Gå til innhold

Enkelt og billig bryllup. Ok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min forlovede har lyst å ha et lite og intimt bryllup. Vi er usikker på om vi vil inkludere nærmeste familie eller om vi skal reise vekk og gifte oss alene. 

Men vi vet venner og familie gjerne vil feire oss. Og vi synes jo det er kjekt. Men vi vil ikke ha noe veldig formelt, taler, 3retters, dyrt bryllup. 

Synes dere det hadde vært kjekt å bare invitert til fest feks en helg etter vi hsr giftet oss? Med feks enkel fingermat eller gryterett. Kunne også vært kjekt med et skikkelig lovefest. Feks med noen aktiviteter som riding, potetløp, dans, øl og vin, hesteskokasting ol. 

Anonymkode: cb9b2...5b4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres veldig bra ut! Jeg hadde likt det mye bedre enn de standard voldsomme brylluper med 20 taler og masse venting pga dere skal ta bilder osv.... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det sånn. Først vielse på tinghuset med forlovere og foreldre til stede. Ca en mnd etter hadde vi en uformell fest med grilling hvor vi inviterte venner og familie. Vi har fått masse positive tilbakemeldinger 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånn dere vil ha det, så er det sånn dere gjør det. Jeg syns ikke jeg som gjest skal ha noen formening om hva slags bryllup/fest jeg blir invitert i. Høres helt ålreit ut for min del

Anonymkode: 089ea...767

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempekoselig ut med liten og uformell enkel fest etterpå.

Anonymkode: 41d61...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres fint ut! Beste bryllupet jeg har vært i var fest på samfunnshus (i Oslo) med gryterett på papptallerken og medbrakt drikke ut over det man drakk til maten. Men masse dans og moro! 

Anonymkode: d7da1...de7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden med et mindre og rimeligere bryllup men jeg synes uansett at man skal holde en viss stil. Å legge opp til fest på lokalet der det er forventet at man skal ligge med egne slektninger er ikke hva jeg ville kalle stil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes helt fortreffelig ut.  Skal man gifte seg så bør det være for egen del, ikke for en fest til flere hundre tusen. 

Anonymkode: b4bda...962

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Antoinette skrev:

Helt i orden med et mindre og rimeligere bryllup men jeg synes uansett at man skal holde en viss stil. Å legge opp til fest på lokalet der det er forventet at man skal ligge med egne slektninger er ikke hva jeg ville kalle stil. 

Hvor i all verden tok du det fra? :fnise:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er det fine med bryllup - man kan lage den feiringa man vil 🙂 Ikke vær redd for hva gjestene tenker, det er dere som skal feires. 

Anonymkode: db7a3...fb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deres dag og bryllup. Er bare å si ifra på forrhånd at dere vil gjøre det enkelt. Det blir ingen taler eller formelle ting. Dere vil bare ha en fest sammen med gode venner og familie. 
Det blir jo "litt mer" en en vanlig fest og antar det er derfor dere også vil feire litt. 
Jeg har vært i hagebryllup/fest, de hadde giftet seg på forrhånd på tinghuset. Vi som gjester kom på grillmat. Det var en tale, brudeparet som takket at folk kom og forklarte litt om hvodan de hadde sett for seg kvelden.  Det var kjemephyggelig.

Hvis dere vil gjøre litt mer stas, kan dere jo få en vigsler til å komme og vie dere. Så får gjestene vært med på litt av den biten også, at det blir litt mer bryllupsfølelse for dere alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Antoinette skrev:

Helt i orden med et mindre og rimeligere bryllup men jeg synes uansett at man skal holde en viss stil. Å legge opp til fest på lokalet der det er forventet at man skal ligge med egne slektninger er ikke hva jeg ville kalle stil. 

Nå legger hun jo ikke akkurat opp til det, da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min forlovede har lyst å ha et lite og intimt bryllup. Vi er usikker på om vi vil inkludere nærmeste familie eller om vi skal reise vekk og gifte oss alene. 

Men vi vet venner og familie gjerne vil feire oss. Og vi synes jo det er kjekt. Men vi vil ikke ha noe veldig formelt, taler, 3retters, dyrt bryllup. 

Synes dere det hadde vært kjekt å bare invitert til fest feks en helg etter vi hsr giftet oss? Med feks enkel fingermat eller gryterett. Kunne også vært kjekt med et skikkelig lovefest. Feks med noen aktiviteter som riding, potetløp, dans, øl og vin, hesteskokasting ol. 

Anonymkode: cb9b2...5b4

Dette høres helt topp ut. :) Jeg hadde likt å være gjest i et sånt bryllup. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Antoinette skrev:

Helt i orden med et mindre og rimeligere bryllup men jeg synes uansett at man skal holde en viss stil. Å legge opp til fest på lokalet der det er forventet at man skal ligge med egne slektninger er ikke hva jeg ville kalle stil. 

Hvis man ikke kan dra på låvefest uten å fantasere om å ligge med broren sin, tror jeg ikke det er lokalet som er problemet.

Anonymkode: 0b60e...2c1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konditorfrue
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke kan dra på låvefest uten å fantasere om å ligge med broren sin, tror jeg ikke det er lokalet som er problemet.

Anonymkode: 0b60e...2c1

😂😂😂😂😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elsker ideen din! Gjør det! Det er mange, tror jeg som blir lettet når de blir invitert i den type bryllupsfest som du skisserer. 

Anonymkode: ae62d...f6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Hvor i all verden tok du det fra? :fnise:

Ca. en mill. kulturelle referanser fra utallige filmer, serier og komikere. Ingen skal beskylde meg for å være original. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Tøytigern skrev:

Nå legger hun jo ikke akkurat opp til det, da...

Når hun nevnte låvefest så....... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nøyaktig slik jeg ønsker å gjøre det også. Først ha et meget intimt bryllup i utlandet, og så ha en felles fest med venner og familie hjemme i Norge. Låvefest med god mat, musikk og aktiviteter høres fantastisk ut.

Anonymkode: 0efb4...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...