Gå til innhold

WP og lillebror i magen


TeamWP

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 18.1.2019 den 8.49, Pupsilure skrev:

Så spennende! Nå får du snart gutten din 💙💙💙 Masse lykke til!

 

På 18.1.2019 den 9.25, Ny Bruker skrev:

Her skjer det ting :)

 

På 18.1.2019 den 18.01, tweet skrev:

Åå hurra! Snart er han her! 😍

 

På 19.1.2019 den 2.14, LineG skrev:

Lykke til💙💙

Tusen takk 💙💙

Han venta te'freddan!!

På fredag kom lille vakre prinsen min💙på håret da,kl.var 23.38🤭

Dro på føden kl.10.30 så han kom ikke akkurat som en rakett🙄kan ikke skryte på meg å være en maskin på det å føde barn gitt!! Brukte TENS ,elektrisk massasje,som smertelindring , helt fantastisk! 

Sånn utenom det så var fødselen det verste jeg har gjort hittil. Verre enn nr.1 ,ikke så mye vondere,bare litt,men med angsten og vissheten om hva jeg gikk til i tillegg😑 Jeg og mamma var meget close før denne opplevelsen,men nå etter denne reisen ... fy flate for ei dame!! Hu er verdt sin vekt i gull altså!!! Hun har det nesten verre enn meg sånn etterpå...hun ga virkelig ALT!!

Jeg kommer ikke til å skrive en detaljert fødselshistorie her,nå skal fokus ligge på å komme seg etter medfarten,og nyte lillebror💙 

Han er ikke preget av det i hele tatt. Han ble rosa allerede idét han var halvveis ute,og hadde brukt opp nesten alt fosterfettet,så ikke noe blå baby full av gørr på meg nei,hoho,en usedvanlig vakker nyfødt,(for det er jo ikke sånt de sier til alle hahaha🤭

I tillegg til at han er nydelig er han rågod på å være baby og gjøre det babyer helst skal. Bæsja full bleie to timer gammel,spiser som en helt (hele natten......😏) og sover hele dagen🤭

Jeg fikk tilbud om mat etter fødsel,var helt i ørska og svarte"gjerne,bare smør noen skiver med syltetøy,ikke så nøye"

"Du vil ikke ha salami da?vet mange savner det under svangerskapet"

Hæææææ??? Har dere det?? Utbrøt jeg og begynte å hulkegråte😂"mamma,hørte du,jeg slipper å vente til du tar med matpakke i morgen,jeg får salami NÅ!"😃👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻😂

De hadde aldri sett noen SÅ glad for det,visstnok🤭

 .. barsel var smekkfull,og jeg ikke frisk nok til barselhotellet,så lillegutt og jeg tilbringte natten over på fødestua. Ganske deilig faktisk,å få være i ro på det stedet jg brukte så mye tid på å få ut baby...få være i ro til å bare bli kjent. Mamma dro ganske rett etter fødsel,så det var bare han og jeg💙jeg sov ikke i hele tatt den natten. Bare nøt. Ingen mobil,bare sanser og følelser. Litt teit å ikke ha ett bilde engang fra helt nyfødt da,men sånn ble det og det gjør meg ingenting.  

Men oi...dette ble langt nok!!! Mye som skal ut 😂

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse!!!!! Ikke bekymre deg for tilvarelsen. Nå blir livet komplett.

Når tenker du storesøsteren får se broren? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med babygutten din! 💙💙💙 Nå har han endelig kommet. Kan tenke meg dere koser dere 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en perfekt liten prins💙 nå er det bare å nyte alle øyeblikk😍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gratulasjoner😃💙

Igår fikk vi rom på barsel. Mamma kom nedover med storfint besøk,storesøster og lillebror møttes for første gang!😍😭guri som jeg begynte å gråte da hun kom inn døra! Store vakre pia mi😀 hun gråt også da hun så lillebror,så ble mamma så rørt av oss at der gråt jaggu hu også😂 for en gjeng da😁

Pappaen til lille kom også i går. Han var noe lei seg for å ikke ha vært med da han ble født,men det gikk litt over da han hørte forløpet,og når han endelig fikk holde ham💙 

Resten av dagen igår gikk med til kos og bare kos. Så kom natten,og jeg trodde vi skulle eendelig sove.... hahaha!!! Det var bæsjing og spising hele natta igjennom...hoho.. da han endelig så ut til å kunne la meg også sove litt.... kom de for å ta oss med til barnelegen😋

Frisk som bare det,såklart😀👏🏻

Nå kommer mamma en tur snart,så får mate litt først 😁 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om hun som skulle "løpe" hjem fra sykehuset så fort som mulig etter baby var kommet , så man kunne være hjemme hos seg selv og ta imot besøk som man selv vil? 

Ble på barsel ,ikke engang sykehushotellet var hun frisk nok til,hele den tilmålte tiden flergangsfødende får ligge der... brukte så lang tid på å fortelle folk at baby var ute at de ble nesten redde det hadde hendt oss noe alvorlig... Haha snakk om å være optimist😁

Apropos optimist,hørt om hun som endelig skulle sove når baby var ute? 

Sover ikke nå heller...klin umulig! Lillegutt er verdens beste,han spiser og sover og sover litt til...men jeg får uansett ikke sove... enten fordi jeg blir sittende og bare SE på ham,ellers fordi det er ting jeg må benytte sjansen til å gjøre mens han sover,ellers fordi jeg har smerter og klarer ikke sove...haha snakk om å være naiv😂

Siste kvelden på barsel kom barnepleier og hentet lille T. "Nå SKAL mor sove!" Sa hun. Da var klokka 21. Jeg brukte 10 minutter på å være redd for at hun kidnappa han,eller lot han ligge alene og gråte,eller... også sovna jeg dønn og sov uten oppvåkninger helt til de kom inn på rommet 22.40😂puta helt utsikla og det føltes som å våkne etter tidenes fyllerangel😂var det SÅNN det var å sove!? Oppskrytt😝

Menmen. Det går seg nok til😀vi er nå hjemme og nyyter tilværelsen😍skriver mer om hjemkomsten senere,nå er det noen som grynter etter mat...bra å begynne nå,kanskje er han ferdigspist til storesøster skal vekkes og avgårde til skolen.💙

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så uendelig masse med lillebror ❤️ Takk for at vi fikk følge deg i graviditeten. Håper alt fremdeles går fint med dere. Blir rørt av å lese om møtet med storesøster. Det er selv noe av det sterkeste og fineste jeg har vært med på :grine:

Og for en opplevelse det må ha vært for mammaen din å være tilstede når barnebarnet hennes ble født, det må være noe av det største hun har vært gjennom i livet. Tenk at du ga henne den opplevelsen :hjerter_rundt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Azumarill tusen takk💙og selv takk for følget,det har vært til stor støtte under svangerskapet🤗 alt går fint med oss ja,storesøster er bare helt fantastisk. Fast vannhenter når mor sitter med puppen ute. Veldig hjelpsom med alt jeg spør om,

Og hun bare forguder lillebroren sin. Øver seg masse på løfting og bæring,det er ikke bare lett🤭så søtt vettu. 

Ja , det var litt av en opplevelse for hu mor...både på godt og vondt. Hun var og er verdens beste støttespiller❤ heldigvis... hadde ikke klart dette uten henne når ting ble som de ble... fyflate,selv med "snill" baby

(ja ,vet det er ikke noe som heter at babyer er slemme når de gråter,men alle forstår hva man mener med snill baby)

Er det knalltøft å være alene helt fra starten av. Jeg har jo supermamma og beste storesøsteren, men... at the end of the day... når mamma har dratt hjem,store har lagt seg,barselbesøk har fått si  dose kos og dratt hjem,er jeg alene med gutten. Jeg er hele hans verden,FOR et ansvar da gett!

Far som ikke har stilt opp spes.i svangerskapet kommer nå og ønsker vi skal bli enig om faste dager for samvær... inni meg lo jeg som en gærning,mens jeg uttapå tok på voksenfjeset og sa at det er ikke mulig..jeg har ei til som skal følges opp,og plutselig er det ting som skjer på ettermiddager og helger både gjennom skole,fritid og venner,så det utgår å binde seg til noe fast på lenge enda. Bah... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 2.2.2019 den 15.18, Diamant20 skrev:

Hvordan går det med dere?

Det går veldig bra😀hatt noen tøffe dager tidlig i uken,med forkjølet liten en,besøk på akutten og litt sånn...det var slitsomt og skremmende.

Men  nå er han mye bedre,sover masse ,spiser godt,og gråter aldri😍 min mormor var "sjokkert" etter å ha overnattet,et døgn på besøk og hun hørte ikke babygråt🤭jeg er virkelig heldig! Kunne vært verre å vært alene med baby ja🤪

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så skummelt med en liten venn som har vært syk :( Godt han er frisk igjen! Den store skrekken nå denne sesongen er jo RS-viruset; leser om mange tilfeller i termingrupper som har blitt innlagt.  Håper ellers det er bra med dere :kose: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2019 den 22.27, Azumarill skrev:

Så skummelt med en liten venn som har vært syk :( Godt han er frisk igjen! Den store skrekken nå denne sesongen er jo RS-viruset; leser om mange tilfeller i termingrupper som har blitt innlagt.  Håper ellers det er bra med dere :kose: 

Ja det var det jeg fryktet da han ble så dårlig,så glad det ikke var dét som feilet. Ille nok...

Ellers har vi det baare fint. Lille sover fra midnatt til 07,så det ble som jeg håpet,fått søvn på plass etter å ha fått han ut😆bortsett fra duvende pupper fulle av melk og noe smerter i bekken ved enkelte bevegelser(sånn dytte gjenstridige handlevogner på Obs! f.eks) så er det ingenting fysisk som forteller meg at jeg gikk igjennom en hard fødsel for en måned siden. Deeeilig , når jeg tenker tilbake på hvor lenge jeg slet etter første gang.

Dåpsplanlegging er i full gang,samarbeid med pappaen går bra,og storesøster er verdens herligste.

Jeg takker min lykkestjerne hver dag,tenk at jeg er så heldig💗💙 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Ny Bruker skrev:

Dere kommer ikke til å bli sammen igjen, du og barnefar?

Nei,det gjør vi nok ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jaja.... 6 uker + uti det nye livet og jeg brøt regelen om ikke å google. Sittet og grått over å ha "nesten mistet lille i kvelning" etter han setter melk i vrangstrupen for ørtende gang... veldig kjekt å finne ut NÅ da...at overproduksjon er en ting og skal gjøres noe med...fiiint det,noen ganger lønner det seg faktisk å google og ikke tro at det "skal være sånn" ... takk folkens som sa det... det skulle ikke være sånn!!!!!! 

Ting på to-do-lista:

*Lære seg baby-førstehjelp. Kom på når dette ble helt krise her ikveld at jeg vet faktisk ikke 100% hva jeg skal gjøre hvis baby slutter å puste/blir kvalt. Ikke vet jeg hvordan det ser ut når de blir kvalt heller,muligens enda verre enn å sette melk i vranga liksom... åhjj skumle angsttanker her ikveld. Det suger!

*Bli flinkere å huske å gi baby D-vit.sin.. fått ca.4 ganger etter han ble 4 uker...ehe...ups.  Får nok kjeft på helsestasjonen på 6ukers imorgen ja... hvis jeg ikke bare juger...nikker og smiler og sier joooda han får D-vit.hveer dag...hm...ikke helt meg å juge for...det jeg tidligere ville kalt autoriteter...men nå kaller helsepersonell..   

*Be om hjelp til å takle angsttanker. Kanskje. Mulig jeg er en av de som får mens tvert på tross av fullamming,at grininga og herja psyke "bare" er PMS på vei. For noen fødselsdepresjon har jeg ikke. Det går bare ikke. Klin umulig. 

*Koke pumpa ved første mulighet så den er klar til torsdag morgen og bekjempelsen av overproduksjon. Stakkars lillegullet mitt som har plagdes unødvendig pga googleforbud. Kunne hatt googlerestriksjoner!!! istedet for forbud. Samma det. Stor jente og bestemmer selv likevel jeg!! Litt i trassalderen nå kjenner jeg.

Phu....kjekk å ha å blåse ut litt i denne dagboka selv om en ikke går gravid!

 

 

Sånn ellers har vi det bare bra😁baby spiser,sover og bæsjer om en annen..og fått litt skills da..han ler😍forelsker meg på nytt i denne ungen hver gang han slår opp øya og stråler mot meg på morgenen etter våre 7 timer sammenhengende søvn😍🤭

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...