Gå til innhold

Sponset depresjon KOMMENTAR Morten Hegseth, programleder VGTV


Prinsesse788

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Prinsesse788 skrev:

Godt innlegg av Hegseth, rundt viktigheten av å straffe bloggere som feks tilbyr rabatter på kosmetiske behandlinger:

 

https://www.vg.no/rampelys/i/zLyBa1/sponset-depresjon

Han skriver så bra! 

Jeg skulle ønske disse sponsorene tok seg selv i nakken av og til og reflekterer over hva de bidrar til ved å pushe rabattkoder over på unge mennesker. Samtidig kan de reflektere over hva de får igjen for å sponse disse bloggerne. Men penga rår vel.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bra hvis disse shady markedsføringsfolka bak bloggere blir straffet. 

Gråsoner er skummelt.

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra skrevet.. håper sponsorer får opp øynene snart

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra skrevet av Hegseth! Håper media (også han) tar mer ansvar også, slik at de ikke gir mediaomtale til verstingene.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det beste og mest fornuftige jeg har lest om temaet på lang tid. Tommel opp til Morten Hegseth.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Her må tv2 gå i seg selv. Slutt med søppeltv som paradis hotell, ex on the beach, bloggerene og andre programmer der det kun spilles på kropp. Media må slutte å skrive om bloggere. De må slutte å skrive om the Kardashians. Fordummende tv gir jo unnskyld dumme folk. Hvordan blir de unge fremøver? Uføre pga depresjoner og angst. Slik kan vi ikke ha samfunnet vårt. Nok er nok.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig viser Morten at han har baller. Synes han har vært veldig passiv frem til nå, tatt i betraktning den meningsbærende posisjonen han har. 

#imponert

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har hatt litt for nært vennskap til flere bloggere, men det må man vel ha for å være rampelys-journalist.

Det virker som Hegseth nå står litt mer på egne ben, ut fra artiklene å dømme.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det, for hans deltakelse i vixentullet var bare flaut.

Endret av Emmelise
leif
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/5/2018 at 10:02 PM, Maskopi said:

Han skriver så bra! 

Jeg skulle ønske disse sponsorene tok seg selv i nakken av og til og reflekterer over hva de bidrar til ved å pushe rabattkoder over på unge mennesker. Samtidig kan de reflektere over hva de får igjen for å sponse disse bloggerne. Men penga rår vel.

Så lenge den eneste pådriveren i blogg-verdenen, er P-E-N-G-E-R, så er vel dette noe man kan se langt etter,

selvfølgelig.

Tviler på at de som står bak blogg-plattformene er så veldig jordnære og samfunnsbevisste selv,

ei kommer de til å bli det, med mindre de tvinges i kne.

«På plass var både toppsjefer i bloggnettverk, influencere, redaktører, journalister, politikere og forskere.»

Haha, bukken og havresekken. :skratte:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som han sier er sant og jeg syns det er veldig positivt at VG (som er en så stor avis i Norge) fokuserer på det. Det er så rart at det kan reklameres for kosmetiske behandlinger, men alkohol og røyk er det ikke lov å reklamere for. Det som jeg ikke fatter er at de som driver disse bloggene ikke bryr seg om hvilken påvirkningskraft de har på unge mennesker og ikke føler et ansvar for hva som foregår, men pengene er nok mer interessant. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er bare PR kåt. Nå er det dette det gjelder å snakke om og han hiver seg på bølgen. Prøver for desperat etter mitt syn. Aldri likt han og har fulgt han siden hans desperate tv forsøk mange mange år siden. Alltid hatt lyst å bli kjendis og er ikke opptatt av andre enn seg selv. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Hegseth i det store og det hele - det er et galt og forskrudd kroppspress, og bloggere bør fokusere mindre på fillers, rabattkoder på plastisk kirurgi osv. Ingen tvil, om det. Vi vil bli kvitt samme problemet.

Men jeg er helt uenig i at dette er bloggerne sin FEIL og sitt ANSVAR. Disse bloggerne er like mye ofre av kroppspresset som andre ikke-bloggere. De lider av det de også, men de lider av det mer synlig. Og de har penger til å "gjøre noe med det", altså operere seg.... Å fremstille bloggerne som den store stygge ulven blir for simpelt for min del, men jeg er gjerne med på debatt på hvordan vi skal fikse problemet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, TøffeSnåkus skrev:

Han er bare PR kåt. Nå er det dette det gjelder å snakke om og han hiver seg på bølgen. Prøver for desperat etter mitt syn. Aldri likt han og har fulgt han siden hans desperate tv forsøk mange mange år siden. Alltid hatt lyst å bli kjendis og er ikke opptatt av andre enn seg selv. 

Men her prøver vi å diskutere sak, ikke person.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Jeg er enig med Hegseth i det store og det hele - det er et galt og forskrudd kroppspress, og bloggere bør fokusere mindre på fillers, rabattkoder på plastisk kirurgi osv. Ingen tvil, om det. Vi vil bli kvitt samme problemet.

Men jeg er helt uenig i at dette er bloggerne sin FEIL og sitt ANSVAR. Disse bloggerne er like mye ofre av kroppspresset som andre ikke-bloggere. De lider av det de også, men de lider av det mer synlig. Og de har penger til å "gjøre noe med det", altså operere seg.... Å fremstille bloggerne som den store stygge ulven blir for simpelt for min del, men jeg er gjerne med på debatt på hvordan vi skal fikse problemet. 

Bloggere/bedriftseiere som Sophie Elise Isachsen og Isabel Raad forsøker åpenlyst å normalisere plastisk kirurgi hos de unge. Dette er overhodet ikke ok oppførsel fra to voksne, selvstendig næringsdrivende kvinner! Jeg håper at barne-og likestillingsminister Linda Hofstad Helleland endelig tar grep for å skifte kurs for en hel generasjon som nå sliter psykisk.

Jeg applauderer også Mads Hansen sin satiriske låt om "Sommerkroppen", for han bruker et språk som de unge forstår 👍

Endret av Ultiva
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2018 den 0.18, Xstrella skrev:

Enig. Her må tv2 gå i seg selv. Slutt med søppeltv som paradis hotell, ex on the beach, bloggerene og andre programmer der det kun spilles på kropp. Media må slutte å skrive om bloggere. De må slutte å skrive om the Kardashians. Fordummende tv gir jo unnskyld dumme folk. Hvordan blir de unge fremøver? Uføre pga depresjoner og angst. Slik kan vi ikke ha samfunnet vårt. Nok er nok.

Enig med deg, men for ordens skyld, så er det tv3 som sender ph og ex on the beach🙃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt enig, men er litt ironisk at det kommer fra vgtv som elsker SE, har serie med funkygine osv. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...