AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #1 Skrevet 31. mai 2018 Bhg vil søke om tilretteleggingmidler til barnet mitt og jeg merker jeg synes dette er litt vanskelig. Jeg ser de utfordringene de sier, men tenker dette er helt normale ting for barnets aldersgruppe, og noe man kan forhindre med helt normal grensesetting. Vi snakker om ting som treg påkledning, blir fornærmet raskt etc. Får en følelse av at de bruker barmet mitt for å få gratis bemanning.. er jeg urimelig? Føles som at barnet mitt blir stemplet som en avviker, og det provoserer når jeg ser at Andre barn er utagerende osv og det er tydeligvis helt ok.. Anonymkode: 8027f...18c
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #2 Skrevet 31. mai 2018 De har vist bekymring for andre ting også, men når barnet har blitt sendt til spesialister sier de at barnet er helt fint. At det ikke er noe problemer. Begynner å bli lei av noe som føles som en heksejakt 😔 Anonymkode: 8027f...18c
Belima Skrevet 31. mai 2018 #3 Skrevet 31. mai 2018 Hvor gammelt er barnet? Det er viktig å vite når en skal svare. Er du sikker på at det bare er ditt barn det gjelder? Min tanteunge er i samme situasjon. Trodde hennes barn var det eneste, men etter å ha snakket med flere foreldre, så gjelder det i hvrt fall 2 barn til som hun vet om.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #4 Skrevet 31. mai 2018 Barnet er 4. Jeg vet ikke om det er snakk om flere, de har jo taushetsplikt.. Anonymkode: 8027f...18c
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #5 Skrevet 31. mai 2018 Nå vet du ingenting om hva de har sagt til de andre foreldrene. De kan ha sagt det samme til flere, men det har de jo heldigvis taushetsplikt om. Jeg ville stolt på pedagogene her og tatt imot ressurser med åpne armer. Det må da bare være positivt for barnet? Min bakgrunn fra dette er at jeg selv jobber i skolen, og jeg blir oppriktig lei meg når foreldre nekter å ta i mot hjelp som klart er til barnas beste, fordi de på liv og død ønsker at barnet skal være som alle andre. Jeg tror at det at vi alle er forskjellige og hvordan vi skal forholde oss til dette og hvordan vi skal ta hensyn til andre, er noe av det aller viktigste vi kan lære barna våre. Anonymkode: f6dbb...c7d 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #6 Skrevet 31. mai 2018 Men de sier jo selv at barnet er normalt.. er det jeg mener er rart. Dersom barnet virkelig har spesielle behov skal jo barnet utredes, ikke bare søke om mer ressurser som de bruker på hele avdelingen.. Anonymkode: 8027f...18c
Frostrose Skrevet 31. mai 2018 #7 Skrevet 31. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men de sier jo selv at barnet er normalt.. er det jeg mener er rart. Dersom barnet virkelig har spesielle behov skal jo barnet utredes, ikke bare søke om mer ressurser som de bruker på hele avdelingen.. Anonymkode: 8027f...18c Man trenger ikke å ha en diagnose for å trenge ekstra støtte en periode. Det er ikke slik at ditt barn får et stempel av å ha assistent i barnehagen en stund. Jeg vil aldri si nei til noe som kan gavne mitt og andres barn. Barnehagen trenger kanskje bare en som kan stå i garderoben og se barnet kle seg (slik at man ikke trenger å bruke en pedagogressurs på ett barn 20x4 min pr dag), observere det sosiale for å finne triggere m.m. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå