Gå til innhold

Hva kostet forlovelsesringen din?


couscous

Anbefalte innlegg

På 6.6.2018 den 23.30, Zienna skrev:

Jeg forstår at tidene forandrer seg, men er det virkelig viktig hva ringen koster?  Det er bare en forlovelsesring, et symbol og signal til andre om at dere er sammen. 

Mannen min og jeg kjøpte de billigste ringen vi fant hos gullsmeden.  Var studenter, så egentlig hadde vi ikke råd til ringer i det hele tatt.  Din .... og dato,  ble inngravert i begges.  Det var St.Hans-aften for mer enn 40 år siden.  

Minnene om hvordan vi begge sparte til ringene våre er mer verd enn om ringene hadde diamanter rundt det hele. 

 

Så enig. Og en billig ring øker i affeksjonsverdi når dere bruker dem. I min ring står navnet hans feil og jeg ville først rette det men så ble det en del av historien om oss to. Så nå står det Hanning i ringen min. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

På 7.6.2018 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt konservativ sånn sett som utlendingene fortsatt er, og ville aldri tatt i mot en ring på mindre enn tre månedslønner. Dette for å se at mannen legger innsats i å få meg til sin kone, viser at han kan ta vare på meg om jeg skulle bli for syk til å jobbe eller ved graviditet og barneoppdragelse, og som en sikring at jeg i allefall står igjen med noe verdi om forholdet skulle ta slutt.

I Thailand gir man brudens familie minimum 150.000 kroner - 500.000 (eller mer) for å vise takknemmelighet til foreldrene som satte kvinnen man elsker til verden og i Russland og mange i USA er det helt vanlig å si nei takk om ringen er for billig. Ikke fordi man er golddigger eller noe men for å se at mannen er seriøs og kan ta vare på en.

Anonymkode: 193d0...d28

Vi har heldigvis kommet mye lengre her i Norge.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2018 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt konservativ sånn sett som utlendingene fortsatt er, og ville aldri tatt i mot en ring på mindre enn tre månedslønner. Dette for å se at mannen legger innsats i å få meg til sin kone, viser at han kan ta vare på meg om jeg skulle bli for syk til å jobbe eller ved graviditet og barneoppdragelse, og som en sikring at jeg i allefall står igjen med noe verdi om forholdet skulle ta slutt.

Hvis mannen hadde kommet med en ring til tre månedslønner så hadde jeg sagt nei til frieriet. 

En mann med så dårlig økonomisk sans vil jeg ikke dele livet med....

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere damer; hvordan vet dere hva forlovelsesringen kostet? Er det meningen at man skal vite det? Er det ikke en gave fra mannen??

Anonymkode: 180e1...ec3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Hvis mannen hadde kommet med en ring til tre månedslønner så hadde jeg sagt nei til frieriet. 

En mann med så dårlig økonomisk sans vil jeg ikke dele livet med....

Folk har forskjellig økonomi, det er ikke dårlig økonomisk sans hos alle bare fordi det hadde vært det hos din mann.

Anonymkode: 180e1...ec3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk har forskjellig økonomi, det er ikke dårlig økonomisk sans hos alle bare fordi det hadde vært det hos din mann.

Anonymkode: 180e1...ec3

Greit nok. Men med forholdsvis 'normale' inntekter og formue så mener jeg det er tullete. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere damer; hvordan vet dere hva forlovelsesringen kostet? Er det meningen at man skal vite det? Er det ikke en gave fra mannen??

Anonymkode: 180e1...ec3

Det er (heldigvis) noen generasjoner siden hennes familie måtte betale for bryllupet, mens han og hans familie slapp unna med å betale for ringene.    Det var ingenting romantisk med dette, men et bytte av hvem som hadde det videre økonomiske ansvaret for bruden. 

I dag er han og hun ikke avhengig av den andres økonomiske status.  I motsetning til tidligere generasjoner slipper de å tenke på økonomi og forsørgelse.  Det er et stort framskritt for begge kjønn. 

Derfor velger unger par i dag ring sammen, betaler for dem samme OG betaler for eget bryllup - sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere damer; hvordan vet dere hva forlovelsesringen kostet? Er det meningen at man skal vite det? Er det ikke en gave fra mannen??

Anonymkode: 180e1...ec3

Fordi man må oppgi verdien ved forsikring.

Anonymkode: 4c427...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Greit nok. Men med forholdsvis 'normale' inntekter og formue så mener jeg det er tullete. 

Kan jo være noen har litt høyere inntekt og formue enn «normalt» da :) 

Anonymkode: 4c427...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere damer; hvordan vet dere hva forlovelsesringen kostet? Er det meningen at man skal vite det? Er det ikke en gave fra mannen??

Anonymkode: 180e1...ec3

Jeg har ikke svart i tråden før, men: fordi vi kjøpte dem sammen. 

Vi kjøpte enkle i gult gull, tror det var rundt 6000-7000 for paret. Noe kampanjegreier, og det er tosifret antall år siden :) Men i nåværende millennium 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kostet 15.000-20.000 kr. Jeg ønsket ikke at han skulle bruke penger på ekte diamanter, så da hintet jeg til andre alternativ. 

Han har ikke forlovelsesring. 

Anonymkode: 53070...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff
På 20.6.2018 den 20.03, AnonymBruker skrev:

Dere damer; hvordan vet dere hva forlovelsesringen kostet? Er det meningen at man skal vite det? Er det ikke en gave fra mannen??

Anonymkode: 180e1...ec3

Nei, det er noe fornuftige folk kjøper sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2018 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt konservativ sånn sett som utlendingene fortsatt er, og ville aldri tatt i mot en ring på mindre enn tre månedslønner. Dette for å se at mannen legger innsats i å få meg til sin kone, viser at han kan ta vare på meg om jeg skulle bli for syk til å jobbe eller ved graviditet og barneoppdragelse, og som en sikring at jeg i allefall står igjen med noe verdi om forholdet skulle ta slutt.

I Thailand gir man brudens familie minimum 150.000 kroner - 500.000 (eller mer) for å vise takknemmelighet til foreldrene som satte kvinnen man elsker til verden og i Russland og mange i USA er det helt vanlig å si nei takk om ringen er for billig. Ikke fordi man er golddigger eller noe men for å se at mannen er seriøs og kan ta vare på en.

Anonymkode: 193d0...d28

Hvorfor i all verden skulle du ikke greie å forsørge deg selv "ved graviditet og barneoppdragelse"?

Vi kjøpte ringer da vi forlovet oss som vi også brukte som gifteringer. Begge tilsammen kostet under 2000 kr. Men så er jeg fullt i stand til å forsørge meg selv og går ikke inn i et forhold for å ha en slags "sugar daddy" heller da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke hva den koster. Visste ikke at det var så vanlig å vite heller. Jeg fikk den da han fridde. Bryllupet betalte vi for selv vel og merke. 

Anonymkode: e7c03...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 000, 20-årsgave. Skal ALDRI ha forlovelsesring. 

Anonymkode: 6df28...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...