Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg litt med å tolke hva som menes? (Gjelder stryk på oppkjøring)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Jeg strøk på min første oppkjøring i går, noe jeg forstår, for jeg var kjempenervøs og gjorde en haug av tabber som jeg ikke gjør med kjørelæreren.

Har fått skriv om årsakene til at jeg strøk, og har jo veldig lyst til å jobbe ekstra mye med dette fremover, slik at jeg forhåpentligvis består neste gang! (Om rundt 1,5 - 2 måneder).

Problemet er at når sensor gikk gjennom punktene var jeg altfor lei meg til å egentlig klare å oppfatte i detalj hva som ble ment med alt. (Selv om jeg fikk med meg at jeg gjorde feil)..

Sensor har skrevet følgende:

"Ikke god nok tegngiving. Eks. høyfartsvei, sein".

Hva tolker dere dette som? Jeg er usikker på om det menes at jeg bør begynne å blinke lenge før jeg ser at det er klart til å legge meg over i andre feltet? Eller menes det at jeg ikke blinker til venstre i god nok tid før jeg skal ut på motorvei?

"Hovedregel feltvalg, veldig sen med å komme seg tilbake i høyre felt, ble forbikjørt av lastebil"

Her dummet jeg meg ut, da jeg fikk beskjed om å kjøre til sted X, og trodde det kun var én vei dit, når det var to felt. Derfor la jeg meg over i venstre, men måtte så tilbake i høyre felt, da jeg skjønte det var to felt mot sted X. Dessverre fikk jeg ikke lagt meg over i høyre før en lastebil rakk å kjøre forbi meg først. Tenkte det var best å slippe den forbi meg først, da jeg så at jeg ikke rakk det før den. Hva hadde dere fokusert på neste gang? Bør jeg opp i fart (langt over fartsgrensen) slik at jeg kan råkjøre for å komme meg foran eventuelle biler/lastebiler som kommer bak, når jeg ser jeg ligger i feil felt? Eller burde jeg aldri gjøre feil av typen at jeg misforstår at det gikk 2 felt til venstre og bare 1 til høyre, istedenfor 1 til venstre og 1 til høyre? 

"Ikke god nok plassering: sen ved avkjøringsfelt og feltskift på høyfartsvei".

Jeg er litt usikker på hva som menes her. Ikke god nok plassering ved feltskift? Er det så mange måter å plassere seg på? Man skal vel styre bilen fra det ene feltet til det andre? Mens man blinker og ser i blindsone og speil? Eller er det jeg som har misforstått?

Anonymkode: 81084...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Ikke god nok tegngiving. Eks. høyfartsvei, sein".

Du setter nok på blinklys for seint. For at noen skal ha nytte av det må blinklys settes på i god tid før du foretar deg noe, gjerne 5 sekunder før. Det er ikke noe i veien for å sette på blinklys før det er plass i det feltet du skal inn i, da ber du på en måte også om plass. Med mindre du ønsker å legge deg ut før den stiplede linja opphører, noe jeg ikke anbefaler på oppkjøring, skal du IKKE bruke blinklys når du skal ut på motorvei ved normal fletting. Ellers signaliserer man i denne situasjonen at man ønsker å legge seg enda et felt lenger ut til venstre med en gang, noe jeg heller ikke anbefaler på oppkjøring. 

 

"Ikke god nok plassering: sen ved avkjøringsfelt og feltskift på høyfartsvei".

Du er nok for sein til å legge deg over i avkjøringsfeltet og du beregner nok litt for stor luke ved feltskifte på høyfartsvei. Hold også farten oppe helt til du er inne i avkjøringsfeltet dersom forholdene tillater det. Poenget er å forstyrre trafikken bak deg minst mulig, mange har en tendens til å sakke av for tidlig. Etter å ha tenkt litt tror jeg det er nettopp det sensor sikter til. Og husk å sette på blinklys i god tid før du skal ta av veien. 

Endret av Traktor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2018 den 14.45, AnonymBruker skrev:

Hei dere.

Jeg strøk på min første oppkjøring i går, noe jeg forstår, for jeg var kjempenervøs og gjorde en haug av tabber som jeg ikke gjør med kjørelæreren.

Har fått skriv om årsakene til at jeg strøk, og har jo veldig lyst til å jobbe ekstra mye med dette fremover, slik at jeg forhåpentligvis består neste gang! (Om rundt 1,5 - 2 måneder).

Problemet er at når sensor gikk gjennom punktene var jeg altfor lei meg til å egentlig klare å oppfatte i detalj hva som ble ment med alt. (Selv om jeg fikk med meg at jeg gjorde feil)..

Sensor har skrevet følgende:

"Ikke god nok tegngiving. Eks. høyfartsvei, sein".

Hva tolker dere dette som? Jeg er usikker på om det menes at jeg bør begynne å blinke lenge før jeg ser at det er klart til å legge meg over i andre feltet? Eller menes det at jeg ikke blinker til venstre i god nok tid før jeg skal ut på motorvei?

"Hovedregel feltvalg, veldig sen med å komme seg tilbake i høyre felt, ble forbikjørt av lastebil"

Her dummet jeg meg ut, da jeg fikk beskjed om å kjøre til sted X, og trodde det kun var én vei dit, når det var to felt. Derfor la jeg meg over i venstre, men måtte så tilbake i høyre felt, da jeg skjønte det var to felt mot sted X. Dessverre fikk jeg ikke lagt meg over i høyre før en lastebil rakk å kjøre forbi meg først. Tenkte det var best å slippe den forbi meg først, da jeg så at jeg ikke rakk det før den. Hva hadde dere fokusert på neste gang? Bør jeg opp i fart (langt over fartsgrensen) slik at jeg kan råkjøre for å komme meg foran eventuelle biler/lastebiler som kommer bak, når jeg ser jeg ligger i feil felt? Eller burde jeg aldri gjøre feil av typen at jeg misforstår at det gikk 2 felt til venstre og bare 1 til høyre, istedenfor 1 til venstre og 1 til høyre? 

"Ikke god nok plassering: sen ved avkjøringsfelt og feltskift på høyfartsvei".

Jeg er litt usikker på hva som menes her. Ikke god nok plassering ved feltskift? Er det så mange måter å plassere seg på? Man skal vel styre bilen fra det ene feltet til det andre? Mens man blinker og ser i blindsone og speil? Eller er det jeg som har misforstått?

Anonymkode: 81084...0ad

Ta sktivet med deg og få trafikklæreren din til å forklare for deg. 

Ellers vil jeg si, med de feilene du lister opp her, at du aldri, aldri skulle fått noen oppkjøring. Her har trafikklæreren bommet stygt på kunnskaps og ferdighetsnivået ditt i trafikken. Eller du har insistert på å få kjøre opp og kjørelæreren har gitt etter med visshet om at du kom til å stryke. Har du kjørt mye privat med en trafikalt dårlig ledsager? Eller tar du ikke inn over deg veiledning?.

Vær glad du strøk, du er trafikkfarlig å slippe løs bakmet ratt på egenhånd. 

Anonymkode: bc3fe...8bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta sktivet med deg og få trafikklæreren din til å forklare for deg. 

Ellers vil jeg si, med de feilene du lister opp her, at du aldri, aldri skulle fått noen oppkjøring. Her har trafikklæreren bommet stygt på kunnskaps og ferdighetsnivået ditt i trafikken. Eller du har insistert på å få kjøre opp og kjørelæreren har gitt etter med visshet om at du kom til å stryke. Har du kjørt mye privat med en trafikalt dårlig ledsager? Eller tar du ikke inn over deg veiledning?.

Vær glad du strøk, du er trafikkfarlig å slippe løs bakmet ratt på egenhånd. 

Anonymkode: bc3fe...8bb

Oisann, jeg trodde det kom godt frem at jeg selv forstår hvorfor jeg strøk 😅 Det skal sies at det var kjørelæreren som bestilte oppkjøring og mente at jeg var mer enn klar nok for oppkjøring, mens jeg var mer usikker, så jeg skal hvertfall ikke bli beskyldt for å ha pressa noen til å gi meg oppkjøring gitt! 

Og ja, det kan godt hende jeg er en som trenger mer tid enn andre på å lære, men alle er ulike. Det er sikkert ting du ikke tar så lett også :) Jeg stolte på at kjørelæreren har erfaring nok til å vite om jeg var klar eller ikke, når jeg ble oppmeldt til oppkjøring.

Ellers enn det- så syntes jeg ikke det kom så mye hjelpende ut av innlegget ditt? Det er en stund til jeg skal møte læreren igjen, grunnet læreren er på ferie, så var nysgjerrig på å få litt hjelp til innspill her. 

Ha en fin dag videre! 

TS

Anonymkode: 81084...0ad

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Traktor skrev:

"Ikke god nok tegngiving. Eks. høyfartsvei, sein".

Du setter nok på blinklys for seint. For at noen skal ha nytte av det må blinklys settes på i god tid før du foretar deg noe, gjerne 5 sekunder før. Det er ikke noe i veien for å sette på blinklys før det er plass i det feltet du skal inn i, da ber du på en måte også om plass. Med mindre du ønsker å legge deg ut før den stiplede linja opphører, noe jeg ikke anbefaler på oppkjøring, skal du IKKE bruke blinklys når du skal ut på motorvei ved normal fletting. Ellers signaliserer man i denne situasjonen at man ønsker å legge seg enda et felt lenger ut til venstre med en gang, noe jeg heller ikke anbefaler på oppkjøring. 

 

"Ikke god nok plassering: sen ved avkjøringsfelt og feltskift på høyfartsvei".

Du er nok for sein til å legge deg over i avkjøringsfeltet og du beregner nok litt for stor luke ved feltskifte på høyfartsvei. Hold også farten oppe helt til du er inne i avkjøringsfeltet dersom forholdene tillater det. Poenget er å forstyrre trafikken bak deg minst mulig, mange har en tendens til å sakke av for tidlig. Etter å ha tenkt litt tror jeg det er nettopp det sensor sikter til. Og husk å sette på blinklys i god tid før du skal ta av veien. 

Tusen takk for svar! Det eneste jeg ser jeg har lært annerledes av kjørelæreren er at jeg alltid skal blinke til venstre i god tid når jeg skal ut på motorvei. Så nå ble jeg litt usikker- er det slik at noen sensorer mener at man IKKE skal det? 😕

TS

Anonymkode: 81084...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke god nok tegngiving. Eks. høyfartsvei, sein".

Du blinker for seint når du skal bytte fil på motorvei osv. Gjelder sikkert også når du kjører av på steder med høy fart. Øv deg på å blinke litt tidlig heller enn litt seint.

"Hovedregel feltvalg, veldig sen med å komme seg tilbake i høyre felt, ble forbikjørt av lastebil"

Du bør fokusere på å ikke gjøre sånne feil. Følg bedre med på skilting og veimerking, så skjer det ikke igjen.

"Ikke god nok plassering: sen ved avkjøringsfelt og feltskift på høyfartsvei".

Du kjører inn i avkjøringsfelt for seint. Det beste er å legge seg inn med en gang feltet begynner for å slippe frem de bak som skal videre. 

Anonymkode: b6c71...21c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei 🙂

Høres ut som du bør trene på å bedre dine feltskifte-rutiner. 

Tenk at feltskifte skal være en prosess som tar litt tid,

kort forklart, når du skjønner at du snart skal skifte felt:

Skaff deg oversikt bak deg, er det mye trafikk? Blir du innhentet av andre kjøretøy?

Hvis det ser klart/snart klart ut, skru på blinklyset og la det stå på noen sekunder, mens du dobbeltsjekker speil/blindsoner.

Hvis det fortsatt ser klart ut, sving deg rolig inn i feltet du skal inn i.

Viktigst av alt: hold bilen stødig innenfor feltet du ligger i, til det faktisk er klart til å skifte felt (ikke vingle!). Og stødig på fart.

Tipper du er ganske brå i feltskiftene dine, så du ender opp med å gjøre alt på en gang.

Det blir det bare kluss ut av.

5 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for svar! Det eneste jeg ser jeg har lært annerledes av kjørelæreren er at jeg alltid skal blinke til venstre i god tid når jeg skal ut på motorvei. Så nå ble jeg litt usikker- er det slik at noen sensorer mener at man IKKE skal det? 😕

TS

Anonymkode: 81084...0ad

Jo, du skal alltid bruke blinklys tidlig når du skal inn på motorvei, det gjør trafikken bak mer obs på at du skal inn på motorveien, og det gir deg ofte mer hjelp med å komme deg inn! :yvonne:

 

Lykke til :blomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte lang tid på å "forstå" motorveien, dette med å lese når lommer er store nok, hvilken fart andre biler har og få en trygghet når det kommer til feltskifte, men etter mye øvelse "forstod" jeg det bare og nå kan jeg lese trafikken som bare det. Dette kommer med mengdetrening, så her er det bare å komme seg ut på motorveien de neste kjøretimene! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2018 den 14.45, AnonymBruker skrev:

Bør jeg opp i fart (langt over fartsgrensen) 

Du må ikke kjøre over fartsgrensen. 

Så et intervju med sensor som fortalte at de fleste stryker pga for høy fart (usikkerhet på fartsgrensen, tar en sjans) og pga manglende vikeplikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2018 den 14.45, AnonymBruker skrev:

Hei dere.

Jeg strøk på min første oppkjøring i går, noe jeg forstår, for jeg var kjempenervøs og gjorde en haug av tabber som jeg ikke gjør med kjørelæreren.

Har fått skriv om årsakene til at jeg strøk, og har jo veldig lyst til å jobbe ekstra mye med dette fremover, slik at jeg forhåpentligvis består neste gang! (Om rundt 1,5 - 2 måneder).

Problemet er at når sensor gikk gjennom punktene var jeg altfor lei meg til å egentlig klare å oppfatte i detalj hva som ble ment med alt. (Selv om jeg fikk med meg at jeg gjorde feil)..

Sensor har skrevet følgende:

"Ikke god nok tegngiving. Eks. høyfartsvei, sein".

Hva tolker dere dette som? Jeg er usikker på om det menes at jeg bør begynne å blinke lenge før jeg ser at det er klart til å legge meg over i andre feltet? Eller menes det at jeg ikke blinker til venstre i god nok tid før jeg skal ut på motorvei?

"Hovedregel feltvalg, veldig sen med å komme seg tilbake i høyre felt, ble forbikjørt av lastebil"

Her dummet jeg meg ut, da jeg fikk beskjed om å kjøre til sted X, og trodde det kun var én vei dit, når det var to felt. Derfor la jeg meg over i venstre, men måtte så tilbake i høyre felt, da jeg skjønte det var to felt mot sted X. Dessverre fikk jeg ikke lagt meg over i høyre før en lastebil rakk å kjøre forbi meg først. Tenkte det var best å slippe den forbi meg først, da jeg så at jeg ikke rakk det før den. Hva hadde dere fokusert på neste gang? Bør jeg opp i fart (langt over fartsgrensen) slik at jeg kan råkjøre for å komme meg foran eventuelle biler/lastebiler som kommer bak, når jeg ser jeg ligger i feil felt? Eller burde jeg aldri gjøre feil av typen at jeg misforstår at det gikk 2 felt til venstre og bare 1 til høyre, istedenfor 1 til venstre og 1 til høyre? 

"Ikke god nok plassering: sen ved avkjøringsfelt og feltskift på høyfartsvei".

Jeg er litt usikker på hva som menes her. Ikke god nok plassering ved feltskift? Er det så mange måter å plassere seg på? Man skal vel styre bilen fra det ene feltet til det andre? Mens man blinker og ser i blindsone og speil? Eller er det jeg som har misforstått?

Anonymkode: 81084...0ad

Den store feilen med felt er enkel. Du kjører etter hukommelse og ikke skilt. Alle tilsigelser til steder er skiltet, følg skiltingen så unngår du å ligge i feil felt. Hvis du ikke forstår rettningsskiltene bør du lære deg det.

Bilen din er mye mindre enn feltene. Du kan ligge i midten, til høyre eller til venstre i ditt felt. Når det klages på at du er sen mistenker jeg at du sakte flyter fra et felt til et annet isteden for å tydelig flytte bilen over. Håper virkelig ikke du ser i blindsone og speil mens du bytter felt (dette gjør man selvsagt før man bytter felt). 

 

 

På 7.6.2018 den 9.05, AnonymBruker skrev:

Ta sktivet med deg og få trafikklæreren din til å forklare for deg. 

Ellers vil jeg si, med de feilene du lister opp her, at du aldri, aldri skulle fått noen oppkjøring. Her har trafikklæreren bommet stygt på kunnskaps og ferdighetsnivået ditt i trafikken. Eller du har insistert på å få kjøre opp og kjørelæreren har gitt etter med visshet om at du kom til å stryke. Har du kjørt mye privat med en trafikalt dårlig ledsager? Eller tar du ikke inn over deg veiledning?.

Vær glad du strøk, du er trafikkfarlig å slippe løs bakmet ratt på egenhånd. 

Anonymkode: bc3fe...8bb

Det er langt fra det verste jeg har lest. 

Før jeg underviste selv satt jeg på med føreprøver. Jeg ble forfjamset over at lærerne sendte slike svake kandidater til føreprøver. Men etter å ha undervist selv ser jeg at noen bare faller sammen av nervøsitet. 

Ingenting på tilbakemeldingen er veldig graverende, men det er nok flere feil som ble fortalt muntlig eller som ikke ble formidlet.

 

 

På 7.6.2018 den 14.27, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Det eneste jeg ser jeg har lært annerledes av kjørelæreren er at jeg alltid skal blinke til venstre i god tid når jeg skal ut på motorvei. Så nå ble jeg litt usikker- er det slik at noen sensorer mener at man IKKE skal det? 😕

TS

Anonymkode: 81084...0ad

Hvis du er usikker på trafikkreglene sjekker du loven og forskriften. 

Du skal gi tegn (blinke) ved enhver vesentlig rettningsendring, så lenge det ikke kan villede noen. Å kjøre inn på en motorvei eller ut av en er en vesentlig rettningsendring. Du blinker for å advare, slik at feks en motorsykkel du ikke har sett kan komme seg unna eller bruke hornet (signal).

Fletting er noe annet. Da er det et skilt som viser at to felt blir til et. Da er det ingen vesentlig rettningsendring, og man skal følgelig heller ikke blinke.

Hvor mange feil fikk du på teorien?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 6.6.2018 den 19.37, Traktor skrev:

"Ikke god nok tegngiving. Eks. høyfartsvei, sein".

Du setter nok på blinklys for seint. For at noen skal ha nytte av det må blinklys settes på i god tid før du foretar deg noe, gjerne 5 sekunder før. Det er ikke noe i veien for å sette på blinklys før det er plass i det feltet du skal inn i, da ber du på en måte også om plass. Med mindre du ønsker å legge deg ut før den stiplede linja opphører, noe jeg ikke anbefaler på oppkjøring, skal du IKKE bruke blinklys når du skal ut på motorvei ved normal fletting. Ellers signaliserer man i denne situasjonen at man ønsker å legge seg enda et felt lenger ut til venstre med en gang, noe jeg heller ikke anbefaler på oppkjøring.  

Dette er ikke sant. Ikke lytt til disse "rådene" TS (eller noen andre).

Du skal alltid bruke blinklys ved feltskifte. Det er fullstendig irrelevant om det er gjensidig eller kun du som har vikeplikt. Du skifter fil når din fil opphører. Derfor skal du blinke. 

Samtidig skal du aldri bruke blinklys for å be om plass i et felt hvor det ikke er ledig. Du har vikeplikt for trafikken i det feltet du skal skifte til og da er det din plikt å bli værende i feltet ditt (med blinklyset av) helt til det er ledig der. Begynner du å blinke før det er ledig, så skaper du usikkerhet blant de bilistene som allerede ligger der, noe som igjen kan skape farlige situasjoner.

Det er ikke rart det er misforståelser i trafikken, når selv elementære ting som dette ikke sitter blant folk som skal gi råd. Det er verre med folk som bruker blinklyset til å gi beskjed om at vedkommende skal bryte vikeplikten, enn folk som ikke bruker blinklyset i det hele tatt.

Anonymkode: dfddb...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2018 den 14.45, AnonymBruker skrev:

Hei dere.

Jeg strøk på min første oppkjøring i går, noe jeg forstår, for jeg var kjempenervøs og gjorde en haug av tabber som jeg ikke gjør med kjørelæreren.

Har fått skriv om årsakene til at jeg strøk, og har jo veldig lyst til å jobbe ekstra mye med dette fremover, slik at jeg forhåpentligvis består neste gang! (Om rundt 1,5 - 2 måneder).

Problemet er at når sensor gikk gjennom punktene var jeg altfor lei meg til å egentlig klare å oppfatte i detalj hva som ble ment med alt. (Selv om jeg fikk med meg at jeg gjorde feil)..

Sensor har skrevet følgende:

"Ikke god nok tegngiving. Eks. høyfartsvei, sein".

Hva tolker dere dette som? Jeg er usikker på om det menes at jeg bør begynne å blinke lenge før jeg ser at det er klart til å legge meg over i andre feltet? Eller menes det at jeg ikke blinker til venstre i god nok tid før jeg skal ut på motorvei?

"Hovedregel feltvalg, veldig sen med å komme seg tilbake i høyre felt, ble forbikjørt av lastebil"

Her dummet jeg meg ut, da jeg fikk beskjed om å kjøre til sted X, og trodde det kun var én vei dit, når det var to felt. Derfor la jeg meg over i venstre, men måtte så tilbake i høyre felt, da jeg skjønte det var to felt mot sted X. Dessverre fikk jeg ikke lagt meg over i høyre før en lastebil rakk å kjøre forbi meg først. Tenkte det var best å slippe den forbi meg først, da jeg så at jeg ikke rakk det før den. Hva hadde dere fokusert på neste gang? Bør jeg opp i fart (langt over fartsgrensen) slik at jeg kan råkjøre for å komme meg foran eventuelle biler/lastebiler som kommer bak, når jeg ser jeg ligger i feil felt? Eller burde jeg aldri gjøre feil av typen at jeg misforstår at det gikk 2 felt til venstre og bare 1 til høyre, istedenfor 1 til venstre og 1 til høyre? 

"Ikke god nok plassering: sen ved avkjøringsfelt og feltskift på høyfartsvei".

Jeg er litt usikker på hva som menes her. Ikke god nok plassering ved feltskift? Er det så mange måter å plassere seg på? Man skal vel styre bilen fra det ene feltet til det andre? Mens man blinker og ser i blindsone og speil? Eller er det jeg som har misforstått?

Anonymkode: 81084...0ad

Du får snakke litt med kjørelæreren din om tilbakemeldingene.

Jeg vet ikke hva han mener med sen tegngiving. Men blink noen sekunder før du skifter felt i alle fall, slik at trafikantene rundt deg rekker å se at du har tenkt å skifte felt. Da kan de samarbeide med deg 😊

Den andre tilbakemeldingen virker det som om du har kontroll på. Fikk du forklart deg til sensor om dette? Her blir det jo positivt mottatt når kandidater er klar over feilene sine og kan forklare hvorfor det skjedde. Jeg synes det hørtes forståelig ut at du gjorde feil da du var usikker på hvor du skulle. 

Jeg vet ikke hva som menes med den siste, annet enn at min kjørelærer hele tiden ber meg være tydelig i plasseringen min. F.eks. ligge mot høyre i feltet mitt når jeg skal til høyre i neste kryss eller rundkjøring, mot venstre i feltet når jeg skal til venstre og midt i høyre felt (eller det aktuelle feltet) hvis jeg skal rett frem.

Ønsker deg lykke til på neste oppkjøring! Du skal se det går bedre da ❤ Tvi, tvi 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samtidig skal du aldri bruke blinklys for å be om plass i et felt hvor det ikke er ledig. Du har vikeplikt for trafikken i det feltet du skal skifte til og da er det din plikt å bli værende i feltet ditt (med blinklyset av) helt til det er ledig der. Begynner du å blinke før det er ledig, så skaper du usikkerhet blant de bilistene som allerede ligger der, noe som igjen kan skape farlige situasjoner.

Det er da helt vanlig kutyme å be om plass i feltet ved siden av ved kø dersom du trenger å forflytte deg sidelengs. Skal du bare kjøre i evigheten i ditt del frem til køen slipper opp da eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...