Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Man må jo ikke teste melkefritt i mange uker før det har effekt. De fleste merker en endring etter noen dager. Har det går en liten uke og det ikke er endring, ville jeg gjeninnført melkeprodukter.

Anonymkode: de9a3...7be

Noen har effekt med engang, noen andre må vente noen uker fordi ja, melkeproteiner kan ta opp mot 7 uker til å bli helt kvitt i kroppen og deretter morsmelk. Men du kan tro det du vil - men da får du bare godta at barna ditt skriker. 

Anonymkode: 45e63...2b9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Noen har effekt med engang, noen andre må vente noen uker fordi ja, melkeproteiner kan ta opp mot 7 uker til å bli helt kvitt i kroppen og deretter morsmelk. Men du kan tro det du vil - men da får du bare godta at barna ditt skriker. 

Anonymkode: 45e63...2b9

Ja, 4 uker er minimum før man må  forvente å se bedring. Min ble bedre etter 3 dager, men det var over all forventning.

Anonymkode: f25e6...248

• Nyttig 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man må jo ikke teste melkefritt i mange uker før det har effekt. De fleste merker en endring etter noen dager. Har det går en liten uke og det ikke er endring, ville jeg gjeninnført melkeprodukter.

Når folk som har erfaring med dette sier opptil 6-8 uker, hvorfor mener du da at et par dager er greit?

• Nyttig 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo det må man. Full effekt oppnår man ikke før tidligst 6 uker ved morsmelk. Man kan oppnå bedring etter noen dager, men full effekt tar tid. Melkeprotein forsvinner ikke ut av kroppen bare man knipser, dette tar tid. Selv på vår som får mme tok det noen dager, og der skal man oppnå full effekt etter 14 dager. Var igjennom dette i januar med allergilege og barnelege på sykehuset. De kan sakene sine

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Minlillelykke skrev:

Jo det må man. Full effekt oppnår man ikke før tidligst 6 uker ved morsmelk. Man kan oppnå bedring etter noen dager, men full effekt tar tid. Melkeprotein forsvinner ikke ut av kroppen bare man knipser, dette tar tid. Selv på vår som får mme tok det noen dager, og der skal man oppnå full effekt etter 14 dager. Var igjennom dette i januar med allergilege og barnelege på sykehuset. De kan sakene sine

Men jeg har da aldri skrevet noe om full effekt. Jeg snakker om en liten bedring, og at man pleier å se en bedring (liten effekt) i løpet av en liten uke. Det ble jeg også fortalt av barnelege.

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet

Hvor gammel er babyen?

Er den like hysterisk om du ligger sammen med den?

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har da aldri skrevet noe om full effekt. Jeg snakker om en liten bedring, og at man pleier å se en bedring (liten effekt) i løpet av en liten uke. Det ble jeg også fortalt av barnelege.

Det er veldig individuelt. Om Man ikke merker bedring i løpet av en uke bør man ikke avslutte, fordi effekten kan komme senere.

• 7 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i helt lik situasjon nå Ts, fant dere ut av det? 

Anonymkode: 59fc8...a10

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ts, men vi hadde det helt likt i 2019. Det gikk bare plutselig over, men det tok vel nesten 2 måneder med daglig hyling i 4-5 timer. Kolikk-ish

Anonymkode: 176f0...19a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2018 den 21.09):

Hver eneste kveld fra klokka 22:00 til alt fra 02:00 til 06:00 hylskriker babyen min og jeg aner ikke hva jeg skal gjør. Går snart fra vettet. Får så fryktelig dårlig samvittighet som ikke klarer å hjelpe henne når hun har det sånn 😞

Føler vi har prøvd alt.... Mer amming, mindre amming, bæring, byssing, vipping, bading, massasje, kiropraktor, morsmelkerstatning, smokke, sukkervann, sykling med beina, kolikkgrep, svøping, stryking, kosing, synging, kjøre bil, mer stimulering, mindre stimulering... INGENTING funker 😞 en natt var det så ille om naboen i blokka kom å banket på kl 03 (!!!!) for å spørre om jeg ville ha hjelp fordi hun ikke fikk sove. Føler meg vanvittig mislykket. Og nå tørr jeg nesten ikke være hjemme i frykt for å holde naboene våkne (sitter på hytta i skrivende stund).

Så er det noen som har noen råd her? Hun er 6 uker og dette startet for nesten 2 uker siden

Anonymkode: b2073...8b7

Høres ut som overstimuli... 

Skru av tv og annen lyder på ettermiddagen, skru ned belysning og vær rolige. Få unnagjort kveldsstell i god tid så det bare er kos og mat.  Babyen er liten og det er utrolig lite som skal til før de blir overstimulerte. Begynner hun å gråte så ikke prøv alt mulig, bysse på et mørkt rom f.eks. om du da skrur på lys, prater masse, gjør mye med henne så kommer hu til å bli vesentlig mer overstimulert.  

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i nesten samme situasjon. Huff... 

Anonymkode: 22c0f...3d0

AnonymBruker
Skrevet
kjærring skrev (13 timer siden):

Høres ut som overstimuli... 

Skru av tv og annen lyder på ettermiddagen, skru ned belysning og vær rolige. Få unnagjort kveldsstell i god tid så det bare er kos og mat.  Babyen er liten og det er utrolig lite som skal til før de blir overstimulerte. Begynner hun å gråte så ikke prøv alt mulig, bysse på et mørkt rom f.eks. om du da skrur på lys, prater masse, gjør mye med henne så kommer hu til å bli vesentlig mer overstimulert.  

Jeg regner med 7 åringen til TS nå er rolig på kvelden.

Anonymkode: bf746...338

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår reagerte på D-vitaminer, fikk stille reflux, men i perioden før vi fann ut det så merket vi at han kunne sove «sittende» men ikke liggende flat, så vogget ham i søvn i bilstolen lot han sovne skikkelig, før vi flyttet han til flat overflate. Verdt et forsøk!

Anonymkode: e98f0...c83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...