Gå til innhold

Liban (22) ble kalt «jævla neger», rundjult og filmet


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Gjest Rosetelys
10 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg er ikke overrasket om dette kommer fra grumset man ser på diverse nettforum

Det er faktisk ganske langt mellom det å skrive noe på et nettforum og det å rundjule noen for deretter å skryte av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Rosetelys skrev:

Det er faktisk ganske langt mellom det å skrive noe på et nettforum og det å rundjule noen for deretter å skryte av det. 

Tja. Jeg vet faktisk ikke. 

Man har allerede gått ganske langt når man hevder at noen fortjener gruppevoldtekt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mari Y skrev:

Er nok en blanding av flere ting, ja.

Det sagt, jeg finner det fortsatt ikke så veldig sjokkerende egentlig. Om man ser alt det hatet som spres mot flyktninger, f eks. All sympati til den utsatte. Det er en regelrett grusom ugjerning. Men i lys av alt dette hatet mot muslimer, flyktninger, som folk sprer rundt omkring seg på nettet er min eneste reaksjon 'ikke overrasket'. For å ta et eksempel: Noen flyktninger faket at de hengte seg i Hellas. Når dette kom på nyhetene så flommet kommentarfeltet over av jublende mennesker. Angivelig en god del av disse i bestemors-alder. 'Gi dem en loekke' osv. For å ta et annet eksempel: De som hjelper flyktninger blir stadig truet på livet for det de gjør. En som jobbet i flyktninghjelpen fikk bilen sin påtent og urinert på fordi hun har engasjert seg for flyktninger. Jeg har selv sett hvordan godt voksne menn kan komme med at en som engasjerer seg for flyktninger 'fortjener gruppevoldtekt'. Akkurat derfor er det vanskelig for meg aa bli sjokkert. Det har dessverre sluttet aa sjokkere, når man ser hva hva som roerer seg der ute av ringeakt for mennesker.

Det sagt, er det ikke greit, men man burde vel samtidig hatt et fokus på hvor hatet kommer fra. 

Det er det essensielle her. Hvor kommer hatet fra? Det er heldigvis sjeldent det kommer saker som dette, som er så tydelig et utspring i rasisme. Det er bra. Samtidig skal man skille mellom hat og innvandringsskepsis. Skepsisen til innvandrere kommer ofte fra at innvandrere oftere står på motsatt side av en slik sak, altså kriminalitet begått av innvandrere mot nordmenn. Enten det små ting, eller grovere saker som voldtekter.

Enkelte mennesker klarer ikke skille en person fra en gruppe. "Siden noen innvandrere voldtar norske damer, er det greit for meg å banke opp han der". Allerede der vitner det om at vi neppe har med en særlig reflektert person å gjøre, som gjør en enkelt person ansvar for ugjerninger han mener en gruppe begår.

Så skal man være forsiktig med å gå tilbake til en tid der man ikke turte å snakke om innvandring og problemene det medfører, for å late som at det unngår saker som dette. Det vil neppe føre til noe godt, og bare helle bensin på bålet til de som ikke bare er skeptiske til innvandring, men regelrett hater mennesker basert på deres utseende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hatefulle innlegg, personangrep og samtlige svar til dette.

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med bare samfunnsstraff sier vi til voldsmenn og potensielle voldsmenn at det er egentlig ikke så farlig, du vokser det av deg. Samtidig spytter vi ofrene i ansiktet. Jeg tviler på at etnisk opprinnelse til noen av de involverte har noe å si siden det er vanlig med samfunnsstraff for grov vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, ops2 skrev:

Javel, men du vil da vel også at dette skal være en annen enn en etnisk norsk? Det kan hende du har rett  og det kan hende du ikke har rett. Rasisme er det nå i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lava Anne said:

Javel, men du vil da vel også at dette skal være en annen enn en etnisk norsk? Det kan hende du har rett  og det kan hende du ikke har rett. Rasisme er det nå i hvert fall.

Vil jeg det, eller vil jeg at man i alle saker skal opplyse om etnisk bakgrunn?

Da en syrer ble slått ned i Namsos, skrev VG: To etnisk norske tenåringer er siktet for vold mot en utenlandsk statsborger i saken. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7224B/angriper-mens-kameraten-filmer-tvinger-gutt-ned-paa-knaerne-og-slaar-hodet-hans-i-bakken

Den saken førte til markering mot rasisme i Namsos - helt riktig.

Den saken ble omtalt i:

  • Namdalsposten
  • Adressa
  • TV2
  • NRK
  • VG
  • Dagbladet
  • Aftenposten
  • Nettavisen
  • ABC nyheter

.... kanskje flere lokalaviser. Jeg har ikke bladd endeløst tilbake på søket.

Noen ganger er fravær av ting en indikator på at noe skjules. Hvor er støttemarkeringen mot rasisme i denne saken? Selvsagt kan jeg ta feil, og VG skrive om en halv time om "de etnisk norske som mishandlet Liban". Selvsagt kan jeg ha oversett at alle avisene omtaler Libans sak. Selvsagt kan det ha vært en markering i Bergen uten at TV2 tar med det i sin omtale.

Jeg er ikke allvitende. Jeg er bare blitt mistenksom av alle andre sakene med gjerningmenn av utenlandsk bakgrunn. Hvor det ikke nevnes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Example skrev:

Det er det essensielle her. Hvor kommer hatet fra? Det er heldigvis sjeldent det kommer saker som dette, som er så tydelig et utspring i rasisme. Det er bra. Samtidig skal man skille mellom hat og innvandringsskepsis. Skepsisen til innvandrere kommer ofte fra at innvandrere oftere står på motsatt side av en slik sak, altså kriminalitet begått av innvandrere mot nordmenn. Enten det små ting, eller grovere saker som voldtekter.

Enkelte mennesker klarer ikke skille en person fra en gruppe. "Siden noen innvandrere voldtar norske damer, er det greit for meg å banke opp han der". Allerede der vitner det om at vi neppe har med en særlig reflektert person å gjøre, som gjør en enkelt person ansvar for ugjerninger han mener en gruppe begår.

Så skal man være forsiktig med å gå tilbake til en tid der man ikke turte å snakke om innvandring og problemene det medfører, for å late som at det unngår saker som dette. Det vil neppe føre til noe godt, og bare helle bensin på bålet til de som ikke bare er skeptiske til innvandring, men regelrett hater mennesker basert på deres utseende.

 

Jeg er helt enig i dette, men nå stod det i samtlig innlegg at de hadde fått inn rundt 600 anmeldelser i aar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ops2 skrev:

Vil jeg det, eller vil jeg at man i alle saker skal opplyse om etnisk bakgrunn?

Da en syrer ble slått ned i Namsos, skrev VG: To etnisk norske tenåringer er siktet for vold mot en utenlandsk statsborger i saken. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7224B/angriper-mens-kameraten-filmer-tvinger-gutt-ned-paa-knaerne-og-slaar-hodet-hans-i-bakken

Den saken førte til markering mot rasisme i Namsos - helt riktig.

Den saken ble omtalt i:

  • Namdalsposten
  • Adressa
  • TV2
  • NRK
  • VG
  • Dagbladet
  • Aftenposten
  • Nettavisen
  • ABC nyheter

.... kanskje flere lokalaviser. Jeg har ikke bladd endeløst tilbake på søket.

Noen ganger er fravær av ting en indikator på at noe skjules. Hvor er støttemarkeringen mot rasisme i denne saken? Selvsagt kan jeg ta feil, og VG skrive om en halv time om "de etnisk norske som mishandlet Liban". Selvsagt kan jeg ha oversett at alle avisene omtaler Libans sak. Selvsagt kan det ha vært en markering i Bergen uten at TV2 tar med det i sin omtale.

Jeg er ikke allvitende. Jeg er bare blitt mistenksom av alle andre sakene med gjerningmenn av utenlandsk bakgrunn. Hvor det ikke nevnes.

Det er heller ikke i alle saker at "etnisk norske" nevnes. Det at det ikke står, betyr ikke nødvendigvis at det er en skjult agenda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Med alle de sakene jeg har lest om innvandrerungdom som utfører vold (gjerne flere mot en) mot hvit ungdom, uten at MSM skriver om det, bryr denne episoden meg midt i ryggen.

Så "Liban" ble banket av en hviting mens Hibbad, Sjabbad, Hassan, Bulbassan og en drøss andre har ranet, slått og mobbet over en lav sko uten at det nevnes med et ord....cry me a f-ing river.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
12 minutter siden, HankySpanky skrev:

Med alle de sakene jeg har lest om innvandrerungdom som utfører vold (gjerne flere mot en) mot hvit ungdom, uten at MSM skriver om det, bryr denne episoden meg midt i ryggen.

Så "Liban" ble banket av en hviting mens Hibbad, Sjabbad, Hassan, Bulbassan og en drøss andre har ranet, slått og mobbet over en lav sko uten at det nevnes med et ord....cry me a f-ing river.

Om mange innvandrere har utført vold har jo ingenting med dette å gjøre, Liban er er en uskyldig person som ble banket opp.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Det har det vel, det er akkurat den holdningen du viser her, som gjør at jeg har null sympati.

Liban er like uskyldig som de hvite gutta som har blitt og vil bli banket opp, ranet og fornedret, av innvandrer gjenger.

Begge deler er rasistisk motivert, men MSM tenderer til å kun skrive om den ene av de, også kler folk seg opp og går gjerne i tog for å understreke hvor jævlige hvite folk er.

 

Null sympati, ingen, så lenge ikke halve Groruddalen kommer seg ut i demo hver gang noen raner eller slår en hvit gutt halvt ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza
1 time siden, HankySpanky skrev:

Det har det vel, det er akkurat den holdningen du viser her, som gjør at jeg har null sympati.

Liban er like uskyldig som de hvite gutta som har blitt og vil bli banket opp, ranet og fornedret, av innvandrer gjenger.

Begge deler er rasistisk motivert, men MSM tenderer til å kun skrive om den ene av de, også kler folk seg opp og går gjerne i tog for å understreke hvor jævlige hvite folk er.

 

Null sympati, ingen, så lenge ikke halve Groruddalen kommer seg ut i demo hver gang noen raner eller slår en hvit gutt halvt ihjel.

Ingen som har sagt noe annet heller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HankySpanky skrev:

Det har det vel, det er akkurat den holdningen du viser her, som gjør at jeg har null sympati.

Liban er like uskyldig som de hvite gutta som har blitt og vil bli banket opp, ranet og fornedret, av innvandrer gjenger.

Begge deler er rasistisk motivert, men MSM tenderer til å kun skrive om den ene av de, også kler folk seg opp og går gjerne i tog for å understreke hvor jævlige hvite folk er.

 

Null sympati, ingen, så lenge ikke halve Groruddalen kommer seg ut i demo hver gang noen raner eller slår en hvit gutt halvt ihjel.

Jeg skjønner ikke dette. Jeg har sett flere artikler om kriminelle hendelser utført av innvandrere. Hvorfor later dere som MSM aldri dekker dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/4/2018 at 5:19 AM, Tøytigern said:

Lurer på hvordan dommen hadde sett ut jeg, hvis det var Liban som hadde stått for volden og offeret var den hvite jyplingen med skoleevner og "en framtid"...  :sarkasme:

Velkommen TIL NORGE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HankySpanky
51 minutter siden, Lava Anne said:

Jeg skjønner ikke dette. Jeg har sett flere artikler om kriminelle hendelser utført av innvandrere. Hvorfor later dere som MSM aldri dekker dette?

Dersom du i tillegg leser noe annet enn MSM (resett frieord), ser du at det lille du ser i vanlige (nett)aviser, bare er toppen av isfjellet.

 

Derfor sier man at MSM "aldri skriver om dette", fordi omfanget er mye større.

 

Og nei, jeg henger ikke bare på resett og frieord, men sørger for å lese nyheter fra mange kilder, inkludert de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, HankySpanky skrev:

Dersom du i tillegg leser noe annet enn MSM (resett frieord), ser du at det lille du ser i vanlige (nett)aviser, bare er toppen av isfjellet.

 

Derfor sier man at MSM "aldri skriver om dette", fordi omfanget er mye større.

 

Og nei, jeg henger ikke bare på resett og frieord, men sørger for å lese nyheter fra mange kilder, inkludert de.

Jeg leser ikke mye Resett. Men jeg leser heller ikke mye MSM. Lurer på en ting: Dekker Resett og Frie Ord også drap, kriminalitet utført av etnisk norske, eller skriver de bare om utlendinger?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Nei, det vil jeg ikke si, både resett og frieord har tydelig vekt mot høyresiden, uten at de lyver av den grunn. Det er akkurat derfor må du lese fra flere kilder for å få HELE bildet.

VG, DB, Aftenposten, Nettavisen, NRK har slagside mot venstre som minner om en seilbåt i orkan, at man vekter opp med resett og frieord på den andre siden, tipper skalaen mot midten når man da bruker hodet og er generelt kritisk.


Du får lese litt selv

 

https://resett.no/2018/06/05/tv-2-fremstiller-hvite-personer-som-rasister/

Endret av HankySpanky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, HankySpanky skrev:

Den har jeg lest. Jeg synes det er merkverdig hvordan de sammenligner tv2 og NRK, som om disse har lik arbeidsmetode, og så skriver: se, MSM driver med manipulasjon. At NRK aktivt kun sensurer bilder for at hudfargen ikke skal oppfattes i de tilfellene hvor det er en mørk person som er overgriper eller kriminell, må bevises. Det gjør de ikke. Dessuten synes jeg det er rart hvordan de relativiserer alt, som om rasisme fra hvite ikke finnes. I stedet fokuserer de på at den også utføres av ikke-hvite. Man kan ikke, hver gang man skal skrive en sak om rasisme, trekke inn alle andre saker om rasisme. Man lager en nyhetssak og snakker om hva som har skjedd i det tilfellet, og hvordan de ligner andre tilfeller. Det er en helt vanlig måte å drive journalistikk på, og kalles ikke manipulasjon. Det man derimot må sørge for er å dekke alle saker, og ikke opptre ensidig. Jeg regner med at både MSM og Resett er ganske ensidige. Man skaper ikke et troverdig bilde av virkeligheten ved å stille seg på motsatte poler.

Endret av Lava Anne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...