Gå til innhold

Hva synes du om politiet i denne saken?


Tran09

Anbefalte innlegg

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-mener-han-ble-trakassert-av-politiet-i-oslo-sr---de-stoppet-meg-pa-grunn-av-hudfargen/3423494081.html

Hva synes dere? Og om politiet generelt? :)

Jeg synes de på et generelt grunnlag gjør en god og korrekt jobb, og at personen i saken driter seg ut i ett forsøk på å "gå offentlig og slik slippe straff".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rosetelys
Sitat

24-åringen var på vei hjem etter å ha vært hos sin forlovede. Som muslim overnatter han ikke hos henne før de er gift. En tradisjon han er stolt av. Lite visste han at politiet ventet på ham rett utenfor garasjen.

Jeg ser ikke helt hvorfor dette er relevant for resten av artikkelen. For øvrig syns jeg det er noe som skurrer litt i denne saken, men uansett er det ikke uvanlig å bli stoppet av politiet på den tiden av døgnet. Det har hendt meg ganske ofte også, selv om jeg hverken har kul bil eller brun hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet jo ikke hva som egentlig skjedde. Politiet har taushetsplikt, og mannen er anonym. Men kamera kan være en fin ting det, så slipper poltiiet å bli mistenkeliggjort, og så må politiet stille til ansvar når de driter seg ut :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rosetelys skrev:

Jeg ser ikke helt hvorfor dette er relevant for resten av artikkelen. For øvrig syns jeg det er noe som skurrer litt i denne saken, men uansett er det ikke uvanlig å bli stoppet av politiet på den tiden av døgnet. Det har hendt meg ganske ofte også, selv om jeg hverken har kul bil eller brun hud.

Er det jeg også tenker. Tror han her prøver å vise seg som "ren og ikke syndig" med å ikke ha sex, og dermed tror han at han kommer bedre ut av situasjonen. Dersom dette virkelig hendte, så burde han anmelde situasjonen istedenfor å løpe til media. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Tran09 said:

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-mener-han-ble-trakassert-av-politiet-i-oslo-sr---de-stoppet-meg-pa-grunn-av-hudfargen/3423494081.html

Hva synes dere? Og om politiet generelt? :)

Jeg synes de på et generelt grunnlag gjør en god og korrekt jobb, og at personen i saken driter seg ut i ett forsøk på å "gå offentlig og slik slippe straff".

 

Her er det et avvik mellom politiets hurtigtest og den mer nøyaktige labtesten. Det er alvorlig. Den nøyaktige testen viste at han var uskyldig og da er det selvfølgelig ikke rart at han blir forbannet.

Jeg har selv ingen kontakt med politiet unntatt når jeg møter de i passkontrollen. Jeg har derfor ingen forutsetning for å vurdere om de gjør en god eller dårlig jobb.

Din siste setning forstår jeg ikke. Han ble ikke ansett som uskyldig fordi han valgte å gå ut offentlig men fordi labtesten viste at han var uskyldig. Jeg ser heller ikke at han har driti seg ut. Det er ikke bevist at han har sagt noe feil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye mer vanlig enn man hører om i media at svarte hudete mennesker bruker offerkortet pga hudfargen. Om noe, så er det de som legger til rette for rasisme, ingen andre. Dessuten er det utallige videoer på nettet der man har dokumentert løgn fra svarte som har hevdet å blitt dårlig behandlet under arrest. Der de ser på kroppskameraet og opptaket til politiet at det ikke stemmer i det hele tatt.

Om noe i det hele tatt, så legger disse svarte menneskene opp til rasisme med å lyge og oppføre seg som et offer for å få fordeler og slippe straff.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har blitt stoppet flere ganger. Spesielt seint på kvelden på veg hjem fra jobb. Ikke fordi bilen er dyr og ny. Tvert imot er de hissigst på grøten når jeg kjører eldre hvit varebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes politiet generelt gjør en god jobb, har selv en jobb hvor jeg samarbeider med de. Hvis hurtigtesten viste tegn til narkotika mens blodprøven viste ingenting så burde dette undersøkes videre. Ingen er tjent med tester som viser feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Martin13 said:

Det er mye mer vanlig enn man hører om i media at svarte hudete mennesker bruker offerkortet pga hudfargen. Om noe, så er det de som legger til rette for rasisme, ingen andre. Dessuten er det utallige videoer på nettet der man har dokumentert løgn fra svarte som har hevdet å blitt dårlig behandlet under arrest. Der de ser på kroppskameraet og opptaket til politiet at det ikke stemmer i det hele tatt.

Om noe i det hele tatt, så legger disse svarte menneskene opp til rasisme med å lyge og oppføre seg som et offer for å få fordeler og slippe straff.

Du har en veldig ensidig holdning. Jeg er overbevist både om at noen mørke lyver og at noen mørke blir diskriminert uskyldig på grunn av hudfarge. At det kun er er svarte som lyver som legger grunnlaget for rasisme er vel en ganske så ensidig påstand. I mine øyne er det ikke tvil om at noen ønsker å generalisere, legg skylden kun på de svarte og fraskrive hvite alt ansvar. Verden er ikke så svart/hvitt for de som evner å håndtere litt mer komplekse sammenhenger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2018 den 12.27, Commander skrev:

Har blitt stoppet flere ganger. Spesielt seint på kvelden på veg hjem fra jobb. Ikke fordi bilen er dyr og ny. Tvert imot er de hissigst på grøten når jeg kjører eldre hvit varebil.

Står det free candy på den hvite varebilen? 😂😂😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2018 den 16.38, Tran09 skrev:

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-mener-han-ble-trakassert-av-politiet-i-oslo-sr---de-stoppet-meg-pa-grunn-av-hudfargen/3423494081.html

Hva synes dere? Og om politiet generelt? :)

Jeg synes de på et generelt grunnlag gjør en god og korrekt jobb, og at personen i saken driter seg ut i ett forsøk på å "gå offentlig og slik slippe straff".

Han er bare en vanlig rasistgnålende tulling.

Det han beskriver er at politifolkene brukte en helt vanlig metode for å avsløre mulig rusbruk (sjekke om han kan se i kryss, sjekke pupiller med lys, osv.). Fordi resultatene ga grunn til å mistene rusbruk så tok de urinprøve. Og den ga da også utslag på flere narkotiske stoffer.

Tullingen kommer også med latterligheter som: "Politibetjentene prøvde også å overbevise meg om å erkjenne skyld slik at jeg kunne få strafferabatt, noe hun sa hun var pliktig å informere om."

Tullingen ble ikke forsøkt overbevist om å erkjenne skyld i det hele tatt. Tvert imot er politiet pålagt ved lov å informere om mulig strafferabatt ved tilståelse. Gjør de ikke dette, bryter de altså loven.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2018 den 20.19, Bag skrev:

Her er det et avvik mellom politiets hurtigtest og den mer nøyaktige labtesten. Det er alvorlig. Den nøyaktige testen viste at han var uskyldig og da er det selvfølgelig ikke rart at han blir forbannet.

Nei, det er ikke alvorlig i det hele tatt. Det er nettopp derfor man tar blodprøver for å dobbeltsjekke resultatene.

Men rusmidler henger vel lenger igjen i urin enn i blod uansett, så det er ikke usannsynlig at han faktisk har ruset seg tidligere, men at det er for lenge siden til at det viser seg i blodprøver.

Jeg mener ganske bestemt at en slik urinprøve faktisk er gyldig som bevis i retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei mørkhudete som skriker ut om rasisme og diskriminering hver gang noe går dem i mot. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.6.2018 den 16.38, Tran09 skrev:

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-mener-han-ble-trakassert-av-politiet-i-oslo-sr---de-stoppet-meg-pa-grunn-av-hudfargen/3423494081.html

Hva synes dere? Og om politiet generelt? :)

Jeg synes de på et generelt grunnlag gjør en god og korrekt jobb, og at personen i saken driter seg ut i ett forsøk på å "gå offentlig og slik slippe straff".

 

Han brukte innvandrerkortet ja, motbydelig. Men politiet i norge er ganske ubrukelige i utgangspunktet. Det de kan er å gi bøter, sende fulle folk hjem fra byen eller ta de med inn. Har opplevd nok med politiet til å si sannheten som den er. Hva det gjelder kan være det samme. Det er en privatsak. De funker ikke i større saker. Håper ikke det er slik i hele norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mr. Kilmister skrev:

Han brukte innvandrerkortet ja, motbydelig. Men politiet i norge er ganske ubrukelige i utgangspunktet. Det de kan er å gi bøter, sende fulle folk hjem fra byen eller ta de med inn. Har opplevd nok med politiet til å si sannheten som den er. Hva det gjelder kan være det samme. Det er en privatsak. De funker ikke i større saker. Håper ikke det er slik i hele norge.

Jeg har hatt en del å gjøre med politiet det siste året cirka, og i mitt tilfelle har de fungert ypperlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, The Kitten skrev:

Jeg har hatt en del å gjøre med politiet det siste året cirka, og i mitt tilfelle har de fungert ypperlig. 

Så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, jabx said:

Nei, det er ikke alvorlig i det hele tatt. Det er nettopp derfor man tar blodprøver for å dobbeltsjekke resultatene.

Men rusmidler henger vel lenger igjen i urin enn i blod uansett, så det er ikke usannsynlig at han faktisk har ruset seg tidligere, men at det er for lenge siden til at det viser seg i blodprøver.

Jeg mener ganske bestemt at en slik urinprøve faktisk er gyldig som bevis i retten.

Så du mener politiets hurtigtest i urin er mer nøyaktig enn labtesten i blod?. I dette tilfelle er det tydelig at retten ikke er enig i det all den tid han faktisk ble frikjent.

Endret av Bag
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne saken ser jeg ikke noe kritikkverdig politiet har gjort. Men i saken som avsløres av VG om gjengkriminalitet i Oslo, mener jeg at politiet har gjort mye feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/9/2018 at 2:32 AM, The Kitten said:

Jeg er så lei mørkhudete som skriker ut om rasisme og diskriminering hver gang noe går dem i mot. 

Vel, jeg er både lei mørkhudede som missbruker rasismekortet og hvite som beskylder alle mørkhudede som klager over rasisme for å missbruke rasismekortet.

For meg er det opplagt at noen påstår rasisme uten grunn mens andre faktisk virkelig opplever rasisme. Hva som er hva er det ofte ikke lett for utenforstående å vite.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2018 den 3.06, Mr. Kilmister skrev:

Han brukte innvandrerkortet ja, motbydelig. Men politiet i norge er ganske ubrukelige i utgangspunktet. Det de kan er å gi bøter, sende fulle folk hjem fra byen eller ta de med inn. Har opplevd nok med politiet til å si sannheten som den er. Hva det gjelder kan være det samme. Det er en privatsak. De funker ikke i større saker. Håper ikke det er slik i hele norge.

Det er nok svadaen du kommer med som er ubrukelig. Her er et par eksempler på hva norsk politi driver med:

http://dybde.politiforum.no/skuddene.html

https://www.abcnyheter.no/nyheter/krim/2016/06/01/195220488/voldsdomt-mann-angrep-politiet-med-motorsag

I den ene saken så holder politimannen kontroll på den ene gjerningsmannen med en arm samtidig som han trekker våpenet og svarer på ild fra den andre gjerningsmannen!

I den andre saken takler de en livsfarlig fyr som kommer mot dem med motorsag uten å avfyre et eneste skudd.

Når det gjelder større saker, så avdekket politiet store grupper som utvekslet overgrepsmateriale og begikk overgrep mot barn. Det var massive operasjoner, og de tok mange overgripere. Dette er saker av enormt omfang.

Nei, her må du gå i deg selv. Hva skyldes dette voldsomme, irrasjonelle hatet som gjør at du får tvangstanker om å spre løgn og hat mot politiet?

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...