Gå til innhold

Hva hadde du synes om å få servert som gjest...


tussi84

Anbefalte innlegg

Bare et hypotetisk spm da jeg ser man serverer så mye rart i bryllup om dagen. Som gjest i et bryllup synes du det hadde vært greit at du ble servert følgende/ eller ville du følt det var smålig? Alternativene følger under. 

1. Pizza

2. Tapas

3. Pølser med brød/lompe 

4. Grillmat med tilbehør

5. Taco

6. Gryterett 

7. Snitter

8. Koldtbord 

9. 3 retters middag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i bryllup for å feire en dag som gjør vennene eller familiemedlemmene mine glade, ikke for å dømme maten de serverer. For meg er det det sosiale samholdet som er viktig. Om de vil servere pølser med brød er det opp til dem. Venner og familie er mer verdt enn hva de serverer 

Anonymkode: b6d0a...b01

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koldtbord og grillmat hadde vært fantastisk. 

Anonymkode: 76a19...dbb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bryllup vil jeg ikke spise "håndmat", men vil foretrekke noe jeg må bruke kniv, skje eller gaffel for å få i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølser hadde vært nedtur (spiser ikke blandingsprodukter kun rent kjøtt). Hjemmelaget gryterett hadde vært helt fint, men ikke Toro-gryte (tåler ikke). Samme gjelder taco.

Anonymkode: c4ca6...105

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ilsep

Alt unntatt pølse med brød. Jeg ser ikke akkurat for meg at jeg vandrer rundt med et vinglass og en hot dog, men jeg hadde nok spist det allikevel 😄!

Det måtte blitt et veldig avslappet utendørs bryllup i stor hage evt nær en sjøstrand om slik mat serveres. 3 retters er ikke så viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tussi84 skrev:

Bare et hypotetisk spm da jeg ser man serverer så mye rart i bryllup om dagen. Som gjest i et bryllup synes du det hadde vært greit at du ble servert følgende/ eller ville du følt det var smålig? Alternativene følger under. 

1. Pizza-nei

2. Tapas-ja

3. Pølser med brød/lompe -NEI

4. Grillmat med tilbehør.Ja

5. Taco-Nei

6. Gryterett -nei

7. Snitter-tja

8. Koldtbord -ja

9. 3 retters middag-ja

 

 

Anonymkode: 8d85a...308

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snitter, tapas, koldtbord, grillmat synes jeg er bra.

pizza, pølse og gryterett blir faktisk veeeldig trivielt. 

Jeg er der heller ikke for å dømme hva folk har til middag i et bryllup, og alle har ulike preferanser, men man kan vel gjøre litt forskjell på hverdags og fest..? 

Anonymkode: 4b18d...26c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man får mat som gjør en mett (siden det er en lang dag) og som ikke gjør en syk (dårlig og fordervet mat eller allergi), så har det niks og enchinada betydning hva man serverer. Man er jo der for å feire kjærligheten og for å kose seg med venner og familie, ikke for å kna seg over nesa over hvilken mat man får.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt an på settingen. Hadde tenkt mitt hvis jeg fikk pizza til middag, men som nattmat er det supert - hvis du skjønner. Samme med pølser, tapas osv. 

Til middag hadde snitter, treretters, koldtbor eller grillmat vært helt supert. 

Anonymkode: 9ee21...d73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tussi84 skrev:

Bare et hypotetisk spm da jeg ser man serverer så mye rart i bryllup om dagen. Som gjest i et bryllup synes du det hadde vært greit at du ble servert følgende/ eller ville du følt det var smålig? Alternativene følger under. 

1. Pizza

2. Tapas

3. Pølser med brød/lompe 

4. Grillmat med tilbehør

5. Taco

6. Gryterett 

7. Snitter

8. Koldtbord 

9. 3 retters middag

 

Jeg tenker at hva som helst kan fungere dersom settingen og stemningen er den rette. 3-retters er virkelig ikke nødvendig. 

Se for deg et vinterbryllup hvor brudeparets antrekk og alt er vinterlig. Kanefart, fakler, stjerneskudd og pølsegrilling på bål ute i gapahuker med store reinskinn å sitte på. Store gryter fulle av varm gløgg og brudebukett av gåsunger. Ingen ville savnet fancy middag på noe som helst vis. 

Anonymkode: 24535...198

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av dette er det jo mange som serverer til nattmat. Pølse, gryterett, pizza.. Koldtbord, tapas og 3-retters er greit i bryllup, resten ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pizza- no go, det er spesielt. Med mindre man snakker om flott italiensk pizza i porsjonsstørelser som er laget på en skikkelig måte (altså ikke hjemmelaget i langpanne eller bestilt fra peppes). Da må det også være salat ved siden.

tapas- kjempegodt. Kunne passet bra til et sommerbryllup. Men med et par alternativer til de som er skeptisk på sånt 

pølser- da hadde jeg virkelig begynt å lure. Så trashy mat serverer man ikke i bryllup, det hører hjemme i barneselskap 

grillmat- snadder! Så lenge det ikke bare er grillpølser i lompe 

Taco- mnja.. kanskje. Avhenger av tilbehør 

gryterett- så lenge den er hjemmelaget. 

Snitter- det er ikke middag å man må spise sinssykt mye for å bli mett. Dessuten blir mange veldig oppblåste av for mye brød 

koltbord- ja 👌🏼 

3 retters middag- absolutt 

Anonymkode: 1423e...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt hadde vært greit for meg:) Man drar jo ikke i bryllup for maten.

Anonymkode: e6b2a...322

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snitter og gryterett hadde vært kjipt. Alt det andre hadde vært innafor!

Anonymkode: 866a8...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt alt hadde vært innafor, og mener alt kommer an på gjennomføring og setting. Dersom det for eksempel hadde vært snakk om skikkelig gode pølser fra Strøm-Larsen eller lignende og med masse godt tilbehør, og det hadde vært snakk om et veldig uformelt bryllup, hadde jeg syntes det hadde vært helt topp. Hjemmelaget gryterett - laget helt fra bunnen og med gode råvarer kan også være skikkelig godt. For meg er det litt på samme måte som med sodd, som jo er festmat i deler av landet og jeg synes er helt supert. Hadde det for eksempel vært snakk om et uformelt låvebryllup, tenker jeg gryterett eller sodd, hadde vært helt supert. Italiensk pizza er også bra. 

Rent personlig har jeg veldig sjeldent blitt imponert over 3-rettersene jeg har fått i bryllup. Spesielt dersom de blir servert utenfor  veldig profesjonelle serveringssteder, og jeg har ofte opplevd både skikkelige feilberegninger, tørre steker og for kald mat. Så jeg synes faktisk det er mye mye bedre å få enklere, men skikkelig mat, enn en 3-retter som er litt sånn halvveis...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølser er vel det jeg hadde blitt mest skuffet over, da jeg ikke liker det. Og det er ikke helt Bryllups mat. 

Anonymkode: c8bf3...2f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alt er innafor og det kommer jo ofte an på settingen. Har man f.eks. et bryllup ute i skogen med lykter i trærne og forskjellige gode pølser grillet på bål med hjemmebakte brød og godt tilbehør så er det helt supert, men jeg hadde kanskje stusset litt om jeg var invitert til et fancy leid lokale med pent pyntede bord og alle i festantrekk og så får vi servert vanlige grillpølser i lompe. Og alt det du beskriver kan man jo gjøre mye eller lite ut av alt ettersom. F.eks. pizza er mye mer enn Grandiosa eller den fæle 80-tallspizzaen med tykk bunn og neddynket i kjøttsaus. Serverer man taco slik det faktisk spises i Mexico (og ikke den texmexvarianten nordmenn som oftest spiser) med masse godt tilbehør så er det helt nydelig. Det er jo ikke sånn at treretters automatisk er fancy eller god mat. Det er mang et brylluspar som har servert kjedelig melon og spekeskinke til forrett etterfulgt av tørr oksestek for å si det slik.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...