Gå til innhold

Liban (22) ble kalt «jævla neger», rundjult og filmet


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Spiller det noen rolle om voldsmannen var hvit eller svart? Poenget er at det går en livsfarlig mann løs som er i stand til på en kalkulert og kynisk måte lure noen i en felle for så å mishandle vedkommende og skryte av det etterpå. Lukter psykopat lang vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Tuxy skrev:

Spiller det noen rolle om voldsmannen var hvit eller svart? Poenget er at det går en livsfarlig mann løs som er i stand til på en kalkulert og kynisk måte lure noen i en felle for så å mishandle vedkommende og skryte av det etterpå. Lukter psykopat lang vei.

Det samme tenker jeg også. 

Skoleflink og kommer seg unna fordi han har en fremtid, men banker opp uskyldige.. oppskriften på en psykopat jo. Minner om bryce i 13 reasons why btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
9 timer siden, ops2 skrev:

 

https://resett.no/2018/06/05/tv-2-fremstiller-hvite-personer-som-rasister/

Sitat

Sammenligner man de to sakene er det avslørende å se hvordan MSM forskjellsbehandler. I voldsepisoden i Trondheim er det ingen som skal vite hvem gjerningsmennene er. Liban-saken er derimot klokkeklar, med “ble kalt jævla neger” plantet i tittelen.

Det er enkelt å påpeke TV 2s utvalg og vinkling i søndagens sak. Ved å fremheve hatkriminalitet fra hvite mot ikke-hvite, men å unnlate det motsatte, påvirkes folks virkelighetsoppfatning. De sitter igjen med et inntrykk av at hvite personer er problemet, at det er der rasismen sitter. Er dette bevisst fra TV 2 sin side?

 

Endret av Rosetelys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky
3 hours ago, Tuxy said:

Spiller det noen rolle om voldsmannen var hvit eller svart? Poenget er at det går en livsfarlig mann løs som er i stand til på en kalkulert og kynisk måte lure noen i en felle for så å mishandle vedkommende og skryte av det etterpå. Lukter psykopat lang vei.

Om det ikke spiller noen rolle, hvorfor da skjule fakta?

 

Det gjør man kun om man har en agenda, det så man jo når sjefen for statistisk sentralbyrå etter tid og stunder måtte pakke seg ut fra jobben sin, fordi hun ikke ville gi ut statistikk om innvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2018 den 14.51, Klossmajor skrev:

Så vidt jeg har fått med meg er det ingen her som har skrevet noe som slår fast at gjerningsmannen er etnisk norsk. Noen ser ut til å gå ut i fra at gjerningsmannen er hvit, men albanere, kurdere og arabere flest går også som hvite.

Han er garatrert norsk «gå tilbake til der du kom fra, ikke kom her fitte» eller noe slikt. Hvorfor hadde han sagt det om han hadde vært araber eller what so ever? Da er han jo selv utledning og da kan han ikke si gå tilbake der du kom fra osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i alt så virker den personen som banket han veldig dum. Han er pysete som tok med seg folk også. Han kjenner jo ikke han, men på grunn av hudfarge så velger han å slå ihjel med gruppe mennesker og sier «Gå tilbake der du kom fra, n***gr!» Han hadde tapt så mye om han hadde kommet i fengsel. For det har ikke hjulpet noen ting, folk kommer til å uansett unaett  og dette var ikke noe vits. Han høres veldig barneslig ut i videon. Ikke si at han  ikke har gått til retten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper samfunnsstraffen er på et asylmottak. Da kan han kanskje lære noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Nera skrev:

Han er garatrert norsk «gå tilbake til der du kom fra, ikke kom her fitte» eller noe slikt. Hvorfor hadde han sagt det om han hadde vært araber eller what so ever? Da er han jo selv utledning og da kan han ikke si gå tilbake der du kom fra osv

Gjerningsmannen sier ikke "gå tilbake til der du kom fra" i filmsnutten. Han sier "du skal faen ikke komme her". Hendelsen skjedde på Os. Det ser ut til at offeret gjestet Os med en kamerat ved navn Torgeir som tilsynelatende er fra Os. Når gjerningsmannen konfronterer denne Torgeir ved navn for å ha tatt med en svart kamerat til Os, betyr ikke det nødvendigvis at gjerningsmannen er etnisk norsk. Jeg vil anta at gjerningsmannen er etnisk norsk, men det er ikke gitt at han er det. "Du skal faen ikke komme her" kan bety at man ikke er velkommen (til i dette tilfellet Os) eller det kan bety at man ikke skal tro man er noe. Uansett betyr ikke et utspill av typen "dra tilbake dit du kom fra" at man blir bedt om å dra til et annet land. Det kan bety at en gjest blir bedt om å dra tilbake til byen, bydelen, tettstedet eller bygda man kommer fra. Det er avhengig av konteksten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys

 

Noen som vet hvor man kan lese dommen? Spesielt av TV2 å utelate at Liban slo først syns jeg, men det passer kanskje dårlig med fremstillingen av resten av saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rosetelys skrev:

 

Noen som vet hvor man kan lese dommen? Spesielt av TV2 å utelate at Liban slo først syns jeg, men det passer kanskje dårlig med fremstillingen av resten av saken?

https://www.tv2.no/a/9897946/

Tv2 har dekket det. Det kan hende han gjorde det, men det som påstår det er vitnene, og Liban forteller at de alle var vennene til det rasistiske krypet som rundhjulte ham. Det er neimen ikke godt å vite før man eventuelt får lese dommen. Når det er sagt, kan det godt hende jeg hadde slått til en som behandlet meg på den måten. Synes ikke det er det verste med saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
5 minutter siden, Lava Anne skrev:

https://www.tv2.no/a/9897946/

Tv2 har dekket det. Det kan hende han gjorde det, men det som påstår det er vitnene, og Liban forteller at de alle var vennene til det rasistiske krypet som rundhjulte ham. Det er neimen ikke godt å vite før man eventuelt får lese dommen. Når det er sagt, kan det godt hende jeg hadde slått til en som behandlet meg på den måten. Synes ikke det er det verste med saken.

Selvfølgelig er ikke det at han slår først det verste i denne saken, men om man befinner seg omringet av folk så vil jeg i hvert fall ikke påstå at det er særlig lurt å gi det første slaget. Jeg vet ikke hva som har skjedd og ikke skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Rosetelys skrev:

Selvfølgelig er ikke det at han slår først det verste i denne saken, men om man befinner seg omringet av folk så vil jeg i hvert fall ikke påstå at det er særlig lurt å gi det første slaget. Jeg vet ikke hva som har skjedd og ikke skjedd.

Nei, ingen veit, ikke hvordan situasjonen så ut heller. Tv2 har i hvert fall dekket det, Liban har svart på spørsmålet, og man kan jo ikke akkurat stole på vennene til den dømte heller, etter hva de gjorde. Uten noen dom for hånden ser det da bare ut som ord mot ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.6.2018 den 1.04, Winza skrev:

https://www.tv2.no/nyheter/9895535/

Jeg blir så jævla forbanna :sinna: Hva faen er det som feiler slike folk?! Fyren burde fått fengsel...

Jeg er så lei av at fengselstraffene i Norge er så slappe! 110 timer for det. 110 timer er 4,5 dag. Ja, faen. 4,5 dag for å være en rasist og banken dritten ut av noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...