Gå til innhold

WP og lillebror i magen


TeamWP

Anbefalte innlegg

28+5

en finfin søndag er over. Full rulle hele dagen,først med besøk av ett vennepar med datteren. De hadde ikke tenkt på å fortelle henne at jeg har baby i magen,så det fjeset på henne da jeg lukket opp døra...😅det skulle jeg hatt på film! Sjokkert ja🤭 

Da de dro rydda jeg opp etter besøket. Utrolig hvor mye rot og gris det kan bli etter 3 voksne og 3 barn koser seg med kanelboller og juice/kaffe!?🤔

Så tok jeg med jentene på gåtur,godt med litt luft rundt ørene❤det ble ikke lange turen,vi kom på at idag var jo TVaksjonen! Den har de lært om på skolen i uka som gikk,og leksa på torsdag var å ta godt imot bøssebærerne. Det betinget jo at vi var hjemme😁 men vi rakk det! Jentene fikk gi noen kroner hver,og de huska å skryte av bøssebærerne for jobben de gjør👏🏻

Jeg lagde sen middag,og mamma kom og spiste med oss før hu tok med niesa hjem. Datteren og jeg satt med nesa i mobilen frem til leggetid😂(slitsomt med besøk hele helgen jo😋meeen koselig da!)

Hadde litt pause fra mobilene når lillebror i magen hadde en våkenperiode. Han fortsatte sparkingen selv  når datteren hadde hånda på magen,det er sjelden. Hun synes ikke det var ekkelt denne gangen😍bare koselig,så koselig at hun fikk tårer i øynene faktisk🤭søøta miiii❤

Hun kommer til å bli en fantastisk storesøster❤som jeg gleder meg til å se dem sammen❤💙

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28+6

wæææ... baby er ca.35cm lang og mot slutten av denne uke 28 , 1400gram... ikke rart han begynner å kjennes godt der inne,nei...

Nå er det plutselig ikke bare spark og rykk jeg kjenner,idag kjente jeg at han turna rundt,snudde seg også 💙 

Henta Lillego' startpakke fra Kiwi idag. Kjekt å få! Men ... mulig jeg har blitt bortskjemt😂synes den var litt... "kjedelig"😋 men for all del,noen kroner spart er jo uansett goill verdt😀👏🏻 

Tre uker idag uten å ha sett snurten av pappaen. Tror ikke lille får mye tilknytning til stemmen til pappa og kjenner igjen den når han kommer ut... heh...jaja. 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29+0

og 80 dager igjen til termin👏🏻💙

Ryggen fusker,men er ikke annet å vente. Vi lo godt tuppa og jeg da jeg vekte henne imårres. Havna på et eller annet vis på ryggen i senga hennes,flatt ut,og kom meg søttan ikke opp! Hun bare "ååå mamma som du spreller for å komme deg opp! Jeg har fått min egen turtle pet,så søt du er!!" 😂😂😂😂

Hun mente jeg skulle rulles over på siden ,men det gikk ikke,haha,hun måtte stå opp så jeg fikk holde i henne for å sette meg opp,så reise meg😂😂 så fikk jeg en god klem,og kos på magen,mens hun sa til lillebror at han måtte ligge pent så mammaen deres ikke får så tungt i ryggen❤💙smeelt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 dager igjen! :bond: Da rekker du akkurat en tur rundt jorda før du føder :nigo: 

Så søt og god storesøster er! Lillebror kommer i alle fall til å kjenne igjen stemmen hennes når han kommer :hjerter_rundt: Når andre viser seg å ha litt underlige prioriteringer... Trist det er sånn, håper dere får møttes og pratet ut på den ene eller andre måten snart i alle fall. Sånn in limbo-stemning som det later til å være nå må være så slitsomt.

For øvrig helt enig med deg angående Halloween :gresskar: Jeg elsker det og feirer i flere uker :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh haha , ja rekker det akkurat hvis jeg drar nå🤭😁 men går nok rundt meg selv for tiden om jeg ikke skal rundt jorda og😂

Så gøøy at det er flere @Azumarill 😀🎃💀 så mange rundt meg som bare "blææ Halloween??  Sier Jallaween" 😥 treiginger de😋

Spent på om jeg får på meg evil queen kjolen min..eller om jeg får den på og ikke kommer meg ut av den...😂Halloween frem til termin isåfall da!🤭  👏🏻

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, sullå skrev:
 

:vinke:

Vil gjerne følge deg videre! Siste trimester, så spennende! :)

Så koselig da🤗 jaa nå begynner jeg jo å bli sånn skikkelig gravid,og "moroa" begynner🤭😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29+1 

 og 79 dager igjen...

Jeg kom meg da aldri avgårde i går,så nå rekker jeg akkurat ikke en jorda-rundt-tur,hoho!! Best å bli hjemme... jeg orker hverken å føde nedi Happaranda eller gå på overtid 😝

 Idag har egentlig vært en blæ dag fra starten av...fant null energi og motivasjon... vet ikke helt hva som feila,ville bare sove og være i mørket...

Meget mulig at det var noe tungsinn pga at jeg var helt alene og det er pappatid for jentungen igjen... for det snudde veldig da mamma ringte og ville ha med seg mormor hit til meg på middag😁da var alt så greit igjen,så sto opp og heiv meg i dusjen,og dro på butikken og handla middag. Fant ut langs brødhylla at jeg invitere like greit mormor til å overnatte,så handla også inn til en god frokost😊 middagen ble god og selskapet koselig,jeg og mormor sitter/ligger nå henslengt i hver vår ende av sofaen😍 koos!

Mormor hadde kjøpt med sånne store gode kluter 😀 kan brukes til gulpekluter hvis det var nødvendig,men de er så store at jeg kan visst svøpe baby i de også💙 men nå skal jeg se TV med mormor😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se når babyene våre kommer, er kun 1 uke forskjell på termindatoene våre. :jepp: Hvordan er formen din?

Så koselig med mormorbesøk. :) Hadde dere en fin kveld?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Azalea skrev:
 

Blir spennende å se når babyene våre kommer, er kun 1 uke forskjell på termindatoene våre. :jepp: Hvordan er formen din?

Så koselig med mormorbesøk. :) Hadde dere en fin kveld?

Jaa jeg er så spent,NÅR skjer det😀👏🏻👏🏻👏🏻😱

Ja,takk,vi hadde det så koselig! Hun koser seg sånn med å være på besøk også,mye alene etter hun ble enke for tre år siden. Sa hun måtte jo benytte sjansen og komme ofte nå før baby kom og jeg enda hadde plass... og jeg bare "hallo mormor,det er jo ikke som om du ligger å tar opp plassen babyen skal ha,han får sin egen seng🤣😂så bare kom like ofte for min del.. med mindre du er redd for skriking på kveldene😁

Det var hun såvisst ikke redd for,med 4 barn og 12 barnebarn,ble ikke hun skremt bort av at oldebarn nummer 14 kanskje kom til å gråte litt😂😂så hun kommer ikke til å slutte å overnatte når hun tar en bytur likevel da🤭😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29+6

myyye bedre nå. Hadde et lite mini-sammenbrudd tidligere i dag,var så sliten og unnskyld språket,men rett og slett drittlei av vonde kynnere. De begynner å hindre meg i daglige gjøremål,og det er så irriterende!! 

Så kom jentene hjem (har niese hos oss uka her) fra skolen og alt ble fryd og gammen. De er så blide og livsglade,og så fiiine!! Blir helt rørt! De bobler over av entusiasme over uka her,all kosen vi skal ha,med Halloween på onsdag , arrangement på skolen på torsdag og kino på lørdag😀👏🏻❤ 

Jeg skal trosse kynnere og legge på sengtøy nå,så tar jeg kveld samtidig som jentene🤭 legetime imorgen!!

Spent på om jeg får høre noe om svangerskapsdiabetesprøvene. "Alle" sier jeg ville hørt det innen nå hvis det var noe,men selv er jeg ikke like sikker...legesenteret/legen min slutter aldri å overraske😁🤞

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ganske bestemt at du hadde fått høre noe innen nå hvis det var noe spesielt med glukosebelastningen din, så tror du kan puste lettet ut :jepp:  Lykke til hos legen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30+0

wæææææææ!!!! Vekta hos legen 78,6 kg...det samma som jeg veide rett før fødsel med tuppa... og da var jeg gediigen!! Hadde lagt på meg 30kg

Av denne vekta nå er bare 6,6 av dem svangerskapskilo,og jeg får stadig kommentarer på hvor slank jeg holder meg resten av kroppen mens magen vokser😂🤭 henger ikke på greip!!🤭

Men gjeettt da,null svangerskapsdiabetes!! Fine tall på 4 før gugge og 4,4 etter gugge.

Fremdeles lavt blodtrykk,men nå var jeg visst kommet så langt på vei at det var lavt og fint, ikke for lavt , haha... ligget på samma tallene hele tiden😁 

Hjertelyden til baby lå på 148,samma som for 4 uker siden. 

Og slå den heer da:

Da jeg sto opp i mårrest,tissa jeg på ett urinprøveglass,hadde i en pose og satte i kjøleskapet. Da klokka ble så mange at jeg skulle gå til bussen,tar jeg posen ut av kjøleskapet,legger den i sekken og går. Vel en time senere er jeg framme på laboratoriet,tar posen opp av sekken,tar ut glasset og gir fra meg... uten å ha sjenket det glasset en tanke hele veien!! Bare leverte prøve,som en annen normal person lissom!!!😂👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 

Awesome!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Azumarill skrev:
 

Tror nok ganske bestemt at du hadde fått høre noe innen nå hvis det var noe spesielt med glukosebelastningen din, så tror du kan puste lettet ut :jepp:  Lykke til hos legen!

Ppphhuuu😁taakk det gikk fiint!!☝️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+1

Happy Halloween!! 💀👻🎃

Åhh som jeg digger denne dagen!! Jeg har verdens beste datter og niese,som oi'er og wow'er seg og ler av mine hyss,og har det gøy når vi steller til fest på slike dager. 

Jeg åpna døra til soverommet deres, fant frem til en video med skummel Halloweenmusikk på youtube,og gikk fra mitt rom gjennom stua til deres rom med lyden på fullt,og når jeg tenkte den hadde vært på lenge nok til at de begynte å lure på hva det var hoppa jeg inn i rommet og ropte "er det noen skremte barn her!?"

Vet ikke om de ble vettskremt akkurat😂de fnisa godt og var lette å få opp av sengene hvertfall 🤭 så pynta de seg med skjelettklær og hodepynt,før de gikk til Halloweendekket frokostbord.

Rimelig god stemning her på morgenen! 🎃🙌 jeg gråt litt da de hadde gått,fordi de er sååå søte👻gleder meg allerede til de kommer hjem😂

Jeg kom lett inn i Halloweenpysjbuksa og kjolen med skjelettmotiv selv om det ikke var mammaklær og ikke større størrelse enn jeg brukte før jeg ble gravid,så er blid og fornøyd tross vektsjokket i går😁

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For ei søt mormor du har. :fnise: Er ekstra kos å få besøk etter babyen har kommet i hus også, det å dele gleden en får av babyen med noen. :hjerte: 

Hurra for positivt svar på diabetestesten! :danse: Rart hvor bekymret en kan bli av å vente på slike svar altså. :ler: 

Haha, jeg skal ikke si noe! Jeg veide like mye da jeg ble gravid som jeg var rett før fødsel sist, og jeg begynner nå å nærme meg midten av 80-tallet! Det er jo helt syyyyykt å tenke på. Herlighet! Jeg er en av de med anstrengt forhold til vektoppgang, så dette er for meg litt krise. Men er lite en kan få gjort når en ikke får bevegd på seg. Får bare holde ut frem til fødsel og håpe at formen tillater mange trilleturer. 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja  @Azalea mormor asså❤

Eh ja... er litt krise for meg og,10 uker igjen og snuser allerede på 80tallet... håper det ikke er for glatt og isete føre,og for mange minusgrader til å ut med vogn i januar!!!😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+3

Hmm...må bare fåå det ut...fikk sms torsdag formiddag,med ønske om "good helg,må kose deg masse med helg og Halloweenfeiring med jentene! Si ifra hvis du vil ha besøk i nærmeste..."

Assa..jeg ble så sur!!! Helt sånn irrasjonell sint... Takk,men Halloween var i går,og har to hektiske dager igjen før vi kan kalle det helg enda,men takk det samme....grrr...

Og nei..jeg vil faktisk ikke ha besøk kjenner jeg! Nærmer seg 5 uker siden sist nå...det blir jo så kleint!! Føler meg ikke som noens kjæreste,skal jeg ta imot ham her med velkomstkyss og klem , kommer han til å ta på meg? Og jeg bare nei...det knyter seg!!

Åh lillegutt...jeg elsker deg , og har kjent deg for lenge til å angre nå...

men hva har jeg rota oss opp i 🙄skulle passa bedre på🙄

😭sukk hjerte men brist ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Si fra hvis du vil ha besøk» meg i ræva! For en fyr! Han burde komt på besøk for lengst, og han burde jo heller ikke trengt å spørre? Jeg kjenner ikke han eller situasjonen godt nok til å si dette kanskje, men jeg sier det likevel: han må ta seg sammen! 

Tror du ikke en ordentlig prat med han hadde gjort seg? Spurt hva han egentlig vil? Hvordan skal dere gjøre det framover? Jeg hadde klikka om jeg skulle gått slik og ikke visst.. Det kan ikke være lett for deg! 

Om du blir alene eller ei, kommer det uansett til å gå bra. Lille gutten får den beste mammaen han kunne fått ❤️ Det virker som du har en god, støttende familie også, så den gutten er heldig uansett! Men håper pappaen får hodet ut av ræva og stiller opp. Han har jo valgt dette selv! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...