Jump to content
Sign in to follow this  
_marielle_

Marielles nye livsstil

Recommended Posts

Marimba

Så flink du er :) digger at du har begynt å tenke på nr 2 også! 

Fortsetter under...

_marielle_
8 minutter siden, Marimba said:

Så flink du er :) digger at du har begynt å tenke på nr 2 også! 

Takk, men så flink er jeg ikke ennå :P Forhåpentlig vis kommer det seg (om en 28 dagers tid haha).

Jeg har egentlig tenkt på nummer 2 en stund, men kroppen min har ikke vært spesielt gira på tette barn, virker det som. Brukte jo en liten evighet på å få tilbake mensen, og med uberlange sykluser så tar det jo tid. Så jeg får bruke ventetida på å komme meg i bedre form og ned i vekt. Vil jo egentlig være på BMI overvektig og ikke feit når den tid kommer.

Måtte nettopp ha en kopp kakao på jobb, fordi jeg fikk en sur mail fra en gammel gubbe i en annen avdeling, og etter at jeg svarte hyggelig (selv om jeg hadde mest lyst til å komme med noen oppstøt tilbake), så får jeg en litt overbærende, klapp-på-hodet, så flink du er på jobben din da type respons... Ugh. For en dust.

_marielle_

3/30 unnagjort! Det blir ikke trening helt hver dag, men om jeg klarer minst annenhver dag og faktisk gjør 30 sånne økter, da skal jeg jammen si meg fornøyd!

_marielle_

4/30 gjennomført i går, pluss en god lang tur ute i snøen (hele 2cm! nå har det regna bort da). Det gjorde litt opp for en heller inaktiv dag lørdag, med kaffebesøk hele dagen og nettflix på kvelden.

Kostholdet er så som så, det er ikke forferdelig usunt, men samtidig så spiser jeg ikke lite nok og sunt nok til at jeg går ned i vekt. Kjenner at jeg er sulten, og at jeg har veldig lite metthetsfølelse om dagen, og da er det så utrolig vanskelig å spise lite nok.

_marielle_

Puh, da var 5/30 gjennomført nå, pluss en liten løpetur med hunden i går. Så det blir omtrent en liten økt hver dag. Det er ikke store greiene (jeg leser jo at de andre her inne gjør 2 timers løpeturer og laaange tunge styrkeøkter 14 ganger i uka), men det skal være nok for en durabelig helsegevinst ihvertfall.

Kostholdet er liksom greit. Altså, måltidene mine er sunne (hjemmelaget, masse grønt, grovt rugbrød etc.), men så detter det inn sånne smådrypp med usunt snacks. Som i dag, en kvart sjokoladebolle, en kick lakris og en munnfull ostekake. Det blir jo litt til sammen. Og nå må jeg egentlig bare ta tak og si at det er totalstopp. En dag klarer jeg. I MORGEN ER DET BARE MAT TIL MÅLTIDER, IKKE NOE ANNET! Sånn, da står det i caps, så da må det være sant (internett-lov 101).

Også sliter jeg med å få nok søvn. Døgnet har ikke mange nok timer, skal jeg rekke alt jeg må (og vil), så får jeg ikke lagt meg klokka 22. Som nå, jeg var ferdig med trening ca 22. Og jeg hadde ikke noe særlig pause før det, det var legging og husarbeid og sånt. Mannen jobber mye om dagene, med hjemmekontor på kvelden, så jeg må ta det meste av det huslige og lufting av hunden. Da går timene. Kanskje jeg skal satse på å legge meg før 22 og få trent en shred til i morgen da. Sånn at i morgen blir superdagen haha :fnise: Vi får se!

_marielle_

7/30 gjort! Det går framover, og er ikke like tungt lenger. Også har jeg vel endelig skjønt at det tar faktisk ikke så lang tid eller er så mye tiltak å trene *litt*, så da gjennomfører jeg. I dag har jeg også gått en fin lang tur ute, med mini i sele (ca. 10 kg ryggsekk) og hunden. Det våres ute, og det er så deilig at sola begynner å ta litt tak :) Det gjør meg glad!

Jeg veide meg i går da, og med mer trening og litt mer bevissthet rundt kostholdet har jeg blitt belønna med... 1 kg opp! Bajs altså, kroppen spiller ikke på lag der... Lite motiverende. Men jeg fortsette iallefall med treninga, jeg blir jo i bedre form, uavhengig av hvordan vekta reagerer. Men det er demotiverende.

Nå har jeg kutta opp grønnsaker til wok-middag i morgen, så da satser vi på en fin uke!

Annonse