Gå til innhold

WP og lillebror i magen


TeamWP

Anbefalte innlegg

Åh...føler meg litt fæl når jeg skriver det her...men såå mye lettere det ble å være til når det ble kjøligere vær!!! Ahhh.....

 

I går måtte jeg bare fortelle niesa mi at jeg er gravid. Tante orker jo ingenting og ingenting har vært som det pleier å være i "uka vår". Dattra hadde trøsta henne med at det ble bedre etterhvert,men jeg var bare så syk akkurat nå... fin tanke,men det gjorde jo bare at hun ble bekymra for meg..så like greit å fortelle. Som forventet ble hun ikke bare glad for nyheten. Hun er ei rett fram jente,og sier akkurat det hun tenker. Vi snakket mye om tiden fremover,og innen slutten av samtalen var et forsiktig smil på plass,og hun gikk på rommet sitt og lette opp 2 bamser,de skal babyen få når den kommer ut,men jeg skal passe på dem imens❤ 

Hun håper med hele seg det blir jente da,så vi slipper å sette den bort til andre på jentekveldene våre😅 hun er litt morsom da😊tantes lille egotroll😂(ikke såå vondt ment som det er skrevet)😉😇

Men nå blir det faktisk senga her. Utslitt av dagen med litt mer aktivitet enn vanlig de siste par ukene😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, TeamWP skrev:

Hm..blir for tett da eller?🤔

Tenkte ha sånn bedsidecrib eller noe her på natta😁

Jeg tror det er pga faren for at baby skal få nesa inni kanten og ikke klare å snu seg, og således ikke få puste. Anbefalingene fra LUB har kommet etter at jeg brukte det selv da. Husker jeg satt oppe om natta og ammet og googlet krybbedød. Veldig smart den der hjernen :hoho: 

Det er ikke bare du som syns det er deilig med litt lavere temperaturer, det er helt nydelig! 30+ er alt for mye, jeg tåler vanligvis varme godt, men det har skjedd et eller annet. Må være hormonelt ;)

Så koselig at niesen din ble så glad for nyheten :hjerte: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Azumarill skrev:

Jeg tror det er pga faren for at baby skal få nesa inni kanten og ikke klare å snu seg, og således ikke få puste. Anbefalingene fra LUB har kommet etter at jeg brukte det selv da. Husker jeg satt oppe om natta og ammet og googlet krybbedød. Veldig smart den der hjernen :hoho: 

Det er ikke bare du som syns det er deilig med litt lavere temperaturer, det er helt nydelig! 30+ er alt for mye, jeg tåler vanligvis varme godt, men det har skjedd et eller annet. Må være hormonelt ;)

Så koselig at niesen din ble så glad for nyheten :hjerte: 

Haha ja...sleit mye med den redselen selv da dattra var lita. Og så kom niesa som sov med øynene åpne😱hun har jeg vekket litt brått et "par ganger" da hu var baby stakkar😅 hååper og tror jeg kommer til å være litt roligere denne gangen😁skal prøve å holde meg unna google og velte meg i redsel og pine hvertfall😄lurest det!

Ja det må være hormoner,jeg som er så frossenpinn til vanlig! Satser på jeg slipper nyvinterjakke str.telt da😅tynn fleecejakke holdt hele vintern fram til eldste ble født sent i februar🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiiii!

8+2

Ligamentsmertene har kommet,akkurat til samma tid som første gang jeg gikk gravid✌ forskjellen nå er at jeg vet hva det er,og kommer ikke til å gråte av redsel og legge meg strak ut på sofaen og ikke tørre å gjøre noenting😊 så da fikk jeg allerede nå kjenne på at Jaaa jeg er mye tryggere og roligere nå 2.gang selv om det er ørten år siden sist😄👏

Den tidligere meg hadde ringt mamma og vært hysterisk. Den nye meg tar bare en pause når det er på det vondeste(mest for å få skrive i dagboka om alt det jeg går og tenker på) før jeg fortsetter å vaske huset til mamma før hun kommer fra ferie😎👌

Var og henta babypakke fra Name-it idag😱det sto på nettsia at man fikk de tettere oppunder termin,uavhengig av når man registrerer seg , så ble litt paff da jeg fikk mail om å komme og hente pakken nå😄 pyttsann! Var veldig fiin gave da😍 skal ikke skrive hva den inneholdt,i tiilfelle noen leser dette😄 gøy med overraskelser!

Og der fikk jeg sms om at babynestet er kommet på posten...haha...fortsetter det i denne farta er visst huset fullt av babyutstyr før man har kjent første sparket her 😅 ivrig,neeiiiiida overhodet ikke!😇 men sånn er jeg bare,utålmodigheten selv...jeg har jo dryga barn nr.2 uendelig lenge,men  nå som det endelig er på plass skulle vel denne bollen i ovnen helst vært ferdigbakt og født i går🤣

Apropos igår...det var da dette huset skulle vært vaska..får vel fortsette! Regner med mami setter seg på flyet akkurat nå😋best å bli ferdig✌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+3

Føler meg som en svær oppblåst badehval. Håper det roer seg litt når livmoren kommer opp av bekkenet og det faktisk er babymage... fatter ikke at den kan sprette sånn ut når fosteret er på størrelse med ett bringebær😆

"Alle" i heisen i blokka mi stirrer. Alle jeg forteller nyheten til blir sånn "ja,jeg tenkte det var noe. Enten gravid eller så har du tatt litt vel godt vare på kjærestekiloene.."

"Ser du har fått mage ja så tenkte det i forrige uke men ville ikke si noe"

Vanskelig å kle på seg. Ja jeg hadde jo lagt litt på meg fra før,men da var det bare løst flesk,så jeg kunne dytte litt rundt på det og kneppe buksa,og var ikke buksa highwaste nok ble det en såkalt "muffintop".

Men  nå er det klin umulig. Magen er steinhard og det gjør fysisk vondt å holde inn magen eller prøve å stappe den inn bak ei stram bukse eller en knapp. Jaja. 

Litt vel tidlig men min kropp er bygget for komfort ... så da fikk det bli mammakjole. Og søren ta at jeg ikke finner nye kosebuksa mi fra Cubus! Den er så vid og flagrende og god. Lett her hjemme,hos mamma og hos kjæresten...jaja...det som ikke er stælt eller brent har en tendens til å dukke opp igjen...

Men da skal jeg støvsuge mens jeg venter på besøk av mamma. Hun er nok brun og fin etter ferien. Blir sååå godt å se henne igjen😍

Fikk kort med uker på,i posten igår,bestilt fra Wish. De har ofte laaaang leveringstid,men denne varen fikk jeg foort! Hadde ikke trodd jeg skulle få brukt kortet for uke 8,men måtte vente til uke 12,som er det neste... gøy 😆👌

 

20180606_100903.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult med sånne kort og kjempefin kjole :)  Gøy å ha bilder til ettertiden fra hele forløpet, liksom Må prøve å ta noen bilder jeg også, var altfor sløv sist gang Var på profesjonell gravidfotografering da, det var stas da og noe jeg har lyst til denne gangen og. Gleder meg forresten også til det er ordentlig gravidmage og ikke "for-mye-mat-og-promp-mage-som-jeg-prøver-å-holde-inn-for-harde-livet" :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Azumarill skrev:

Så kult med sånne kort og kjempefin kjole :)  Gøy å ha bilder til ettertiden fra hele forløpet, liksom Må prøve å ta noen bilder jeg også, var altfor sløv sist gang Var på profesjonell gravidfotografering da, det var stas da og noe jeg har lyst til denne gangen og. Gleder meg forresten også til det er ordentlig gravidmage og ikke "for-mye-mat-og-promp-mage-som-jeg-prøver-å-holde-inn-for-harde-livet" :fnise: 

Sist gang for meg er jo sååå lenge siden,at jeg har ca tre bilder av meg selv i løpet av hele sv.skapet😂og det er ikke mye magebilder,mest dobbelhake med grønt gravidtelt så jeg gikk i ett med juletreet. Åå gravidfotografering er såå fint da😍det må du gjøre denne gangen og.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+5

 

En fiiin dag! Fått i meg frokost og livet smiler! Kjæresten kommer hit etter jobb og det skal bli såå kos med besøk😍

Fant meg en perfekt serie på netflix, "Call the midwife"

Babyer og fødsler i hytt og gevær! Fra 1950tallet,da jordmødrene syklet ut til pasientene. Fy søren hvilke levekår de hadde på den tiden.. unge nr.8 i en leilighet med ett soverom og do uti trappeoppgangen... er glad jeg lever i vår tid og skal få baby på skikkelig sykehus😆

Tenker hele tiden én episode til så skal jeg.....Blir gjerne to eller tre før jeg hører etter meg selv🤣

Men nå skal jeg faktisk...én episode til så skal jeg støvsuge under senga. Kjæresten skal hjelpe meg å ommøblere soverommet... heldig som får hjelp,sist jeg prøvde selv knakk jeg festet på foten på rammemadrassen... vet ikke om min kjære vil le eller sukke oppgitt når vi flytter senga nå og han ser at ene hjørnet er støtta opp av mine beste krimpocket😉👌

Sånn utenom det... har blitt så veldig forkjøla nå. Sikkert av de svingende temperaturene vi har hatt i det siste... ble oppgitt å tenkte det er da ikke såå lenge siden sist jeg var forkjøla...regna ut at det må ha vært akkurat da lille chillinøtt begynte å vokse i magen min! Kroppen må ha hatt fullt opp med å bekjempe feber,snørr og tårer,så ingenting igjen til å  kjempe mot krigerne som kappløp mot egget😂 glade er vi for det NÅ 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker den serien! Minner meg på at siste episode fra siste sesong sikkert ligger ute på NRK1 nå! 

Apropos mage, er 11+4 nå og en genser jeg kjøpte før jeg var klar over svangerskapet er allerede blitt kort... Dvs magen velter ut!! Har noen kilo ekstra fra før, men det er så voldsomt at til og med de vi yter tjenester til på jobben har spurt😂 Må jo prøve å sette pris på det da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym. skrev:

Elsker den serien! Minner meg på at siste episode fra siste sesong sikkert ligger ute på NRK1 nå! 

Apropos mage, er 11+4 nå og en genser jeg kjøpte før jeg var klar over svangerskapet er allerede blitt kort... Dvs magen velter ut!! Har noen kilo ekstra fra før, men det er så voldsomt at til og med de vi yter tjenester til på jobben har spurt😂 Må jo prøve å sette pris på det da!

Ja vi får prøve det😃👌

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser innom, for her vil jeg følge med! 😄 Syns det er spennende med storesøster på 12 altså! Fortsatt like fint at hun ble så glad syns jeg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, call the midwife! Husker jeg fikk helt hektet på den da jeg endelig fikk to blå. Bare en episode til.. :fnise:Men så ble jeg så trøtt, og har ikke sett på siden jeg sovnet under en episode. Gadd ikke finne ut hvor jeg hadde kommet!

Er litt rart hvor lett man kan bli småsyk som gravid. Kjedelig at du har blitt det igjen under to måneder etterpå. Håper det er noe du blir kvitt fort. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Puffin skrev:

Ser innom, for her vil jeg følge med! 😄 Syns det er spennende med storesøster på 12 altså! Fortsatt like fint at hun ble så glad syns jeg 😄

Så koslig😀

Ja det er så herlig! Hun dro til pappaen sin på onsdag,og det tok ikke mange minuttene etter hun kom dit før han sendte meg melding for å gratulere😅hun hadde boblet over med nyheten før de kom inngjennom døra😀 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Tonio skrev:

Ååh, call the midwife! Husker jeg fikk helt hektet på den da jeg endelig fikk to blå. Bare en episode til.. :fnise:Men så ble jeg så trøtt, og har ikke sett på siden jeg sovnet under en episode. Gadd ikke finne ut hvor jeg hadde kommet!

Er litt rart hvor lett man kan bli småsyk som gravid. Kjedelig at du har blitt det igjen under to måneder etterpå. Håper det er noe du blir kvitt fort. 😕

Åh haha😆 dette er faktisk første serien på netflix som har fenget så mye at jeg tvinger meg selv til å ikke sovne før jeg har slått av 😂 nekter å misse tråden her😍

Takk,det håper jeg og😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+3

oi... nå sier kalenderen onsdag...meget tidlig onsdag men likevel... Da er det 3 uker siden TUL der mamma og jeg fikk se og høre et perfekt bankende hjerte. Da var det bare et lite riskorn,og nå skal man kunne se armer og bein... så nysgjerrig på hvordan lille chillinøtta ser ut nå! Under 2 uker igjen til første legetime,og jeg undres på,om den godeste doktoren tør lytte etter hjertelyd. Under 4 uker igjen til neste UL,og vi får en liten kikk inn til livet i magen. Gleder meg til at kjæresten skal få oppleve det.

 

Ellers er det ingen endring i formen. Kvalmen er like ille,om ikke verre,da den varer større deler av dagen,og det nå ikke fumgerer å spise den vekk. Får bare halsbrann av det... jeg er overfølsom for lukter, som parfymer,stekeos,og i hele tatt lukta av tilberedning av mat. Jeg vemmes av tanken på å steke kjøttdeig,og det går mye i lettvint mat,spesielt supper og sauser man kan hive maten oppi til trekking.

På lørdag kasta jeg opp før første gang hittil. Ei jente hadde med seg pølse på bussen og satt der rett overfor meg og gumla!! Ironisk nok satt hun rett over skiltet med bilde av pølse,brus og is med en svær strek over! En grunn til at det er forbudt å spise på bussen,aargh.... stakkar kjæresten satt igjen på bussen og måpte bare,da jeg trengte meg forbi han og ropte "beklager,jeg må aav!" Rakk akkurat å hive meg av på holdeplassen før dørene ble lukket,og kasta opp på et hushjørne 😢

Kjæresten gikk av på neste holdeplass,og kom meg i møte så gikk vi siste stykket hjem til han. Der jeg i helgen brukte tiden på å ligge på sofaen og være kvalm,gå små turer i nabolaget for å få rørt meg litt,og kjenne på de første tegnene på smerter i symfysen og korsryggen. Jeg skal så just ikke få et lett svangerskap , tydeligvis. Der jeg forrige gang slet med angst og depresjoner og aldri helt forsto eller satte pris på mangelen av plager i svangerskapet,blir denne gangen fylt med god psykisk helse og ræva fysisk form...

Jeg må jo bare le... at det går an.😊😂

Jaja... vi skal nok klare brasene. Bare lille baby er frisk og har det godt i magen,og jeg klarer å ivareta fine store pia mi på vanlig måte, så går det nok godt likevel❤

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer deg gjennom det, selv om det kanskje bli tøft. Jeg kastet opp siste gang på fødestuen, og det var helt jævlig. Men så fikk jeg verdens fineste gutt, og kunne gjort det tusen ganger til for han. En dag av gangen! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Puffin skrev:

Du kommer deg gjennom det, selv om det kanskje bli tøft. Jeg kastet opp siste gang på fødestuen, og det var helt jævlig. Men så fikk jeg verdens fineste gutt, og kunne gjort det tusen ganger til for han. En dag av gangen! :)

Ja,virkelig en dag av gangen her😅

Og du har rett...det er jo såå verdt det til slutt❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt. Jeg ga opp mange ganger jeg da. 😛 Men man gjør jo ikke det sånn egentlig, og tiden går (om enn sakte 😛 )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg kan forestille meg scenen der du kaster deg av bussen foran en måpende kjæreste..Som tatt rett ut av en film! Ikke noe gøy og du har min fulle medfølelse, men det blir en god historie å fortelle barnebarna på sikt da :fnise: 

Det er ikke alltid så stas å være gravid, skjønner ikke hvorfor vi trakter etter det egentlig :p 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Azumarill skrev:

Uff, jeg kan forestille meg scenen der du kaster deg av bussen foran en måpende kjæreste..Som tatt rett ut av en film! Ikke noe gøy og du har min fulle medfølelse, men det blir en god historie å fortelle barnebarna på sikt da :fnise: 

Det er ikke alltid så stas å være gravid, skjønner ikke hvorfor vi trakter etter det egentlig 😛

Haha ja det føltes litt som et filmøyeblikk😁 takk for medfølelse😍

Neei,det er virkelig ikke stas,og jeg kjenner nå hvorfor jeg har venta så lenge. For å være helt ærlig hater jeg livet mitt akkurat nå. Går mellom senga , do og kjøleskap... formen MÅ bare bli bedre da sommerferien står for døra og jeg skal ha 12åringen alene i 4 uker uten pappatid... fort deg , kroppen!!!!

Vi får jo verdens beste premie for å holde ut detta her da😆 bare så vanskelig å se for seg enda så tidlig 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...