Gå til innhold

Forloverene mine... hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har valgt 2 forlovere, og begge står meg nært! Men de har vært svært uenige når det har gjeldt planlegging til mitt utdrikkingslag, hun ene har villet at jeg skal få et kjempe fint utdrikkingslag, og har handlet pynt og gjort det fint, men så får jeg høre at hun andre har satt seg litt på bakbena når det gjelder penger, hun vil jo at alle skal ha mulighet til å være med, og det forstår jeg, og nå har de gått i minus, og da nekter hun å betale det som de har gått i minus, hun skylder på at hun er fattig student, hun studerer kun noen dager på kveldstid, og jobber jo på dagtid, og til bryllupet har hun booket time til pedikyr, manikyr, ansiktsmaske til 1300, spraytan, fiksing av bryn, voksing, frisør og sminking, og det er helt greit, men når det kommer til mitt utdrikkingslag så nekter hun å betale det som de har gått i minus, hun andre forloveren mener det blir litt urettferdig at hun skal betale alt de har gått i minus, og det kun er snakk om 500kr på hver, så dette skaper jo  dårlig stemning, og jeg som er brud, hvordan skal jeg forholde meg til dette? Begge kommer til meg og er fortvilet over hverandre...! Hjelp!

Anonymkode: 349e8...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kan tilby deg at dere deler det på deg også, så blir det 3.

 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med student-forloveren din. Man kan ha det hyggelig uten å bruke store summer penger, og legger man lista litt lavere pengemessig så får alle mulighet til å delta. «Bare 500 kr» er jo i tillegg til det hun alt har måttet punge ut med som sin del av kostnaden ved utdrikningslaget, så jeg forstår godt at hun setter foten ned dersom den andre forloveren har planlagt slik at der blir for dyrt. 

Enten bør aktiviteter avbestilles slik at kostnadsnivået blir fornuftig, eller så bør forloveren som har bestemt (over hodet på den andre) at dere skal gjøre ting som blir så dyre, stå for kostnaden selv. 

Anonymkode: a7da2...107

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er teit at de gjør dette til ditt ansvar. Og at hun som holdt seg til budsjettet blir den kjipe. Jeg vet det sikkert er ett stramt budsjett før bryllupet. Men jeg hadde betalt enten hele beløpet på 1000 kroner eller 500 kr selv, bare for å slippe drama på både utdrikkingslaget og i bryllupet.

Endret av FluffyJuggernaut
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har begge hatt ansvaret og du burde ikke bli dratt inn i det.

Det har vel blitt en prinsipp sak. Men tror jeg ville betalt selv og vært glad jeg har venner som er villig til å bruke tid og midler på meg. Kan hende denne damen ikke har det så romslig økonomisk som du tror.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med student-forloveren din. Man kan ha det hyggelig uten å bruke store summer penger, og legger man lista litt lavere pengemessig så får alle mulighet til å delta. «Bare 500 kr» er jo i tillegg til det hun alt har måttet punge ut med som sin del av kostnaden ved utdrikningslaget, så jeg forstår godt at hun setter foten ned dersom den andre forloveren har planlagt slik at der blir for dyrt. 

Enten bør aktiviteter avbestilles slik at kostnadsnivået blir fornuftig, eller så bør forloveren som har bestemt (over hodet på den andre) at dere skal gjøre ting som blir så dyre, stå for kostnaden selv. 

Anonymkode: a7da2...107

Det ligger jo selfølgelig mye mer bak.. hun «fattigstudent» forloveren ble 30 tidligere i år, da brukte jeg 800kr for å feire dagen hennes, kun mat og drikke for meg og samboer, nå blir jeg 30 rett før bryllup , så de slo sammen utdrikkingslaget og 30årsdagen min, de betalte 700kr hver, nå er det snakk om 500kr ekstra på forlovere, jeg hadde ikke fått betalt noe av hun andre forloveren, hun mener det bare er en prinsippsak...

Anonymkode: 349e8...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hun kort og greit ikke har mer penger å avse til dette bryllupet? Jeg er enig i at når man har brukt såpass mye som hun har gjort så er 500kr til småpenger, men for denne jenta er det kanskje ikke det. Det kan ikke vi vite.

Hvorfor ble de ikke enige før de gikk til innkjøp av pynt osv slik at de ikke skulle gå i minus? Jeg ser sidene til begge forloverne dine her, men hun første var kanskje litt tankeløs som brukte penger uten at det var avtalt og ønsket å få det i retur etterpå.

Uansett, dårlig gjort å gjøre dette til ditt problem.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en som har sprengt budsjettet får den personen fikse det. Ikke venninda 

Anonymkode: 7bb9e...c66

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må tilføye at det er hun som sprengte budsjettet som har sørget for at det ble slik. Syns det er utrolig dumt å sprenge budsjettet og ta det som en selvfølge at andre skal ordne hennes feil. Og at hun attpåtil kommer å klager til deg som er bruden er tragisk. Så om noe ikke kan leveres tilbake eller kuttes ned på, så burde hun tatt det på sin kappe.

At dere teller pengene til student-forloveren og hvor mye skal bruke penger på seg selv syns jeg er ufint og ikke skal ha noe å si for denne situasjonen. Hun har kanskje planlagt alt etter sitt budsjett, og selv om hun gjør alt dette for ditt bryllup, så syns jeg ikke hun skal måtte kutte ned på ting til seg selv, for at hun andre nektet å holde budsjettet de hadde satt.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de har vært enige om et budsjett og en av den har valgt å gå over det uten å avklare med den andre først, så er det hennes ansvar. Ha hun ellers velger å bruke penger på er irrelevant, også hva du har brukt på å feire henne tidligere (å i det hele tatt nevne det er egentlig ganske smålig...). 500 kroner er ikke "bare" når man er student med dårlig råd.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daria skrev:

Hvis de har vært enige om et budsjett og en av den har valgt å gå over det uten å avklare med den andre først, så er det hennes ansvar. Ha hun ellers velger å bruke penger på er irrelevant, også hva du har brukt på å feire henne tidligere (å i det hele tatt nevne det er egentlig ganske smålig...). 500 kroner er ikke "bare" når man er student med dårlig råd.

Hun studere 2-3 kvelder i uken, og jobber ca hver dag på dagtid..  men ja, jeg sitter midt mellom begge to, og skjønner jo begge to, så syns dette er litt vanskelig.. er begge som på en måte har sprengt budsjettet, hun ene har bestemt aktiviteter, og hun andre har kjøpt litt ballonger og stæsj! Hun forteller og at hun tilogmed har rundet det ned til 500kr.. 

Anonymkode: 349e8...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at om det var meg som hadde sprengt budsjettet, hadde jeg betalt det som var, og ikke gått til deg for å "sladre". Er ikke poenget med utdrikkingslag at man skal overraske bruden og gi henne en god opplevelse? 

Anonymkode: 11dae...f48

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde, som brud, betalt budsjettsmellen selv for å unngå mer konflikt, med mindre det kan «bevises» hvem som har brutt en avtale og brukt mer enn den skulle. Har de ikke hatt et konkret budsjett så kan de takke seg selv for rotet, men en konflikt mellom forloverne kan fort surne hele bryllupsdagen. Hvem som har rett og feil kommer helt an på hva de har blitt enige om på forhånd og hvem som har brukt penger utenfor avtalen, eventuelt at de begge har hatt dårlig økonomisk styring på prosjektet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må bare si at om det var meg som hadde sprengt budsjettet, hadde jeg betalt det som var, og ikke gått til deg for å "sladre". Er ikke poenget med utdrikkingslag at man skal overraske bruden og gi henne en god opplevelse? 

Anonymkode: 11dae...f48

Ja jeg er enig, nå sitter jeg midt mellom de to og vet ikke hva jeg skal si eller hva jeg skal gjøre med det..

Anonymkode: 349e8...87f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er enig, nå sitter jeg midt mellom de to og vet ikke hva jeg skal si eller hva jeg skal gjøre med det..

Anonymkode: 349e8...87f

Gjør det enkelt, betal resten du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Dævendøtte skrev:

Gjør det enkelt, betal resten du :)

Jeg får ikke lov av hun ene forloveren😄🙈 det er bare en prinsippsak for hun at begge forloverer skal bidra like mye..

Anonymkode: 349e8...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ikke lov av hun ene forloveren😄🙈 det er bare en prinsippsak for hun at begge forloverer skal bidra like mye..

Anonymkode: 349e8...87f

Da hadde jeg gjort det allikevel. Det er hun som krever betaling av den andre som sier at du ikke "får lov"? 

Anonymkode: ab357...f43

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betal det overskytende. Får ikke lov? Det driter du i. Uten noen forklaring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo enkelt. Hun som sprengte budsjettet må betale overskytende fra egen lomme. Hva forloveren som har holdt seg til budsjettet bruker pengebe sine på, er fullstendig irrelevant.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med student-forloveren din. Man kan ha det hyggelig uten å bruke store summer penger, og legger man lista litt lavere pengemessig så får alle mulighet til å delta. «Bare 500 kr» er jo i tillegg til det hun alt har måttet punge ut med som sin del av kostnaden ved utdrikningslaget, så jeg forstår godt at hun setter foten ned dersom den andre forloveren har planlagt slik at der blir for dyrt. 

Enten bør aktiviteter avbestilles slik at kostnadsnivået blir fornuftig, eller så bør forloveren som har bestemt (over hodet på den andre) at dere skal gjøre ting som blir så dyre, stå for kostnaden selv. 

Anonymkode: a7da2...107

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...