Gå til innhold

Flere som er avhengig av fett? Hjelp meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er veldig avhengig av potegull og fett. Jeg spiser kun plantebasert, men craver potetgull (det gjorde jeg da jeg spiste kjøtt osv også) så jeg er i praksis veldig sunn hele dagen og spiser masse mat.

 

Men. Dette fett og saltbehovet  mitt ble vekket i meg da jeg var 21 år. Før dette spiste jeg aldri fett omtrent (kun via ost). Nå er jeg 26 år og elsker potegull og den type fett :( Altså plantefett (ikke dyrefett). Jeg er redd at om jeg fortsetter slik så blir jeg å ende opp tjukk før jeg er 30. Jeg kjøper type 2 poser med potetgull og spiser de opp ila 1 t. En pose kan jeg sluke på 15min. Det er som å drikke vann for meg. 


Det har faktisk skjedd at jeg har dratt hjem fra fest fordi jeg craver potetgull så mye. Jeg vil heller hjem å spise potetgull enn å dra ut å være på byen (nå følte jeg meg skikkelig snål når jeg skrev dette... haha). Dette har jeg aldri sagt til noen fordi det er ganske flaut. 

 

Noen som har opplevd lignende og kommet seg ut av "avhengigheten"?  Hva gjorde du i såfall?

 

Hilsen K 26

Anonymkode: fb1ee...3c3

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi trenger en del fett. Rikelig fettinntak er i seg selv ikke farlig. Men du blir tjukk om du spiser for mange kalorier over tid. Det er helt normalt å føle skam når man føler at man ikke får til noe man mener man burde få til, og har lyst på noe man føler at man ikke burde ha lyst på, og det er akkurat like vanlig at lysten på ting man tenker at man ikke burde ha lyst på, stiger til himmels, og at man overspiser, og dermed tenker at det man overspiser, er farlig, som igjen gjør det vanskelig å begrense seg, osv osv.

Jeg tror du kan gjette deg til at jeg satte meg grundig inn i dette, og har endret innstilling, trent og trent og gått på flere smeller underveis, uten å føle at jeg har alt under kontroll nå. Men jeg har tilstrekkelig kontroll til å føle at livet mitt ikke lenger dreier seg om potetgull og sjokolade, og hvordan få nok.

Endret av Pringle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen din skriker etter et eller annet og tror den får det den vil ha i potetgull. Men jeg vet ikke hva kroppen din egentlig trenger. Hvordan er kostholdet ditt nå? Hvordan var det da du spiste kjøtt?

Det er mulig du har vitaminmangel og kroppen din skriker etter det den mangler, men den sender feil signaler og du tror du trenger potetgull

Jeg ville forsøkt å få litt mer proteiner i kosten og se om det hjalp. Har faktisk en kamerat som fikk cravings etter potetgull når han spiste for lite proteiner. Spis mer nøtter, (peanøttsmør er enkelt å få i seg), lisner og bønner. Du må spise minst en porsjon av mye nøtter, bønner eller linser hver dag

Spiser du nok kalorier generelt? Om du sulter deg selv kan du få ekstreme cravings etter noen typer mat, da må du spise mer næringsfull mat for at cravingsen skal gå bort

Det er også mulig at det er saltet du føler behov for, noen typer sykdommer kan føre til økt behov for salt

Anonymkode: 00eb4...22a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombinasjonen av fett og karbohydrater i potetgull er avhengighetsskapende ja.

Du må rett og slett på "avrusning". Holder du ut lenge nok så forsvinner cravingsa også. 

Med mindre du holder liv i dem med annen mat du spiser.

Anonymkode: dc161...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei

Jeg er veldig avhengig av potegull og fett. Jeg spiser kun plantebasert, men craver potetgull (det gjorde jeg da jeg spiste kjøtt osv også) så jeg er i praksis veldig sunn hele dagen og spiser masse mat.

 

Men. Dette fett og saltbehovet  mitt ble vekket i meg da jeg var 21 år. Før dette spiste jeg aldri fett omtrent (kun via ost). Nå er jeg 26 år og elsker potegull og den type fett :( Altså plantefett (ikke dyrefett). Jeg er redd at om jeg fortsetter slik så blir jeg å ende opp tjukk før jeg er 30. Jeg kjøper type 2 poser med potetgull og spiser de opp ila 1 t. En pose kan jeg sluke på 15min. Det er som å drikke vann for meg. 


Det har faktisk skjedd at jeg har dratt hjem fra fest fordi jeg craver potetgull så mye. Jeg vil heller hjem å spise potetgull enn å dra ut å være på byen (nå følte jeg meg skikkelig snål når jeg skrev dette... haha). Dette har jeg aldri sagt til noen fordi det er ganske flaut. 

 

Noen som har opplevd lignende og kommet seg ut av "avhengigheten"?  Hva gjorde du i såfall?

 

Hilsen K 26

Anonymkode: fb1ee...3c3

Det er ikke kaloriene fra fett som er problemet. Det er mengdene med kalorier fra karbohydratene fra b.la potetgullet og tilbehør som igangsetter fettlagrings prosessen i kroppen din. Dette skjer ved at mengden og type karbohydrater påvirker blodsukkeret ditt nærmest umiddelbart. Denne effekten må speiles med store mengder insulin for å få nedregulert blodsukkeret ditt. 

Det er insulinet som styrer fettsyresyntesen i kroppen din, og signaliserer at fettcellene skal ta opp fettet. 

Jeg tror det er lettere å komme seg ut av en "hekt" hvis du forstår litt mer grunnleggende hva som skjer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kroppen din skriker etter et eller annet og tror den får det den vil ha i potetgull. Men jeg vet ikke hva kroppen din egentlig trenger. Hvordan er kostholdet ditt nå? Hvordan var det da du spiste kjøtt?

Det er mulig du har vitaminmangel og kroppen din skriker etter det den mangler, men den sender feil signaler og du tror du trenger potetgull

Jeg ville forsøkt å få litt mer proteiner i kosten og se om det hjalp. Har faktisk en kamerat som fikk cravings etter potetgull når han spiste for lite proteiner. Spis mer nøtter, (peanøttsmør er enkelt å få i seg), lisner og bønner. Du må spise minst en porsjon av mye nøtter, bønner eller linser hver dag

Spiser du nok kalorier generelt? Om du sulter deg selv kan du få ekstreme cravings etter noen typer mat, da må du spise mer næringsfull mat for at cravingsen skal gå bort

Det er også mulig at det er saltet du føler behov for, noen typer sykdommer kan føre til økt behov for salt

Anonymkode: 00eb4...22a

 

Takk for svar.

 

Hmm jeg spiste egentlig ikke så mye kjøtt da jeg spiste kjøtt. I mitt gamle kosthold spiste jeg gulost og brødskive, og aldri middag (likte ikke kjøtt da heller). Jeg hadde dog det samme suget etter potetgull. Så jeg tror ikke det har noe med kostholdet i seg selv å gjøre mht at suget er uendret. Dette suget våknet da jeg var 21 år ut av det blå. Jeg har ingen mangler (tar blodprøve hvert år og den er alltid fin, og helsa mi er kjempe fin i følge legen + at jeg føler meg frisk).

Jeg kan forsøke å spise enda mer proteiner, for nå spiser jeg en del karbohydrater (elsker brød, frukt og grønnsaker). Jeg spiser mye nøtter, og bønner hver dag, men kanskje jeg trenger mer?

Dette med kalorier kan være noe jeg bør titte nærmere på. Jeg har aldri telt kalorier på plantebasert kosthold (trenger ikke mht volumtettheten), men kanskje jeg skal gjøre det for å sjekke om jeg faktisk får i meg nok (jeg går verken opp eller ned i vekt. Har vært stabil de siste 4 åra). Kanskje det er noe med makro-forholdet som påvirker meg?

 

 

Anonymkode: fb1ee...3c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kombinasjonen av fett og karbohydrater i potetgull er avhengighetsskapende ja.

Du må rett og slett på "avrusning". Holder du ut lenge nok så forsvinner cravingsa også. 

Med mindre du holder liv i dem med annen mat du spiser.

Anonymkode: dc161...7e1

hvor lenge må jeg holde ut? jeg ryker på pottis-smellen flere ganger i uken.. Så det må kreve en del tid?

Anonymkode: fb1ee...3c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Xcase33 said:

Det er ikke kaloriene fra fett som er problemet. Det er mengdene med kalorier fra karbohydratene fra b.la potetgullet og tilbehør som igangsetter fettlagrings prosessen i kroppen din. Dette skjer ved at mengden og type karbohydrater påvirker blodsukkeret ditt nærmest umiddelbart. Denne effekten må speiles med store mengder insulin for å få nedregulert blodsukkeret ditt. 

Det er insulinet som styrer fettsyresyntesen i kroppen din, og signaliserer at fettcellene skal ta opp fettet. 

Jeg tror det er lettere å komme seg ut av en "hekt" hvis du forstår litt mer grunnleggende hva som skjer. 

Mulig jeg tolker det feil; men tenker du at jeg kan reagerer psykisk på gleden av den umiddelbare virkningen som insulin gir meg? At å spise potetgull gir meg litt "rus"?

Anonymkode: fb1ee...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Pringle said:

Vi trenger en del fett. Rikelig fettinntak er i seg selv ikke farlig. Men du blir tjukk om du spiser for mange kalorier over tid. Det er helt normalt å føle skam når man føler at man ikke får til noe man mener man burde få til, og har lyst på noe man føler at man ikke burde ha lyst på, og det er akkurat like vanlig at lysten på ting man tenker at man ikke burde ha lyst på, stiger til himmels, og at man overspiser, og dermed tenker at det man overspiser, er farlig, som igjen gjør det vanskelig å begrense seg, osv osv.

Jeg tror du kan gjette deg til at jeg satte meg grundig inn i dette, og har endret innstilling, trent og trent og gått på flere smeller underveis, uten å føle at jeg har alt under kontroll nå. Men jeg har tilstrekkelig kontroll til å føle at livet mitt ikke lenger dreier seg om potetgull og sjokolade, og hvordan få nok.

Godt poeng. Jeg føler jo alle har så rasjonelt potetgull-forhold, mens jeg er sånn "jeg vil ha posen helt for meg selv og jeg skal spise hele". Noe som egentlig er litt flaut. 

Hva satte du deg inn i?

Anonymkode: fb1ee...3c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt poeng. Jeg føler jo alle har så rasjonelt potetgull-forhold, mens jeg er sånn "jeg vil ha posen helt for meg selv og jeg skal spise hele". Noe som egentlig er litt flaut. 

Hva satte du deg inn i?

Anonymkode: fb1ee...3c3

Jeg satte meg inn i det jeg ga kortversjonen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Takk for svar.

 

Hmm jeg spiste egentlig ikke så mye kjøtt da jeg spiste kjøtt. I mitt gamle kosthold spiste jeg gulost og brødskive, og aldri middag (likte ikke kjøtt da heller). Jeg hadde dog det samme suget etter potetgull. Så jeg tror ikke det har noe med kostholdet i seg selv å gjøre mht at suget er uendret. Dette suget våknet da jeg var 21 år ut av det blå. Jeg har ingen mangler (tar blodprøve hvert år og den er alltid fin, og helsa mi er kjempe fin i følge legen + at jeg føler meg frisk).

Jeg kan forsøke å spise enda mer proteiner, for nå spiser jeg en del karbohydrater (elsker brød, frukt og grønnsaker). Jeg spiser mye nøtter, og bønner hver dag, men kanskje jeg trenger mer?

Dette med kalorier kan være noe jeg bør titte nærmere på. Jeg har aldri telt kalorier på plantebasert kosthold (trenger ikke mht volumtettheten), men kanskje jeg skal gjøre det for å sjekke om jeg faktisk får i meg nok (jeg går verken opp eller ned i vekt. Har vært stabil de siste 4 åra). Kanskje det er noe med makro-forholdet som påvirker meg?

 

 

Anonymkode: fb1ee...3c3

Mye karbohydrater kan gi cravings. Kanskje du kan prøve å kutte ned på de over en periode og se hva som skjer? 

Uansett må du vende det av potetgullet. En avhengighet er ikke gøy å kvitte seg med. Ofte er det greit å ha en erstatter i begynnelsen, forsøkt å spise oppkuttede grønnsaker med dip isteden? 

Jeg slutta å snuse i januar, ikke gøy, men høyst nødvendig. Erstattet snusen med kaffe over en periode, har ikke rørt snus siden og drikker i dag mindre kaffe enn før jeg sluttet med snusen. Alt går så lenge du setter deg inn for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man får så kraftige cravings at man drar hjem fra fest for å spise chips, så høres det ut som at du har vitamin- og/eller mineralmangler. Da høres det ikke ut som at du har et sunt kosthold i det hele tatt. 

 

Å kutte ut kjøtt i seg selv er faktisk et negativt valg for helsa, men den gjennomsnittlige vegetarianeren er sunnere enn den gjennomsnittlige kjøttspiseren fordi vegetarianerne gjør andre valg som er positive for helsa som å røyke mindre, drikke mindre alkohol, trene mer. Det er mange vitaminer og mineraler man sliter med å få i seg hvis man kutter ut animalske råvarer, og jeg mistenker at du mangler noen av disse...

Anonymkode: 99f67...fbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når man får så kraftige cravings at man drar hjem fra fest for å spise chips, så høres det ut som at du har vitamin- og/eller mineralmangler. Da høres det ikke ut som at du har et sunt kosthold i det hele tatt. 

 

Å kutte ut kjøtt i seg selv er faktisk et negativt valg for helsa, men den gjennomsnittlige vegetarianeren er sunnere enn den gjennomsnittlige kjøttspiseren fordi vegetarianerne gjør andre valg som er positive for helsa som å røyke mindre, drikke mindre alkohol, trene mer. Det er mange vitaminer og mineraler man sliter med å få i seg hvis man kutter ut animalske råvarer, og jeg mistenker at du mangler noen av disse...

Anonymkode: 99f67...fbf

Dette stemmer ikke, det er mye bedre for helsen å ikke spise kjøtt. Så lenge man er obs på å få i seg alt man trenger, men det bør man være når man spiser kjøtt også. Man får i seg omtrent alt man trenger på et plantebasert kosthold, det man ikke får i seg er tilsatt i kjøtt og melkeproduksjonen, så det er ingen forskjell om man tar tilskuddene selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Når man får så kraftige cravings at man drar hjem fra fest for å spise chips, så høres det ut som at du har vitamin- og/eller mineralmangler. Da høres det ikke ut som at du har et sunt kosthold i det hele tatt. 

 

Å kutte ut kjøtt i seg selv er faktisk et negativt valg for helsa, men den gjennomsnittlige vegetarianeren er sunnere enn den gjennomsnittlige kjøttspiseren fordi vegetarianerne gjør andre valg som er positive for helsa som å røyke mindre, drikke mindre alkohol, trene mer. Det er mange vitaminer og mineraler man sliter med å få i seg hvis man kutter ut animalske råvarer, og jeg mistenker at du mangler noen av disse...

Anonymkode: 99f67...fbf

Nå sa ts at hun hadde disse problemene før hun kuttet kjøtt

Anonymkode: 00eb4...22a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være salt du trenger?

Anonymkode: 97321...10c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Inwe skrev:

Dette stemmer ikke, det er mye bedre for helsen å ikke spise kjøtt. Så lenge man er obs på å få i seg alt man trenger, men det bør man være når man spiser kjøtt også. Man får i seg omtrent alt man trenger på et plantebasert kosthold, det man ikke får i seg er tilsatt i kjøtt og melkeproduksjonen, så det er ingen forskjell om man tar tilskuddene selv.

Basert på hva? Basert på at vegetarianere er sunnere? Det er fordi de røyker mindre, drikker mindre alkohol og trener mer. Til tross for at de har kuttet ut kjøtt. Studier på vegetarianere som lever likt som de som spiser kjøtt viser at vegetarianerne har dårligere helsemarkører enn kjøttspiserne.

Jeg sier ikke at man ikke kan være sunn til tross for at man kutter ut kjøtt. Men det er et negativt valg med tanke på helse, ikke positivt.

Vi trenger alt, ikke bare "omtrent alt". Mange vitaminer og mineraler tas dårligere opp fra plantekilder enn fra dyrekilder (biotilgjengelighet). Som du kan se fra lista under, så er det mange vitaminer og mineraler du kan risikere å få mangel på hvis du ikke spiser nok fra dyreriket. I tillegg til at planter ofte inneholder dårligere varianter av vitaminene og mineralene sammenlignet med mat fra dyreriket, så inneholder planter ofte også stoffer som hemmer opptaket...

micronutrients-meats.jpg

Anonymkode: 99f67...fbf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå sa ts at hun hadde disse problemene før hun kuttet kjøtt

Anonymkode: 00eb4...22a

Og så sa hun etterpå at hun spiste egentlig ikke kjøtt da heller.

"Hmm jeg spiste egentlig ikke så mye kjøtt da jeg spiste kjøtt. I mitt gamle kosthold spiste jeg gulost og brødskive, og aldri middag (likte ikke kjøtt da heller)."

Anonymkode: 99f67...fbf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Basert på hva? Basert på at vegetarianere er sunnere? Det er fordi de røyker mindre, drikker mindre alkohol og trener mer. Til tross for at de har kuttet ut kjøtt. Studier på vegetarianere som lever likt som de som spiser kjøtt viser at vegetarianerne har dårligere helsemarkører enn kjøttspiserne.

Jeg sier ikke at man ikke kan være sunn til tross for at man kutter ut kjøtt. Men det er et negativt valg med tanke på helse, ikke positivt.

Vi trenger alt, ikke bare "omtrent alt". Mange vitaminer og mineraler tas dårligere opp fra plantekilder enn fra dyrekilder (biotilgjengelighet). Som du kan se fra lista under, så er det mange vitaminer og mineraler du kan risikere å få mangel på hvis du ikke spiser nok fra dyreriket. I tillegg til at planter ofte inneholder dårligere varianter av vitaminene og mineralene sammenlignet med mat fra dyreriket, så inneholder planter ofte også stoffer som hemmer opptaket...

micronutrients-meats.jpg

Anonymkode: 99f67...fbf

Jeg orker ikke bla gjennom forskning, men det er vel allment kjent at et plantebasert kosthold er bedre for deg. Selv spiser jeg kjøtt, men kommer til å kutte drastisk når jeg flytter tilbake til Skandinavia (litt vanskelig her jeg er nå) på grunn av egen helse. Egg kommer jeg dog ikke til å kutte grunnet helsegevinsten, kommer også til å spise noe vilt og selvfisket fisk. Spiste så og si plantebasert hjemme uten å røyke, drakk minimalt og trente 6 ganger i uken (i tillegg til aktiv jobb) og følte meg mye bedre enn når jeg spiste kjøtt. 

Og selvsagt setter man seg inn i det og tar de tilskuddene man må ha, i tillegg til at man passer på å spise det der disse vitaminene finnes. Så er jeg overbevist om at man lever bedre og lenger. Lurer også litt på hvor du tar forskningen din fra? Alt jeg har lest de siste årene sier det motsatte nemlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Basert på hva? Basert på at vegetarianere er sunnere? Det er fordi de røyker mindre, drikker mindre alkohol og trener mer. Til tross for at de har kuttet ut kjøtt. Studier på vegetarianere som lever likt som de som spiser kjøtt viser at vegetarianerne har dårligere helsemarkører enn kjøttspiserne.

Jeg sier ikke at man ikke kan være sunn til tross for at man kutter ut kjøtt. Men det er et negativt valg med tanke på helse, ikke positivt.

Vi trenger alt, ikke bare "omtrent alt". Mange vitaminer og mineraler tas dårligere opp fra plantekilder enn fra dyrekilder (biotilgjengelighet). Som du kan se fra lista under, så er det mange vitaminer og mineraler du kan risikere å få mangel på hvis du ikke spiser nok fra dyreriket. I tillegg til at planter ofte inneholder dårligere varianter av vitaminene og mineralene sammenlignet med mat fra dyreriket, så inneholder planter ofte også stoffer som hemmer opptaket...

 

Anonymkode: 99f67...fbf

Man ser at vegetarianere har bedre helse og lever lengre, selv når trening og livsstil er tilnærmet lik. Større studier på adventister har vist dette ganske tydelig. Biotilgjengelighet er ikke så enkelt som du skal ha det til heller, hvor mye næring man tar opp fra mat kommer også an på dietten man har ellers, noen næringsstoffer hjelper hverandre å bli tatt opp i større doser, samt at dersom kroppen har for eks mye c vitamin, vil den ikke ta opp like mye c vitamin fra mat som den teoretisk kunne. Alle planter har et utvalg av vitaminer og mineraler i seg, så man får alltid i seg noe vitaminer og mineraler når man spiser det. 

A vegetarian dietary pattern is associated with a more favorable profile of metabolic risk factors, and a lower risk of metabolic syndrome. The metabolic syndrome is a cluster of disorders that are associated with a heightened risk of diabetes and cardiovascular disease The relationship persists after adjusting for lifestyle and demographic factors.

http://care.diabetesjournals.org/content/34/5/1225

  • On average Adventist men live 7.3 years longer and Adventist women live 4.4 years longer than other Californians.
  • Five simple health behaviors promoted by the Seventh-day Adventist Church for more than 100 years (not smoking, eating a plant based diet, eating nuts several times per week, regular exercise and maintaining normal body weight) increase life span up to 10 years.
  • Reducing consumption of red and white meat was associated with a decrease of colon cancer.
  • Eating legumes was protective for colon cancer.
  • Eating nuts several times a week reduces the risk of heart attack by up to 50%.
  • Eating whole meal bread instead of white bread reduced non-fatal heart attack risk by 45%.
  • Drinking 5 or more glasses of water a day may reduce heart disease by 50%.
  • Men who had a high consumption of tomatoes reduced their risk of prostate cancer by 40%.
  • Drinking soy milk more than once daily may reduce prostate cancer by 70%.
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Adventist_Health_Studies#cite_note-ADA1-12

Det er ikke alle adventister som spiser plantebasert, så man sammenligner de som spiser kjøtt med de som ikke gjør det. 

Vegan Bodybuilders Win 32 Medals at 2017 Fit Games

http://vegnews.com/web/uploads/asset/10269/file/VegNewsPlantBuiltDocList.png

http://vegnews.com/articles/page.do?pageId=9607&catId=1

 

Anonymkode: 00eb4...22a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Når man får så kraftige cravings at man drar hjem fra fest for å spise chips, så høres det ut som at du har vitamin- og/eller mineralmangler. Da høres det ikke ut som at du har et sunt kosthold i det hele tatt. 

 

Å kutte ut kjøtt i seg selv er faktisk et negativt valg for helsa, men den gjennomsnittlige vegetarianeren er sunnere enn den gjennomsnittlige kjøttspiseren fordi vegetarianerne gjør andre valg som er positive for helsa som å røyke mindre, drikke mindre alkohol, trene mer. Det er mange vitaminer og mineraler man sliter med å få i seg hvis man kutter ut animalske råvarer, og jeg mistenker at du mangler noen av disse...

Anonymkode: 99f67...fbf

Her er jeg uenig. Jeg gjentar: alle mine verdier er helt fine (har ikke hatt en eneste mangel siden jeg ble veggis). Jeg føler heller dette er mentalt mht at fett gir meg noe jeg blir glad av i noen sekunder. Avhengighet er ikke betinget av mangelsykdommer. Hvis du mener det så lurer jeg spent på hva folk som er avhengig av snus, alkohol og narkotika er avhengig av. 

Påstanden din i 2.avsnitt er feil (ta gjerne et enkelt søk og du finner en rekke studier som bekrefter det motsatte og som ikke er basert på subjektiv synsing). 

Du avslutter i tillegg med påstand om at jeg mangler vitaminer: noe jeg ikke gjør. 

Anonymkode: fb1ee...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...