Gå til innhold

Birgitte Nielsen(54) er gravid


MissDesiree

Anbefalte innlegg

1 time siden, Christy89 skrev:

Hvorfor er det risikofylt? Adoptere et barn tar LANG tid og ikke alle har tålmodighet til å kanskje måtte vente i så lang tid.

Har forresten ikke inntrykk av at prossessen er den samme om du er kjendis og har penger i USA...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting er jo selve graviditeten og økt risiko med økt alder.

Men oppveksten til barnet? Første skoledag og mamma blir tatt for å være bestemor. Og miste mammaen sin veldig tidlig i livet.

På en annen side er det å få barn alltid en egoistisk handling da, uavhengig av foreldrenes alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig egoistisk å få et barn i den alderen!  Hun har jo levd av tabloidpressen i flere tiår, så ser ikke bort fra at hun har økonomiske motiv bak å bli gravid som 54 åring. Blir mange sensasjonoppslag av noe sånt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask

Nu vel, hvis det hadde vært forbud mot å få barn etter 50 år så kan det godt være en del aldri hadde vært her. Jeg for eksempel. Jeg har sett tilbake på når mødre i min familie fikk barn. De to eldste jeg fant var 52 og 64(!) år gamle. På 1600-tallet en gang. Døde da de var henholdsvis 85 og 90 år gamle. Må jo ha vært et under. Tror heller ikke at noen i en annen landsdel på den tiden brydde seg så innmari mye om noen fikk barn i den alderen - de var sikkert opptatt med sine egne ting. 

For øvrig fikk vel også Janet Jackson noe samme pes da hun ble gravid som 50-åring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dævendøtte skrev:

Selv er jeg snart femti år, er sikker på jeg kunne bli gravid og fått et barn nå om jeg ønsket. Alt funker som normalt, eggeløsning kommer når det skal, samme med mensen. Har to bekjente som begge fikk barn som 48 åringer, svangerskapet gikk fint og barna er friske og helt normale. Menn får jo barn i voksen alder, hvorfor kan ikke kvinner gjøre det samme om de vil og får til? 

At du har eggløsning og mens som normalt betyr jo ikke at du kan bli gravid og bære frem et barn. Eggene blir dårlige en stund før det stopper opp. Ved 54 kan iallfall de færreste det. 

Uansett så synes jeg at det er helt i grenseland å med vilje sette barn til verden i midten av 50-årene. Man har ingen garantier, ung eller gammel, men sjansen for at man har mange friske år igjen synker selvfølgelig med alderen. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ilsep skrev:

Hvorfor tar du det for gitt at barnet skal konfirmeres?

Det tar jeg ikke for gitt. Det var mer for å illustrere hvor gammel hun kommer til å være når barnet er tenåring. Barnet 15 og mor 70 er vel ikke akkurat så ideelt.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Sjokoladeknask skrev:

Nu vel, hvis det hadde vært forbud mot å få barn etter 50 år så kan det godt være en del aldri hadde vært her. Jeg for eksempel. Jeg har sett tilbake på når mødre i min familie fikk barn. De to eldste jeg fant var 52 og 64(!) år gamle. På 1600-tallet en gang. Døde da de var henholdsvis 85 og 90 år gamle. Må jo ha vært et under. Tror heller ikke at noen i en annen landsdel på den tiden brydde seg så innmari mye om noen fikk barn i den alderen - de var sikkert opptatt med sine egne ting. 

For øvrig fikk vel også Janet Jackson noe samme pes da hun ble gravid som 50-åring. 

Var nok heller det at fødselsdato (enten for mor eller for barna, eller begge) var feil. Helt tilbake på 1600-tallet må man regne med en del feilmarginer, mange har ukjent fødselsår og kildene er generelt usikre. Er også gode muligheter for at barna har vært fosterbarn eller barnebarn. Var vanlig å ta til seg foreldreløse unger eller at besteforeldrene tok til seg barnebarna hvis foreldrene døde.

Endret av Anonymus Notarius
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
1 time siden, Diamant skrev:

Uavhengig av kjønn så synes jeg dette er altfor gammelt til å få barn. 70 år når barnet står til konformasjon da. Uff, stakkars barn :(

Prøver å ikke si noe om konformasjon.

Nå er mange fedre over 70 år når barna er 14-15,er det bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorbus

Det er ikke bare mors alder som kan være en risikofaktor. Eldre menn har heller ikke topp varer.

https://www.kk.no/helse/risikoen-ved-a-fa-barn-med-eldre-menn-68018149

https://www.menshealth.com/health/a19520630/age-and-risks-of-fathering-a-child/

I dette tilfellet er det sikkert et kjøpt egg fra en ung vakker kvinne, men er det utrolig egoistisk å sette et barn til verden når du er så gammel at alderen med høy sannsynlighet svekker deg innen barnet flytter hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Trynefaktor skrev:

Prøver å ikke si noe om konformasjon.

Nå er mange fedre over 70 år når barna er 14-15,er det bedre?

Nei, jeg skrev jo uavhengig av kjønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ilsep
34 minutter siden, Diamant skrev:

Det tar jeg ikke for gitt. Det var mer for å illustrere hvor gammel hun kommer til å være når barnet er tenåring. Barnet 15 og mor 70 er vel ikke akkurat så ideelt.

Det er ingenting som er ideelt i livet. Såpass bør en ha insett når man begynner å skrive på forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at JEG fikk mitt siste barn seint i livet! Og jeg var 37....Følte det var helt på grensa. Men skal være forsiktig med å mene så mye på andres vegne, men jeg får bare en ubehagelig følelse når så gamle mennesker får barn. Jeg må si at jeg synes det er utrolig flott og betydningsfullt å ha foreldrene mine i live og relativt spreke selv nå som jeg nærmer meg 40. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅ glad for å ha unge foreldre. Jeg kommer til å ha årevis med minner å se tilbake på. Det kommer ikke Mick Jagger eller Birgitte Nielsen sine barn til å ha, men disse barna arver da sannsynligvis i det minste mye cash. Så får de leve på det. Se om det er verdt det... Vi vet jo alle hvordan det ofte går med kjendisbarn.... 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Dævendøtte skrev:

Selv er jeg snart femti år, er sikker på jeg kunne bli gravid og fått et barn nå om jeg ønsket. Alt funker som normalt, eggeløsning kommer når det skal, samme med mensen. Har to bekjente som begge fikk barn som 48 åringer, svangerskapet gikk fint og barna er friske og helt normale. Menn får jo barn i voksen alder, hvorfor kan ikke kvinner gjøre det samme om de vil og får til? 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan skrive så mye man vil om at man ikke har noen garantier her i livet, men sjansen for å miste foreldrene sine i ung alder er større når foreldrene er gamle når de får barn. Det er bare sånn det er. Jeg skjønner ikke hvorfor noen hele tiden drar den i diskusjoner der folk får barn såpass sent. Det å trekke fram at kvinner var i 50-åra da de fikk barn for 400 år siden blir litt merkelig med tanke på at prevensjon, og abort ikke var noe de kunne velge da. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg legger meg i utgangspunktet ikke så mye opp i andres alder når de velger (?) å bli gravid, men har vel en mening innerst inne om at 50-åra er i seineste laget. Det sagt, så forundrer det meg at det er så mange som sier "stakkars barn". Stakkars barn, hva da? Alternativet for disse barna til å ha gamle foreldre ved fødsel er å ikke eksistere. De fleste mennesker har såpass ok liv at de er glad for å være født, selv om det for barnet kan være flaut og selv om de skulle miste foreldrene sine tidlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemoren
17 timer siden, Sjokoladeknask skrev:

Nu vel, hvis det hadde vært forbud mot å få barn etter 50 år så kan det godt være en del aldri hadde vært her. Jeg for eksempel. Jeg har sett tilbake på når mødre i min familie fikk barn. De to eldste jeg fant var 52 og 64(!) år gamle. På 1600-tallet en gang. Døde da de var henholdsvis 85 og 90 år gamle. Må jo ha vært et under. Tror heller ikke at noen i en annen landsdel på den tiden brydde seg så innmari mye om noen fikk barn i den alderen - de var sikkert opptatt med sine egne ting. 

For øvrig fikk vel også Janet Jackson noe samme pes da hun ble gravid som 50-åring. 

Det må ha vært et under, så absolutt!

Unntak vil du alltid finne, men siden forventet levealder på begynnelsen av 1800-tallet var ca 45 år (og lavere på 1600-tallet) sier det seg selv at det du beskriver ikke er normalen.  Den gangen døde de fleste kvinner mens de fremdeles var i fruktbar alder,  veldig mange døde i barsel, og at de fikk barn frem til sin død var derfor ikke så uvanlig.

 

Argumentet om at det var vanlig at de fikk barn i høy alder tidligere faller på sin egen urimelighet på grunn av det overnevnte, fordi høy alder da, ikke er det samme som høy alder i dag.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kokkos skrev:

Jeg legger meg i utgangspunktet ikke så mye opp i andres alder når de velger (?) å bli gravid, men har vel en mening innerst inne om at 50-åra er i seineste laget. Det sagt, så forundrer det meg at det er så mange som sier "stakkars barn". Stakkars barn, hva da? Alternativet for disse barna til å ha gamle foreldre ved fødsel er å ikke eksistere. De fleste mennesker har såpass ok liv at de er glad for å være født, selv om det for barnet kan være flaut og selv om de skulle miste foreldrene sine tidlig.

Hvis de ikke hadde eksistert,så hadde det jo opplagt nok heller aldri blitt noe de måtte ta stilling til å tenke på....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, ilsep said:

Hvorfor tar du det for gitt at barnet skal konfirmeres?

Les, 15 år. Ikke gjør deg dummere enn du er.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...