Gå til innhold

Du vet du begynner å bli gammel når....


Gjest Catalina Culès

Anbefalte innlegg

Gjest Winza
1 minutt siden, Perelandra skrev:

Nei, langt i fra! Det ble innført i 1997, og tjue år etter at jeg begynte i 1. klasse. 

Du kan lese mer om saken her Reform 97

Høres veldig rart ut, startet man på videregående som 15 åring da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så ikke Queen den ene gangen de var i Norge. Syntes vel billettprisen på 110 var litt stiv da... Både lenge siden, og litt dumt det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Winza skrev:

Høres veldig rart ut, startet man på videregående som 15 åring da?

 

Nei, vi gikk 9 år på skole og sluttet samtidig som dere.

Edit: Vi sluttet ungdomsskolen det året vi fylte 16. Selv er jeg født på høsten, så jeg var 15 da jeg startet på videregående.

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Whiskey hangover skrev:

Det er 24 år siden Løvenes konge gikk på kino. Det var den første filmen jeg så på kino, som jeg husker. 

Det var lenge siden. Jeg føler at det var i går. Faktisk skummelt å tenke på  😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
Akkurat nå, Perelandra skrev:

Nei, vi gikk 9 år på skole og sluttet samtidig som dere.

Ah, du mener at dere skippet første klasse og startet på skolen først året etter? Da vil det si at 1990 og 1991 modeller startet på skolen i 1997. Interessant :) Misunner de egentlig for å ha kunnet vente et ekstra år med å starte på skolen, jeg mislikte skolen som pesten 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
2 minutter siden, Marina234 skrev:

Det var lenge siden. Jeg føler at det var i går. Faktisk skummelt å tenke på  😄

Voksne simba ville hatt midtlivskrisen sin nå  da :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år var 20-års jubileum med klassen jeg gikk i på ungdomsskolen. Det virket bare så sinnsykt lenge siden :P

Jeg husker også ting som å få min første mobiltelefon, og på den kunne jeg ringe, motta sms, men ikke sende sms :ler: I tillegg var den tung, av mursteintypen med verdens minste skjerm. Jeg husker også at vi betalte for ringetoner og bakgrunnsbilder, og det var kult å ha en kul ringetone.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man forteller barna sine at før måtte man sitte og vente hjemme når man ventet en telefon... eller at daten måtte dukke opp på døra, snakke med foreldrene osv før man kunne gå ut 😂

At ikke vi hadde internett, facebook osv. 

At vi ikke hadde mobiltelefon, bortsett fra pappa sin, som veide 10 kilo....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whiskey hangover
Akkurat nå, Marina234 skrev:

GDet var lenge siden. Jeg føler at det var i går. Faktisk skummelt å tenke på  😄

Ja... 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Winza skrev:

Ah, du mener at dere skippet første klasse og startet på skolen først året etter? Da vil det si at 1990 og 1991 modeller startet på skolen i 1997. Interessant :) Misunner de egentlig for å ha kunnet vente et ekstra år med å starte på skolen, jeg mislikte skolen som pesten 😛 

Ja, vi startet det skoleåret vi fylte 7 og gikk tilsammen 9 år i barne- og ungdomsskolen. Dere begynte det året dere fylte 6 og gikk tilsammen 10 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
16 minutter siden, Whiskey hangover skrev:

Jeg startet på skolen da jeg var 7, og gikk i 10. klasse. Jeg gikk aldri i 2. klasse fordi jeg hoppa over. De som startet på skolen året etter meg, begynte da de var 6. Du hoppa vel over, eller gikk fra 9. klasse til gymnaset/videregående? Aner ikke hvor gammel du er.. 

Jeg gikk 1. til 9. klasse hoppet ikke over noen trinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
Akkurat nå, Elaine Marley skrev:

I år var 20-års jubileum med klassen jeg gikk i på ungdomsskolen. Det virket bare så sinnsykt lenge siden :P

Jeg husker også ting som å få min første mobiltelefon, og på den kunne jeg ringe, motta sms, men ikke sende sms :ler: I tillegg var den tung, av mursteintypen med verdens minste skjerm. Jeg husker også at vi betalte for ringetoner og bakgrunnsbilder, og det var kult å ha en kul ringetone.

Tenk å da få en SMS som sier "Hei, kan du sende meg en SMS når du nærmer deg, kan ikke prate" Litt som å få SMS om å ringe vedkommende når kontantkortet er tomt :ler:

Jeg brukte også å betale for ringetoner og bilder. Når jeg fikk min første kameramobil i 2004 så gikk jeg inn på mobil butikken eller hva man kalte det hvor man kunne kjøpe ringetoner osv. Det å kjøpe klipp var noe nytt da, jeg kjøpte to klipp fra filmen Uno for 50kr per stykke og de varte bare sånn 3-5 sekunder per stykke, i den ene så så vi bare Aksel Hennie sin karakter løpe i 5 sekunder 😂 Jeg brukte ofte opp kontantkortene mine på ringetoner, gode gamle polyfon sanger :ler: Ene gangen sendte jeg inn kode til nr for å kjøpe et bilde av en Hotel Cæsar karakter for 50kr, så sykt å tenke på :fnise: En gang så hadde jeg 800kr på kontaktkort som jeg sløste bort fort, er så glad for at vi har YouTube osv nå 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whiskey hangover

 

3 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Jeg gikk 1. til 9. klasse hoppet ikke over noen trinn.

Slik var det den gangen. 

Endret av Whiskey hangover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza
Akkurat nå, Whiskey hangover skrev:

Vi gikk på førskole. Jeg kunne lese, skrive og enkle mattestykker da jeg begynte på skolen. 

 

Slik var det den gangen. 

Jeg kunne ikke å lese før 4 klasse :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whiskey hangover
Akkurat nå, Winza skrev:

Jeg kunne ikke å lese før 4 klasse :ninja:

Å nei.. Men nå kan du det. Det er bra 👍🏼😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
37 minutter siden, Winza skrev:

Haha dette har hendt meg også 😛

Når man begynner å prate om at når jeg var liten så hadde man ikke smartmobiler, nettbrett eller laptoper (takk Gud for det) 😄 

At man måtte skrive for hånd på barne og ungdomsskolen, det var ikke noe snakk om å ha med seg noe laptop eller noe slikt. Og jeg er bare 26, kan bare forestille meg hvordan det blir om 20 år :fnise:

Men du hadde laptop på videregående? Jeg er bare to år eldre enn deg, vi var det siste kullet før kunnskapsløftet. Ingen laptop på oss...😕 Måtte kjøpe egne skolebøker også, uten å få solgt dem videre. Og den hersens, gigantiske, dritdyre kalkulatoren de krevde i mattetimene på vgs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Winza
1 minutt siden, Whiskey hangover skrev:

Å nei.. Men nå kan du det. Det er bra 👍🏼😊

Uff husker hvor jævlig frustrerende det var å ikke klare å lese 😅 Men etter jeg lærte det kunne jeg ikke fatte at jeg ikke kunne det før 😛 Vet det finnes voksne folk der ute som ikke kan å lese, må være kjipt 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er gammel når du aldri gikk i barnehage. For meg var barnehage noe for byfolk, eller dem som hadde skilte foreldre. Selv var jeg hjemme med mamma til jeg begynte på skolen.

Du vet du er gammel når du ikke gikk på skolen hver dag. Vi gikk tre dager i uke fra første til tredje, fire dager i fjerde og full uke fra femte og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
Akkurat nå, Perelandra skrev:

Du vet du er gammel når du aldri gikk i barnehage. For meg var barnehage noe for byfolk, eller dem som hadde skilte foreldre. Selv var jeg hjemme med mamma til jeg begynte på skolen.

Du vet du er gammel når du ikke gikk på skolen hver dag. Vi gikk tre dager i uke fra første til tredje, fire dager i fjerde og full uke fra femte og oppover.

Jeg gikk heller aldri i barnehage, var også hjemme med mamma til jeg begynte på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...