Gå til innhold

Hva er normalt matbudsjett for to?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min klarer oss for ca 2000 i mnd. Men vi handler kjøtt osv i sverige så sparer masse der

Anonymkode: 5586d...457

• Liker 1
Skrevet (endret)
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboeren min klarer oss for ca 2000 i mnd. Men vi handler kjøtt osv i sverige så sparer masse der

Anonymkode: 5586d...457

Det er plent umulig, og jeg tror du har regnet feil et sted. Man spiser og drikker ikke godt og variert for 2 voksne i en hel måned for bare 2000 kr. Det vil si at hver av dere skal klare seg med 33 kroner pr dag! 11 kroner pr måltid pr person. Hvordan får du frokost, lunsj og middag for 33 kroner dagen? Bare en brokkoli koster jo en tredjedel av hele dagsbudsjettet da!

Og ikke kom med de evige bønnene og linsene folk alltid kommer drassende med når de påstår de spiser "godt og variert"........

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Vi har satt av 6000 kr som dekker 2 voksne og 2 katter. Dette dekker også alt av personlige artikler, sminke, andre ting til husholdingen, restaurantbesøk, take away, hjemlevering av matvarer osv. Et romslig budsjett. :) 

Skrevet
9 timer siden, Million skrev:

Hvordan fikk du til det? Jeg har tastet inn meg selv og den voksne sønnen min, og sist jeg sjekket får jeg opp 5050,- i mnd for oss to voksne mennesker på dagligvarebudsjettet til SIFO?

Jeg googlet, og da er ikke alt man finner helt riktig.  Sjekket nå, og du har rett.  Vel 5000 kr pr. måned for 2 voksne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...