Gå til innhold

Birgitte Nielsen(54) er gravid


MissDesiree

Anbefalte innlegg

https://www.seher.no/kjendis/modell-brigitte-nielsen-54-viser-frem-babymagen/69848700

 

Altså...Hvordan er det i hele tatt mulig?? Skjønner at dette ikke er en naturlig graviditet, men er ikke det veldig risikofylt å gå gravid i den alderen? Hvorfor ikke adoptere et litt eldre barn? Hun har jo 4 biologiske fra før...

Endret av MissDesiree
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Picketfence
14 minutter siden, MissDesiree skrev:

https://www.seher.no/kjendis/modell-brigitte-nielsen-54-viser-frem-babymagen/69848700

 

Altså...Hvordan er det i hele tatt mulig?? Skjønner at dette ikke er en naturlig graviditet, men er ikke det veldig risikofylt å gå gravid i den alderen? Hvorfor ikke adoptere et litt eldre barn? Hun har jo 4 biologiske fra før...

Hvorfor kan ikke dette være en naturlig graviditet ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det risikofylt? Adoptere et barn tar LANG tid og ikke alle har tålmodighet til å kanskje måtte vente i så lang tid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Christy89 skrev:

Hvorfor er det risikofylt? Adoptere et barn tar LANG tid og ikke alle har tålmodighet til å kanskje måtte vente i så lang tid.

Det er en temmelig kjent sak at svangerskap blir mer og mer risikofylt dess eldre mor er. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Marriet skrev:

Det er en temmelig kjent sak at svangerskap blir mer og mer risikofylt dess eldre mor er. 

Jeg vet det, men spurte hvorfor

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
25 minutter siden, MissDesiree skrev:

https://www.seher.no/kjendis/modell-brigitte-nielsen-54-viser-frem-babymagen/69848700

 

Altså...Hvordan er det i hele tatt mulig?? Skjønner at dette ikke er en naturlig graviditet, men er ikke det veldig risikofylt å gå gravid i den alderen? Hvorfor ikke adoptere et litt eldre barn? Hun har jo 4 biologiske fra før...

Selv er jeg snart femti år, er sikker på jeg kunne bli gravid og fått et barn nå om jeg ønsket. Alt funker som normalt, eggeløsning kommer når det skal, samme med mensen. Har to bekjente som begge fikk barn som 48 åringer, svangerskapet gikk fint og barna er friske og helt normale. Menn får jo barn i voksen alder, hvorfor kan ikke kvinner gjøre det samme om de vil og får til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Christy89 skrev:

Jeg vet det, men spurte hvorfor

Dess eldre mor er dess større er riskioen for kromosomavvik, downs syndrom, lav fødselsvekt, lang fødsel (økt fare for liten oksygentilførsel som kan føre til blant annet cp eller i verste fall død)

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av kjønn så synes jeg dette er altfor gammelt til å få barn. 70 år når barnet står til konformasjon da. Uff, stakkars barn :(

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Selv er jeg snart femti år, er sikker på jeg kunne bli gravid og fått et barn nå om jeg ønsket. Alt funker som normalt, eggeløsning kommer når det skal, samme med mensen. Har to bekjente som begge fikk barn som 48 åringer, svangerskapet gikk fint og barna er friske og helt normale. Menn får jo barn i voksen alder, hvorfor kan ikke kvinner gjøre det samme om de vil og får til? 

Det er forskjell på menn og kvinner, er jo kvinner som bærer fram barnet(derav risiko) Og er tross alt forskjell på 48 år og 54 år

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Marriet skrev:

Dess eldre mor er dess større er riskioen for kromosomavvik, downs syndrom, lav fødselsvekt, lang fødsel (økt fare for liten oksygentilførsel som kan føre til blant annet cp eller i verste fall død)

Ok ☺ takk for svar

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Akkurat nå, MissDesiree skrev:

Det er forskjell på menn og kvinner, er jo kvinner som bærer fram barnet(derav risiko) Og er tross alt forskjell på 48 år og 54 år

Har en ung venninne som ble gravid, det gikk galt og hun måtte ta bort ungen da hun var fem mnd på vei. Det kan jo hende Birgitte har satt inn et egg også, og bare bærer fram ungen. Er en risiko for alt her i livet, noen ganger går ting bra, og andre ganger ikke. Det får være opptil hver enkelt om de ønsker å gjøre et forsøk. Ser ikke noe problem i dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Har en ung venninne som ble gravid, det gikk galt og hun måtte ta bort ungen da hun var fem mnd på vei. Det kan jo hende Birgitte har satt inn et egg også, og bare bærer fram ungen. Er en risiko for alt her i livet, noen ganger går ting bra, og andre ganger ikke. Det får være opptil hver enkelt om de ønsker å gjøre et forsøk. Ser ikke noe problem i dette. 

Selvfølgelig, alder trenger ikke å ha noe med det å gjøre, men det er klart mer sjanse hvor eldre du er(som noen nevnte her oppe) i tillegg som noen andre sier at hun kommer til å være i 70 års alderen når barner er tenåring(det er jo ikke ideelt) men for all del, hun virker sprek. Poenget mitt er at hvis hun har satt inn egg(som kanskje er mest sannsynlig)så har hun valgt å "utsette" seg for dette, og det forstår ikke jeg. Men andre forstår ser jeg, og alle har jo ulike meninger

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ilsep
14 minutter siden, Diamant skrev:

Uavhengig av kjønn så synes jeg dette er altfor gammelt til å få barn. 70 år når barnet står til konformasjon da. Uff, stakkars barn :(

Hvorfor tar du det for gitt at barnet skal konfirmeres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 minutt siden, MissDesiree skrev:

Selvfølgelig, alder trenger ikke å ha noe med det å gjøre, men det er klart mer sjanse hvor eldre du er(som noen nevnte her oppe) i tillegg som noen andre sier at hun kommer til å være i 70 års alderen når barner er tenåring(det er jo ikke ideelt) men for all del, hun virker sprek. Poenget mitt er at hvis hun har satt inn egg(som kanskje er mest sannsynlig)så har hun valgt å "utsette" seg for dette, og det forstår ikke jeg. Men andre forstår ser jeg, og alle har jo ulike meninger

Hennes fysiske form har nok mye å si, selv er jeg garantert i bedre form enn de aller fleste, enten de er 50 eller 20 år. Tror nok Birgitte også har tatt vare på kroppen sin, ser i hvert fall sånn ut. Og er man sterk og gjennomtrent, er ikke et normalt svangerskap noe tyngre for en 54 åring enn en 30 åring.

En ung 70 åring kan også virke mye yngre enn en gammel 40 åring, alt sitter i hodet. Noen er uheldige og mister foreldrene sine før de blir konfirmert, uten at det har noe med alder å gjøre. Synes alle bør gjøre det som føles best og riktig for seg selv, uten at andre skal dømme/fordømme de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelt og greit 100% egoistisk å ta sjansen på å sette barn til verden i den alderen, mann eller kvinne. Mick Jagger ble far for en stund siden, 73 år gammel. Det burde Ikke være mulig.... 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, Diamant skrev:

Uavhengig av kjønn så synes jeg dette er altfor gammelt til å få barn. 70 år når barnet står til konformasjon da. Uff, stakkars barn :(

Jeg er så enig. Eldre foreldre utsetter barna sine for et mulig traume med å miste en forelder i ung alder. Ikke normalt at mamma er 80 når du er 20 eller at pappa er 90 når du er 20.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at dette er en naturlig unnfangelse? De færreste kvinner kan bli gravide naturlig etter 45 år. Gjennomsnittsalder for overgangsalder er ca. 52 år, men som regel vil man i de siste årene før overgangsalderen ikke være i stand til å få barn. Mange kan være i stand til å unnfange, men graviditeten vil som regel ende i tidlig abort fordi mange av eggene er skadet. 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/03/05/194275/firedobling-av-kvinner-over-50-ar-som-foder-i-norge

Endret av Anonymus Notarius
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, elisaday skrev:

Det er enkelt og greit 100% egoistisk å ta sjansen på å sette barn til verden i den alderen, mann eller kvinne. Mick Jagger ble far for en stund siden, 73 år gammel. Det burde Ikke være mulig.... 

Det er mange gamle kjendismenn som får barn.  73 år et jo helt vilt. Hun han fikk barn var 28 år. Like egoistisk av hun som er en golddigger som sikkert fikk barn med han for sikre fremtiden økonomisk

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Christy89 skrev:

Det er mange gamle kjendismenn som får barn.  73 år et jo helt vilt. Hun han fikk barn var 28 år. Like egoistisk av hun som er en golddigger som sikkert fikk barn med han for sikre fremtiden økonomisk

Ja og jeg synes det er vemmelig hele opplegget. For eldre menn OG eldre kvinner. 50+ er for gammelt. Uansett kjønn. Til og med Keith Richards har uttalt seg om det siste avkommet til Mick Jagger. Godt det ikke bare er oss "vanlige" som reagerer. 

Endret av elisaday
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...