Gå til innhold

WP og lillebror i magen


TeamWP

Anbefalte innlegg

På 21.9.2018 den 9.17, Azumarill skrev:

Oi, det må ha vært en skummel opplevelse at de mistenkte DVT! Godt det viste seg å ikke være det, selv om herpes på beina ikke høres noe særlig ut det heller :troest: Immunforsvaret er virkelig helt elendig som gravid. Håper det går fort over :) 

Det var jo det.... men.. ikke like skummelt som herpes.. jeg var så dum at jeg googlet..og leste artikkel om en baby som lå i magen og ble smittet av herpes... han ble døv stakkar😞må snakke med fastlegen om dette når jeg skal dit🙄

Men ja håper det går fort over...er så vondt at jeg sliter med søvna 😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24+4

111 dager igjen til termin!

Morsomt tall😉

Idag var vi på kino,broren min,datteren min og jeg. Det var kuul film,de utrolige 2. Vi hadde visst bestilt i D-box seter... vet ikke om det var tilfeldig,eller om det var all ristinga og hivinga hit og dit som fremkalte de,men fikk masse kynnere da jeg satt der🤔 så skrudde av den vibreringsfunksjon på stolen. Da slutta kynnerne... hm... 

Ellers klarte jeg såvidt konsentrere meg om filmen i perioder. Lillegutt var helt turbo i magen,lurer på om det er en liten en som digger action,at han ble trigga av musikken og lydene🤭

Selv om jeg har smerter og er pakke forkjøla var det godt å komme seg bort en tur. Fikk liksom litt energi selv om jeg ble sliten,så da vi kom hjem fikk jeg og dattra i fellesskap sortert og rydda i klærne hennes. Rydda kjøkkenet og laga middag.

Nå er det full avslapping og etterhvert stjernekamp på tv😃👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+5

Å jøye meg... jeg visste jo fra jeg ventet datteren min hvor altoppslukende det er (for meg) å være gravid. Men det blir litt vel altoppslukende altså!

Alt jeg tenker på nesten hele dagen,og det jeg drømmer om om natten,er at det er en baby i magen. Lillebror var jo litt treg av seg,og drøyde til borti uke 20 eller noe rundt der, med å gi kraftige nok dulter til at jeg kjente at han var der. Men det har han tatt igjen i fullt monn!! Tidligere måtte jeg legge meg flatt på rygg og konsentrere meg om å kjenne liv , men nå er det full rulle i magehuset. TMI men kan ikke gå på do og bæsje " i fred" engang lenger jo😂 enten sparker han eller hopper på blæra mi,eller hikker , heele tiden. 

Alltid tenker jeg på hvordan han ser ut,at jeg gleder meg til å se ham sammen med storesøster,at det skal bli så deilig å susse på de myke babykinn... hva vi trenger av utstyr,hvor mye klær man behøver til en januarbaby,og bare....gahhh!!!! Det koker liksom over av bare babytanker!!!

Har funnet ut jeg trenger et prosjekt... så nå har jeg tatt på meg å hjelpe mamma å lage gavekalender til niesa på 10 år,i tillegg til at jeg pleier å lage det til tuppa mi. Da kom jeg på tanken... at mammaen min,den flotte snille mammaen min,som alltid setter andre foran seg selv,aldri sier nei til å hjelpe til med noe(og hvis hun må si nei blir liggende søvnløs av dårlig samvittighet og prøver komme på løsning til å hjelpe likevel)

HUN har aldri hatt pakkekalender før i sitt noenogfemti år lange liv! Men i år skal hun jaggu få det!! Det fortjener hun ❤

Juleforberedelser 2018 here I come🤶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+6

åh såå gøy!! Hatt besøk av en "medpreggo" idaag. For første gang ever har jeg bumpet mage med noen😂 det er så snedig,ble kjent med henne for mange år siden,da vi hadde fått babyer med en mnds mellomrom,og nå skal vi begge jaggu ha baby,ca.2 mnd mellomrom denne gangen.  Fiine dagen❤

Jaggu er forkjølelsen på tur bort også!! 

Skal "feire" at vi  skifter til uke 25 imorgen med legebesøk. Datteren min som har time,men jeg skal møte opp litt før tiden og poppe inn på lab'en med en urinprøve...greit nok at man får slappere bekkenbunn , og at det er normalt å skvette litt ved så kraftig hoste som jeg har hatt nå,men det er såvidt jeg kan kremte før det kommer ett par dråper..og jeg kan knapt tenke på å strekke ut ryggen så haglar det på med kynnere.. greit å få sjekka👌🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du skal lage pakkekalender til mamma - da blir hun nok superglad :hjerte:  Gleder meg som et barn til pakkekalender selv - hos oss får alle sammen :nigo:

Heldig du er som har en medsammensvoren i gravid- og barseltida, det er det noe helt spesielt med! Hadde det forrige gang og det var så stas å ha noen å dele permisjonstida med. Barna våre har kjent hverandre hele livet og er kjempegode venner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2018 den 10.40, Azumarill skrev:

Så koselig at du skal lage pakkekalender til mamma - da blir hun nok superglad :hjerte:  Gleder meg som et barn til pakkekalender selv - hos oss får alle sammen :nigo:

Heldig du er som har en medsammensvoren i gravid- og barseltida, det er det noe helt spesielt med! Hadde det forrige gang og det var så stas å ha noen å dele permisjonstida med. Barna våre har kjent hverandre hele livet og er kjempegode venner.

Åh såå heldig du er😍pakkekalender har jeg aldri fått😏 men gøy å lage til andre da😀👏🏻

Ja,kjekt å ha noen å skravle med som er i samme situasjon samtidig,de aller fleste av vennene mine(inkludert hun her) ble jeg kjent med da største var baby,og de fikk flere "med en gang" 😂 de venta ikke til barna var nesten tenåringer😋så bra ei gjorde det🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25+3

idag har jeg kjøpt vogn til lillegutt😍 skulle egentlig først om en mnds.tid,men de har noe venners venner tilbud på barnas hus,så hvis jeg meldte meg inn i medlemsklubben deres fikk jeg 25% rabatt på vogna jeg ville ha😍👏🏻👏🏻👏🏻da måtte jeg bare låne penger av mamma,og få i den nå😁👌

Babyjogger City Elite , sportsdelen i sort , med deluxe bag i blå😍 fikk selve vogna med nå,mens jeg får hente bagen om ca.2 uker.  Jeg er såå fornøyd , blir nok litt trilling på stuegulvet her i ettermiddag før jeg smetter den inn på kottet🤭

Gratis bleiebøtte fikk jeg ôg 😀👏🏻kjekt å ha når man bor i blokk og ikke bare kan smette ut på gårdsplassen for hver bleie😉

Nå begynner jeg å bli frisk,og får merke hvor fin form jeg er sånn svangerskapsmessig. Omtrent løpt rundt på butikker i dag, mor ble helt overrasket over hvor lett jeg spretter rundt😂dét hadde vi ikke trodd om meg😆

 

Endret av TeamWP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med halvveis og takk for fin dagbok. 

Selv har jeg 13 dager til termin så jeg leser alle dagbøker her, føler meg snikete. 

Men jeg lurte på. Er det en grunn til at du og kjæresten ikke bor sammen, skal dere flytte sammen eller liker dere å være særbo? Ikke noe vondt ment altså 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Takida skrev:

Gratulerer med halvveis og takk for fin dagbok. 

Selv har jeg 13 dager til termin så jeg leser alle dagbøker her, føler meg snikete. 

Men jeg lurte på. Er det en grunn til at du og kjæresten ikke bor sammen, skal dere flytte sammen eller liker dere å være særbo? Ikke noe vondt ment altså 😊

Takk å takk🤗

Oh snart baby på deg da,så koselig❤

Vi har ikke umiddelbare planer om å flytte sammen , jeg har ei fra før som går på skolen rett ved der vi bor,pappaen bor svært nær og alt fungerer veldig greit . Den nye babyen vet jo ikke av annet,så for han vil det nok fungere uansett😆

Og ja..jeg trives som særbo🤣

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, TeamWP skrev:

Takk å takk🤗

Oh snart baby på deg da,så koselig❤

Vi har ikke umiddelbare planer om å flytte sammen , jeg har ei fra før som går på skolen rett ved der vi bor,pappaen bor svært nær og alt fungerer veldig greit . Den nye babyen vet jo ikke av annet,så for han vil det nok fungere uansett😆

Og ja..jeg trives som særbo🤣

 

Jeg ville lenge bli særbo jeg også, men jeg og kjæresten kjøpte hus. Jeg har barn fra før som går mellomtrinnet. Men siden både barnefar og jeg var fryktelig misfornøyd med skolen så ble det til at jeg flytter. Hvis ikke hadde er nok vært særbo jeg og!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næææ, så artig at du skal ha en gutt! 😄 Jeg skjønner veldig godt hva du mener med at man føler seg som jentemamma, for jeg føler meg veldig som guttemamma siden jeg har en gutt fra før av. Er jo det eneste jeg kjenner. Og så blir det en gutt til! 😄

Angående navn og sånn så er det en skikkelig rar ting. Vi diskuterte massevis, og så plutselig foreslo jeg et navn vi hadde ramset opp maaaaange ganger før men aldri vurdert. . og så bare satt det! 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Puffin skrev:

Næææ, så artig at du skal ha en gutt! 😄 Jeg skjønner veldig godt hva du mener med at man føler seg som jentemamma, for jeg føler meg veldig som guttemamma siden jeg har en gutt fra før av. Er jo det eneste jeg kjenner. Og så blir det en gutt til! 😄

Angående navn og sånn så er det en skikkelig rar ting. Vi diskuterte massevis, og så plutselig foreslo jeg et navn vi hadde ramset opp maaaaange ganger før men aldri vurdert. . og så bare satt det! 😄

Jaa det blir stas med en lillebror i hus😍💙

Hehe ja får tro han får et navn til slutt🤭😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+1

Statusoppdatering✌

Termin: 11 januar

Igjen til termin: 100 dager 😀🎉

Kjønn: Gutt💙

Navn: Nei..stakkaren forblir visst navnløs😋

Neste kontroll:  30.oktober. Med mindre prøvesvarene på glukosebelastningstesten tatt igår viser svangerskapsdiabetes,da blir det vel time til legen noe før?

Liv i magen:  oh yes!! En megahyper kickboxer inni magen tror jeg,en som virkelig tar igjen i dobbelt monn at jeg kjente liv veldig sent pga morkakens plassering😄

Vektøkning: 3,2 kg. 0,4 av de kg har kommet på siste 6 ukene... lurer på om det ville vært mye mer vektøkning hvis jeg hadde svangerskapsdiabetes? Eller om det er mest babyen som legger på seg og blir stor av det?🤔 

Plager: nei...hm..egentlig friskere og bedre form nå sånn all over,enn før jeg ble gravid! (Etter kvalmen gikk over vel og merke😆)

Cravings: Hadde noen sagt jeg kunne/skulle leve kun på gule sursøte harde plommer hadde jeg sagt hurra🤩👏🏻🤭de begynner å bli vanskeligere å oppdrive da...sent i sesong...ulp!

Søvn:  sover godt og lenge! Så fremt jeg får sove alene...dessverre takler jeg ikke når kjæresten natter over... Våkner etter kort tid og får ikke sove mer. Snorking gir meg et  irrasjonelt sinne,med noe tilnærmet drapstanker...😥 kombiner det med en tendens til å legge seg så tett inntil meg at han nærmest klatrer på meg og legger seg oppå meg med full kroppsvekt så det føles som hoftene knekker rett av så....gah... 

Humør:  så lenge jeg får nok søvn er jeg smørblid! Da har jeg verdens snilleste og flinkeste datter,mamma er suveren og best av alle og jeg har fantastiske venner!! Elsker alle sammen🤣ja...litt over toppen faktisk😋 nærmer seg manisk😅

Utålmodig: jaaa som fyy!! Liker best å ha baby utenfor magen. Lengter etter å susse på lillen min. Jeg vet jo det er altfor tidlig og at han er for liten,så når jeg skriver utålmodig som fy mener jeg ikke at jeg vil han skal komme nå,men at jeg vil det skal være januar  nååå😏💙 vil snuse på og holde rundt🤗åååh som jeg gleder meg!!

Innkjøp: Seng (IKEA Gonatt ,grå) , vogn (Babyjogger city elite) masse klær,smekker,håndklær og kluter,pledd,vognpose og sengetøy er klart. Mangler bilstol,bed side crib,stellebord,og ja..sikkert 100 sånne småting...

Barnerom: Nææ..lillegutt må nok dele rom med mammaen sin. Det med rosa vegg,heldiggrisen😆 men han skal i det minste få ha senga si i det hjørnet som har hvit vegg da!🤣

Sykehusbagen:  Jeg har flotta meg..kjøpt meg Mommy bag fra Childhome..hoho! Sist gang hadde jeg ei veske med tannbørste,truser som var tre nummer for små,i likhet med Snoopypysjen ... denne gangen skal det gjøres ordentlig , og i god tid!! *blitt sånn listeskriver*😏

Tanker om fødselen: Jeg blir litt sånn... "hæh!? Må jeg føde og??" Har ikke så lyst til det..traumer fra sist. Fyy det er vondt..tror jeg dropper å tenke på det jeg..tar det som det kommer!!! 

Annet: neisj...tror jeg fikk dekket det meste her no🤭

Jo,forresten! Takk til @Azumarill som lot meg stjele malen til denne statusoppdateringen😁

Magebilde tatt 100 dager før termin:

 

20181003_222850.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26+2

99 dager!!! 

nå er det bare tosifret antall dager til termin😍👏🏻hurra! Det går nok fort vil jeg tro. Feiret tosifret tall idag, med kanelbolle. Det er jo tross alt kanelbollens dag😂 det er også bursdagen til søstra mi,hurra❤feirer hjemme hos meg,så siden jeg allerede har skeia ut kjøpte jeg med vilje en kake jeg ikke liker,på bakeriet😂da VET jeg at jeg får klare meg med mammas hjemmebakte grove rundstykker med godt pålegg til kaffen i ettermiddag😅

Mormor kommer langveis fra,så skal natte over hos meg,det synes jeg er såå koselig!! 😍 gleder meg til å vise frem vogna og de fine klærne vi har kjøpt hittil,🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååh den statusoppdateringen tror jeg at jeg og kommer til å stjele 😇 koselig lesing og ikke minst så fin mage!! 😍 

Koselig med besøk da! Alltid stas å vise frem det man har kjøpt😁 "

Når det gjelder svar fra glukosebelastningstesten fikk legen svar 2 dager eller noe etter jeg tok min :) fikk det bare på sms om alt var greit 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, LineG skrev:
 

Ååh den statusoppdateringen tror jeg at jeg og kommer til å stjele 😇 koselig lesing og ikke minst så fin mage!! 😍 

Koselig med besøk da! Alltid stas å vise frem det man har kjøpt😁 "

Når det gjelder svar fra glukosebelastningstesten fikk legen svar 2 dager eller noe etter jeg tok min :) fikk det bare på sms om alt var greit 

Ja gjøør det,er gøy😁👏🏻 tusen takk❣😘

Oh...tenker det var kjekk sms å få😆🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99 dager er også en milepæl - tosifret antall :duskedame: (man kan vel strengt tatt gjøre omtrent hver eneste dag til en milepæl hvis man går inn for det :fnise: )

Så veldig mange poster på SoMe om kanelbollens dag i går, ble ingen på meg :snurt: Håper du koste deg! :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+6

 Wohoo nå er nesten alt av utstyr ferdig handlet til lillebror skal komme😁 mangler bare regntrekk til vogna,adapter til bilstol og selve bilstolen. 

Mangler også noen småting til meg selv,som ammebh og ett par ammesingletter,dusjsko og litt sånn annet til sykehusbagen.

Baby vokser og trives og tumler rundt magen,jeg er i god form og storesøster er blid og fornøyd med tilværelsen❣

Eneste jeg kjenner som mangler nå er å få vite fra sykehuset at jeg IKKE har svangerskapsdiabetes🤭 og ett bedre forhold til barnefar... ikke snakka sammen på ei uke nå. Har ikke hørt noe fra ham,ikke så mye som et "lykke til hos legen" eller et "hvordan gikk det hos legen?" Og jeg føler jeg orker ikke. Gidder ikke sende melding,for jeg har ikke noe å skrive. Orker ikke ringe,for jeg har ikke noe å si. Annet enn at jeg er skuffa over lite deltagelse,lite engasjement og ja...føler ikke han bryr seg rett og slett. Har vel kanskje forventet for mye , og gir for lite selv da,ikke  vet jeg. Dagene flyr avgårde her og jeg har nok å holde på med,så ja...det får bare være.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...