Gå til innhold

Singel i brullup - gave - pris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okai men du har jo ikke blitt invitert til bryllupsfest eller bryllup. Du har blitt invitert til en hjemme-hos-fest hvor gjestene selv må stå for maten (og jeg gjetter alkohol).

Jeg hadde tatt med mat, og en flaske vin som vertinnegave. Men jeg er også dritkjip som person, så jeg skal ikke si det rådet er for alle.

Jeg er genuint interessert i hva som står på gavelista de la til på facebook-eventet. Kan du være så snill å komme med et par eksempler, TS? Jeg lurer veldig på hva slags prisklasse de har lagt seg på

 

(Jeg giftet meg selv som ung og blakk for noen år siden, i kjole til 299,- og trikken til tinghuset, uten fest eller middag for det hadde vi ikke råd til. Derfor blir jeg litt sånn "!!!" når jeg leser og hører om folk som bruker bryllup som anledning til å få masse gaver, eller folk som lar gjestene betale for prinsessebryllupet de ikke har råd til.)

Endret av Alice123
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Alice123 skrev:

Okai men du har jo ikke blitt invitert til bryllupsfest eller bryllup. Du har blitt invitert til en hjemme-hos-fest hvor gjestene selv må stå for maten (og jeg gjetter alkohol).

 

Hvorfor pakke det inn når det kan sies rett ut? 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på en ting TS. Står brudeparet for noe som helst på denne festen? Bruker de en eneste krone på dere som kommer? Syntes dette er langt forbi frekt. Kan jeg endre svaret mitt til at det holder lenge med 300 kr inkludert maten?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte 200kr per pers i vennegjengen i et bryllup nå nettopp hvor vi var invitert til kirke + kaker/kaffe/fest. Noen av oss gikk sammen om et gavekort, og andre kjøpte en vin eller lignende som var innenfor budsjettet på ønskelisten. Tenker i utgangspunktet at det er nok å møte opp, men hyggelig med noe lite i gave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Alice123 skrev:

Okai men du har jo ikke blitt invitert til bryllupsfest eller bryllup. Du har blitt invitert til en hjemme-hos-fest hvor gjestene selv må stå for maten (og jeg gjetter alkohol).

Jeg hadde tatt med mat, og en flaske vin som vertinnegave. Men jeg er også dritkjip som person, så jeg skal ikke si det rådet er for alle.

Jeg er genuint interessert i hva som står på gavelista de la til på facebook-eventet. Kan du være så snill å komme med et par eksempler, TS? Jeg lurer veldig på hva slags prisklasse de har lagt seg på

 

(Jeg giftet meg selv som ung og blakk for noen år siden, i kjole til 299,- og trikken til tinghuset, uten fest eller middag for det hadde vi ikke råd til. Derfor blir jeg litt sånn "!!!" når jeg leser og hører om folk som bruker bryllup som anledning til å få masse gaver, eller folk som lar gjestene betale for prinsessebryllupet de ikke har råd til.)

Pris fra 149-2300kr, så over hele fjøla, kan tenke meg at den også er blitt sendt ut til de som også er invitert på selve dagen, som foreldre som kan ha råd til en le crust gryte greie 😅

 

Anonymkode: 131ca...44a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, altflyter skrev:

Jeg lurer litt på en ting TS. Står brudeparet for noe som helst på denne festen? Bruker de en eneste krone på dere som kommer? Syntes dette er langt forbi frekt. Kan jeg endre svaret mitt til at det holder lenge med 300 kr inkludert maten?

Festen er hjemme hos dem 😅😂 så egentlig ikke, alkohol må også tas med selv (men da jeg alltid er kjørbar pga. lettere og billigere en taxi), så det er ikke noe jeg tenker på. Så litt over ønskelisten, kanskje jeg kan gå for noe av de billigste alternativene :) 

Men er litt der hvor jeg selv liker å vise andre hvordan ting gjerne burde gjøres (taper som regel på det da...), men... jeg må tenke på det litt lengre kanskje, har litt tid igjen. Om alle de gode tingene forsvinner fra lista har jeg en god grunn til å kun ta me en flaske vin 😂👍🏻

Ts

 

Anonymkode: 131ca...44a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Festen er hjemme hos dem 😅😂 så egentlig ikke, alkohol må også tas med selv (men da jeg alltid er kjørbar pga. lettere og billigere en taxi), så det er ikke noe jeg tenker på. Så litt over ønskelisten, kanskje jeg kan gå for noe av de billigste alternativene :) 

Men er litt der hvor jeg selv liker å vise andre hvordan ting gjerne burde gjøres (taper som regel på det da...), men... jeg må tenke på det litt lengre kanskje, har litt tid igjen. Om alle de gode tingene forsvinner fra lista har jeg en god grunn til å kun ta me en flaske vin 😂👍🏻

Ts

 

Anonymkode: 131ca...44a

Ved å gi 300 kr inkludert maten, så gir du langt mer enn både jeg og mange andre hadde giddet å gi, så du er fortsatt over gjennomsnittet. Gavesanking av dette kaliberet er råfrekt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2018 den 1.24, AnonymBruker skrev:

Jeg er invitert i brullup til en venninne. Ikke i det skikkelige brullupet, men en fest i ettertid av selve dagen. Jeg har kjent denne personen en god stund og føler jeg må gi gave og gjerne en fin en. 

Men jeg er bare meg, singel, og må ta "støyten" selv i budsjetter. Lurer litt på hva som er akseptabelt i forhold til pris. Når man er 2, er det lett å gi en litt dyrere gave, men det er kun meg.

Jeg tenkte selv ~500kr, men litt frykt for at det kan være for lite, og at det forventes mer. 

Jeg har lån og utgifter selv. Får ting til å snurre rundt, men ikke den rikeste personen. 500kr kan jeg klare å avse til dette, men er det nok?

Kan legge til at dette blir første gang jeg skal i brullup, så har aldri vert borti denne problemstillingen. :) 

Anonymkode: 131ca...44a

500 er helt innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pris fra 149-2300kr, så over hele fjøla, kan tenke meg at den også er blitt sendt ut til de som også er invitert på selve dagen, som foreldre som kan ha råd til en le crust gryte greie 😅

 

Anonymkode: 131ca...44a

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder du deg inn i f.eks Tilbords er det nå 25% på valgfri gave. Sånne tilbud er verdt å merke seg, enten kan du oppgradere gaven til verdi av over de 500kr du har tenkt til, eller beholde verdien men spare deg for noen hundrelapper 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Moonwalker skrev:

Vi kjørte 200kr per pers i vennegjengen i et bryllup nå nettopp hvor vi var invitert til kirke + kaker/kaffe/fest. Noen av oss gikk sammen om et gavekort, og andre kjøpte en vin eller lignende som var innenfor budsjettet på ønskelisten. Tenker i utgangspunktet at det er nok å møte opp, men hyggelig med noe lite i gave. 😎

 

9 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Melder du deg inn i f.eks Tilbords er det nå 25% på valgfri gave. Sånne tilbud er verdt å merke seg, enten kan du oppgradere gaven til verdi av over de 500kr du har tenkt til, eller beholde verdien men spare deg for noen hundrelapper 😊

Leste dere utviklingen i tråden? 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, O.G. skrev:

 

Leste dere utviklingen i tråden? 😛

Nei 😅 Ikke før etter kommentaren var lagt inn. Lot det stå for det er et supert tips uansett- det kommer flere gaveutgifter som enslig. Det er mye penger å spare for alle, og de færreste kjøper ting til seg selv på fullpris om man kan få det rabattert. Min oppfatning er at ved gaver skal man kjøpe gaver til fullpris- helt unødvendig synes jeg. 

Men enig i at dette brudeparet ikke er verdt bryet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, O.G. skrev:

 

Leste dere utviklingen i tråden? 😛

Ja, og tenker at de 200 kronene er greie til å dekke mat å ta med til en slik fest. Brudeparet kan ikke forvente å få noe ut over vertinnegaver til en "vanlig fest" som er etter bryllupet. Det blir litt satt på spissen som å gi bursdagsgave i et vors noen uker etter bursdagen du ikke var invitert i. En gir jo noe lite til venner om en vil i slike settinger, men det kan ikke forventes noe når en ikke var invitert i hoveddagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Moonwalker skrev:

Ja, og tenker at de 200 kronene er greie til å dekke mat å ta med til en slik fest. Brudeparet kan ikke forvente å få noe ut over vertinnegaver til en "vanlig fest" som er etter bryllupet. Det blir litt satt på spissen som å gi bursdagsgave i et vors noen uker etter bursdagen du ikke var invitert i. En gir jo noe lite til venner om en vil i slike settinger, men det kan ikke forventes noe når en ikke var invitert i hoveddagen.

Det her gavemaset er seriøst usmakelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
På 30.5.2018 den 1.24, AnonymBruker skrev:

Jeg er invitert i brullup til en venninne. Ikke i det skikkelige brullupet, men en fest i ettertid av selve dagen. Jeg har kjent denne personen en god stund og føler jeg må gi gave og gjerne en fin en. 

Men jeg er bare meg, singel, og må ta "støyten" selv i budsjetter. Lurer litt på hva som er akseptabelt i forhold til pris. Når man er 2, er det lett å gi en litt dyrere gave, men det er kun meg.

Jeg tenkte selv ~500kr, men litt frykt for at det kan være for lite, og at det forventes mer. 

Jeg har lån og utgifter selv. Får ting til å snurre rundt, men ikke den rikeste personen. 500kr kan jeg klare å avse til dette, men er det nok?

Kan legge til at dette blir første gang jeg skal i brullup, så har aldri vert borti denne problemstillingen. :) 

Anonymkode: 131ca...44a

Du velger det billigste på gavelisten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også singel og skal i brylllup. Endte med å kjøpe noen porselenskniver til cirka 400 kr i gave. Men så bruker jeg over 1000 på reise og opphold. Er invitert i selve bryllupet også da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...