Gå til innhold

Nordmenn er alt for følsomme. Gråter over alt mulig folk sier.


Nera

Anbefalte innlegg

Hvorfor? Jeg bryr meg ikke om ting men lurer på hvorfor de fleste nordmenn er det? Bryr dere virkelig eller faker dere gråten. For jeg kan ikke forestille meg at ett menneske kan gråte over hver minste ting.

Endret av Nera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Nera skrev:

Hvorfor? Jeg bryr meg ikke om ting men lurer på hvorfor de fleste nordmenn er det? Bryr dere virkelig eller faker dere gråten. For jeg kan ikke forestille meg at ett menneske kan gråte over hver minste ting.

Man gråter ikke over den minste ting, selv om man er følsom.

Jeg er en ganske følsom person ,men jeg gråter ikke over den miste ting. 

Jeg kan bli trist hvis noen sier ufølsomme og fiendtlige ting, men jeg gråter jo ikke. Noen gråter såklart, men det er de ikke aleine om i verden. Det er ikke bare nordmenn som gjør det.

Å kunne gråte over noe betyr at man er i kontakt med følelsene sine. Kan man gråte over noe man føler kan man like enkelt bli glad, også.

Jeg har forresten hørt at folk som tør å vise følelsene sine med å gråte, egentlig har en sterk indre styrke.Fordi de tør å vise seg sårbare. Så det kan jo hende nordmenn har en sterk indre styrke, hvis du mener de gråter mer enn andre folkeslag...

Endret av Tøytigern
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nera skrev:

Hvorfor? Jeg bryr meg ikke om ting men lurer på hvorfor de fleste nordmenn er det? Bryr dere virkelig eller faker dere gråten. For jeg kan ikke forestille meg at ett menneske kan gråte over hver minste ting.

Er ikke alle som er som oss må du vite. Enkelte brukere her inne reagerer på hver minste ting, til og med moderatorene her inne reagerer på brukerenes vegne, ofte uten grunn fordi de mener de kan reglene. Men det var kanskje ikke det du tenkte på. Måtte bare gi de litt pepper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Senil

Jeg blir lett rørt og gråter mye. Gråter når jeg ler, når noe er fint, når noe er bra, når rett sang kommer på radio, uventet klem, korpsmusikk, barnesang, ja lista er uendelig. Men nå er det nok ikke mange som sipper så mye som meg. Men hva skal man gjøre når tårene triller da? Er jo ikke koe jeg kan styre, ei heller plagsomt. Folk som kjenner meg ler bare avdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tøytigern skrev:

Man gråter ikke over den minste ting, selv om man er følsom.

Jeg er en ganske følsom person ,men jeg gråter ikke over den miste ting. 

Jeg kan bli trist hvis noen sier ufølsomme og fiendtlige ting, men jeg gråter jo ikke. Noen gråter såklart, men det er de ikke aleine om i verden. Det er ikke bare nordmenn som gjør det.

Å kunne gråte over noe betyr at man er i kontakt med følelsene sine. Kan man gråte over noe man føler kan man like enkelt bli glad, også.

Jeg har forresten hørt at folk som tør å vise følelsene sine med å gråte, egentlig har en sterk indre styrke.Fordi de tør å vise seg sårbare. Så det kan jo hende nordmenn har en sterk indre styrke, hvis du mener de gråter mer enn andre folkeslag...

Nå mente jeg ikke kun gråting, men og bli trist som du sier av noe så lite som andre land egentelig ikke bryr seg, eller i det hele tatt tenker på. Da har de ikke noe fra andre land noe å vise følslser for, fordi de ikke bryr seg om slike ting. Selvom jeg er nordmenn er jeg litt annledes og det er jeg glad for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Senil skrev:

Jeg blir lett rørt og gråter mye. Gråter når jeg ler, når noe er fint, når noe er bra, når rett sang kommer på radio, uventet klem, korpsmusikk, barnesang, ja lista er uendelig. Men nå er det nok ikke mange som sipper så mye som meg. Men hva skal man gjøre når tårene triller da? Er jo ikke koe jeg kan styre, ei heller plagsomt. Folk som kjenner meg ler bare avdet.

I denne sammenhengen mente jeg gråting av å bli såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Nera skrev:

Nå mente jeg ikke kun gråting, men og bli trist som du sier av noe så lite som andre land egentelig ikke bryr seg, eller i det hele tatt tenker på. Da har de ikke noe fra andre land noe å vise følslser for, fordi de ikke bryr seg om slike ting. Selvom jeg er nordmenn er jeg litt annledes og det er jeg glad for. 

Altså, dette du sier stemmer ikke med hva resten av verden sier om nordmenn... Det er ingen som oppfatter nordmenn sånn. Nordmenn oppfattes som rasjonelle, samfunnsengasjerte, glade i å reise men lite flinke til å sosialisere med hverandre utenfor hjemmet, i eget land. De viser ikke fram kulturen sin så godt i det daglige liv, og man må være "innenfor " med norske venner for å å finne ut hvordan man lever norsk. 

Nordmenn sees på son nysgjerrige på andre steder i verden og et land som gir mye i nødhjelp.Et sted der det er godt og bo og at innbyggerne vet det.Men litt vanskelig å få nye venner fordi nordmenn er litt kalde. 

Så ikke triste folk som gråter, altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Nera skrev:

I denne sammenhengen mente jeg gråting av å bli såret.

Pleier du å være den som sårer folk? Jeg bare spør, siden du sier du ser mye gråting...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da absolutt ingen "norsk greie" ! Vi blir jo gjerne kalt kalde av utlendinger da.....
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...