Gå til innhold

Litt overvektig date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mange damer som vinkler bilder slik på profiler? Det er jo ikke rettferdig for noen.

Har du en mann som vil treffe ei slank ei, så blir jo han skuffa når hun er dobbelt så stor som man tror. Finnes det en og annen mann som liker tykke jenter, så vil ikke han prøve seg på ei som ser tynn ut på bildet? Tap-tap, liksom?

Anonymkode: f6c2a...4ae

Damer legger ut bilder der de ser slankere ut, men så bør man si ifra i løpet av tastedatingen at man kanskje er litt større enn bildene tilsier. Evt snap'e litt før man velger å møte hverandre. Det er en ærlig sak at man ikke ønsker å date store jenter, men da er det greit å finne ut av det før møtet. 

Og det gjelder jo menn også. Mange menn legger ut bilder av seg slik de så ut for mange år siden og så ser de ugjenkjennelige ut i virkeligheten. 

Bedre å skrive litt mer med hverandre da og utveksle flere bilder før man møtes. 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, har vært i samme situasjon flere ganger. Mange litt fete jenter legger ut et gammelt bilde da de var endel slankere. Eller så tar de bilde kun av hodet. Sorry, i starten er utseendet viktig. Jeg er selv noen kilo for mye, men når vi traff hverandre var vi begge slanke. Tror ikke jeg kunne blitt forelsket kun i "personlighet" i starten.

De fleste kvinner orker ikke engang tanken på en mann under 170.

Anonymkode: 83d97...cdf

Jeg er enig med deg i at utseendet er viktig i begynnelsen. Man må jo like det man ser før man blir kjent og ser forbi utseendet og blir kjent med personligheten. 

I starten kjenner man hverandre ikke og det som er så fint med utseende er at folk er forskjellige. Det en person ikke liker kan en annen finne vakkert. 

Ærlighet er nøkkelen her mener jeg. Si ting som det er. På en pen måte. 

Anonymkode: 71ea1...ae0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere skal på en neste date sier du ts. Hva om hun byr seg frem og vil knulle? Vil du da knulle henne? Finner du henne tiltrekkende nok til å gjøre det?

Anonymkode: 5a8ff...8be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2018 den 23.20, AnonymBruker skrev:

Stakkars jente... La nå være å møte henne! Du kan ærlig talt ikke forvente at hun skal slanke seg for å tilfredsstille dine behov.. Hun er deg overlegen, på alle måter.

Btw: du er virkelig ingen catch...

Anonymkode: 4e7f1...e71

Jeg sa at hun kunne si ifra om hun ville møtes igjen. For å være hyggelig. Hadde ikke forventet at hun faktisk tok kontakt.

Det hadde jeg ikke tenkt til å gjøre selv fordi jeg ville se om hun var interessert. Og siden hun faktisk er det får hun gjøre jobben med å ta initiativ også. 

Nå er det sånn at jeg faktisk kan be henne slanke seg om hun skal fortsette å møte meg. Det krever jeg faktisk. Gjør hun ikke det er hun ikke verdt det heller. Skal da være tiltrukket av henne.

På 30.5.2018 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Mann her,

det kan du ikke gjøre. Hun har ikke bedt deg om tilbakemeldinger angående hennes fettprosent. Hvis du ikke er fornøyd med hvordan hun ser ut, og du ikke tror dette kommer til å endre seg, så må du bare heller droppe det.

Jeg hadde eksakt samme opplevelse forrige uke med en jente jeg møtte. Vi møtes nok ikke igjen, selv om vi klaffet bra personlighetsmessig. Hun var tjukkere enn på bildene, som vanlig...

 

Anonymkode: a7fe8...2cf

Jo det kan jeg. Forskjellen er at jeg gjør henne en tjeneste ved å be henne om det. Personligheten er bra. Hun har mulighet for et bra forhold om hun jobber for det.

På 30.5.2018 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Ok. Hvorfor følte du for å dele dette med oss? For å rakke ned på damer med noen kilo ekstra?
Det er helt i orden å ha preferanser, men noen kilo for mye eller ikke blir bare smålig og sært å reagere på.
Er du ikke klar over at vekten naturlig svinger hele livet? At kvinner legger på seg 10-20 kilo av graviditet? Og det er ikke sånn at kroppen spretter tilbake fordi man trener etter graviditeten, kroppen er endret for alltid og man skal ha au pair/døgn barnevakt daglig og ikke ansvar for barnet om man skal ha tid og overskudd til å trene så intenst som et drastisk vekttap krever.
Dessuten endrer kvinners forbrenning seg ved 35 års alderen , så man legger på seg. Det er ikke bare å spise mindre, for man skal ha energioverskudd til å klare seg gjennom dagen (som oftest som småbarnsmor i denne alderen).
Hva med deg selv da, om du knekker beina en gang og går opp 15 kilo fordi du ikke får beveget deg på en stund? Eller får en hormonsykdom eller starter på medisiner som gjør at du går litt opp i vekt? Syns du det er innafor å dumpe deg pga det?


At du har vært singel en stund burde vel ha gitt deg god tid til å reflektere over kvaliteter du ønsker i en partner, så du kan søke en partner som er riktig for deg forhold til personlighet, verdier, moraler og mål for livet. Velger man partner kun basert på utseendet så ender man opp med en haug av kortvarige forhold der man irriterer seg over at man har så lite til felles med kjæresten sin og til slutt ikke tåler hverandre.

Hvis du ikke vil møte hun igjen så sier du bare det at du ikke følte ting klaffet allikevel, sånn at hun kan bruke tiden på noen som er genuin nysgjerrig på å bli kjent med henne som menneske. Det er vanlig at man tiltrekkes mye mer av utseendet når man har falt for noens personlighet, ingen fortjener noen som ikke bryr seg om det mennesket de er men tror livet er å være barbie og ken på catwalken.

Anonymkode: fa84b...d7c

Personligheten er bra. Det eneste som ikke er bra er vekta.

Nå har ikke hun barn heller, ergo ingen grunn til å være overvektig.

På 31.5.2018 den 0.04, AnonymBruker skrev:

Og sånn ellers da, TS. Har du fått noen til å rydde ut av oppvaskmaskina di enda? 

Anonymkode: 71ea1...ae0

Det hjelper vennene til med når de er innom. Akkurat slik jeg gjør med dem. 

På 31.5.2018 den 1.00, Kreator skrev:

Med forhold mener du i praksis en å ha sex med, ikke kjæreste, basert på det du skriver. Framgangsmåten din her er ikke respektabel med mindre du vet at hun er ute etter det samme. Hvis du faktisk ser etter en kjæreste så bør du sikte høyere enn det du legger opp til her, både for damenes skyld (de som blir lurt), og for ditt eget selvbildes skyld (at du puler rundt på damer du egentlig ikke synes er fine nok). Det kan hende at ditt dårlige selvbilde er noe av grunnen til at du aldri tar deg tid til å finne de som oppfyller utseende kriteriet ditt.

Det er greit å finne ei som er med på "bare gøy" i mellomtiden, så lenge dere begge er med på leken. Men hvis du faktisk må lure damene til å ligge med deg er du antageligvis ikke så hot som du selv skal ha det til og kanskje du bør sikte lavere.

Jeg sikter høyt og dermed investerer i henne ved å be hun gå ned i vekt. Gjør henne faktisk en tjeneste når jeg sier ifra om hvordan hun kan bli en bedre person.

På 31.5.2018 den 1.06, AnonymBruker skrev:

Herregud. Du er så ufattelig dum ass.

Anonymkode: 48d6f...521

Nei

På 31.5.2018 den 1.26, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mange damer som vinkler bilder slik på profiler? Det er jo ikke rettferdig for noen.

Har du en mann som vil treffe ei slank ei, så blir jo han skuffa når hun er dobbelt så stor som man tror. Finnes det en og annen mann som liker tykke jenter, så vil ikke han prøve seg på ei som ser tynn ut på bildet? Tap-tap, liksom?

Anonymkode: f6c2a...4ae

Nettopp! Vi blir lurt.

På 31.5.2018 den 6.39, AnonymBruker skrev:

Vel, har vært i samme situasjon flere ganger. Mange litt fete jenter legger ut et gammelt bilde da de var endel slankere. Eller så tar de bilde kun av hodet. Sorry, i starten er utseendet viktig. Jeg er selv noen kilo for mye, men når vi traff hverandre var vi begge slanke. Tror ikke jeg kunne blitt forelsket kun i "personlighet" i starten.

De fleste kvinner orker ikke engang tanken på en mann under 170.

Anonymkode: 83d97...cdf

Vi begynner begge med blanke ark om hun går ned i vekt. Jeg er høyere enn henne så den er grei.

På 31.5.2018 den 8.49, wintergirl skrev:

Ja,  måten ts formulerer seg på, minner meget om tråden om hun som ikke hjalp til med oppvasken 😊

Ser den..

På 31.5.2018 den 9.06, Mysticgirl skrev:

Håper du sitter med skjegget i postkassa når du ber henne om å slanke seg for å være verdig å date deg 😂 At hun da ser hvor overfladisk du er og heller dater noen andre som fortjener henne mer enn deg. Denne tråden må være kødd, finnes det virkelig slike menn som du ,som seriøst ber jenter om å slanke seg for at de skal kunne få date deg videre? Verste jeg har hørt 😂😂

Jeg gjør henne en tjeneste. 

På 31.5.2018 den 9.22, AnonymBruker skrev:

Var det ikke du som skulle spille så ekstremt kostbar og vente på den perfekte jenta som skulle sloss så hardt for deg, mens du leker helt uinteressert? 

Jeg tror du ikke på at du sier ja til ny date «for å være hyggelig». Jeg tror du liker bekreftelsen hun gir deg, du føler deg bra når hun vil date deg videre, selv om du er uinteressert. Du vil jo at damene skal sloss om deg og kjempe for deg - det har du jo sagt i den andre tråden. Det føles vel bra for deg at hun er interessert tipper jeg... 

Hvorfor du ikke synes hun er bra nok er egentlig irrelevant. Du framstår ikke akkurat som noen «catch» med de holdningene dine, men det er helt fair å ikke like noen. Du beskriver henne som «ok» og mener hun må slanke seg for at du skal gidde være sammen med henne. Altså - du er ikke interessert. Hvorfor kaste bort både din og hennes tid? Du som er så bra og attraktiv (i følge deg selv), har vel en drøss andre damer å bruke tida di på?   

Anonymkode: 4cf28...0bf

Jeg er kostbar når hun må gjøre en innsats for å date meg/være i et forhold.

På 31.5.2018 den 19.10, AnonymBruker skrev:

Herregud selv, man har da ingen PLIKT til å være tiltrekket av noen?! 

Om TS ikke er tiltrukket av dama - uansett årsak - så er det selvsagt helt OK! 

Men han må jo klare å si det til henne, på en høftlig måte!

Anonymkode: a3a01...035

Jeg gir henne en mulighet.

På 31.5.2018 den 19.23, AnonymBruker skrev:

Dere skal på en neste date sier du ts. Hva om hun byr seg frem og vil knulle? Vil du da knulle henne? Finner du henne tiltrekkende nok til å gjøre det?

Anonymkode: 5a8ff...8be

Får se hvordan det går.

Anonymkode: 2e056...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geez, det tar jo helt av med mannfolk som lager trolletråder på KG for tiden.

Anonymkode: 78165...a76

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg fikk mld av henne tidligere i dag der hun spurte om vi fremdeles skulle møtes i morgen. Hva får henne til å tro at vi ikke skal det? Vi avtalte å møtes hos meg i morgen, hun skulle bestemme tidspunkt. Så har vi ikke snakket på noen dager og da tror hun at vi ikke har en avtale lenger. 

Er det vanlig at damer blir så usikre når mannen ikke følger opp med å avtale siste detalj? Hvorfor gjør ikke kvinner det?

Anonymkode: 2e056...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Newroz skrev:

👇👇👇

 

Jeg skjønner ikke..

Anonymkode: 2e056...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke..

Anonymkode: 2e056...433

Ikke vent på det perfekte toget, for det er ikke sikkert det finnes - og du vil bli stående alene igjen på perrongen og alle togene har gått fra deg.

Ergo: ikke leit etter feil med dama, kanskje hun er den rette for deg. Dere har god kjemi, test det ut videre! Ikke la denne muligheten gå fra deg. Det er ikke sikkert at det kommer et bedre tog (les: dame). Lar du dette går fra deg, altså dama, kan du ende opp alene på perrongen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Newroz skrev:

Ikke vent på det perfekte toget, for det er ikke sikkert det finnes - og du vil bli stående alene igjen på perrongen og alle togene har gått fra deg.

Ergo: ikke leit etter feil med dama, kanskje hun er den rette for deg. Dere har god kjemi, test det ut videre! Ikke la denne muligheten gå fra deg. Det er ikke sikkert at det kommer et bedre tog (les: dame). Lar du dette går fra deg, altså dama, kan du ende opp alene på perrongen. 

Hvis de ikke er noen tog som tar deg dit du ønsker, så er det jo heller ingen vits. Man tar ikke toget til Paris hvis man ikke ønsker å dra dit, og de tå ta feil tog kan også føre til ulykkelighet. Da forlater man heller stasjonen og finner på noe annet i stedet :) 

Anonymkode: f660c...b9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de ikke er noen tog som tar deg dit du ønsker, så er det jo heller ingen vits. Man tar ikke toget til Paris hvis man ikke ønsker å dra dit, og de tå ta feil tog kan også føre til ulykkelighet. Da forlater man heller stasjonen og finner på noe annet i stedet :) 

Anonymkode: f660c...b9a

Nei, det er kanskje litt av poenget: det perfekte finnes ikke :) Men kanskje er det toget som ikke har alt utstyret som du trodde du ønsket, egentlig hva du trenger og hva du vil ha glede av på sikt. Derfor: ikke la det gå fra deg bare fordi det er ikke er nymalt ;)

PS: det alltids mulighet for å hoppe av et tog. Eller gå av på neste stasjon, om det ikke var noe for deg :)

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Jeg fikk mld av henne tidligere i dag der hun spurte om vi fremdeles skulle møtes i morgen. Hva får henne til å tro at vi ikke skal det? Vi avtalte å møtes hos meg i morgen, hun skulle bestemme tidspunkt. Så har vi ikke snakket på noen dager og da tror hun at vi ikke har en avtale lenger. 

Er det vanlig at damer blir så usikre når mannen ikke følger opp med å avtale siste detalj? Hvorfor gjør ikke kvinner det?

Anonymkode: 2e056...433

Rydd ut av oppvaskmaskina selv før hun kommer da, så du ikke har noe å "ta henne på" når hun ikke skjønner at det var hennes jobb å gjøre. 

Hvorfor gjør ikke kvinner hva da? 

Det hender menn ghoster damer, og derfor blir man usikker dersom man ikke hører noe på noen dager. 

Anonymkode: 71ea1...ae0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Newroz skrev:

Nei, det er kanskje litt av poenget: det perfekte finnes ikke :) Men kanskje er det toget som ikke har alt utstyret som du trodde du ønsket, egentlig hva du trenger og hva du vil ha glede av på sikt. Derfor: ikke la det gå fra deg bare fordi det er ikke er nymalt ;)

PS: det alltids mulighet for å hoppe av et tog. Eller gå av på neste stasjon, om det ikke var noe for deg :)

Det perfekte toget finnes kanskje ikke, men man bør jo i det minste ha en ide om at det tar deg i retning av destinasjonen i det minste. Om du allerede på stasjonen vet at det ikke tar deg i riktig retninger det jo bare dumt å hoppe på, da er det bedre å bli stående igjen ;) 

Ja, man kan gå av, men "bordet fanger". Eller man sovner, og mister neste stopp. Da går toget fort til endestasjonen for mange. 

Så har du de som satser høyt, ikke vil hoppe på noe tog i det hele tatt, men heller sjekker om det går et fly fra nærmeste flyplass ;) 

Anonymkode: f660c...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det perfekte toget finnes kanskje ikke, men man bør jo i det minste ha en ide om at det tar deg i retning av destinasjonen i det minste. Om du allerede på stasjonen vet at det ikke tar deg i riktig retninger det jo bare dumt å hoppe på, da er det bedre å bli stående igjen ;) 

Ja, man kan gå av, men "bordet fanger". Eller man sovner, og mister neste stopp. Da går toget fort til endestasjonen for mange. 

Så har du de som satser høyt, ikke vil hoppe på noe tog i det hele tatt, men heller sjekker om det går et fly fra nærmeste flyplass ;) 

Anonymkode: f660c...b9a

Første avsnitt: Helt enig! Noe må det være - og her var det kjemi, så det er kanskje nok til å ikke la dette toget gå forbi? :) Men jeg er helt enig med deg. Vet man at det ikke er riktig tog: Ikke hopp på! 

Altså fly vil jeg ikke anbefale. Det er jo ikke miljøvennlig 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, du er motbydelig. For noen andre er du like stygg utenpå som du er inni.:spy:

Anonymkode: 12ea4...e24

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Newroz skrev:

Første avsnitt: Helt enig! Noe må det være - og her var det kjemi, så det er kanskje nok til å ikke la dette toget gå forbi? :) Men jeg er helt enig med deg. Vet man at det ikke er riktig tog: Ikke hopp på! 

Altså fly vil jeg ikke anbefale. Det er jo ikke miljøvennlig 😳

For å ikke snakke i overført betydning lenger: ;) Kjemi er ikke nok, det må som regel også være noe mer for å gi videre med dama. Kravene til å inngå parforhold er veldig høye i dag for begge kjønn. 

Anonymkode: f660c...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ikke oppmuntret henne til å ta kontakt når du egentlig ikke var interessert, det var feigt. At du ikke er tiltrukket av henne er helt legitimt, uavhengig av årsak, men ikke ikke lat som om du sa det du sa for å være snill - du sa det fordi du er feig. Nå som dere skal ut på en date nummer to så får du heller vurdere om du tror det kan bli noe mer. Vekt kan heldigvis gjøres noe med, og i motsetning til en del her synes jeg ikke det er galt å tenke at typen/dama skulle gått ned noen kilo. Blir man godt nok kjent og sier det på en all right måte mener jeg det må være legitimt å nevne det også. Er han/hun da med på tanken så er det jo en glitrende anledning til å være i aktivitet/trene sammen, og finne en felles livsstil som passer begge. 

Anonymkode: 2f423...3d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du svarte ikke på hvor høy hun er og ca hva hun veier 

Anonymkode: 7b45b...3d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-15 kg for mye er ikke krise, og du synes hun er pen ellers, men velger å fokusere på vekten? Jeg veier 15 kg for mye, og har aldri opplevd at noen har lagt seg opp i det. Godt jeg ikke har møtt en så overfladisk mann som deg. 

Legger ved et bilde av kroppen min, så folk kan se hva ca 15 kg for mye er. Makan! 

La hun heller finne noen andre som liker hun for den hun er, og liker kroppen hennes. Det er helt greit å ikke like alle, men måten du gjør det på her er så feil. 

IMG_0285.PNG

Anonymkode: cd33d...813

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2018 den 18.50, Sphynx skrev:

Lurer alltid på hva mannfolk legger i ekstra kilo. Er det 5 kilo for mye, er det 10 kilo for mye, er det 15 kilo for mye, er det 20 kilo for mye?

Og er det bare kilo som gjør noen attraktiv?

''Hun er drømmedama, men hun har -for lange armer, -stort mellomrom mellom tennene, -feil hårfarge, -for små pupper, -for stor rumpe''

Det er vel sikkert like individuelt som det er for oss kvinner tenker jeg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/30/2018 at 6:45 PM, AnonymBruker said:

Jeg er da iallefall ikke overvektig slik hun er.

Anonymkode: 2e056...433

Hva er du da?

On 5/30/2018 at 11:15 PM, AnonymBruker said:

Ts her. Vi kan ikke avtalt sted og tid enda. Venter på at hun tar kontakt igjen. Da foreslår jeg at vi møtes hos meg sånn at vi kan lage mat sammen. Hun kan få lov til å bestemme tid og sted da. 

..

Som nevnt tidligere i tråden så skal jeg gi henne en ny mulighet for å møte meg. Kanskje hun prater litt mer da. Og hvis vi kommer inn på vekt kan jeg diskré nevne at hun må slanke seg for å vi skal date fremover. Da er jeg ganske grei og real synes jeg. 

Anonymkode: 2e056...433

Hun kan ikke bestemme møtested når du allerede har bestemt at dere skal møtes hjemme hos deg.

Alle her skjønner hvorfor du vil ha henne hjem til deg, og det er fordi du håper på sex.

Med andre ord: du faker en interesse du ikke har, bare for å få knulla. På toppen av det hele mener du at du gjør henne en tjeneste, at hun skal være takknemlig for at du "beærer" henne med ditt langt fra perfekte nærvær.

Det finnes ord for slik oppførsel: "å være rasshøl" har blitt nevnt i tråden allerede. Du har et dypt forstyrret syn på både kvinner og deg selv; narsissisme må være et passende beskrivelse på det du gjør.

On 5/31/2018 at 1:00 AM, Kreator said:

Med forhold mener du i praksis en å ha sex med, ikke kjæreste, basert på det du skriver. Framgangsmåten din her er ikke respektabel med mindre du vet at hun er ute etter det samme. Hvis du faktisk ser etter en kjæreste så bør du sikte høyere enn det du legger opp til her, både for damenes skyld (de som blir lurt), og for ditt eget selvbildes skyld (at du puler rundt på damer du egentlig ikke synes er fine nok). Det kan hende at ditt dårlige selvbilde er noe av grunnen til at du aldri tar deg tid til å finne de som oppfyller utseende kriteriet ditt.

Det er greit å finne ei som er med på "bare gøy" i mellomtiden, så lenge dere begge er med på leken. Men hvis du faktisk må lure damene til å ligge med deg er du antageligvis ikke så hot som du selv skal ha det til og kanskje du bør sikte lavere.

:klappe: Så utrolig godt skrevet - og så sant hvert et ord. Takk!

14 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her.

Jeg fikk mld av henne tidligere i dag der hun spurte om vi fremdeles skulle møtes i morgen. Hva får henne til å tro at vi ikke skal det? Vi avtalte å møtes hos meg i morgen, hun skulle bestemme tidspunkt. Så har vi ikke snakket på noen dager og da tror hun at vi ikke har en avtale lenger. 

Er det vanlig at damer blir så usikre når mannen ikke følger opp med å avtale siste detalj? Hvorfor gjør ikke kvinner det?

Anonymkode: 2e056...433

Damer blir usikre på daten når de skjønner at det er noe som ikke stemmer. I dette tilfellet: deg.

Du skal ta i mot rådene du har fått fra folk her inne, og være takknemlige for dem. Les og lær!

Og kutt ut med å ljuge for kvinner for å få dem til sengs! Du gir menn dårlig rykte i tillegg til at du prøver å utnytte kvinner.

Du fortjener å være singel en laaaaang stund til.

Helt til slutt - litt forskning om menns syn på egen og kvinners vekt:

Quote

Det viste seg at det var noen klare skjevheter i hvordan menn og kvinner vurderte seg selv. Menn undervurderte generelt sin egen vekt. Det vil si: En del av de mennene som etter BMI-skalaens offisielle retningslinjer var overvektige, mente selv de hadde normal vekt.

Dessuten var det en tendens til at betydelig overvektige menn og kvinner undervurderte egen overvekt.

De kvinnene som etter retningslinjene var undervektige eller hadde normal vekt, hadde derimot en tendens til å overvurdere egen vekt.

– Kvinner er nok litt hardere med seg selv, mens menn ser litt større på det når det gjelder dem selv, sier sosiolog Vibeke Tornhøj Christensen, som står bak undersøkelsen.

 

Quote

Her viste det seg at mens kvinnene undervurderer mennenes vektnivå, så hadde mennene en klar tendens til å overvurdere kvinnenes vekt.

I gjennomsnitt vurderte mennene partneren som overvektige allerede ved en BMI på 22,5, selv om retningslinjene mener grensen er 25.

– Det er tydelig at både kvinner og menn har et kritisk syn på kvinners vekt, sier Christensen.

Funnene overrasker forskeren litt.

– Det går jo imot oppfatningen om at menn liker kvinner med litt former, sier Christensen.

https://forskning.no/overvekt-kjonn-og-samfunn-psykologi/2011/11/menn-tror-kvinner-veier-mye

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...