet var iskaldt, termometeret lå på gulvet (med hette).. har dette noe å si? Etter temping gikk jeg på badet og så la jeg meg igjen, tenkte jeg skulle se hva temp var da, og plutslelig hadde den falt til 36,20... skjønner ingenting.. trodde den i så fall skulle stige?? Termometeret er helt nytt..

Anonymkode: 606fa...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp begynt å tempe og er ca. rundt eggløsning.. har de siste to dagene hatt økte temperaturer mellom 36,6 og 36,75, men i dag da jeg våknet var den 36,38! Mannen hadde skrudd av en ovn og rommet var iskaldt, termometeret lå på gulvet (med hette).. har dette noe å si? Etter temping gikk jeg på badet og så la jeg meg igjen, tenkte jeg skulle se hva temp var da, og plutslelig hadde den falt til 36,20... skjønner ingenting.. trodde den i så fall skulle stige?? Termometeret er helt nytt..

Anonymkode: 606fa...a77

Pleier å legge termometeret litt mellom puppene for å temperere det litt før jeg måler, evt i et annet sted av munnen.. Drakk du vann da du var på badet? Det kan ha kjølt ned munnen litt, eller om du sov med munnen åpen i kaldt rom.. Munnen er jo egentlig ikke så veldig nøyaktig siden det er så mange feilkilder, men jeg har funnet ut at det er nøyaktig nok for min del. Evt ble det ikke sluppet noe egg i denne omgang. Men om du har høye temp fra i morgen og utover, ville jeg tenkt at EL var før de to første høye temp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp begynt å tempe og er ca. rundt eggløsning.. har de siste to dagene hatt økte temperaturer mellom 36,6 og 36,75, men i dag da jeg våknet var den 36,38! Mannen hadde skrudd av en ovn og rommet var iskaldt, termometeret lå på gulvet (med hette).. har dette noe å si? Etter temping gikk jeg på badet og så la jeg meg igjen, tenkte jeg skulle se hva temp var da, og plutslelig hadde den falt til 36,20... skjønner ingenting.. trodde den i så fall skulle stige?? Termometeret er helt nytt..

Anonymkode: 606fa...a77

Jeg synes også tempen kan gå ned etter jeg har stått opp, og har konkludert med at det er fordi munnen da har vært mer åpen og blitt kaldere. Har prøvd å måle på kvelden når jeg er veldig spent på morgendagens temp, men det gir bare tullete temperaturer.

Jeg har ikke opplevd at tempen endres noe særlig av varierende innetemperatur, og jeg bruker heller ikke å varme opp termometeret på noen måte.

Det beste er å KUN måle på morgenen, umiddelbart når man våkner 👍 Så du må nok bare vente og se til i morgen. Jeg krysser fingrene for at tempen er høy igjen i morgen, og at dette bare var en tilfeldig tempdipp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prøverpåny skrev:

Pleier å legge termometeret litt mellom puppene for å temperere det litt før jeg måler, evt i et annet sted av munnen.. Drakk du vann da du var på badet? Det kan ha kjølt ned munnen litt, eller om du sov med munnen åpen i kaldt rom.. Munnen er jo egentlig ikke så veldig nøyaktig siden det er så mange feilkilder, men jeg har funnet ut at det er nøyaktig nok for min del. Evt ble det ikke sluppet noe egg i denne omgang. Men om du har høye temp fra i morgen og utover, ville jeg tenkt at EL var før de to første høye temp.

Åh - vet du hva, jeg tror faktisk jeg tok en slurk iskaldt vann!! Da er det jo ikke rart.. håper virkelig jeg har hatt EL, får vente på morgendagens temperatur.. 

Anonymkode: 606fa...a77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei. 

Noen som kan tyde dette for meg? Syklusen denne måneden virker jo helt merkelig. Har jeg i det hele tatt hatt el eller virker det som om kroppen bare prøver å få det til?2130128003_Screenshot_20190313-174941_FFMobile.thumb.jpg.23b16837ccada80255344c5a896935c7.jpg

Da jeg la inn dagens måling hoppet hvertfall el fra dag 22 til 30.

Jeg har vanligvis varierende lengde på syklusene, men gjennomsnittlig ligger jeg på 34 dager og el rundt dag 20 - 23. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2019 den 15.26, Lorieen skrev:

Forhåpningsfull, selv om jeg vet det er dumt...

4D9F6264-9FB7-4A2E-BA34-55AC06187B54.png

Håpet du får positiv test. Da jeg var gravid med mine to husker jeg et av de første tegnene mine var ømme bryst, noe jeg ser du har lagt inn. Lykke til! 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.3.2019 den 18.04, Enigma8 skrev:

Hei. 

Noen som kan tyde dette for meg? Syklusen denne måneden virker jo helt merkelig. Har jeg i det hele tatt hatt el eller virker det som om kroppen bare prøver å få det til?2130128003_Screenshot_20190313-174941_FFMobile.thumb.jpg.23b16837ccada80255344c5a896935c7.jpg

Da jeg la inn dagens måling hoppet hvertfall el fra dag 22 til 30.

Jeg har vanligvis varierende lengde på syklusene, men gjennomsnittlig ligger jeg på 34 dager og el rundt dag 20 - 23. 

 

 

Jeg syns det ser ut som dag 26 er en god kandidat for EL denne gangen. 🤔

Ser du fyller inn for CM. Bruker du LH-tester i tillegg? Jeg tror kanskje du kunne hatt fordel av det. Jeg har hatt mye ustabile sykluser, og så at noen ganger trengte kroppen flere forsøk (= positive LH-tester med flere dagers mellomrom) på å faktisk ha EL. Kan se ut som kroppen din prøvde rundt dag 14 og så har prøvd igjen senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Lilypond.

Nei har ikke brukt LH tester. Kanskje jeg skulle prøvd det 😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv eggløsningstest 9/10. Skal egentlig ha mens i morgen. Så enten er lutealfasen veldig kort eller så er mens forskjøvet. Hvordan tolker jeg denne grafen? Veldig nybegynner 😊

B2D4D03B-DD15-48EB-9759-5B731B92A36E.png

Anonymkode: dbce1...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Positiv eggløsningstest 9/10. Skal egentlig ha mens i morgen. Så enten er lutealfasen veldig kort eller så er mens forskjøvet. Hvordan tolker jeg denne grafen? Veldig nybegynner 😊

B2D4D03B-DD15-48EB-9759-5B731B92A36E.png

Anonymkode: dbce1...527

Mens i morgen er basert på at syklusen din pleier være et visst antall dager eller at lutealfase din pleier være kort? 

Normalt er det follikulærfasen som har størst variasjoner, mens lutealfasen er forholdsvis stabil. Dersom du ikke pleier ha veldig kort lutealfase, så er nok mensen forskjøvet denne syklusen. Ville blitt overrasket om du får mens i morgen om lutealfase vanligvis er 10+ dager lang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lilypond skrev:

Mens i morgen er basert på at syklusen din pleier være et visst antall dager eller at lutealfase din pleier være kort? 

Normalt er det follikulærfasen som har størst variasjoner, mens lutealfasen er forholdsvis stabil. Dersom du ikke pleier ha veldig kort lutealfase, så er nok mensen forskjøvet denne syklusen. Ville blitt overrasket om du får mens i morgen om lutealfase vanligvis er 10+ dager lang. 

Mens i morgen basert på hvor lange sykluser jeg har ja :)

bare vente å se 😅 håper virkelig ikke på mens i morgen 😊

Anonymkode: dbce1...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiger temperaturen dagen etter eggløsning? 

Har negativ eggløsningstest i dag. Hadde positiv dagen før. Men tempen i dag er den samme som dagene før. Så eggløsning kommer kanskje i dag siden temperaturen ikke har steget ennå? 

Anonymkode: 81678...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stiger temperaturen dagen etter eggløsning? 

Har negativ eggløsningstest i dag. Hadde positiv dagen før. Men tempen i dag er den samme som dagene før. Så eggløsning kommer kanskje i dag siden temperaturen ikke har steget ennå? 

Anonymkode: 81678...6d2

Tipper du har EL i dag, og vil se en stigning i temperatur sannsynligvis i morgen, kanskje først på mandag siden det kan være litt variasjon spesielt i helg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...