Gå til innhold

WP og lillebror i magen


TeamWP

Anbefalte innlegg

Nå er dagen kommet da jeg "tør" å opprette graviditetsdagbok! Blivende pappa,storesøster og nærmeste familie vet om lille hemmeligheten,og det er ikke like skummelt om vi blir gjenkjent... var på TUL forrige uke (6+3) og fikk se et bittelite bankende hjerte ❤️ mulig det var vel tidlig å informere storesøster igår,men jeg klarte ikke holde meg lenger...både av nervøsitet for hva hun ville synes,og for at familie skulle røpe seg så hun ikke fikk vite av meg først. Trodde hun hadde slått seg til ro med å være enebarn,og at jeg er "bare hennes mamma for alltid" men her sto jubelen i taket. Det blir nok lenge å vente til januar 2019! 

Vi får nok tiden til å gå ved å stille tusen spørsmål. Skal vi flytte? Eller skal daddy-to-be flytte inn her hos oss? Får babyen sove på mitt rom? Tror du den ligner på meg? Ønsker du deg gutt eller jente? Gjett om jeg vil ha lillesøster eller lillebror! Når får jeg fortelle vennene mine? Får jeg hente babyen, som da har blitt en unge, på skolen? Får jeg være med når dere skal diskutere navn? 

Åh den gleden ❤️ det er en spennende tid fremfor oss! 

Bestilte time pr sms til førstegangskontroll hos fastlegen nå. Spennende å se når det blir! 

Ny UL 9.juli , da er jeg ca 13 og ei halv uke..er det mulig å gi storesøster noe svar på hvilket kjønn det er da tro? For oss foreldre er jo hovedsaken at babyen er frisk,men jenta på 12 tar akkurat dét som en selvfølge ;)

Endret av TeamWP
Skrivefeil allerede i overskrifta gå'kke an!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med graviditeten :) Er også gravid med #2 og vi har kommet ca. likt så vil  følge med her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Azumarill skrev:

Gratulerer med graviditeten :) Er også gravid med #2 og vi har kommet ca. likt så vil  følge med her!

Tusen hjertelig takk :) koselig at du vil følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg time pr.sms til legen... ikke fastlegen da,HURRA, men hun som pleier være vikar for min lege når han er opptatt. Så det blir jo fint...da hun har 4 barn selv og det føles litt annerledes enn å gå til en mann på over 60 ^^ (selv om jeg ellers er greit fornøyd med han som lege,bevares)

Men..assa.... 15.august?? Ifølge mine tellekunnskaper er jeg da over 18 uker? Er ikke det seint for første kontroll?? Synes det er seint jeg... takk og lov for den UL i privat regi uke 13 da...så skjer det ihvertfall NOE i mellomtiden...

husker jo fint lite av datoer o.l. fra jenta var i magen,men SÅ mange uker var jeg ikke kommet da... rart... eller er det normalt å ta det seinere når man ikke er førstegangsfødende?

Wææ ble hel suppe av tanker og spekulasjoner her nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time i uke 18 høres  seint ut, tror rundt uke 10-12 er det mest vanlige. Jeg skal ha i uke 11, og det skulle ikke være noen forskjell på om man er førstegangs- eller flergangsfødende. Hadde ringt igjen og bedt om en tidligere time.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev et innlegg under kategorien graviditet i går om det også,og tilbakemeldingene der fikk meg til å tenke at kanskje tør jeg ringe legesenteret og si dette.. og så svaret her nå bikka meg over kanten,ikke mer å tenke på lenger.. jeg er ikke den tøffeste på å ringe og "klage" på sånne ting,men glad jeg fikk så mye innspill her at jeg fikk motet til å gjøre det :)

Hun som tok telefonen var helt enig i at det var veldig sent,og det skjedde nok fordi legen bare satte opp første ledige timen etter ferien sin uten å telle så nøye på ukene....

men det endte nå med at jeg fikk ny time. Uke 11 her også,så kunne jeg heller komme bare på lab'en og ta blodprøvene hvis legen syntes jeg skulle bikke over uke 12 først. Da ble det min egen fastlege likevel da,haha,mannen over 60🤣 men det er helt greit. Er ikke sånn at jeg MÅ gå til en dame for hverken GU eller andre ting. Følte både jeg og barnet ble godt ivaretatt ved første svangerskapet så dette går bra 😀👏

Ellers gleder jeg meg til å komme litt lenger på vei. Har ikke morgenkvalme,men formiddagskvalme😋 fra 11tiden til ca.14tiden har det siste uka vært et mønster i at jeg er mest kvalm. Det er meg en gåte at man kan være så inni hampen uggen og kvalm uten å kaste opp!!!! Blæææ!!!

Det er i dette tidsrommet på dagen jeg spiser mest også. Vil helst tygge på noe hele tiden fordi det stagger følelsen av å være kvalm. 

Ingen av klærne mine passer,og jeg gleder meg til alle vet så jeg slipper å gå rundt å kjenne på at alle synes jeg har lagt på meg og trur jeg er bare tjukk😋 magen kom utrolig fort med nr.2!! Selv om det er så lenge siden...og ja..har jo noen kg mer fra før denne gangen.. men likevel... er veldig glad vi tok TUL så vi vet det er bare én der inne😂✌ 

Ferdig med litt husarbeid og klesvask fra morgenen av,pluss fått tatt telefonen til legesenteret. Så idag skal jeg prøve noe nytt! Legge meg og sove til datteren og niesen min kommer fra skolen,kanskje jeg får sovet forbi kvalmen idag... lurere løsning enn å gå og spise konstant haha🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vil jeg følge med 😃 Gratulerer så mye med baby på vei ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pupsilure skrev:

Her vil jeg følge med 😃 Gratulerer så mye med baby på vei ❤

Tusen takk😀👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!:nordvesta:Hvis jeg forstår rett er det 12-13 år siden du gikk igjennom dette sist, så blir vel fort nesten som å gjøre det for første gang igjen da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Tonio skrev:

Gratulerer!:nordvesta:Hvis jeg forstår rett er det 12-13 år siden du gikk igjennom dette sist, så blir vel fort nesten som å gjøre det for første gang igjen da?

Tusen takk😀 jepp,nå i mai er det 13 år siden jeg ble gravid med jenta mi😱så det er jo nesten som å aldri ha gjort det før😋og jeg er litt sånn "hjeeelp!!"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeelp!! 7+4 idag og holder på å forgå i varmen!! Jeg har liksom alltid sagt at det må være fælt  å være høygravid på sommern... (første er født i feb.)

Men jaggu er det ikke lett å være nygravid når det er såå varm mai som nå heller 😱

Skal jo egentlig ikke klage heller , frossenpinn som jeg egentlig er... mye som skjer i kroppen tydeligvis!!

Sånn utenom det er det en veldig fin dag. Pappa min ringte meg og ville ta meg med ut på lunsj, snedig da jeg hadde tenkt i disse dager å ta kontakt og få fortalt han at han skal bli bestefar igjen. Det var helt skjønt å komme opp i høyden i Tyholttårnet med air condition!!😀

Og funnet trikset for å avverge den verste formiddagskvalmen✌ spis en kraftig tidlig lunsj istedet for de puslemåltidene jeg driver å småspiser "hele tiden" fordi det hjelper der og da🤣 kylling BLT drukna i hvitløksdressing hjalp leenge og fremdeles! Rakk bare å si "jeg har no' news" til papi så gjetta han " skal du ha baby?" Og jeg forfjamset bare "øh ja" og han like forfjamset for trodde egentlig ikke det var det!! Han bare tulla egentlig ,(ikke så rart da jeg har sagt i 12 år jeg ikke skal ha fler) men da det viste seg å stemme ble han kjempeglad! Vi highfive'a og han fikk gåsehud over hele seg 😆 artiig!! 

 

Men nå er det vel på tide å fixe middag. Første dag på lenge jeg orker å i hele tatt tenke på middag iom.at kvalmen har vært fraværende idag. Passa fint siden kjæresten kommer på besøk etter jobb og sikkert er suulten han og✌ så blir det vaniljeis og jordbær til dessert! Litt fint med sommer likevel da😉

Mmmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+5

Phhuu fortsetter det i dette tempoet er chillinøtta snart rn ferdig baby som skal ut :) dagene flyr! 

Vært mye trøtt og uopplagt idag,men ikke så kvalm✌godt .. selv om jeg måtte duppe tre ganger for å bli våken og opplagt til grillingsog besøk av bestekompis med sønn. Good mat og hyggelig selskap. Var godt å sitte ute i sola og spise,ikke like steikende varmt i dag som i går... tegner til å bli en lettere natt da... kjæresten lå over til idag,tror aldri jeg har ligget så langt unna ham når vi har sovet før😭😂ikke bare bare med denne varmen , blir litt klamt med nærhet da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooog det ble varmere...full knallsol og jeg orker ikke sitte ute ... griner i skjul og har dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer noen ting. Datteren og niesen min vil så gjerne dra og bade,men jeg orker ikke å pakke sekk,bære sekk på buss og trikk for så å være nødt til å sitte ute,og på bakken,med alt det et besøk ved badevannet fører med seg 😭 kjipt å være alene med dem nå. Stakkars jentene mine😥 datteren min forstår meg da,hun vet jo om ting og hvorfor formen er så der. Men niesa er yngre og har ikke fått vite enda.. heldigvis ble de oppmuntret av å skal få med bankkortet mitt og handle helt selv på McDonald's. Første gang siden november,da vi sist hadde niesa mi på avlastning her ei uke😊liksom høydepunkt det. Jeg tenker jeg lager meg tacogryte/suppe hvis jeg makter steke kjøttdeig seinere. Idag er nok en dag jeg tenker "ååååneeeiiii huff hva har jeg gjort!"

Synd premien for å holde ut dette er så langt fram i tid enda😭klagesytesutreinnlegg idag...fæle meeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da :( Så kjedelig at formen er dårlig. Og man blir jo helt utslått av varmen, selv om det er fint med litt sol her i kalde Norge. Fint at du sendte dem på Mac Donalds da, de koser seg nok 😀 Jeg har ikke blitt så sliten og trøtt enda, men husker det fra forrige svangerskap. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De storkoste seg heldigvis :) ble borte 2 og en halv time😂

Håper du slipper å få det denne gangen da @Pupsilure 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi....dette lover jo braa for hvordan dette kommer til å gå... litt veeel tidlig,men impulskontrollen tok seg visst en liten flygetur rundt hjørnet! Også var det litt for å trøste meg selv... har litt forhistorie med terapishopping😁hihi

Men ramla da altså over ei nettside som hadde salg på utgående modeller av babynest..noe jeg såå gjerne vil ha ... hadde ikke sånt da tuppa var baby.. så aner ikke hva som er normal pris da,men når de her har kosta 1100 og nå kosta borti 700 var det jo tiilbud😍 å jeg bare "dåååån , tenk lille baby oppi her da!" 

 

20180603_130830.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Pupsilure skrev:

Den var utrolig fin! ❤ Sånn skal jeg ha denne gangen også 😀

Virker veldig praktiske😊👌

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babynest er gull verdt :) Vi brukte vårt masse sist, lenge etter han egentlig hadde vokst ut av det :ler: Og skal  ha det denne gangen også. I alle fall som dagseng! Sist gang sov han i det om natta også, men har lest etterpå at det vel ikke egentlig er anbefalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..blir for tett da eller?🤔

Tenkte ha sånn bedsidecrib eller noe her på natta😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...