AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #1 Del Skrevet 27. mai 2018 Hei! Bilen min ble tauet inn her pga veiarbeid. Har bildebevis på at det ikke var skiltet for den aktuelle adressen da jeg parkerte. Da bilen min var borte dagen etter var det satt opp skilt. Jeg hadde ikke 24 timer på meg til å kunne se dette skiltet. Holder på med å sende inn klage nå, men lurer på om noen har opplevd å få medhold i klage da det er lett å tenke at slikt som oftest er en tapt sak. Folk sier at jeg har en god sak, men det er jo alltids noe regler man ikke har fått med seg. Har du fått medhold? Hvor nøye beskrivelse bør man avgi i klagen? Tips eller oppmuntring på at det er mulig å få medhold i klage tas i mot:) - Ikke negative kommentarer. Anonymkode: 463c6...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #2 Del Skrevet 28. mai 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Bilen min ble tauet inn her pga veiarbeid. Har bildebevis på at det ikke var skiltet for den aktuelle adressen da jeg parkerte. Da bilen min var borte dagen etter var det satt opp skilt. Jeg hadde ikke 24 timer på meg til å kunne se dette skiltet. Holder på med å sende inn klage nå, men lurer på om noen har opplevd å få medhold i klage da det er lett å tenke at slikt som oftest er en tapt sak. Folk sier at jeg har en god sak, men det er jo alltids noe regler man ikke har fått med seg. Har du fått medhold? Hvor nøye beskrivelse bør man avgi i klagen? Tips eller oppmuntring på at det er mulig å få medhold i klage tas i mot:) - Ikke negative kommentarer. Anonymkode: 463c6...e99 Uansett hva du skriftlig fremstiller så må fremstillingen være for "dummies". Din fremstilling må være så detaljert at alle uten den minste kjennskap til saken forstår saken på detaljnivå. Undersøk også under kunngjøringer i lokalavisa. Der informeres det om denne typen veiarbeid. Hva andre får elelr har fått medhold i, hjelper deg lite å utbrodere. Din sak er unik og individuell. Anonymkode: 10641...8c0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #3 Del Skrevet 28. mai 2018 Har fått medhold 4 av 5 klager, aldri i første forsøk. P-selskap er helvetes forbud. Den ene klagen jeg ikke fikk medhold i, var da p-billetten gikk ut mens jeg poppet ut min førstefødte. Ikke godt nok argument med å prioritere rier og fødsel fremfor å fylle på skilling på p-plassen. 🙄 Anonymkode: ec5ef...3ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #4 Del Skrevet 28. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Uansett hva du skriftlig fremstiller så må fremstillingen være for "dummies". Din fremstilling må være så detaljert at alle uten den minste kjennskap til saken forstår saken på detaljnivå. Undersøk også under kunngjøringer i lokalavisa. Der informeres det om denne typen veiarbeid. Hva andre får elelr har fått medhold i, hjelper deg lite å utbrodere. Din sak er unik og individuell. Anonymkode: 10641...8c0 Allerede sendt. Jeg begynte først med en dummies-forklaring, men ble usikker på om det ble for mye. Ble til et kort og presis forklaring, så får jeg heller utbrodere ved neste klage. Har som sagt bilde både før og etter. Før uten skilt og etter med skilt. Hadde ikke 24t på å fjerne bilen heller etter at skilt er satt opp. Anonymkode: 463c6...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #5 Del Skrevet 28. mai 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har fått medhold 4 av 5 klager, aldri i første forsøk. P-selskap er helvetes forbud. Den ene klagen jeg ikke fikk medhold i, var da p-billetten gikk ut mens jeg poppet ut min førstefødte. Ikke godt nok argument med å prioritere rier og fødsel fremfor å fylle på skilling på p-plassen. 🙄 Anonymkode: ec5ef...3ec Ikke verst det da! Dette er i kommunen da, kanskje vanskeligere hos dem. Har jo bilde før og etter, men ikke godt å si på regelverket. Leste et sted at vaktene plikter å forsøke å varsle eier før borttauing, men det gjør de vel aldri. Haha, nei et sted må jo grensen gå ! Anonymkode: 463c6...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reputation Skrevet 28. mai 2018 #6 Del Skrevet 28. mai 2018 Hvordan og hvorfor har du dokumentert at det ikke var skilt? Visste du at det var veiarbeid men tok sjansen at det ikke var på den aktuelle adressen på akkurat den dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 28. mai 2018 #7 Del Skrevet 28. mai 2018 Fikk medhold i en klage rettet til Aker P-Drift. Parkeringsvakta deres hadde ikke forstått skiltingen på stedet og ila meg en urettmessig bot. Har opplevd to ganger at kommunale parkeringsvakter har ringt meg opp for å varsle fra om at jeg hadde feilparkert. Det tror jeg neppe vakter hos private parkeringsselskaper ville vurdert å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #8 Del Skrevet 28. mai 2018 12 minutter siden, Reputation skrev: Hvordan og hvorfor har du dokumentert at det ikke var skilt? Visste du at det var veiarbeid men tok sjansen at det ikke var på den aktuelle adressen på akkurat den dagen? Siden det ikke var skiltet akkurat der jeg parkerte tok jeg sjansen, men tok bilder i tilfelle. Anonymkode: 463c6...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reputation Skrevet 28. mai 2018 #9 Del Skrevet 28. mai 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden det ikke var skiltet akkurat der jeg parkerte tok jeg sjansen, men tok bilder i tilfelle. Anonymkode: 463c6...e99 Det er jo veldig teit av deg da Særlig hvis du vet det er skilter i nærheten Endret 28. mai 2018 av Reputation Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #10 Del Skrevet 28. mai 2018 6 minutter siden, Klossmajor skrev: Fikk medhold i en klage rettet til Aker P-Drift. Parkeringsvakta deres hadde ikke forstått skiltingen på stedet og ila meg en urettmessig bot. Har opplevd to ganger at kommunale parkeringsvakter har ringt meg opp for å varsle fra om at jeg hadde feilparkert. Det tror jeg neppe vakter hos private parkeringsselskaper ville vurdert å gjøre. Oi, det var jo noen hyggelige vakter det da. Har nå blitt tauet bort to ganger kommunalt, men ingen som har tatt kontakt. Regner med at det er fordi det er så mange i Oslo sentrum som feilparkerer? Anonymkode: 463c6...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #11 Del Skrevet 28. mai 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Bilen min ble tauet inn her pga veiarbeid. Har bildebevis på at det ikke var skiltet for den aktuelle adressen da jeg parkerte. Da bilen min var borte dagen etter var det satt opp skilt. Jeg hadde ikke 24 timer på meg til å kunne se dette skiltet. Holder på med å sende inn klage nå, men lurer på om noen har opplevd å få medhold i klage da det er lett å tenke at slikt som oftest er en tapt sak. Folk sier at jeg har en god sak, men det er jo alltids noe regler man ikke har fått med seg. Har du fått medhold? Hvor nøye beskrivelse bør man avgi i klagen? Tips eller oppmuntring på at det er mulig å få medhold i klage tas i mot:) - Ikke negative kommentarer. Anonymkode: 463c6...e99 Ja, det har jeg. Vakten løy også. Anonymkode: b8180...958 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #12 Del Skrevet 28. mai 2018 Akkurat nå, Reputation skrev: Det er jo veldig teit av deg da Særlig hvis du vet det er skiøter i nærheten Ja, men kan de ta meg på synsing? Det er vel forskriftene som bør ligge til grunn for en riktig dom. Men hadde jeg funnet en annen plass hadde jeg naturligvis ikke tatt sjansen. Anonymkode: 463c6...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #13 Del Skrevet 28. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det har jeg. Vakten løy også. Anonymkode: b8180...958 Nei er det sant? Hva var situasjonen? Anonymkode: 463c6...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #14 Del Skrevet 28. mai 2018 Når slike skilt står i nærheten her så gjelder det for hele sonen. Sikker på at de må sette opp skilt i hver eneste gate? Anonymkode: 9f0b8...03b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #15 Del Skrevet 28. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når slike skilt står i nærheten her så gjelder det for hele sonen. Sikker på at de må sette opp skilt i hver eneste gate? Anonymkode: 9f0b8...03b De hadde nå gjort det over alt, så når det var ett sted de ikke hadde gjort det forstod jeg det som at det var et unntak. Men er ikke sikker, nei. Mulig det var et soneskilt jeg ikke så, eller noe sånt Anonymkode: 463c6...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reputation Skrevet 28. mai 2018 #16 Del Skrevet 28. mai 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men kan de ta meg på synsing? Det er vel forskriftene som bør ligge til grunn for en riktig dom. Men hadde jeg funnet en annen plass hadde jeg naturligvis ikke tatt sjansen. Anonymkode: 463c6...e99 Jo men du har jo fått med deg skiltene, så du har ingen grunn til å klage på at det ikke var merket og opplyst. Du skjønner vel selv at du ikke opptrer ærlig nå. Ikke kommer du til å vinne denne saken heller. Du tok en sjanse og tapte. Synd, men sånn er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #17 Del Skrevet 28. mai 2018 10 minutter siden, Reputation skrev: Jo men du har jo fått med deg skiltene, så du har ingen grunn til å klage på at det ikke var merket og opplyst. Du skjønner vel selv at du ikke opptrer ærlig nå. Ikke kommer du til å vinne denne saken heller. Du tok en sjanse og tapte. Synd, men sånn er det. Takk for oppmuntringen:) Anonymkode: 463c6...e99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #18 Del Skrevet 6. juni 2018 TS her. Da kan jeg med glede meddele at jeg har fått medhold i min klage og at bymiljøetaten har funnet å kunne refundere alle utgifter forbundet med at bilen ble inntauet. Anonymkode: 463c6...e99 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #19 Del Skrevet 6. juni 2018 Hip hip hurra og grattis! Én til som har vist p-selskapene begrensningene sine...godt gjort! Anonymkode: ec5ef...3ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppi Skrevet 6. juni 2018 #20 Del Skrevet 6. juni 2018 (endret) On 5/28/2018 at 8:55 PM, Reputation said: Jo men du har jo fått med deg skiltene, så du har ingen grunn til å klage på at det ikke var merket og opplyst. Du skjønner vel selv at du ikke opptrer ærlig nå. Ikke kommer du til å vinne denne saken heller. Du tok en sjanse og tapte. Synd, men sånn er det. For noen tullesvar du kommer med, hun «burde ha visst» er ikke god nok grunn til å bøtelegge/taue vekk. Var det ikke skiltet, så var det ikke parkering forbudt. Ferdig med den saken. Feies det i nabolaget, og det ikke er satt opp skilt i din gate, skal du selvfølgelig kunne parkere der med ren samvittighet, du skal ikke måtte synse om hvorfor nettopp din gate ikke er skiltet, det kan det være ørten grunner til. Vedrørende undersøkelsesplikt, ref. parkeringsforskriften §25: Quote § 25.Undersøkelsesplikt På parkeringsplass på offentlig ferdselsåre må fører og eier av motorvognen senest 24 timer etter at parkeringsregulerende skilt er satt opp, rette seg etter skiltet. Endret 6. juni 2018 av puppi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå