Gå til innhold

Ønsker ikke å gjøre det slutt, men ønsker heller ikke fortsette i et monogamt forhold. Hvordan hadde du som jente reagert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Marie90 skrev:

Alle mennesker er egoistiske og setter sine egne behov først. 

Hvorfor skal denne jenta være i et forhold med en mann som ikke vil være sammen med henne? Fordi hun trives best slik?

Han kan slå opp, men er for veik til det siden han vil ha i pose og sekk. Vi andre må fordømme slik veikskap.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, O.G. skrev:

Han kan slå opp, men er for veik til det siden han vil ha i pose og sekk.

Han vil sjekke om hun er en åpen for mellomting. Det skader ingen å prøve.

Alt jeg sier er at han bør være innstilt på et negativt svar og åpen med hans ønske om å ikke være i et monogamt forhold.

Jeg ser ikke hvorfor folk tar sånn på vei av dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, O.G. said:

Hva var ikke dette om, en ikke et angrep på meg: 

Så kanskje du skal se bjelken i eiga øye, før du konsentrer deg om nåla i mitt?

Jepp, fordi du begynte aggressivt i begynnelsen ved å rakke ned på andre mennesker. Som du ser er det deg jeg har svart med samme mynt

4 minutter siden, O.G. said:

Jeg blir så helvetes skuffet over deg når du er så forståelsesfull over for egoisme.

Dette er ikke et bra svar til en person som skriver langt og reflektert over problemstillingen. Det er faktisk ganske frekt mot henne. 

Anonymkode: 91d88...beb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vurdert å avslutte mitt nåværende forhold av ulike årsaker, men egentlig ønsker jeg ikke gjøre det slutt. Samtidig savner jeg friheten min og det å kunne utforske bekjentskaper med andre kvinner hvis muligheten skulle by seg. For ordens skyld har jeg aldri vært utro og har heller ingen i kikkerten, men har opplevd interesse som jeg har måtte ignorere eller avvise som seg hør og bør innenfor de rammer vi har satt. 

Hvordan hadde du som kvinne reagert på noe slikt? Kunne det vært aktuelt å fortsette et slikt forhold eller vil det vært ensbetydende med brudd?

 

Anonymkode: 727a7...c9c

Så du er polyamorøs. Men går dette begge veier? Er det bare du som får lov til å være poly i et forhold, eller får partneren din det også?

Anonymkode: 1b85f...6df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marie90 skrev:

Han vil sjekke om hun er en åpen for mellomting. Det skader ingen å prøve.

Alt jeg sier er at han bør være innstilt på et negativt svar og åpen med hans ønske om å ikke være i et monogamt forhold.

Jeg ser ikke hvorfor folk tar sånn på vei av dette.

Jeg tar på vei fordi vi har en veik mann som vil ha i pose og sekk. Veike menn ødelegger for kvinner. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, fordi du begynte aggressivt i begynnelsen ved å rakke ned på andre mennesker. Som du ser er det deg jeg har svart med samme mynt

 

Anonymkode: 91d88...beb

Tolk det som du vil.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Dette er ikke et bra svar til en person som skriver langt og reflektert over problemstillingen. Det er faktisk ganske frekt mot henne. 

Anonymkode: 91d88...beb

Vel, hvis det ikke tåles såpass har jeg bare et råd: Hold dere unna kvinneguiden forum. Og ikke minst: Lag en avtale med gynekologen deres, kan være dere har fått dere en gave som bare gir og gir siden dere lar mennene deres pule rundt vilt og uhemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Raven Emerald skrev:

Rammene omkring mitt og min samboers forhold er lagt av oss selv, ikke av samfunnet. Selv om vi altså lever i et monogamt forhold. Og sånn er det gjerne i de fleste forhold.

Dette. Det blir for dumt å si at mennesker som lever i monogame forhold gjør det av konformitet, og ikke på grunn av at det er det som føles riktig for hver enkelt. De fleste mennesker har grenser for hvordan de ønsker å ha det i et forhold, og det har ingenting med "samfunnet" å gjøre.

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noengang hatt en venn over flere år som du stolte på? Er vennskapet med den personen mindre verdt om du vet hun har andre venner? 

Det er samfunnet vårt som hjernevasker oss til å tenke at man bare er spesiell for partner om man aldri har sex med andre. Men om man er spesiell for partner, så merker man det i hverdagen. Man merker det på hvordan en klem fører som regel til sex fordi man er så kåte på hverandre. Man merker det på hvordan partner alltid kommer til deg når han trenger støtte eller råd. Man merker det på hvordan partner deler intime detaljer om eget liv med deg og ingen andre. 

Anonymkode: 91d88...beb

De fleste har flere venner, men bare én partner. Hvorfor er det slik, tror du? Hvor kommer denne sammenligningen din fra?

Jeg forstår ikke behovet ditt for å diskreditere andre som lever i monogame forhold. Det høres ut som du desperat prøver å fortelle deg selv dette med "samfunnets hjernevasking" for å gi deg selv mening til dine tanker og ditt forhold, for det har virkelig ikke rot i virkeligheten.

Anonymkode: 1175d...61c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, O.G. said:

 

Vel, hvis det ikke tåles såpass har jeg bare et råd: Hold dere unna kvinneguiden forum. Og ikke minst: Lag en avtale med gynekologen deres, kan være dere har fått dere en gave som bare gir og gir siden dere lar mennene deres pule rundt vilt og uhemmet.

Handler ikke om å tåle, det handler om din manglende respekt for andre mennesker. Du kan selvsagt ture frem som du vil, men jeg er ganske sikker på om jeg begynte å skrive innlegg der jeg kalte deg ei jævla fitte, så hadde du ikke ment at at du burde tåle såpass. Da hadde du ment at jeg oppførte meg dårlig. Akkurat slik jeg mener du oppfører deg dårlig i denne tråden

Litt ironisk at du rakker ned på mennesker i åpne forhold når du synes det er greit å oppføre seg som et oppmerksomhetssykt barn som du gjør i denne tråden. Jeg ser ikke at et forhold med deg ville vært mer åpent og modent selv om det var et monogamt et

Anonymkode: 91d88...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

De fleste har flere venner, men bare én partner. Hvorfor er det slik, tror du? Hvor kommer denne sammenligningen din fra?

Jeg forstår ikke behovet ditt for å diskreditere andre som lever i monogame forhold. Det høres ut som du desperat prøver å fortelle deg selv dette med "samfunnets hjernevasking" for å gi deg selv mening til dine tanker og ditt forhold, for det har virkelig ikke rot i virkeligheten.

Anonymkode: 1175d...61c

At folk velger monogame forhold er greit, men det er en kjennsgjerning at fra vi er små blir vi fortalt at om kjæresten har sex med andre, så er man mindre verdt som partner. Du kan ikke si at det ikke påvirker mennesker. Hvordan ellers forklarer du at de i noen kulturer synes åpne forhold er helt ok, mens andre ikke? Tror du det er genetikk, eller kan det være fordi man blir påvirket av samfunnet man vokser opp i? 

Jeg sammenligner med venner fordi det er den enkleste måten å vise hvordan man kan sette pris på ulike egenskaper og forhold i ulike relasjoner. At du er god venn med noen, betyr ikke at et vennskap med en annen person er mindre verdt

Anonymkode: 91d88...beb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Handler ikke om å tåle, det handler om din manglende respekt for andre mennesker. Du kan selvsagt ture frem som du vil, men jeg er ganske sikker på om jeg begynte å skrive innlegg der jeg kalte deg ei jævla fitte, så hadde du ikke ment at at du burde tåle såpass. Da hadde du ment at jeg oppførte meg dårlig. Akkurat slik jeg mener du oppfører deg dårlig i denne tråden

 

Anonymkode: 91d88...beb

Hvorfor trenger folk som vil ha både i pose og sekk/leve polyamorøst min respekt for egentlig? Det er ikke sånn at jeg vil hindre dem denne livsstilen. De skal få holde på som de vil, men jeg gidder ikke og synes det er så fint og så flott, og det må også respekteres, synes jeg.

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Litt ironisk at du rakker ned på mennesker i åpne forhold når du synes det er greit å oppføre seg som et oppmerksomhetssykt barn som du gjør i denne tråden. Jeg ser ikke at et forhold med deg ville vært mer åpent og modent selv om det var et monogamt et

Anonymkode: 91d88...beb

Og her kommer du med personangrep igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. said:

Hvorfor trenger folk som vil ha både i pose og sekk/leve polyamorøst min respekt for egentlig? Det er ikke sånn at jeg vil hindre dem denne livsstilen. De skal få holde på som de vil, men jeg gidder ikke og synes det er så fint og så flott, og det må også respekteres, synes jeg.

Hvor skriver marie90 at hun er i et åpent forhold?

Men, tja, du tenker at man ikke skal vise respekt over sine medmennesker når de har andre meninger? Om jeg møter en muslim så burde jeg spytte etter han fordi jeg selv er ateist? For hvorfor skal jeg respektere mennesker med andre meninger?

3 minutter siden, O.G. said:

 

Og her kommer du med personangrep igjen.

Hvordan ville du beskrevet din egen oppførsel i denne tråden?

Anonymkode: 91d88...beb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noengang hatt en venn over flere år som du stolte på? Er vennskapet med den personen mindre verdt om du vet hun har andre venner? 

Det er samfunnet vårt som hjernevasker oss til å tenke at man bare er spesiell for partner om man aldri har sex med andre. Men om man er spesiell for partner, så merker man det i hverdagen. Man merker det på hvordan en klem fører som regel til sex fordi man er så kåte på hverandre. Man merker det på hvordan partner alltid kommer til deg når han trenger støtte eller råd. Man merker det på hvordan partner deler intime detaljer om eget liv med deg og ingen andre. 

Anonymkode: 91d88...beb

Vennskapsforhold og kjæresteforhold kan ikke sammenlignes. Ditt første avsnitt blit bare for dumt.. 

Anonymkode: b52eb...73c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skriver marie90 at hun er i et åpent forhold?

 

Anonymkode: 91d88...beb

Hvor hen skrev jeg at @marie90 er i et åpent forhold?

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men, tja, du tenker at man ikke skal vise respekt over sine medmennesker når de har andre meninger? Om jeg møter en muslim så burde jeg spytte etter han fordi jeg selv er ateist? For hvorfor skal jeg respektere mennesker med andre meninger?

Anonymkode: 91d88...beb

Hvor hen er din respekt for alle de menneskene i tråden her som er uenig med deg?

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvordan ville du beskrevet din egen oppførsel i denne tråden?

Anonymkode: 91d88...beb

Som mer real enn din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Vennskapsforhold og kjæresteforhold kan ikke sammenlignes. Ditt første avsnitt blit bare for dumt.. 

Anonymkode: b52eb...73c

Det er ikke det som blir sammenlignet heller, det som sammenlignes er hvordan man kan ha et lignende forhold med flere personer uten at det reduserer verdien av noen av dem

 

1 minutt siden, O.G. said:

Hvor hen skrev jeg at @marie90 er i et åpent forhold?

Jeg skrev at du var frekk mot marie90 grunnet måten du svarte henne på. Du skrev at du ikke gadd vise respekt til de som var i et åpent forhold

1 minutt siden, O.G. said:

Hvor hen er din respekt for alle de menneskene i tråden her som er uenig med deg?

Som du ser er det bare deg jeg har svart spisst, fordi du er frekk og ufordragelig. NJeg respekterer mennesker som behandler andre ok. Det gjør ikke du. 

1 minutt siden, O.G. said:

Som mer real enn din.

Hvordan er oppførselen din mer real? Og er det ok å oppføre seg dårlig så lenge man mener andre oppfører seg enda dårligere?

Anonymkode: 91d88...beb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Det blir for dumt å si at mennesker som lever i monogame forhold gjør det av konformitet, og ikke på grunn av at det er det som føles riktig for hver enkelt. De fleste mennesker har grenser for hvordan de ønsker å ha det i et forhold, og det har ingenting med "samfunnet" å gjøre.

 

De fleste har flere venner, men bare én partner. Hvorfor er det slik, tror du? Hvor kommer denne sammenligningen din fra?

Jeg forstår ikke behovet ditt for å diskreditere andre som lever i monogame forhold. Det høres ut som du desperat prøver å fortelle deg selv dette med "samfunnets hjernevasking" for å gi deg selv mening til dine tanker og ditt forhold, for det har virkelig ikke rot i virkeligheten.

Anonymkode: 1175d...61c

Er bare så forbanna merkelig at "alle" da skal ha omtrent samme regler. Joda, det er samfunnet som gjør at det blir slik. Vi vokser opp med det og lærer at slik skal det være. Så gjør vi det samme selv.

Anonymkode: a307a...396

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev at du var frekk mot marie90 grunnet måten du svarte henne på. Du skrev at du ikke gadd vise respekt til de som var i et åpent forhold

 

Anonymkode: 91d88...beb

Det er en ting med @Marie90 og det er at hun trenger ingen skinnende hvit ridder på KG, hun klarer å sette folk på plass selv når hun mener de går over grensene sine.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Som du ser er det bare deg jeg har svart spisst, fordi du er frekk og ufordragelig. NJeg respekterer mennesker som behandler andre ok. Det gjør ikke du. 

 

Anonymkode: 91d88...beb

Jeg har ikke sett noe som helst av din oppførsel i tråden her som jeg vil tilskrive som ok. Du er seriøst presset hver gang noen er uenige med deg.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvordan er oppførselen din mer real? Og er det ok å oppføre seg dårlig så lenge man mener andre oppfører seg enda dårligere?

Anonymkode: 91d88...beb

Fordi jeg ikke begynner å anklage folk for personangrep med en gang de skriver noe jeg er uenig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. said:

Det er en ting med @Marie90 og det er at hun trenger ingen skinnende hvit ridder på KG, hun klarer å sette folk på plass selv når hun mener de går over grensene sine.

Det er helt greit å si fra når noen oppfører seg frekt mot noen. Du var frekk mot marie, men du vrir dette om til å handle om meg. Det er manipuerende og stygt av deg. Det verste er at du sannsynligvis slipper unna med å være manipulerende og komme med stikk mot de menneskene som holder ut med deg

2 minutter siden, O.G. said:

Jeg har ikke sett noe som helst av din oppførsel i tråden her som jeg vil tilskrive som ok. Du er seriøst presset hver gang noen er uenige med deg.

Alle innleggene mine som ikke har svart deg har vært helt ok. 

2 minutter siden, O.G. said:

Fordi jeg ikke begynner å anklage folk for personangrep med en gang de skriver noe jeg er uenig i.

Ditt første innlegg i tråden:

Quote

I møte med en fyr som vil ha i pose og sekk så kutter jeg ut all kontakt tvert. Slike guttunger vil jeg ikke ha noe med å gjøre.

Du rakker ned på TS fordi du misliker meningen hans

Så det er ikke en anklage, det er faktum ;) 

Anonymkode: 91d88...beb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg hadde det vært kroken på døra dersom mannen min hadde ønsket et åpent forhold. Ikke bare fordi jeg anser sex som noe veldig intimt, privat og fint mellom oss to som jeg ikke kunne tenke meg å dele med noen andre, men også med tanke på risikoen for kjønnsykdommer (noen kjønnsykdommer kan smitte ved bruk av kondom også) og risikoen for at han kunne gjøre en annen kvinne gravid og han ikke hadde hatt noe han skulle ha sagt ift om hun valgte å beholde barnet og alt det ville innebære med evt samvær med barnet, vår families økonomi da han må betale bidrag og våre felles barns farsarv. 

Anonymkode: 35d76...d17

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er helt greit å si fra når noen oppfører seg frekt mot noen. Du var frekk mot marie, men du vrir dette om til å handle om meg. Det er manipuerende og stygt av deg. Det verste er at du sannsynligvis slipper unna med å være manipulerende og komme med stikk mot de menneskene som holder ut med deg

Alle innleggene mine som ikke har svart deg har vært helt ok. 

Ditt første innlegg i tråden:

Du rakker ned på TS fordi du misliker meningen hans

Så det er ikke en anklage, det er faktum ;) 

Anonymkode: 91d88...beb

Sterkt uenig. Du har piggene ute med en gang noen er uenige med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er bare så forbanna merkelig at "alle" da skal ha omtrent samme regler. Joda, det er samfunnet som gjør at det blir slik. Vi vokser opp med det og lærer at slik skal det være. Så gjør vi det samme selv.

Anonymkode: a307a...396

Har det ikke slått deg at hvis «alle» har det sånn er det nettopp fordi det faller seg mest naturlig for de fleste og de ønsker å ha det slik? 

Anonymkode: 35d76...d17

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, O.G. said:

Sterkt uenig. Du har piggene ute med en gang noen er uenige med deg. 

Kom med eksempel da. 

Anonymkode: 91d88...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...