Gå til innhold

Ønsker ikke å gjøre det slutt, men ønsker heller ikke fortsette i et monogamt forhold. Hvordan hadde du som jente reagert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kom med eksempel da. 

Anonymkode: 91d88...beb

Les tråden enda en gang du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, O.G. said:

Les tråden enda en gang du.

Hehe. Ok, så du kan ikke finne innlegg der jeg har svart noen spisst som ikke var deg. Kanskje noe for deg å tenke over. Hvorfor reagerer noen veldig negativt på det du skrriver, men ikke andre, selv om dere har lignende meninger? 

Jeg tenker at du veldig ofte havner i denne type konflikt med mennesker, både på nett og virkeligheten. Jeg tenker at du hadde hatt bedre livskvalitet om du ikke fulgte instinktet ditt for å rakke ned på mennesker som er annerledes enn deg selv. Men jeg har også en nabodame på 80 som kjeftet på meg fordi hun mente jeg burde klippe plenen hver 7 dag, ikke hver 8ende. Så jeg kommer ikke til å holde pusten

Anonymkode: 91d88...beb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får starte å spørre henne hva hun synes om polyamorøse forhold, og akseptere at hun også da eventuelt vil utforske andre menn. Hvis hun svarer negativt, bør du slå opp, la henne få noen som bare vil ha HENNE. Hvis hun svarer positivt, kan du fortsette. 

Personlig passer ikke poly-forhold for meg :) Kunne vært med andre, men greier ikke tanken på at min kjære skulle vært med noen andre. Så da velger jeg heller å ti still om det, i tilfelle min kjære så skulle ville være med noen andre. det ville ikke gått.

Anonymkode: 38a36...df1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Ok, så du kan ikke finne innlegg der jeg har svart noen spisst som ikke var deg. Kanskje noe for deg å tenke over. Hvorfor reagerer noen veldig negativt på det du skrriver, men ikke andre, selv om dere har lignende meninger? 

Jeg tenker at du veldig ofte havner i denne type konflikt med mennesker, både på nett og virkeligheten. Jeg tenker at du hadde hatt bedre livskvalitet om du ikke fulgte instinktet ditt for å rakke ned på mennesker som er annerledes enn deg selv. Men jeg har også en nabodame på 80 som kjeftet på meg fordi hun mente jeg burde klippe plenen hver 7 dag, ikke hver 8ende. Så jeg kommer ikke til å holde pusten

Anonymkode: 91d88...beb

Denne diskusjonen har jeg mistet interessen for, så ha det godt nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt veldig veldig veldig lei meg og redd. Og uvel. Blir uvel av å tenke på det. 

Anonymkode: 02e4a...9f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det ikke hadde skadet å spørre, som noen her sa, er jeg uenig i. Med èn gang en partner hadde tatt opp noe sånn med meg så hadde noe blitt sagt som jeg ikke ville klare å glemme og det hadde vært brudd for min del. Men om du går og tenker på det så gjør du jo det og da er det vel bedre å finne èn som tenker likt.

Noen skrev også tidligere i tråden av det er samfunnslært at man skal kun være to og at det finnes samfunn der flerkoneri (som oftest er det jo det) er vanlig. Det å ikke ville dele noen man higer veldig etter fysisk er jo et instinkt, et konkurranseinstinkt, og sjalusi er jo nettopp beviset for dette. Hadde vi levd i et mindre sivilisert samfunn hadde man nok flydd på hverandre for å kjempe for det man vil ha. I samfunn hvor det er vanlig med flere partnere har det med fornuft og økonomi å gjøre- rikdom og mange barn som kan ta vare på deg; ,det har ingenting med kjærlighet å gjøre, selvom det sikkert kan vokse fram på en måte allikevel. Å inngå partnerskap grunnet kjærlighet er jo relativt nytt.

At det har blitt mer vanlig med åpne forhold her i vesten har kun med sex å gjøre (og kjedsomhet); ikke økonomi og fornuft. Man har lyst til å få tilfredstilt den sterkeste driften man har og det er det, og man vil hele tiden ha det nytt og spennende. Jeg bryr meg ikke om folk velger den formen, men hadde aldri villet det selv.

Om jeg har vært i løse forhold med kun sex har jeg ikke kjent et snev av sjalusi, men om det er følelser inne i bildet, da kommer eiertrangen fram. Ikke en pen egenskap, men alle mennesker bestitter den.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vurdert å avslutte mitt nåværende forhold av ulike årsaker, men egentlig ønsker jeg ikke gjøre det slutt. Samtidig savner jeg friheten min og det å kunne utforske bekjentskaper med andre kvinner hvis muligheten skulle by seg. For ordens skyld har jeg aldri vært utro og har heller ingen i kikkerten, men har opplevd interesse som jeg har måtte ignorere eller avvise som seg hør og bør innenfor de rammer vi har satt. 

Hvordan hadde du som kvinne reagert på noe slikt? Kunne det vært aktuelt å fortsette et slikt forhold eller vil det vært ensbetydende med brudd?

 

Anonymkode: 727a7...c9c

Jeg ville satt pris på at du spurte først, ikke etter at du hadde vært utro. Men jeg ville vært tydelig på at jeg ikke ønsker å være i et åpent forhold, så du ville måttet velge mellom å gjøre det slutt og å leve i et monogamt forhold med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vurdert å avslutte mitt nåværende forhold av ulike årsaker, men egentlig ønsker jeg ikke gjøre det slutt. Samtidig savner jeg friheten min og det å kunne utforske bekjentskaper med andre kvinner hvis muligheten skulle by seg. For ordens skyld har jeg aldri vært utro og har heller ingen i kikkerten, men har opplevd interesse som jeg har måtte ignorere eller avvise som seg hør og bør innenfor de rammer vi har satt. 

Hvordan hadde du som kvinne reagert på noe slikt? Kunne det vært aktuelt å fortsette et slikt forhold eller vil det vært ensbetydende med brudd?

 

Anonymkode: 727a7...c9c

Hadde funnet en bedre mann som jeg fortjente, som elsker og respekterte meg. Åpent forhold/poly er uaktuelt. Ville heller hatt et tvært brudd, enn å bli behandlet så respektløst ved å bli spurt om du kan ha sex med andre. 

Anonymkode: c9d33...3e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er årsakene til at du ønsker å gjøre det slutt, og hva er årsakene for at du vil bli?

Gjetter at hvis du setter opp en sånn liste så er den utelukkende egoistisk. Ja det er fint å ha et trygt hjem å komme hjem til, en dame som lager mat og tar seg av ungene deres så du slipper, en som sørger for at regningene dine blir betalt i tide og som du har som en sikkerhet rundt deg som alltid gir deg omsorg og kjærlighet når du ønsker det.
Det er kjedelig å plutselig bo alene, måtte ta oppvasken og all matlaging selv, ha barna alene med 100% ansvar 50% av tiden, og ikke ha intimitet og omsorg som en del av hverdagen for de stundene man trenger eller savner dette.

Men ærlig talt, det du egentlig vil er å være singel så du kan pule rundt, og samtidig få alle godene av å være i et forhold.
Å være i et forhold betyr at man ikke kan leve som singel. Vil man det så må man velge å ikke være i et forhold.
Man kan ikke få privilegiene fra å være i forhold uten å ta ansvaret det er å være i et forhold ( å være lojal, blandt annet)

Jeg vil nesten ikke fortelle deg det for dama di fortjener å vite hva du tenker og åssen du er så vil liksom ikke skremme deg fra å si det, men om typen min hadde sagt at han ønsket et åpent forhold hadde jeg bedt han om å ryke og reise og følt at han direkte dreit meg ut og bare utnyttet meg. Forholdet hadde vært over fra samme sekund.

Anonymkode: 230a9...ecf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tenker du å løse det? Tenker med tanke på sykdommer?

alltid med konsom? 

Dersom kondomen sprekker, skal dere bruke kondom i deres forhold? Eller gamble på at klamydiaprøven hos legen er fin en mnd etterpå? Eller hivtesten etter 6 mnd? 

Hva med hpv? Det kan jo som kjent gi livmorhalskreft til kvinner. Og en ser en økende tendens til strupekreft, grunnet hpv og oralsex... 

er det verdt det?

Anonymkode: d9ecf...d33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hulderen skrev:

Jeg ville satt pris på at du spurte først, ikke etter at du hadde vært utro. Men jeg ville vært tydelig på at jeg ikke ønsker å være i et åpent forhold, så du ville måttet velge mellom å gjøre det slutt og å leve i et monogamt forhold med meg.


Dette. Bare at for meg hadde jeg aldri følt meg fin nok for en partner som egentlig ville være med andre, eller kunnet hatt tillitt til en partner som ville være med andre, så jeg hadde gjort det slutt uansett.

Men selvfølgelig syntes det er bedre at han spør om noe sånt (og vi gjør det slutt) enn at han er utro bak min rygg for det vil komme frem en dag uansett(og jeg da gjør det slutt) og da ville jeg ikke bare følt meg skuffet og såret men også tråkket på og sveket og mannen ville i mine øyne vært en direkte drittsekk jeg aldri kunnet sett i øynene igjen, totalen av det ville gjort mye mer følelesmessig skade for meg og min persona for fremtiden enn om han hadde spurt.

Anonymkode: 230a9...ecf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde blitt brudd ja.

Anonymkode: b431a...a8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i åpent forhold, fungerte kjempefint for oss. Jeg hadde absolutt blitt med om samboer ønsket seg det nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke ville fortsette et forhold med en sånn fyr. Du kan ikke få i pose og sekk, og jeg vil heller ikke være sammen med en som hele tiden tenker på alle damene han går glipp av å pule. Nei takk

Anonymkode: c2790...725

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike åpne forhold er noe man har som ung og handler kun om sex. Det skader å spørre.  Fra det øyeblikket du har satt ord på tanken kan det gjøre stor skade. Du vil jo egentlig ha friheten med å være singel men tryggheten i et forhold.  Jeg syntes du bør slå opp så kan dere treffes som fuckfriends hvis hun fremdeles er interessert. Slike åpne forhold er kun et selvbedrag. En vil tro at det kan fungere men det gjør det i 99 % av tilfellene aldri. De tilfellene som fungerer er når begge ikke har spesielt dype følelser for hverandre og der vil man ikke være.Det er en grunn til at de fleste er serie monogame. 

Anonymkode: 6dc79...b99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For det første, så er denne historien nesten pensum for menn som ønsker seg et åpent forhold! Gresset du ser som grønnere på den andre siden er ikke så greit som å ha en fugl i hånden heller enn på taket...hvordan var det nå?

 

Det finnes da en rekke mennesker som har fungerende åpne forhold og polyrelasjoner. Det finnes jo tilogmed en egen forening for det nå, PolyNorge. Det de aller fleste som er involvert i slike forhold kan fortelle deg, (antagelse, ikke faktum) er at å starte en slik relasjon med at noen "plutselig innser at de får oppmerksomhet og vil utforske det" er en oppskrift på katastrofe.

For å dra moralen fra historien jeg linker til litt inn her; Har du i det hele tatt tatt inn over deg hvordan det vil være for deg når din partner utforsker på samme måte? Det finnes såklart kvinner med et meget spesifikt kink, --cuckqueens, som tenner på å være den som sitter hjemme alene, men sjansen for at din partner er en slik er nær null, så du må absolutt belage deg på at om ideen din får en positiv tilbakemelding (jeg tviler), så vil du på ett eller annet tidspunkt sitte hjemme foran Netflix alene, mens din partner er ute.

Min oppfatning, og erfaring, er vel at åpne forhold oppstår enten ved at en av partene/begge parter er klar på dette ved forholdets start, eller at man konstant snakker så mye sammen at man ganske sikkert vet hvor partner står i et spørsmål som dette. Selv et spørsmål som "Vil du flytte til en sydhavsøy med meg og aldri jobbe mer" er ikke garantert en positiv respons om det kommer for bardus!

 

Jeg har dessverre ingen råd til deg, siden jeg oppfatter dette som om jeg står og ser to ubemannede godstog nærme seg hverandre på samme linje, og jeg er motvillig ganske interessert i å se hva som skjer når det smeller....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, O.G. said:

I møte med en fyr som vil ha i pose og sekk så kutter jeg ut all kontakt tvert. Slike guttunger vil jeg ikke ha noe med å gjøre.

Samme her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fjompen skrev:

For det første, så er denne historien nesten pensum for menn som ønsker seg et åpent forhold! Gresset du ser som grønnere på den andre siden er ikke så greit som å ha en fugl i hånden heller enn på taket...hvordan var det nå?

 

 

Jepp, husker den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2018 den 19.06, AnonymBruker skrev:

Å være i et forhold betyr at man ikke kan leve som singel. Vil man det så må man velge å ikke være i et forhold.
Man kan ikke få privilegiene fra å være i forhold uten å ta ansvaret det er å være i et forhold.

Korrekt. Noe jeg heller ikke har gjort. 

Når du nevner privilegier er jeg usikker på nøyaktig hva de er. Forholdet vårt er ikke nødvendigvis slik du skisserte det over, men skjønner det naturligvis er vanskelig å uttale seg når man ikke har all informasjon. Mitt spørsmål var vel mer i den grad om noen jenter heller ville være tilfreds med et mer åpent forhold og en form for relasjon til en mann hvis alternativet var å ikke være sammen lenger overhodet.

Men basert på svarene i denne tråden er det med få unntak noe som ikke hadde vært særlig populært ser det ut til.

Anonymkode: 727a7...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...