AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #1 Skrevet 28. mai 2018 Jeg syns det er en uting at foreldre lar barna tisse ute - når det faktisk er et toalett der! Eksempel; Var på Tøyenbadet i helgen og ungene blir sendt bort til buskene istedenfor å gå inn på do. Nei, det var ikke kø på do (gikk dit selv + med mine to barn, når de måtte på do). Kan dere ikke være litt mer siviliserte? Anonymkode: ac39e...3ca 4
Puny Skrevet 28. mai 2018 #2 Skrevet 28. mai 2018 Ja det er veldig spesielt. Skjønner godt at små barn som akkurat har sluttet med bleie og ikke er så gode på å holde seg kan jeg skjønne trenger en busk i blandt, men på Tøyenbadet med toaletter uten kø i nærheten burde man virkelig greie å komme seg på do... 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #3 Skrevet 28. mai 2018 Enig hvis det er et toalett i nærheten. Det er litt spesielt å sende barna bort i buskene når man er på Tøyenbadet og doen er lett tilgjengelig og til og med kø-fri. Men sånn ellers tar jeg lett på småunger som tisser i buskene eller ved et tre når man går er ute og går tur, det er ikke noe usivilisert over det. Som jeg sier til ungene mine (som synes det er pinlig hvis lillebror mååå tisse og drar ned buksa langs veikanten) "Folk som er under én meter høye har lov til å tisse ute når de må" Den eneste gangen jeg har opplevd stygge blikk var det til alt overmål fra en dame som dro på en diger bikkje, som- selvfølgelig- løftet beinet ved neste tre og tisset en hel liten innsjø. Anonymkode: fc92f...eae 6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #4 Skrevet 28. mai 2018 Det er spesielt ja. Helt greit om det ikke finnes toalett der, må man så må man liksom. Men er det toalett i nærheten så setter man seg ikke ned og tisser der folk oppholder seg. Anonymkode: cbad8...80f 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #5 Skrevet 28. mai 2018 Naboene våre i tomannsboligen gjør dette. De har to gutter i barneskolealderen, og fra de var små har guttene tisset ute i hagen. Vi har en liten, felles hage med gressplen, og det er ikke slik at de stiller seg bak et tre i et hjørne av hagen. Neida, de står gjerne rett utenfor kjøkkenvinduet vårt, eller andre steder midt på plena. Er ikke så fristende å gå barbent i den plena etterpå. Jeg er kjempenøye med at minstegutten min ikke kopierer deres atferd, han synes jo alt de store gutta gjør er så tøft. 😞 Dette er skolegutter, og de er godt over 1 m høye, altså. Sist jeg så det, kom den ene gutten rett ut og tisset, før han gikk videre mot fotballbanen. Hvorfor ikke tisse på do FØR han går ut døra???!!! Jeg prøver å holde meg for god til å si fra, for det er så mye gnål fra min side.... Det at guttene tisser i hagen vår er nesten det minste av alle irritasjonsmomenter med den familien...... (vil ha enebolig, nå!) Anonymkode: 1e57d...404 2
Gjest Sjokoladeknask Skrevet 28. mai 2018 #6 Skrevet 28. mai 2018 Jeg er nok av oppfatning at er der toalett i nærheten så går man dit. Var nede på Aker Brygge ved taxiholdeplassen sammen med ei venninne en gang og så en mor som holdt en unge på 3-4 år opp slik at ungen kunne gjøre fra seg. De sto mot en busk, men alle som gikk forbi kunne se både det ene og det andre. Jeg skjønner på en måte man vil gjøre det enklest mulig, menneh...
Sushi Skrevet 28. mai 2018 #7 Skrevet 28. mai 2018 Må man så må man. Her sender vi helst 7-åringen (jente) til et toalett hvis vi ikke er i skogen eller det er helt krise. Minsten på 4 (gutt) tisser fortsatt mye ute, men han må gå til en busk el.l. Han får ikke tisse midt på en plen. Mulig vi er litt for liberale på utetissing, men det er så lettvint... 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #8 Skrevet 28. mai 2018 9 timer siden, Puny skrev: Ja det er veldig spesielt. Skjønner godt at små barn som akkurat har sluttet med bleie og ikke er så gode på å holde seg kan jeg skjønne trenger en busk i blandt, men på Tøyenbadet med toaletter uten kø i nærheten burde man virkelig greie å komme seg på do... Hvis de er så små og kan ha problemer med å holde seg, så burde foreldrene kanskje satt på dem bleie fær de går på offentlige steder? Anonymkode: 1e73c...3ff
Puny Skrevet 28. mai 2018 #9 Skrevet 28. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis de er så små og kan ha problemer med å holde seg, så burde foreldrene kanskje satt på dem bleie fær de går på offentlige steder? Anonymkode: 1e73c...3ff Men på ett eller annet tidspunkt er det første gangen man går uten bleie på et offentlig sted da. 2
stan Skrevet 28. mai 2018 #10 Skrevet 28. mai 2018 De mannlige i familien tisser ute i hagen og ved hytta ved behov. Men begge steder er det godt med plass og uten sjenanse for noen. Hverken syn eller lukt. Andre steder prøver vi å finne toalett for barna. I byen lykkes det som regel, med flere barn vet vi av de fleste. Men er vi ute i naturen så skjer det bak en egnet busk.
atropos Skrevet 28. mai 2018 #11 Skrevet 28. mai 2018 Vi har stor hage og bor på landet, så ungene tisser i buskene her på sommeren. Men aldri i verden om jeg ville latt de tisse i en busk på tøyenbadet eller i en fornøyelsespark. Det synes jeg blir for uhygienisk. De er da ikke på roskildefestivalen heller... 1
Vera Vinge Skrevet 28. mai 2018 #12 Skrevet 28. mai 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis de er så små og kan ha problemer med å holde seg, så burde foreldrene kanskje satt på dem bleie fær de går på offentlige steder? Anonymkode: 1e73c...3ff Eh, har du barn? Barn kan klare seg fint uten bleie, og så plutselig er man et sted hvor det er langt til totalett. Man tar ikke på en 4-åring som har vært bleiefri i to år bleie fordi man skal til byen og kanskje ikke vet hvor alle toaletter er så man for en hver pris skal skåne folk fra å måtte se en liten tass tisse i en busk. Å gå rundt og tisse midt på gresset er ekkelt, og merkelig å tisse i busker rett ved siden av toalett uten kø. Men sånn generelt syns jeg barnetiss er veldig uskyldig, så lenge ikke noen må tråkke i det. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #13 Skrevet 28. mai 2018 3 timer siden, Sushi skrev: Må man så må man. Her sender vi helst 7-åringen (jente) til et toalett hvis vi ikke er i skogen eller det er helt krise. Minsten på 4 (gutt) tisser fortsatt mye ute, men han må gå til en busk el.l. Han får ikke tisse midt på en plen. Mulig vi er litt for liberale på utetissing, men det er så lettvint... Veldig upraktisk med ‘ute-tisse-barn’ i barnehagen. Mange har vanskelig for å forstå hvorfor de ikke kan tisse ute på plena/i en busk i bhg, for det får de jo hjemme - det er jo så lettvint... Anonymkode: 3f3a4...8e4
Sushi Skrevet 28. mai 2018 #14 Skrevet 28. mai 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig upraktisk med ‘ute-tisse-barn’ i barnehagen. Mange har vanskelig for å forstå hvorfor de ikke kan tisse ute på plena/i en busk i bhg, for det får de jo hjemme - det er jo så lettvint... Anonymkode: 3f3a4...8e4 Barn skjønner veldig fort at det er ulike regler hjemme og i barnehagen. Minsten her må for eksempel sitte på do i barnehagen, men hjemme og ute står han og tisser. Ikke noe problem det. Vi er stort sett på fjellet eller i skogen hele sommerferien, og da må vi jo tisse ute. Ingen av barna som har problemer med å skjønne at det er forskjellige regler på forskjellige steder... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå