Gå til innhold

Hund fastbundet utenfor butikk/kjøpesenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere sentere og butikker burde tilrettelegge meg steder til å parkere hund. Slik hadde flere hunder fått en ekstra liten tur hver dag. 

Anonymkode: e0f05...09f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

På 5.6.2018 den 1.37, AnonymBruker skrev:

Jeg var på det lokale kjøpesenteret i dag. Og utenfor en av inngangene stod det en hund fastbundet. Stod og pep stakkar. Jeg stod noen minutter og oppserverte den. Var heller ikke ordentlig skygge der den stod. Det var midt i "rushtiden" så det var en del folk. Og ingen brydde seg. Var bare en dame som hylte starkkars hunden og gikk rett forbi. Jeg fikk så vondt av den så jeg gikk rett og slett inn i en av de nærmeste butikkene og gjorde de oppmerksom på at det stod en hund fastbundet rett utenfor. Sa bare at det stod en hund utenfor og spurte hvor jeg skulle henvende meg. Hun jeg snakket med sa at de vanligvis var Securitas vaktene som tok seg av sånt. Litt flaut og gå inn for jeg var nesten litt på gråten når jeg gikk inn. Rare meg. Litt skjelven var jeg også, men det var nok fordi jeg var litt utenfor komfort sonen min. Men jeg klarte bare ikke la vær, for jeg ser så mange hunder som står fastbundet der også ved den andre inngangen som er rett over gaten. Heldigvis stod den der ikke så mye lenger for en av de som jobbet i butikken gikk ut og så og da var den ikke der. Tror de satt pris på at jeg sa i fra. Virket i alle fall sånn.

 

Skjønner meg ikke på folk. Hvorfor kunne ingen andre bry seg også? Er det fordi folk ikke tør å blande seg? 

 

Men for meg var det dagens gode gjerning og jeg er så letta over at jeg turde å bry meg.

Anonymkode: c1397...e91

Hva er problemet? En hund kan stå utenfor sjappa vel ? Eier må handle mat og hunden trenger tur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man ikke binder hunden rett ved inngangspartiet er det fullt lovlig. Det er heller ikke slik at om en hun sitter og piper, så lider den. Den savner nok bare eieren, og "klager" litt over det.

Anonymkode: 334d8...e00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask
På 5.6.2018 den 2.13, AnonymBruker skrev:

Hjemmelen for dette?

Anonymkode: 7330b...b94

Hundeloven: 

Sitat

§ 5.Forbud mot å gå fra bundet hund

Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask
På 5.6.2018 den 2.15, AnonymBruker skrev:

SIden når har ikke dette vært lov? Når jeg var barn var det det alle gjorde.
Noen som har lovverket om dette? Kunne vært interessant å lese

Anonymkode: 6f015...ccf

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2003-07-04-74

(For øvrig er det altfor mange som gir blanke f i båndtvangen, og den har nå vart en stund.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...