Gå til innhold

Synes du norske IS-kvinner bør hjelpes hjem fra Syria?


roffe1

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Kvinner med barn burde vi få hjem. Mor burde stilles for norsk rett

Barnet må under Barnevernet.

Hva med menn med barn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Tøytigern skrev:

Hva med menn med barn?

Det samme. Tenker barnet er den viktigste. Foresatte (mor eller far) får vi bare ta med på kjøpet.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trude.lutt skrev:

Det samme. Tenker barnet er den viktigste. Foresatte (mor eller far) får vi bare ta med på kjøpet.... 

Gjelder det alle verdens flyktninger, eller bare de som reiste ut for å kjempe mot alt Norge står for?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Gjelder det alle verdens flyktninger, eller bare de som reiste ut for å kjempe mot alt Norge står for?

Har du hørt om norskt statsborgerskap? Barnet er norsk. Barnet har ikke reist ut for å kjempe. 

Og siden du tar det opp, hva med norske nordmenn som verver seg til å kjempe for Israel? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse
5 minutter siden, Tøytigern skrev:

Hva med de andre barna i flyktningeleiren? Fortjener de å være der? 

Skal ungen sitte foreldreløs i Norge, eller være hos moren i et land hun selv valgte å dra til? Jeg bare spør.

Her snakker de om å ta passet fra folk som vil reise og fremmedkrige. Men dama skal plutselig hjelpes inn i landet.

Hvem vet hvorfor hun sier hun vil hit? Har dere tenkt på at det kan være en plan bak det?

Skal vi ha en ny Krekar-sak, etterpå? Bare at det er en kvinne.

Hun valgte å dra og kjempe for faenskap. Hun oppdaget at det var faenskap. Hun angrer. Synd. Det må hun nesten leve med.

Norge har et ansvar for norske statsborgere vet du. Hver EU-nasjon har et ansvar for sine barn i flyktningeleirene. Syria har i hvert fall ikke ansvaret. 

Jeg har ikke sagt at mor skal hjelpes hjem, bare barnet. Barnet er uskyldig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Har du hørt om norskt statsborgerskap? Barnet er norsk. Barnet har ikke reist ut for å kjempe. 

Og siden du tar det opp, hva med norske nordmenn som verver seg til å kjempe for Israel? 

 

Men når det gjelder såkalte "brohodebarn" er Norge uforsonlige. Når unger har kommet til Norge med foreldrene, seldes de likevel ut. Her skal man hente andres barn. Hvorfor det? Hvordan henger dette sammen? Andre barn ble sendt med tvang til krigssoner med aktive kamper. Steder Listhaug selv ikke ville dratt til.

Endret av Tøytigern
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Sitronmelisse skrev:

Norge har et ansvar for norske statsborgere vet du. Hver EU-nasjon har et ansvar for sine barn i flyktningeleirene. Syria har i hvert fall ikke ansvaret. 

Jeg har ikke sagt at mor skal hjelpes hjem, bare barnet. Barnet er uskyldig! 

Har de? Statsborgere som dro for å kjempe MOT staten vår?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi hjelpe IS kvinner mens landsforrædere ellers har den største straffen? Hvor ble det av logikken? 

Når man valgfritt går inn i en terror organisasjon så får de ta konsekvensene av det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Har de? Statsborgere som dro for å kjempe MOT staten vår?

Nettopp !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Men når det gjelder såkalte "brohodebarn" er Norge uforsonlige. Når unger har komemt til Norge med foreldrene, seldes de likevel ut. Her skal man hente andres barn. Hvorfor det? Hvordan henger dette sammen? Andre barn ble sendt med tvang til krigssoner med aktive kamper. Steder Listhaug selv ikke ville dratt til.

Beklager, men jeg forstår ikke argumentasjon din. 

Jeg er helt uenig i at barn blir sendt ut av landet til krigssoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bonusmammaen skrev:

Nettopp !

Spør dere meg burde hun strippes for statsborgerskapet og forholde seg til at hun tok seg til IS og at hun fikk barn hun må ta ansvaret for der hun er. Hvis ikke må andre også hentes hit. Folk som ikke stod i ledtog med IS. Og ingen barn må sendes ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse
1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Har de? Statsborgere som dro for å kjempe MOT staten vår?

Hvis vi stenger dem ute uten norsk lov og dom er ikke dette landet verdt å kjempe for. Da er vi likestilt med hvilken som helst IS-stat! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trude.lutt skrev:

Beklager, men jeg forstår ikke argumentasjon din. 

Jeg er helt uenig i at barn blir sendt ut av landet til krigssoner. 

Det er jeg også. Men det skjer. Så skal plutselig barn av landsforrædere reddes? Hvorfor? Fordi foreldrene rev seg løs fra Norge og alt Norge står for, så skal deres barn forskjellsbehandles?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Sitronmelisse skrev:

Hvis vi stenger dem ute uten norsk lov og dom er ikke dette landet verdt å kjempe for. Da er vi likestilt med hvilken som helst IS-stat! 

Er vi? Da må vi ta alle fra IS hit og føre rettssak mot dem og hente alle i den leiren. Alle barn på to år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får FRP står opp for politikken sin og hjelpe dama med ungen der hun er. Ferdig snakka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sitronmelisse
Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Er vi? Da må vi ta alle fra IS hit og føre rettssak mot dem og hente alle i den leiren. Alle barn på to år.

Siden når ble alle barna der norske statsborgere? Hold deg til saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Det er jeg også. Men det skjer. Så skal plutselig barn av landsforrædere reddes? Hvorfor? Fordi foreldrene rev seg løs fra Norge og alt Norge står for, så skal deres barn forskjellsbehandles?

Hvor er forskjellsbehandlingen? Dette barnet er norsk statsborger.... 

Igjen, jeg er helt imot at barn utvises fra Norge og sendes til krigssoner. Føler vi diskuterer to forskjellige ting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lik linje med vannkjøtting av barn som blir fratatt familie, ser jeg ikke noe grunn til at mora her som står i liga med Terrorgruppen skal få annen behandling. Barnet kan bli omplassert å få noe vett til å ikke bli lik som sin familie. Denne synes syndt på mentaliteten i Norge begynner å skremme meg! 

Mora har konsekvent godt inn i en terrorgruppe. Hun får ta konsekvensene av dette. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bonusmammaen skrev:

På lik linje med vannkjøtting av barn som blir fratatt familie, ser jeg ikke noe grunn til at mora her som står i liga med Terrorgruppen skal få annen behandling. Barnet kan bli omplassert å få noe vett til å ikke bli lik som sin familie. Denne synes syndt på mentaliteten i Norge begynner å skremme meg! 

Mora har konsekvent godt inn i en terrorgruppe. Hun får ta konsekvensene av dette. 

Tenk på hvaslags presedens dette setter. Symbolpolitikken blir at "Joda, jeg kan bare dra ut og kjempe og går det ut over barna, kan de sendes til Norge"... Sånn kan vi ikke ha det.

Det er dette som blir effekten overfor disse fremmedkrigerne, som reiser ut, hvis denne damen og ungen hentes.

"Jeg hater det Norge står for, så jeg tar barna mine til et bedre sted og et annet samfunn og kjemper for det. Og går det galt så vil Norge hente meg og sørge for barnas framtid. Noen andre i Norge vil ta vare på barnet om jeg dør."

Vi kan ikke legge opp til noe sånt. Uansett om folk syns synd på ofre for IS.

Mente de at de dro til et bedre samfunn i IS, så må de ta konsekvensene av det, etterpå.

Endret av Tøytigern
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...