Gå til innhold

Tempe-tråden


bondekone

Anbefalte innlegg

Fant ut jeg like gjerne kunne lage en egen tråd her, splittet fra "prøver å bli gravid" tråden. :)

Saken hos meg er altså at EL ikke var helt påvisbar denne syklusen. Veldig signifikant temp-økning de andre gangene, men denne gangen er den veldig ustabil. 

@grønnplante @Kaiaermeg - tenkte og egentlig at EL kom når det var positiv test, eventuelt den "siste" økningen der. Hadde bare da forventet en større økning neste dag. Det har i alle fall skjedd før, at økningen har kommet over to ganger. (kanskje sammenheng med når EL faktisk fant sted, om kroppen har rukket å gå opp i temp.) Derfor stusset jeg så når den faktisk gikk ned 0,1 grad, på tross av nøyaktig likt tidspunkt. Får vel bare vente å se om den stabiliserer seg/øker. Ift tidspunkt har jeg tenkt at så lenge jeg har sovet ca like lenge i forkant, og ikke er overdrevent sent (står opp senest 8, men stort sett kl 7 når jeg har fri/jobber kveld), men kanskje vurdere å sette alarmen på tidlig, og heller sove litt lengre etter på. Legger bare ved bildene i denne tråde og, om noen andre vil synse litt :)

34646037_10160301319370543_4861750215675215872_n.thumb.jpg.aaa86e190f5d5f63078e484ac1864077.jpg

Denne mnd kurve. Som man ser er den ganske ustabil i folikkelfasen, og ikke noe klar økning. 

34759160_10160301319395543_9135199875846111232_n.thumb.jpg.8e428656bc37cfccb6260b2d56313c5a.jpg

Til sammenligning så er dette forrige mnd, hvor det er veldig tydelig når stigningen kom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Temperaturen din i dag er fremdeles over CL, så jeg vil tro at den bare vi fortsette å stige :)  Jeg har sett lignende flere ganger hos meg selv!

La inn tempen i natural cycles også, føler at Flo fremstiller grafen litt merkelig. Men her ser man tydelig at det sannsynligvis ikke har vært noen EL hittil ... :(

800924378_Skjermbilde2018-06-07kl_11_21_08.thumb.png.b2ffccd8f3af451b16cd518574e4eaad.png

 

Sammenlignet med f.eks. april der det var veldig tydelig...

 

595486711_Skjermbilde2018-06-07kl_11_21_27.thumb.png.3ce3524511395caaca9640763b22b665.png

 

Veldig merkelig, siden jeg har hatt regelmessige sykluser helt frem til nå. Menmen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar @Kaiaermeg, satser på du har rett :) Blir spennende å se temp i morgen tidlig. 

Jeg er ikke så god på å tyde grafer, i alle fall på grafer jeg ikke er så vant til, så vet ikke helt om jeg har så mye fornuftig ift din graf :PKjedelig når ikke EL skjer når enn forventer det! Det er vel ganske vanlig at det kroppen hopper over en EL, eller utsetter det, men er så irriterende når man går og venter. Krysser fingrene for at det skjer de nærmeste dagene! HAr du tatt noe mer EL-tester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, bondekone skrev:

Takk for svar @Kaiaermeg, satser på du har rett :) Blir spennende å se temp i morgen tidlig. 

Jeg er ikke så god på å tyde grafer, i alle fall på grafer jeg ikke er så vant til, så vet ikke helt om jeg har så mye fornuftig ift din graf :PKjedelig når ikke EL skjer når enn forventer det! Det er vel ganske vanlig at det kroppen hopper over en EL, eller utsetter det, men er så irriterende når man går og venter. Krysser fingrene for at det skjer de nærmeste dagene! HAr du tatt noe mer EL-tester?

Krysser fingrene for at tempen går opp!

Hehe, skjønner :)  Det eneste jeg kan tenke som kan ha skjedd er følgende:

CD 1 36.22 mens
CD 2 36.00 mens
CD 3 36.15 mens
CD 4 36.01 mens
CD 5 36.59 mens
CD 6 - tempet ikke pga. lite søvn
CD 7 35.90
CD 8 36.08
CD 9 36.30
CD 10 36.29
CD 11 36.21 (positiv EL) - vanlig hos meg at egget slipper samme dag som positiv test!
CD 12 36.62
CD 13 - tempet ikke pga. veldig lite søvn, så det kan hende at her var en stigende temp... (Nesten positiv EL! Akkurat vært positiv? LH-toppen min er vanligvis kun på et par timer)
CD 14 36.28 - lav temp. Burde vært høyere, mtp "3 dager med høyere temp bekrefter EL" Kan ha vært lav pga. veldig lite søvn natt til søndag = dårlig søvn natt til mandag?
CD 15 36.47 (ok til meg å være i dpo-land)
CD 16 36.33 (ny tempdipp?)
CD 17 36.61 (bra for å være meg i dpo-land)

 EL-tester har vært negative etter den som nesten var positiv på CD13 :) Håper bare inderlig at det bare er jeg som har surret til tempingen... Tempen har bekreftet EL hver eneste syklus i over ett år nå, kjedelig om det skal klusse seg eller skje noe NÅ 😞

 

Endret av Kaiaermeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang med tempingen jeg også. Har dere merket tempøkning nå i sommer på varme dager? Jeg har også veldig ustabil tempkurve denne mnd, men jeg har tempet til ulikt tidspunkt + har vært veldig varm pga varmen hos oss😜☺️

Anonymkode: 3342f...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i gang med tempingen jeg også. Har dere merket tempøkning nå i sommer på varme dager? Jeg har også veldig ustabil tempkurve denne mnd, men jeg har tempet til ulikt tidspunkt + har vært veldig varm pga varmen hos oss😜☺️

Anonymkode: 3342f...e60

Hmm, jeg tror ikke at jeg merket noen forskjell i fjor sommer, og gjør det i hvert fall ikke hittil :)  Men det sies vell at man kan ha jevnt over lavere eller høyere temp dersom f.eks. rommet er varmere eller kaldere, eller man sover med åpen munn så den blir nedkjølt osvosv  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere tips om hvor man kan lese mer om temping og hvordan tolke grafene? Keg har tempet med Lady Comp i over ett år, men følte ikke jeg ble så klok. Selv om den forteller mye om når el er, føler jeg ikke at jeg stoler så godt på den siden det alltid traff på estimatet. Nå har jeg endelig blitt gravid ved hjelp av IVF, men kunne tenkt meg å lese mer om det til senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Hmm, jeg tror ikke at jeg merket noen forskjell i fjor sommer, og gjør det i hvert fall ikke hittil :)  Men det sies vell at man kan ha jevnt over lavere eller høyere temp dersom f.eks. rommet er varmere eller kaldere, eller man sover med åpen munn så den blir nedkjølt osvosv  :)

Så merkelug, for min tempt har vært en del høyere enn da jeg tempet på høsten/vinteren☺️

Anonymkode: 3342f...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man skal starte med dette tempe greiene , når starter man da ?? 1 dag med mens ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alvildeivf skrev:

Hvis man skal starte med dette tempe greiene , når starter man da ?? 1 dag med mens ? 

Tror det kan være fornuftig å starte da, ja. Det tar uansett et par-tre mnd for å se mønsteret i syklusen, og for at en evt app skal klare å kalkulere syklusen din. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Tror det kan være fornuftig å starte da, ja. Det tar uansett et par-tre mnd for å se mønsteret i syklusen, og for at en evt app skal klare å kalkulere syklusen din. 

Men vanskelig når man har veldig uregelmessig sykluser ? Snakker om alt fra 19 til 60 dager (gjennomsnitt syklusen er ca 35 dager) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville prøvd å tempe for å eventuelt bekrefte EL😊

 

Her sank temp til 36,41, så kan ikke helt se at det var EL når jeg trodde først🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, bondekone skrev:

Jeg ville prøvd å tempe for å eventuelt bekrefte EL😊

 

Her sank temp til 36,41, så kan ikke helt se at det var EL når jeg trodde først🤔

Det kan ha vært en tempdipp, jeg har det nesten hver syklus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Alvildeivf skrev:

Men vanskelig når man har veldig uregelmessig sykluser ? Snakker om alt fra 19 til 60 dager (gjennomsnitt syklusen er ca 35 dager) 

Da ville jeg bare ha startet i en ende :) ingenting som er rett eller galt. Hvilken app skal du bruke? Natural cycles er ekstremt bra, men koster penger. Bruker Flo nå, synes ikke den er like bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Det kan ha vært en tempdipp, jeg har det nesten hver syklus :)

Merket og at livmortappen er helt åpen og, det er den aldri etter EL... Jaja får bare se. Har jo ikke tempoet så mange sykluser, har bare vært så bortskjemt på mye mer tydeligere EL🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...