Gå til innhold

Januar-Februar 2019


Puffin

Anbefalte innlegg

Formen er bra,men strever litt med smerter plutselig... legen mistenker blodpropp og har henvist meg til akutten i morgen tidlig. Håper ikke det er dét,men...hva annet kan det være🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, TeamWP skrev:

Formen er bra,men strever litt med smerter plutselig... legen mistenker blodpropp og har henvist meg til akutten i morgen tidlig. Håper ikke det er dét,men...hva annet kan det være🤔

Ååh så kjedelig! Men dersom det er blodpropp er det vel litt lenge å vente til i morgen? Da de mistenkte det på meg for mange år siden (var ikke gravid) ble jeg sendt direkte fra fastlegekontoret og til sykehuset for sjekk.. Da var det ikke blodpropp, men en betennelse :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TeamWP skrev:

Formen er bra,men strever litt med smerter plutselig... legen mistenker blodpropp og har henvist meg til akutten i morgen tidlig. Håper ikke det er dét,men...hva annet kan det være🤔

Huff da, hørtes litt skummelt ut. Krysser fingrene for at det ikke er det og heller bare noe uskyldige smerter🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, kaffemor skrev:

Ååh så kjedelig! Men dersom det er blodpropp er det vel litt lenge å vente til i morgen? Da de mistenkte det på meg for mange år siden (var ikke gravid) ble jeg sendt direkte fra fastlegekontoret og til sykehuset for sjekk.. Da var det ikke blodpropp, men en betennelse :) 

 

18 timer siden, tuppelene skrev:

Huff da, hørtes litt skummelt ut. Krysser fingrene for at det ikke er det og heller bare noe uskyldige smerter🤞🤞

Hjølpes meg for ei natt....tenk å skremme opp folk sånn..

Ble sjekka med ultralyd tre ganger av tre forskjellige leger,der den siste konkluderer med null blodpropp,phuuuu!!! Letta😊men like vondt da... infeksjon😭

Nervesystemet er tydligvis på bærtur,herpes simplex virus , som pleier å komme på leppa , har nå satt seg i huden over kneet. Sæært!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, TeamWP skrev:

Hjølpes meg for ei natt....tenk å skremme opp folk sånn..

Ble sjekka med ultralyd tre ganger av tre forskjellige leger,der den siste konkluderer med null blodpropp,phuuuu!!! Letta😊men like vondt da... infeksjon😭

Nervesystemet er tydligvis på bærtur,herpes simplex virus , som pleier å komme på leppa , har nå satt seg i huden over kneet. Sæært!! 

Herregud så bra, men utrolig kjedelig allikevel. Håper du får behandling så det forsvinner raskt🤞 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tuppelene skrev:

Herregud så bra, men utrolig kjedelig allikevel. Håper du får behandling så det forsvinner raskt🤞 

Var for sent å sette i gang virusbehandling,men hvis det skjer igjen går det an😀👏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med folk om dagen? Hvor langt er dere på vei? 😊 selv 24+2. Noen andre som har tatt den glukosebelastningstesten? Tokk den selv i dag og endte med å spy ned meg selv på legekontoret🤦‍♀️:rodme: :hoho: verdiene var fine da haha 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, LineG skrev:

Hvordan går det med folk om dagen? Hvor langt er dere på vei? 😊 selv 24+2. Noen andre som har tatt den glukosebelastningstesten? Tokk den selv i dag og endte med å spy ned meg selv på legekontoret🤦‍♀️:rodme: :hoho: verdiene var fine da haha 

Det går fint, mye kvalm + oppkast og lite energi, men det går! 😊😊 24+3.

Ei ska ta den i mårå 😮 Spent 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra en lei forkjølelse med påfølgende plager er alt helt flott sånn svangerskapsmessig😊 25+1  nå

Skal ta glukosebelastningstest på tirsdag...er det jeg er redd for,å kaste opp den gugga vi må drikke. Måtte du drikke nytt,få ny time,eller hva skjedde? @LineG

Endret av TeamWP
Glemte ett ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Monta skrev:

Det går fint, mye kvalm + oppkast og lite energi, men det går! 😊😊 24+3.

Ei ska ta den i mårå 😮 Spent 😂

Uff kjipt at du sliter ned kvalme og oppkast da 😕 ikkikke godt! Håper det går over snart! 

Den er ikke så ille som alle skal ha det til, bare innbild deg at det er tam sprite 😂

12 minutter siden, TeamWP skrev:

Bortsett fra en lei forkjølelse med påfølgende plager er alt helt flott sånn svangerskapsmessig😊 25+1  nå

Skal ta glukosebelastningstest på tirsdag...er det jeg er redd for,å kaste opp den gugga vi må drikke. Måtte du drikke nytt,få ny time,eller hva skjedde? @LineG

Så bra at alt er bra 😊 ingen ting er bedre enn det! 

Måtte ikke ta den på nytt :) tok sånn 20 min før jeg ble dårlig haha lurer på om det ble for mye for minimagen 😅 nå drakk jeg den veldig fort og. Så reis dere opp når dere merker litt endring, for det kan fort gå gæli 😂 er pga jeg hostet at jeg ikke rakk doen osv 🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LineG skrev:

Hvordan går det med folk om dagen? Hvor langt er dere på vei? 😊 selv 24+2. Noen andre som har tatt den glukosebelastningstesten? Tokk den selv i dag og endte med å spy ned meg selv på legekontoret🤦‍♀️:rodme: :hoho: verdiene var fine da haha 

Trøtt og giddeløs her 😅 Litt uvel og svimmel i skrivende øyeblikk, men regner med det går over. 

20+2 idag. 

Uff😬 Jeg skal på kontroll igjen i midten av oktober så regner med at jeg får time til den da. Hvordan foregår den egentlig? Må en vente på legekontoret? Venterommet? Eller en litt mer behagelig stol😂 Og hvor lenge? Gruer meg litt siden alle sier den er pyton. Redd for Akkuratt det som skjedde med deg, å spy ned hele meg selv eller legekontoret 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 22+6 idag😄 Har mye mensmurringer og klarer ikke bli helt komfortabel ned at lillemor sparker og er aktiv, selvom det igrunn er betryggende 🙈 ny ultralyd neste uke igjen 😄

glukosebelastningstest slipper jeg siden jeg har diabetes fra før 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LineG skrev:

Hvordan går det med folk om dagen? Hvor langt er dere på vei? 😊 selv 24+2. Noen andre som har tatt den glukosebelastningstesten? Tokk den selv i dag og endte med å spy ned meg selv på legekontoret🤦‍♀️:rodme: :hoho: verdiene var fine da haha 

Formen er veldig fin. 25+0 i dag og frøkna er aktiv😊 Deilig😍

Oh noo.. ja den glukosebelastningen er litt ekkel. Tok den ifbm forskningsprosjekt på Riksen mens vi sto i kø for IVF. Ikke fått beskjed om å ta den nå og har heller ikke tenkt på det🤔 Bør/må jeg ta den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22+6 her også. Begynner endelig å kjenne at jeg har litt energi igjen, og det er deilig😊 Skal ta glukosebelastning om halvannen uke, kjenner jeg gruer meg litt, særlig for å måtte sitte å vente så lenge i venterommet, ser for meg så mange lukter av alle folkene som kommer innom 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2018 den 14.27, TeamWP skrev:

 

Hjølpes meg for ei natt....tenk å skremme opp folk sånn..

Ble sjekka med ultralyd tre ganger av tre forskjellige leger,der den siste konkluderer med null blodpropp,phuuuu!!! Letta😊men like vondt da... infeksjon😭

Nervesystemet er tydligvis på bærtur,herpes simplex virus , som pleier å komme på leppa , har nå satt seg i huden over kneet. Sæært!! 

Uff ikke meningen å skremme deg altså!! Bra alt var fint da :) 

 

Jeg slipper glukosebelastningstesten heldigvis! Synes den høres ordentlig ekkel ut, så glad jeg slipper :ler: OUL i morgen!!! Føleriet er så mye kortere på vei enn dere andre.. har de fleste her termin i januar? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lene25 skrev:

Trøtt og giddeløs her 😅 Litt uvel og svimmel i skrivende øyeblikk, men regner med det går over. 

20+2 idag. 

Uff😬 Jeg skal på kontroll igjen i midten av oktober så regner med at jeg får time til den da. Hvordan foregår den egentlig? Må en vente på legekontoret? Venterommet? Eller en litt mer behagelig stol😂 Og hvor lenge? Gruer meg litt siden alle sier den er pyton. Redd for Akkuratt det som skjedde med deg, å spy ned hele meg selv eller legekontoret 😂

Fikk et glass jeg drakk av, inne hos sekretæren og så satt jeg i venterommet :) vet ikke hvordan muligheten er hos legekontoret ditt er, men man kunne visst legge seg nedpå et rom ved siden av hos oss men det visste ikke jeg 🙈 så jeg satt på venterommet. Etter jeg spydde gikk det veldig fint haha. Satt i to timer :) mitt intrykk er at den ikke er så ille som alle skal ha det til, smakte noe rar sprite aktig haha. Anbefaler å ta med en bok eller noe for å få tiden til å gå ✌

3 timer siden, Anonym922 skrev:

Uke 22+6 idag😄 Har mye mensmurringer og klarer ikke bli helt komfortabel ned at lillemor sparker og er aktiv, selvom det igrunn er betryggende 🙈 ny ultralyd neste uke igjen 😄

glukosebelastningstest slipper jeg siden jeg har diabetes fra før 🙊

Åh kjenner til følelsen! Er så merkelig når magen omtrent danser haha blir spennede med ny ultralyd da! Er så koselig å hilse på 😍

1 time siden, tuppelene skrev:

Formen er veldig fin. 25+0 i dag og frøkna er aktiv😊 Deilig😍

Oh noo.. ja den glukosebelastningen er litt ekkel. Tok den ifbm forskningsprosjekt på Riksen mens vi sto i kø for IVF. Ikke fått beskjed om å ta den nå og har heller ikke tenkt på det🤔 Bør/må jeg ta den?

Hmm vanskelig å si, er nye retningslinjer i år i forhold til alle over 25 år bør ta, og så om man har diabetes i nær familie osv. Ville hørt med jordmor eller legen din jeg om hva de anbefaler  :)

1 time siden, Strikkagenser skrev:

22+6 her også. Begynner endelig å kjenne at jeg har litt energi igjen, og det er deilig😊 Skal ta glukosebelastning om halvannen uke, kjenner jeg gruer meg litt, særlig for å måtte sitte å vente så lenge i venterommet, ser for meg så mange lukter av alle folkene som kommer innom 🤢

Var ikke så ille å sitte der altså (bortsett fra da jeg spydde 😂) men ta med en bok eller noe man kan drive på med så tiden går og man slipper å stirre ut i luften! Jeg satt meg godt til med en stol til å ha beina over og jakka mi som teppe osv haha breia meg litt ut så ingen skulle sette seg helt ved siden av 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, kaffemor skrev:

Uff ikke meningen å skremme deg altså!! Bra alt var fint da :) 

 

Jeg slipper glukosebelastningstesten heldigvis! Synes den høres ordentlig ekkel ut, så glad jeg slipper :ler: OUL i morgen!!! Føleriet er så mye kortere på vei enn dere andre.. har de fleste her termin i januar? 

Åh nei unnskyld,jeg mente legen som først sa det kunne være det jeg , ikke ment mot deg😁😘 heeldig som slipper da,jeg gruuer meg... masse lykke til på OUL imorgen🤗

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at det ikke bare er jeg som sliter med kvalme/oppkast ennå :)

Er 18+3 nå, og har hatt tre dager uten kvalme/oppkast, men i dag kom det jammen tilbake gitt... Ellers er jeg sliten, trøtt, sover ekstremt dårlig fordi jeg ikke finner gode liggestillinger og våkner av kynnere (antar jeg? Livmoren/magen er knallhard og ubehagelig?), litt vondt bekken... Føler tilstanden er trasig, rett og slett. Begynner å bli utslitt, har jobbet 100% frem til nå - men må se an hva jeg gjør i neste uke. Er veldig tappet. Det eneste som er veldig koselig, hyggelig og fantastisk, er at jeg "endelig" kjenner tydelige spark både på innsiden og utsiden ❤️ Det varmer virkelig hjertet og føles som verdens mest naturlige ting. Skal på OUL på onsdag i neste uke :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også endelig vært på OUL, og det er en liten lillesøster i magen 😍 :strix: Morkaken foran da, så kjenner ikke så mye spark enda :( Kjenner bittelitt omtrent hver dag, men lite ordentlig tydelig, og blir nok en stund til man kjenner det utenpå.. men det viktigste er såklart at alt stod bra til med lillesøster 😍 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, kaffemor skrev:

Da har jeg også endelig vært på OUL, og det er en liten lillesøster i magen 😍 :strix: Morkaken foran da, så kjenner ikke så mye spark enda :( Kjenner bittelitt omtrent hver dag, men lite ordentlig tydelig, og blir nok en stund til man kjenner det utenpå.. men det viktigste er såklart at alt stod bra til med lillesøster 😍 

Gratulere med en lillesøster 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...