Gå til innhold

Hva er ditt favorittsitat på norsk?


Chicchi

Anbefalte innlegg

Må ikke nødvendigvis være en norsk person som har sagt det (men gjerne).

En kjendis, forfatter, journalist, hvem som helst. Gjerne noe inspirerende.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vakker? Hun var deilig, hun var syndig søt! Øyne som råsilke, armer av rav! Bare et enkelt blikk av henne var forførende som et kyss og når hun kalte på meg jog hennes stemme meg som en stråle av vin like inn i hjertet.

Hamsun

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

"Livsfilosofien min handler ikke om hvorvidt glasset er halvtomt eller halvfullt – jeg strekker hånden rett ut mot en uåpnet helflaske."

-Overrasket

"Dans som om ingen ser deg? Hva er poenget med det? Jeg danser og forventer at folk ser meg."

-Overrasket

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kan jeg gi deg en Marta så du blir litt i farta"

-Marve Fleksnes (Rotbløyte)

Endret av Mr. Kilmister
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fra en nordmann, men: 

"Kapitalismens løfte var at når glasset var fullt, skulle det renne over, og komme de fattige til gode. Men det som skjer i stedet, er at når glasset er fullt, blir det på magisk vis større, og det renner aldri noe over til de fattige."

-Pave Frans

Anonymkode: 687cb...5c0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det et sitat fra "Høggern" i Vaselina:  Kvinnfolk og tomflasker,,,, verste  je veit 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke fra en nordmann, men: 

"Kapitalismens løfte var at når glasset var fullt, skulle det renne over, og komme de fattige til gode. Men det som skjer i stedet, er at når glasset er fullt, blir det på magisk vis større, og det renner aldri noe over til de fattige."

-Pave Frans

Anonymkode: 687cb...5c0

Er det ikke noe litt ironisk ved en pave som snakker om velferdsfordeling? Hva var det Jesus selv sa om å kaste den første sten, igjen ... Det er bare for den korrupte organisasjonen katolisismen er å selge kunst, juveler, møbler, for ikke å snakke om eiendom og alt overflødig stæsj som de ikke trenger for å drive en religiøs virksomhet, så kan de utrydde sult. For alltid. Det er jo til og med eiendeler de har skaffet seg ved å stjele penger gjennom historien fra vanlige, fattige folk.

Jesus så seg rundt og sa til sine displer: "Hvor vanskelig det vil bli for dem som eier mye, å tre inn i Guds rike!".

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døden skal du ikke frykte, for når du er, er den ikke kommet, og når den er, er ikke du.

Epikur

Endret av Boodelooap
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si: heller end at beundre de almindelige store Mænd som faar Menneskebørnene til at dytte hverandre i Siden av Ærefrygt foretrækker jeg de smaa ubekjendte Genier, Ynglinger som dør i Skoledagene fordi deres Sjæl sprænger dem, fine, blændende Sankt Hans Ormer som man maa ha truffet mens de var ilive for at vite at de var til. Slik er min smak.

Fra Hamsuns Mysterier

Anonymkode: 0f64c...2a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes tre måter å bli rik på:  

Ved å gjøre masse hardt arbeid. 

Ved gaver. Eller ved tyveri. 

Grunnen til at de som arbeider får så alt for lite, er at tiggerne og tyvene får så alt for meget... 

Anonymkode: ab8e0...22c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det sies at visdom kommer med alderen. Min erfaring er at alderen ofte kan komme helt alene også"

Kong Harald 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Perelandra skrev:

"Det sies at visdom kommer med alderen. Min erfaring er at alderen ofte kan komme helt alene også"

Kong Harald 

Det var et knallbra sitat. 👍 :biggrin:

Enda en fra Herodes Falsk (og denne gangen med Tom Mathisen): "Vi ha'kke no' særlig tro på Gud, og Gud ha'kke no' særlig tro på oss!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Polly Ester skrev:

Det var et knallbra sitat. 👍 :biggrin:

Det kan være greit å ha i tankene når alderen kommer sigende på. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet.

Men størst blant dem er kjærligheten.
 
❤❤
-Paulus

Anonymkode: 226f2...0be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Den virkelige målestokken for ett menneskets verdi, er ikke hva folk SIER. Men hva de faktisk GJØR. 

Hvis du aldri omsetter dine tanker og ideer til faktiske gjøremål, så er dine meninger neppe særlig mye verdt. Det spiller egentlig ingen rolle hvor mange flotte ord du leser, eller lange og fine taler du holder. Til hvilken nytte er dette, hvis du aldri gidder å handle etter dem? 

Anonymkode: ab8e0...22c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...