Gå til innhold

Liban (22) ble kalt «jævla neger», rundjult og filmet


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Gjest Winza
Akkurat nå, Lava Anne skrev:

Lurer på hva som skjer oppi hue på en person som kan bli så provosert bare av å se en mørkhuda person at han banker ham opp. Han burde ha noen ganske dype samtaler i terapi i tillegg til mer straff.

Burde heller sperres inne, slike folk som han er farlige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Winza skrev:

Burde heller sperres inne, slike folk som han er farlige

Jo, men han må jo ut igjen, og han burde grave i hue sitt. Der er det garantert mye rart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sansol

Han burde definitivt fått fengselsstraff. For å få tid, masse tid, til å tenke over den jævelskapen han har begått. Og ikke minst for at Liban skal få komme seg litt etter hendelsen og slippe å måtte støte på drittsekken under den prosessen. " En lysende fremtid"....ja, langt, laaaangt fremme der kanskje, men først har han en stoooor jobb med å grave fram gode verdier og moral langt nedi det mørke hjertet sitt. Blæh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er sikre på at gjerningsmannen er etnisk norsk. Hva om han er araber, kurder eller albaner?

Jeg vil understreke at jeg ikke har noen som helst bevis for det. Men dere har heller ikke noe bevis for at han er etnisk norsk med fire besteforeldre fra Norge.

I media omtales gjerningsmenn med en annen etnisk bakgrunn som "fra Stavanger" "Bosatt på Sunnmøre". Man unngår å skrive om at de må ha tolk. Man unngår å omtale opprinnelseslandet til foreldrene.

Jeg nevner bare denne voldtektsaken: https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/frst-ett-ar-senere-fikk-jenta-(16)-vite-av-politiet-at-hun-ble-gruppevoldtatt/3423417730.html

Først når Document omtalte saken kom bakgrunnen til gjerningsmennene fram.

Her er det heller ikke nevnt at gjerningsmannen er en asylsøker fra Afghanistan: https://www.nrk.no/mr/tiltalt-for-valdtekt-av-14-aring-inne-pa-skule-1.13763197

Fra Sverige forteller Expressen hvordan småbarnsfaren Yaya ble angrepet av et titalls menn. https://www.expressen.se/kvallsposten/rasismen-mellan-invandrare-hatet-forstorde-yayas-familj/

Dette er direkte sitat fra artikkelen:

En sak som slår Yaya är den bakgrund som alla som attackerat honom haft.

– Jag har aldrig träffat en svensk som tittat på mig och sagt: ”Du är en apa”. "Ni svarta ska inte gå på samma sida som vita". Jag har varit i Europa länge nu. Bott i Spanien, i Danmark och Sverige. Men de som attackerat mig har alltid haft bakgrund i Mellanöstern.

Vi har nettopp lest hvordan guttegjenger samles og går flere mot en. (Rights, Resett, Document) Jeg vil også rette oppmerksomheten mot at Liban var livredd for represalier. Er det normalt at foreldrene til 6-7 etnisk norske gutter er steinharde rasister? Alle sammen?

Igjen, det er ikke noe jeg kan bevise. Det er en magefølelse. Men at det er store konflikter mellom ulike grupper innvandrere er ikke en konspirasjonsteori. Det er bevist.

Endret av ops2
Lagt til kilde og setningen: Er det normalt at...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, ops2 skrev:

Alle er sikre på at gjerningsmannen er etnisk norsk. Hva om han er araber, kurder eller albaner?

Så vidt jeg har fått med meg er det ingen her som har skrevet noe som slår fast at gjerningsmannen er etnisk norsk. Noen ser ut til å gå ut i fra at gjerningsmannen er hvit, men albanere, kurdere og arabere flest går også som hvite.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Winza skrev:

https://www.tv2.no/nyheter/9895535/

Jeg blir så jævla forbanna :sinna: Hva faen er det som feiler slike folk?! Fyren burde fått fengsel...

Helt latterlig lav straff for en jævlig handling. Fyren burde fått fengsel ja. Det skulle også de andre som var til stede fått. Og dette folkens, dette ER rasisme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det går an. Gjerningsmannen skulle hatt samme behandling og fått 20 år, men slik er dessverre ikke realistisk i "snille, rettferdige" pottitt Norge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ops2 skrev:

Alle er sikre på at gjerningsmannen er etnisk norsk. Hva om han er araber, kurder eller albaner?

Jeg vil understreke at jeg ikke har noen som helst bevis for det. Men dere har heller ikke noe bevis for at han er etnisk norsk med fire besteforeldre fra Norge.

I media omtales gjerningsmenn med en annen etnisk bakgrunn som "fra Stavanger" "Bosatt på Sunnmøre". Man unngår å skrive om at de må ha tolk. Man unngår å omtale opprinnelseslandet til foreldrene.

Jeg nevner bare denne voldtektsaken: https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/frst-ett-ar-senere-fikk-jenta-(16)-vite-av-politiet-at-hun-ble-gruppevoldtatt/3423417730.html

Først når Document omtalte saken kom bakgrunnen til gjerningsmennene fram.

Her er det heller ikke nevnt at gjerningsmannen er en asylsøker fra Afghanistan: https://www.nrk.no/mr/tiltalt-for-valdtekt-av-14-aring-inne-pa-skule-1.13763197

Fra Sverige forteller Expressen hvordan småbarnsfaren Yaya ble angrepet av et titalls menn. https://www.expressen.se/kvallsposten/rasismen-mellan-invandrare-hatet-forstorde-yayas-familj/

Dette er direkte sitat fra artikkelen:

En sak som slår Yaya är den bakgrund som alla som attackerat honom haft.

– Jag har aldrig träffat en svensk som tittat på mig och sagt: ”Du är en apa”. "Ni svarta ska inte gå på samma sida som vita". Jag har varit i Europa länge nu. Bott i Spanien, i Danmark och Sverige. Men de som attackerat mig har alltid haft bakgrund i Mellanöstern.

Vi har nettopp lest hvordan guttegjenger samles og går flere mot en. (Rights, Resett, Document) Jeg vil også rette oppmerksomheten mot at Liban var livredd for represalier. Er det normalt at foreldrene til 6-7 etnisk norske gutter er steinharde rasister? Alle sammen?

Igjen, det er ikke noe jeg kan bevise. Det er en magefølelse. Men at det er store konflikter mellom ulike grupper innvandrere er ikke en konspirasjonsteori. Det er bevist.

Mye tyder da på at vedkommende var etnisk norsk. Her er forhistorien: https://www.tv2.no/a/9895535/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Winza skrev:

Burde heller sperres inne, slike folk som han er farlige

Enig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig overrasket. 

Men 'aah' han var jo så skolelys. 

 

Rasister kan alltids endre holdninger, men jeg finner det ganske spesielt at han ikke skal måtte ta ansvar for volden han har utfoert. Det er egentlig helt urimelig behandling

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pultost skrev:

At det går an. Gjerningsmannen skulle hatt samme behandling og fått 20 år, men slik er dessverre ikke realistisk i "snille, rettferdige" pottitt Norge. 

Norge er ikke, og kommer forhaapentligvis aldri, til å bli som USA. Saann sett mener jeg det norske rettsystemet er bedre ift det amerikanske. 

Det sagt, synes jeg heller ikke at 110 timers samfunnsstraff holder. At han likevel burde fått en ny sjangse er også et staasted jeg tror kan vaere riktig. Mest fordi at og å skyve de bort fra samfunnet vil kanskje kunne gjøre vondt verre. 

Endret av Mari Y
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lava Anne skrev:

Lurer på hva som skjer oppi hue på en person som kan bli så provosert bare av å se en mørkhuda person at han banker ham opp. Han burde ha noen ganske dype samtaler i terapi i tillegg til mer straff.

Svaret er ganske enkelt, og det handler om holdninger. Det finnes enkelte mennesker som har nettopp disse holdningene. Dehumaniserer du mennesker nok, skal man ikke se bort ifra at slike hendelser kan skje. 

Bare se på hvordan folk snakker om flyktninger i media. Ganske mye dritt som flyter. Av det man ser der ute på nettet, så burde man ikke vaere overrasket. For å vaere helt aerlig er jeg mer overrasket over hvordan folk i det hele tatt finner dette sjokkerende eller overraskende, så mye grums som finnes der ute. 

Denne gjerningsmannen er da like mye et produkt av sitt eget samfunn som det vi andre er. 

Han har like mye et moralsk kompass aa gå etter, men her boer man ta problemet ved roten. Det dreier seg om holdninger. 

Spoer du meg, synes jeg det er absurd og foerst fordoemme dette, men så er mange flinke til å spre fordommer mot muslimer, og gjett hva: for alt vi vet er det nettopp der undertegnedes daarlige holdninger kommer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Mari Y skrev:

Svaret er ganske enkelt, og det handler om holdninger. Det finnes enkelte mennesker som har nettopp disse holdningene. Dehumaniserer du mennesker nok, skal man ikke se bort ifra at slike hendelser kan skje. 

Bare se på hvordan folk snakker om flyktninger i media. Ganske mye dritt som flyter. Av det man ser der ute på nettet, så burde man ikke vaere overrasket. For å vaere helt aerlig er jeg mer overrasket over hvordan folk i det hele tatt finner dette sjokkerende eller overraskende, så mye grums som finnes der ute. 

Denne gjerningsmannen er da like mye et produkt av sitt eget samfunn som det vi andre er. 

Han har like mye et moralsk kompass aa gå etter, men her boer man ta problemet ved roten. Det dreier seg om holdninger. 

Spoer du meg, synes jeg det er absurd og foerst fordoemme dette, men så er mange flinke til å spre fordommer mot muslimer, og gjett hva: for alt vi vet er det nettopp der undertegnedes daarlige holdninger kommer fra

Det er ikke så enkelt. Det er i kombinasjon. Det ligger som oftest noe imellom holdning og handling, som mangler hos denne personen, samtidig som du selvfølgelig har rett i at det er en av faktorene, og også en fryktelig betydelig en.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Lava Anne skrev:

Det er ikke så enkelt. Det er i kombinasjon. Det ligger som oftest noe imellom holdning og handling, som mangler hos denne personen, samtidig som du selvfølgelig har rett i at det er en av faktorene, og også en fryktelig betydelig en.

Er nok en blanding av flere ting, ja. 

 

Det sagt, jeg finner det fortsatt ikke så veldig sjokkerende egentlig. Om man ser alt det hatet som spres mot flyktninger, f eks. All sympati til den utsatte. Det er en regelrett grusom ugjerning. Men i lys av alt dette hatet mot muslimer, flyktninger, som folk sprer rundt omkring seg på nettet er min eneste reaksjon 'ikke overrasket'. For å ta et eksempel: Noen flyktninger faket at de hengte seg i Hellas. Når dette kom på nyhetene så flommet kommentarfeltet over av jublende mennesker. Angivelig en god del av disse i bestemors-alder. 'Gi dem en loekke' osv. For å ta et annet eksempel: De som hjelper flyktninger blir stadig truet på livet for det de gjør. En som jobbet i flyktninghjelpen fikk bilen sin påtent og urinert på fordi hun har engasjert seg for flyktninger. Jeg har selv sett hvordan godt voksne menn kan komme med at en som engasjerer seg for flyktninger 'fortjener gruppevoldtekt'. Akkurat derfor er det vanskelig for meg aa bli sjokkert. Det har dessverre sluttet aa sjokkere, når man ser hva hva som roerer seg der ute av ringeakt for mennesker. 

 

Det sagt, er det ikke greit, men man burde vel samtidig hatt et fokus på hvor hatet kommer fra. 

Endret av Mari Y
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Mari Y skrev:

Norge er ikke, og kommer forhaapentligvis aldri, til å bli som USA. Saann sett mener jeg det norske rettsystemet er bedre ift det amerikanske. 

Det sagt, synes jeg heller ikke at 110 timers samfunnsstraff holder. At han likevel burde fått en ny sjangse er også et staasted jeg tror kan vaere riktig. Mest fordi at og å skyve de bort fra samfunnet vil kanskje kunne gjøre vondt verre. 

Joda, en mellomting er greit, men synes han burde fått noen år i buret iallefall, så det faktisk virker som en straff. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Pultost skrev:

Joda, en mellomting er greit, men synes han burde fått noen år i buret iallefall, så det faktisk virker som en straff. 

Ja, det tenker jeg egentlig selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mari Y skrev:

Ja, det tenker jeg egentlig selv

Nettopp, synes samfunsstraff passer bedre til hærverk, tyveri og slikt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor noen mennesker har sånne behov? De må jo ha det fryktelig kjipt med seg selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Kjempeliten skrev:

Jeg lurer på hvorfor noen mennesker har sånne behov? De må jo ha det fryktelig kjipt med seg selv

Jeg er ikke overrasket om dette kommer fra grumset man ser på diverse nettforum

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...