Gå til innhold

Hva synes du om politiet i denne saken?


Tran09

Anbefalte innlegg

Det er jo vanlig at de stopper folk på den tiden av døgnet....? Det er ikke mange som er ute og kjører på den tiden. Jeg har litt vanskelig for å se problemet med saken, utenom at det er fortvilende at førerkortet er uteblitt selv om han har blitt renvasket og det selvfølgelig burde vært ordnet med en gang. Det er ekkelt og skummelt å ha kontakt med politiet. Det syns jo alle. :) Det er jo snakk om et sted i Oslo som har litt problemer, så det er jo større sannsynlighet for å bli stoppet der enn kanskje det er andre steder...? Selv så opplever jeg politiet som veldig ydmyke, blide og de er ofte ute for å hilse befolkningen. 

Jeg tror at mange begynner å bli litt lei av å høre om at de føler seg trakassert fordi at de har en annen hudfarge. Selv så opplever jeg at de klager på ting som alle andre har opplevd, uavhengig av hudfarge, det er bare at andre ikke setter seg ned og sutrer over at det skjer. De forstår at politiet prøver å gjøre jobben sin, at de noen ganger bommer, og så går de videre med livet sitt. Jeg tror at dette er sånne saker som vil bidra til å skape splid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.6.2018 den 7.33, Bag skrev:

Så du mener politiets hurtigtest i urin er mer nøyaktig enn labtesten i blod?. I dette tilfelle er det tydelig at retten ikke er enig i det all den tid han faktisk ble frikjent.

Hurtigtesten viser vel bare om det er spor av noe. Blodprøve er vel for å finne mer nøyaktig hva det er snakk om.

Så blodprøve er mer nøyaktig, men stoffene henger igjen lenger i urinen.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, jabx said:

Hurtigtesten viser vel bare om det er spor av noe. Blodprøve er vel for å finne mer nøyaktig hva det er snakk om.

Så blodprøve er mer nøyaktig, men stoffene henger igjen lenger i urinen.

Det blir litt rart at blodprøver skal være bedre hvis urinprøver viser mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være helt hææærlig å bruke hudfargekortet hver gang man opplever motgang, må det ikke? 

Tenk hvis jeg skulle skylle på alle andre og kalle dem rasister fordi dem ikke like hvite mennesker ved den minste uenighet. Blir kvalm!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, jabx skrev:

Det er nok svadaen du kommer med som er ubrukelig

Svada som er ubrukelig? Det jeg sier er ubrukelig...:klo: Så bra at noe fungerer. Som jeg skriver, må gjenta meg selv her, har vært borti nok til å vite hva jeg snakker om. Erfaringer vet du gutten min...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ubrukelig svada. Det er en beskrivelse av innlegget ditt.

Du vet åpenbart ikke hva du snakker om. Du påstår at de ikke fungerer i større saker, men det er motsatt. De fungerer meget godt, og klarer for eksempel å oppklare neste samtlige drap som skjer her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, jabx skrev:

Ja, ubrukelig svada. Det er en beskrivelse av innlegget ditt.

Du vet åpenbart ikke hva du snakker om. Du påstår at de ikke fungerer i større saker, men det er motsatt. De fungerer meget godt, og klarer for eksempel å oppklare neste samtlige drap som skjer her i landet.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å vurdere slike saker. Det jeg reagerer på

På 11.6.2018 den 22.25, Martin13 skrev:

Må være helt hææærlig å bruke hudfargekortet hver gang man opplever motgang, må det ikke? 

Tenk hvis jeg skulle skylle på alle andre og kalle dem rasister fordi dem ikke like hvite mennesker ved den minste uenighet. Blir kvalm!

Rasisme er en alvorlig anklage, og burde straffes på lik linje med grov trakassering/grove skjellsord, dersom beskyldning slenges ut helt ubegrunnet. Men det skjer vel aldri, verden blir aldri i nærheten av perfekt.

Endret av zaco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei politiet må for all del ikke stanse noen med mørk hudfarge.  Alle andre men ikke noen men mørk hudfarge, da er det rasisme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Noe du ikke har, spesielt når du ignorerer fakta, som det faktum at omtrent alle drap i Norge er oppklart. Dette motbeviser svadaen din, men du er for feig til å svare på det.

Jeg ler jo bare av deg😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjør gjerne det når man er tatt i å slenge ut falske påstander og ikke har noen argumenter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lett for politiet å si at de ikke kjenner seg igjen av beskrivelsen fra mannen. Uproft å beordre han til å ta urinprøve foran kvinnelige betjenter og hvor fin bil han kjører har de ikke noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tuxy skrev:

Det er lett for politiet å si at de ikke kjenner seg igjen av beskrivelsen fra mannen. Uproft å beordre han til å ta urinprøve foran kvinnelige betjenter og hvor fin bil han kjører har de ikke noe med.

Hvordan vet du at det ble gjort foran de kvinnelige betjentene? Det var en mannlig betjent der også.

Det er mannens påstand at de kommenterte bilen. Politiet sier at de ikke kjenner seg igjen i beskrivelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å si i slike saker, men av erfaring har vi jo sett at en del er veldig raske til å skrike opp om rasisme når politiet kun gjør jobben sin så for min del lar jeg stort sett tvilen komme politiet til gode i slike saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...