Gå til innhold

Tempe-tråden


bondekone

Anbefalte innlegg

På fertilityfriend så står det at jeg hadde EL den  11, altså dag 26 i syklusen. Men så bruker jeg lady comp også og denne har markert den 9 som eggløsningsdag, dag 24. Men jeg ser at fra den 9 ende så har jeg temp stigning, men i det små. Den ser slik ut.

09 - 35.65

10 - 35.76

11 - 35.66

12 - 36.26

13 - 36.11

14 - 36.15

15 - 35.82

Når tenker dere at er den riktige EL dagen?🙂 jeg hadde forøveig EL slim den 09. Positive EL tester var fra den 10 og den 11. Blir ikke klok jeg altså!!

Anonymkode: 7bb35...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne kan vel se ut til å bli trifasisk? Eller hva mener dere erfarne tempere?

Håper at dippen på 6 dpo var en feste-dip og at jeg tester positivt om noen dager. Skal prøve å vente med å teste til 10 dpo selv om jeg har skuffen full av billigstrimler. EL-testene slo ikke ut denne mnd, av en eller annen grunn, men det ser da ut som jeg har hatt EL likevel etter grafen å dømme. Har en god følelse og endel symptomer (brun spotting 6 dpo, må tisse ofte, tunge, større og ømme bryster med synlige blodårer og større og mørkere brystvorter). Eller kanskje er alt ren ønsketenkning og innbilning, haha. Det vil vise seg neste uke!

9C278E39-A180-4685-8E54-0326E2D534BD.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

På fertilityfriend så står det at jeg hadde EL den  11, altså dag 26 i syklusen. Men så bruker jeg lady comp også og denne har markert den 9 som eggløsningsdag, dag 24. Men jeg ser at fra den 9 ende så har jeg temp stigning, men i det små. Den ser slik ut.

09 - 35.65

10 - 35.76

11 - 35.66

12 - 36.26

13 - 36.11

14 - 36.15

15 - 35.82

Når tenker dere at er den riktige EL dagen?🙂 jeg hadde forøveig EL slim den 09. Positive EL tester var fra den 10 og den 11. Blir ikke klok jeg altså!!

Anonymkode: 7bb35...bdf

Vil tro EL var den 11. ut fra tempen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Lorieen skrev:

Denne kan vel se ut til å bli trifasisk? Eller hva mener dere erfarne tempere?

Håper at dippen på 6 dpo var en feste-dip og at jeg tester positivt om noen dager. Skal prøve å vente med å teste til 10 dpo selv om jeg har skuffen full av billigstrimler. EL-testene slo ikke ut denne mnd, av en eller annen grunn, men det ser da ut som jeg har hatt EL likevel etter grafen å dømme. Har en god følelse og endel symptomer (brun spotting 6 dpo, må tisse ofte, tunge, større og ømme bryster med synlige blodårer og større og mørkere brystvorter). Eller kanskje er alt ren ønsketenkning og innbilning, haha. Det vil vise seg neste uke!

9C278E39-A180-4685-8E54-0326E2D534BD.png

Ja, dette ser spennende ut! Har opplevd litt svingende temp selv uten at det har vært noe, men med alle symptomene du har i tillegg må det vel være lov å håpe litt. Det er jo progesteronproduksjonen som øker temperaturen, så kan jo tyde på at den har fått et litt kick. ☺️ Prøvd lenge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

På fertilityfriend så står det at jeg hadde EL den  11, altså dag 26 i syklusen. Men så bruker jeg lady comp også og denne har markert den 9 som eggløsningsdag, dag 24. Men jeg ser at fra den 9 ende så har jeg temp stigning, men i det små. Den ser slik ut.

09 - 35.65

10 - 35.76

11 - 35.66

12 - 36.26

13 - 36.11

14 - 36.15

15 - 35.82

Når tenker dere at er den riktige EL dagen?🙂 jeg hadde forøveig EL slim den 09. Positive EL tester var fra den 10 og den 11. Blir ikke klok jeg altså!!

Anonymkode: 7bb35...bdf

Hadde vært lettest å se om du la inn kurven på hele syklusen.. Ikke alltid lett å bli helt klok på syklusen nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, prøverpåny skrev:

Ja, dette ser spennende ut! Har opplevd litt svingende temp selv uten at det har vært noe, men med alle symptomene du har i tillegg må det vel være lov å håpe litt. Det er jo progesteronproduksjonen som øker temperaturen, så kan jo tyde på at den har fått et litt kick. ☺️ Prøvd lenge? 

Dette er 4. PP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, prøverpåny skrev:

Hadde vært lettest å se om du la inn kurven på hele syklusen.. Ikke alltid lett å bli helt klok på syklusen nei!

Jeg får ikke lagt inn kurven til Lady Compen. Og den velger jeg å stole helt på, da den kostet meg 6000 kr :P Alt for mye penger til at den skal ta feil...

Hehe, men her har du kurven min: :) 

Fertilityfriend stemmer nok... Bare Veldig kjedelig hvis Compen tar feil :) 

49998708_443482482854374_1172174193727373312_n.jpg

Anonymkode: 7bb35...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ikke lagt inn kurven til Lady Compen. Og den velger jeg å stole helt på, da den kostet meg 6000 kr :P Alt for mye penger til at den skal ta feil...

Hehe, men her har du kurven min: :) 

Fertilityfriend stemmer nok... Bare Veldig kjedelig hvis Compen tar feil :) 

49998708_443482482854374_1172174193727373312_n.jpg

Anonymkode: 7bb35...bdf

6000 ja 😲😲 Vet ikke om compen velger 9. siden tempen ikke har så store avvik de to neste dagene, men jeg synes jo også det ser ut som om FF har rett. Jeg har noen ganger tenkt at FF setter EL litt senere enn jeg har trodd EL er.. Vet ikke om du har brukt den i mange sykluser, men den tuner seg kanskje inn etterhvert som du bruker den..

bwt, så utrolig lav basaltemp du har! 🥶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, prøverpåny skrev:

6000 ja 😲😲 Vet ikke om compen velger 9. siden tempen ikke har så store avvik de to neste dagene, men jeg synes jo også det ser ut som om FF har rett. Jeg har noen ganger tenkt at FF setter EL litt senere enn jeg har trodd EL er.. Vet ikke om du har brukt den i mange sykluser, men den tuner seg kanskje inn etterhvert som du bruker den..

bwt, så utrolig lav basaltemp du har! 🥶

Hehe. Godt å høre at vi er to som tenker det samme!  Ååja, er andre syklusen min nå. Men den 8 og 9 så hadde jeg EL slim i alle fall. Men fikk ikke positive EL tester før den 9 og 10. Men siden FF sier jeg hadde eggløsning dag 2 med positiv EL test. Får bare følge med hvis evt mensen kommer og regne utifra det til neste gang. For mensen stemte sist gang med positive EL tester. Er så forvirrende! Håper jo også at Lady Comp er korrekt, siden den var såpass dyr og eller at den endrer EL dato:P Står at den begynner å blinke 3-4 dager etter eggløsning og det gjorde den 4 dager etter i følge EL testene og FF. Men det står som sagt den 9 for EL dato... AHHHH, forvirrende🙊🙊 Håper du skjønte hva jeg skrev. Ble litt mye rot dette.. Haha

Hmm, ja, den er kanskje det? aldri tenkt over det..

Anonymkode: 7bb35...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som tempen synker. Tok en billigstrimmel i morges (9 DPO) og den var blendahvit, så nå forbereder jeg meg på TR over helga...

ECF9371D-FBAB-4BD1-9F0E-059E2F63DF51.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lorieen skrev:

Ser ut som tempen synker. Tok en billigstrimmel i morges (9 DPO) og den var blendahvit, så nå forbereder jeg meg på TR over helga...

ECF9371D-FBAB-4BD1-9F0E-059E2F63DF51.png

Var jo litt tidlig å begynne å synke, men vet ikke om dette er en typisk graf for deg? Tempen har jo tatt seg opp en gang tidligere i syklusen. Krysser fingrene for at den tar seg opp igjen selv om det kanskje ser mørkt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske fersk med dette med temping, men etter at jeg tok Ovitrelle ville jeg følge med på eggløsning siden jeg ikke kunne teste med eggløsningstester. Jeg har forstått det sånn at tempen er lav før eggløsning (også selve eggløsningsdagen), og når EL er over så stiger temperaturen. Er det vanlig at den varierer så mye fra dag til dag? Ser nå at det stiger mer og mer for hver dag.

Vil gjerne høre fra dere med mer erfaring enn meg😄 Tester til samme tid hver dag. Alltid på morgenen rett etter at jeg har våknet. Dette er min første syklus med temping så har heller ingen andre sykluser å sammenligne med..

Screenshot_20190118-105606_FF Mobile.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Safira07 skrev:

Jeg er ganske fersk med dette med temping, men etter at jeg tok Ovitrelle ville jeg følge med på eggløsning siden jeg ikke kunne teste med eggløsningstester. Jeg har forstått det sånn at tempen er lav før eggløsning (også selve eggløsningsdagen), og når EL er over så stiger temperaturen. Er det vanlig at den varierer så mye fra dag til dag? Ser nå at det stiger mer og mer for hver dag.

Vil gjerne høre fra dere med mer erfaring enn meg😄 Tester til samme tid hver dag. Alltid på morgenen rett etter at jeg har våknet. Dette er min første syklus med temping så har heller ingen andre sykluser å sammenligne med..

Screenshot_20190118-105606_FF Mobile.jpg

Kanskje den blir trifasisk? 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Safira07 syns kurven din ser veldig vanlig ut. Jeg stiger og jevnt til jeg kommer på en topp rundt 6-8 dpo. Deretter holder den seg stabilt/synker noe frem til mens. Kan og selvsagt bli trifasisk (og graviditet) men det er antakelig noe tidlig for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått svaaaaak positiv graviditetstest i dag, men jeg spotter som jeg vanligvis gjør i dagene før mens. Tempkurven ser sånn ut:

DA5853AE-E22F-416D-8C7C-AA41F23D9F24.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Lorieen skrev:

Jeg har fått svaaaaak positiv graviditetstest i dag, men jeg spotter som jeg vanligvis gjør i dagene før mens. Tempkurven ser sånn ut:

DA5853AE-E22F-416D-8C7C-AA41F23D9F24.jpeg

Tar det som et godt tegn at tempen har gått opp igjen, og spottingen kommer mest sannsynlig av at østrogenet som har drevet tempen din ned i går har gjort at slimhinnen «lekker» litt. Håper fortsatt med deg! Men skjønner om du er litt avmålt og tenker kjemisk også.. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tempen har gått ned igjen, og test på morgenurin i dag (12 dpo)  var blank selv om jeg fikk to svakt positive tester i går. Så da er jeg forberedt på at mensen kommer som vanlig i morgen eller tirsdag.

45C11F1D-3A27-4012-9764-E3A6288377E3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lorieen skrev:

Tempen har gått ned igjen, og test på morgenurin i dag (12 dpo)  var blank selv om jeg fikk to svakt positive tester i går. Så da er jeg forberedt på at mensen kommer som vanlig i morgen eller tirsdag.

45C11F1D-3A27-4012-9764-E3A6288377E3.jpeg

😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå tempet i et år, og alltid hatt tydelig EL stigning, og stabil syklus. EL på dag 11-14, har stabilisert seg på dag 14 de siste 3-4 mnd. Etter EL har jeg pleid å ligge på godt over 36,6. Denne tempcharten skjønner jeg ikke! Det er jo en økning på dag 11, men selv kurven er mye lavere enn den pleier, samt at eggløsning på dag 10, er voldsomt tidlig? Men nå er jeg på dag 16, og ikke fått noe enda høyere temp, og EL senere enn dag 14 har aldri skjedd🤔 

Det er så typisk at det skal bli noe kluss nå, dette er siste prøveperiode før IVF, og jeg kunne tenke meg st syklusen var kjapt over så jeg kan begynne på medisner 🙄

IMG_20190124_061031.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...