Gå til innhold

Hvordan holde seg i form på 3 ukers ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Reiser til Italia om få uker. Har nå trent 3 måneder og hatt utrolig bra effekt av det på alle måter. Er "livredd" for å gå opp i vekt mens jeg er på ferie og skal prøve å holde meg til kostholdet mitt. Men hvordan i alle dager holde seg i form ellers, slik at kondis ikke synker for mye og muskler jeg har bygget opp vedlikeholdes? Må jeg finne et treningssenter? Det er jo så varmt der nede og å trene ute er ikke så lett tror jeg....eller? Hvordan gjør dere andre det?

 

Anonymkode: 5eb4a...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket

Jeg jogger i Italia. Det er kjemegreit. Men jeg liker varme, da. Jeg tar også veldig lange spaserturer.
Ellers er det et godt råd å være forsiktig med alkoholmengde. Nyt vin, men ett glass er nok. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging, sykling osv er fint for å vedlikeholde kondisjonen. Supplert med styrke med strikk og egen kroppsvekt klarer du fint å vedlikeholde det meste med 2-3 økter per uke i ferien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Overrasket skrev:

Jeg jogger i Italia. Det er kjemegreit. Men jeg liker varme, da. Jeg tar også veldig lange spaserturer.
Ellers er det et godt råd å være forsiktig med alkoholmengde. Nyt vin, men ett glass er nok. 
 

Ja lange spaserturer bør kunne gå. Jeg liker ikke jogge i utgangspunktet, så får heller gå evt. Alkohol drikker jeg ikke :) Takk for tips !

1 minutt siden, Strikkagenser skrev:

Jogging, sykling osv er fint for å vedlikeholde kondisjonen. Supplert med styrke med strikk og egen kroppsvekt klarer du fint å vedlikeholde det meste med 2-3 økter per uke i ferien. 

Strikk hørtes lurt ut! Men kan fint lite om hvordan man bruker dem? Finnes det noen som har link til nettside/tips til øvelser med strikk? Da kunne jeg kanskje klart meg uten treningssenter?

Anonymkode: 5eb4a...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å stå opp tidlig når vi er på Kreta og tar meg en joggetur. 

Står gjerne opp i 6.30 tida, løper ca 5km. Kommer tilbake til leiligheta og koser meg med en kopp kaffe på verandaen før jeg vekker resten av gjengen med nystekt brød til frokost. 

Bruker også å ta med meg strikk som jeg gjør styrkeøvelser med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja lange spaserturer bør kunne gå. Jeg liker ikke jogge i utgangspunktet, så får heller gå evt. Alkohol drikker jeg ikke :) Takk for tips !

Strikk hørtes lurt ut! Men kan fint lite om hvordan man bruker dem? Finnes det noen som har link til nettside/tips til øvelser med strikk? Da kunne jeg kanskje klart meg uten treningssenter?

Anonymkode: 5eb4a...d4d

Finnes masse på nett, søk etter mini bands eller rubber bands så finner du masse øvelser. Du kan også sjekke bloggere som funkygine f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker å følge en «7 minute workout»-app på ferie. Da tar jeg en økt om morgenen, og en økt på kvelden.

På jobbreiser har jeg bedre tid til å ta lengre økter på f.eks. hotellets treningssenter, men på ferie vil jeg helst bruke så mye tid som mulig på å rett og slett ha fri og moro, og derfor liker jeg godt de appene. Vil jeg få en fullstendig treningsøkt? Nei, men jeg vedlikeholder, og går ikke opp i vekt av all kosematen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, skruf skrev:

Jeg liker å stå opp tidlig når vi er på Kreta og tar meg en joggetur. 

Står gjerne opp i 6.30 tida, løper ca 5km. Kommer tilbake til leiligheta og koser meg med en kopp kaffe på verandaen før jeg vekker resten av gjengen med nystekt brød til frokost. 

Bruker også å ta med meg strikk som jeg gjør styrkeøvelser med. 

Så strikk er tingen skjønner jeg. Må finne mer ut av det. Takk for innspill. Lurt med morgentrening :)

6 minutter siden, Strikkagenser skrev:

Finnes masse på nett, søk etter mini bands eller rubber bands så finner du masse øvelser. Du kan også sjekke bloggere som funkygine f.eks. 

Takk :) Skal sjekke!

2 minutter siden, bopera skrev:

Jeg bruker å følge en «7 minute workout»-app på ferie. Da tar jeg en økt om morgenen, og en økt på kvelden.

På jobbreiser har jeg bedre tid til å ta lengre økter på f.eks. hotellets treningssenter, men på ferie vil jeg helst bruke så mye tid som mulig på å rett og slett ha fri og moro, og derfor liker jeg godt de appene. Vil jeg få en fullstendig treningsøkt? Nei, men jeg vedlikeholder, og går ikke opp i vekt av all kosematen.

Aha, så lurt, det har jeg ikke tenkt på. Har du noe navn på appen? 

Enig, meningen er ikke å gå ned i vekt, bare vedlikeholde.

Skal nevnes at det er privat basseng der og, da, så jeg kan jo også svømme en del.....men det svir kanskje ikke av så mange kalorier?

Hva koster strikk? Og hvilke kjøper man? Er det forskjell på dem, liksom? *grønn*

Anonymkode: 5eb4a...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så strikk er tingen skjønner jeg. Må finne mer ut av det. Takk for innspill. Lurt med morgentrening :)

Takk :) Skal sjekke!

Aha, så lurt, det har jeg ikke tenkt på. Har du noe navn på appen? 

Enig, meningen er ikke å gå ned i vekt, bare vedlikeholde.

Skal nevnes at det er privat basseng der og, da, så jeg kan jo også svømme en del.....men det svir kanskje ikke av så mange kalorier?

Hva koster strikk? Og hvilke kjøper man? Er det forskjell på dem, liksom? *grønn*

Anonymkode: 5eb4a...d4d

Svømming er god trening :) 

Ang strikk så har jeg disse:

https://www.x-life.no/products/sklz-pro-bands-tung

https://www.x-life.no/products/booty-builder-mini-bands-2017-4-stk

Hoppetau er også god kondistrening hvis du ikke er så glad i å løpe 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente i Thailand, på gym uten særlig aircondition. Du vender deg relativt fort, men husk å drikk mye vann og helst også væskeerstattere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burpees kan være med deg overalt! Det suger, men er effektivt som fy. Så mange du klarer og så ofte du vil, 3 sett - så er du good to go 🙂

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selv på ferie i 3 uker, og da er det svømming som gjelder 😊

Anonymkode: 5e914...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...