AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #1 Skrevet 27. mai 2018 Jeg skal forsøke å gjøre dette kort. Min manns elendige kjøkkenhygiene har vært et tema i flere år. Mye søl og gris som han ikke "ser" og sier han glemmer og at det ikke er så farlig. Vi har snakket og kranglet MYE om dette me han sier at det er hysteri alt sammen. Min mann elsker kylling og vil ha det ofte, ikke noe problem, det er både sunt og godt. Men rå kylling er jo en bakteriebobme. Og med hans dårlige rutiner på kjøkkenet og fraværende hygiene fikk vår 9 mnd. lille gutt i seg litt væske fra en åpnet pakke kylling. Jeg var ute i hagen med noe hageavfall da dette skjedde. Jeg kommer inn, mannen sier ingenting, vi spiser og alt er normalt. Etter jo timer merker jeg at gutten vår har litt feber, jeg henter kald klut og tar han på fanget. Feberen blir bare høyere og jeg ringer legevakten. De sier jeg kan komme med en gang, mannen sier jeg er hysterisk og nekter å kjøre så jeg ringer min far som kommer med en gang (jeg er under kjøreopplæring nå). På sykehuset tar de prøver og etterhvert får jeg vite at de mistenker e-coli smitte og frDkter nyresvikt. det blir slått full alarm og jeg ringer hjem. Mannen kommer til sykehuset og der...... først da innrømmer han at jo, gutten hadde visst hatt den ene hånden oppi kyllingpakken også puttet den i munnen. Det svarter helt for meg, jeg blir selv lagt i en sykehusseng og får noe beroligende. Etter over en uke på sykehus blir gutten vår utskrevet. Hjemme er ikke ting som før, mannen min lusker rundt. Jeg har fortalt alle hva som skjedde. Foreldrene hans er sinte. mine foreldre er sinte på han og vil helst at jeg skal flytte hjem til dem med gutten og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler meg dratt i alle retninger. Beklager evt. skrivefeil. Maiken Anonymkode: dbcdc...f3d
Gjest BearMama Skrevet 27. mai 2018 #2 Skrevet 27. mai 2018 Dette kunne ha skjedd uten at det var snakk om dårlig kjøkkenhygiene. Nok med å kaste rester/pakning i søppelet og glemmer å kaste det ut med en gang. Virker mer som om dere hadde problemer fra før og dette fikk deg til å tippe over. Om dere hadde hatt et fantastisk forhold og dette hadd hendte ville du reagert like sterkt?
Populært innlegg Hulderen Skrevet 27. mai 2018 Populært innlegg #3 Skrevet 27. mai 2018 4 minutter siden, BearMama skrev: Dette kunne ha skjedd uten at det var snakk om dårlig kjøkkenhygiene. Nok med å kaste rester/pakning i søppelet og glemmer å kaste det ut med en gang. Virker mer som om dere hadde problemer fra før og dette fikk deg til å tippe over. Om dere hadde hatt et fantastisk forhold og dette hadd hendte ville du reagert like sterkt? Det er to ting som er ille her. For det første at barnet fikk i seg den rå kyllingsaften. Som du sier, det kunne ha skjedd hvem sm helst om man var uheldig. Men så får barnet feber. I stedet for at mannen til TS da forteller hva som har skjedd og får barnet på sykehys, så kaller han TS hysterrisk og nekter å kjøre dem. Er ikke det et alvorlig faresignal, så vet ikke jeg. Jeg skjønner godt at TS ikke har tillit til ham etter det. 101
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #4 Skrevet 27. mai 2018 3 minutter siden, Hulderen skrev: Det er to ting som er ille her. For det første at barnet fikk i seg den rå kyllingsaften. Som du sier, det kunne ha skjedd hvem sm helst om man var uheldig. Men så får barnet feber. I stedet for at mannen til TS da forteller hva som har skjedd og får barnet på sykehys, så kaller han TS hysterrisk og nekter å kjøre dem. Er ikke det et alvorlig faresignal, så vet ikke jeg. Jeg skjønner godt at TS ikke har tillit til ham etter det. Enig. Er dette forenlig med et trygt og godt familieliv, en trygg oppvekst for barn? Anonymkode: dc475...f5e 12
GammelKaktus Skrevet 27. mai 2018 #5 Skrevet 27. mai 2018 Hadde ikke stolt på den mannen der med et barn. en ting er at barnet klarte å grabbe til seg pakningen men at faren ikke sier noe når barnet blir dårlig det er skikkelig illevarslende. Hadde vært nok til å dumpe han for min del. 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 Populært innlegg #6 Skrevet 27. mai 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal forsøke å gjøre dette kort. Min manns elendige kjøkkenhygiene har vært et tema i flere år. Mye søl og gris som han ikke "ser" og sier han glemmer og at det ikke er så farlig. Vi har snakket og kranglet MYE om dette me han sier at det er hysteri alt sammen. Min mann elsker kylling og vil ha det ofte, ikke noe problem, det er både sunt og godt. Men rå kylling er jo en bakteriebobme. Og med hans dårlige rutiner på kjøkkenet og fraværende hygiene fikk vår 9 mnd. lille gutt i seg litt væske fra en åpnet pakke kylling. Jeg var ute i hagen med noe hageavfall da dette skjedde. Jeg kommer inn, mannen sier ingenting, vi spiser og alt er normalt. Etter jo timer merker jeg at gutten vår har litt feber, jeg henter kald klut og tar han på fanget. Feberen blir bare høyere og jeg ringer legevakten. De sier jeg kan komme med en gang, mannen sier jeg er hysterisk og nekter å kjøre så jeg ringer min far som kommer med en gang (jeg er under kjøreopplæring nå). På sykehuset tar de prøver og etterhvert får jeg vite at de mistenker e-coli smitte og frDkter nyresvikt. det blir slått full alarm og jeg ringer hjem. Mannen kommer til sykehuset og der...... først da innrømmer han at jo, gutten hadde visst hatt den ene hånden oppi kyllingpakken også puttet den i munnen. Det svarter helt for meg, jeg blir selv lagt i en sykehusseng og får noe beroligende. Etter over en uke på sykehus blir gutten vår utskrevet. Hjemme er ikke ting som før, mannen min lusker rundt. Jeg har fortalt alle hva som skjedde. Foreldrene hans er sinte. mine foreldre er sinte på han og vil helst at jeg skal flytte hjem til dem med gutten og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler meg dratt i alle retninger. Beklager evt. skrivefeil. Maiken Anonymkode: dbcdc...f3d Merkelig sykehistorikk. Enda merkeligere at de ikke har varslet om ecolismitte og kylling i media. Fordi varsel om ecoli i kylling skal gå ut straks det er mistanke om ecolig som gir nyresvikt. Produkter trekkes ogaå da tilbake via varsel i media. Anonymkode: 3a3a5...b3f 70
Gjest BearMama Skrevet 27. mai 2018 #7 Skrevet 27. mai 2018 (endret) 10 minutter siden, Hulderen skrev: Det er to ting som er ille her. For det første at barnet fikk i seg den rå kyllingsaften. Som du sier, det kunne ha skjedd hvem sm helst om man var uheldig. Men så får barnet feber. I stedet for at mannen til TS da forteller hva som har skjedd og får barnet på sykehys, så kaller han TS hysterrisk og nekter å kjøre dem. Er ikke det et alvorlig faresignal, så vet ikke jeg. Jeg skjønner godt at TS ikke har tillit til ham etter det. At han ikke reagerte på samme måte som TS vedrørende feberen trenger ikke å bety at mannen ikke bryr seg. Babyer kan få opp til 40 i feber uten at det betyr at det må være noe alvorlig. Og får inntrykk av at dette er første babyen og at alt er temmelig nytt for dem begge. I tillegg får jeg inntrykk av, rett meg om jeg tar feil, at Ts og mannen har slitt lenge og at Ts hovedsaklig har tatt seg av babyen uten å slippe far særlig til. Det er ganske mange førstegangsmødre som blir veldig dominerende når det kommer til babyen og følger med som en hauk på fedrene slik at de blir stresset, usikker og nesten melder seg ut inntil barnet blir litt eldre. Jeg tenker at far ikke tenkte så mye over at ungen hadde stukket hånden oppi kyllingpakken og koblet det til feberen. Endret 27. mai 2018 av BearMama
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #8 Skrevet 27. mai 2018 Jeg skjønner veldig godt at du sliter med å stole på mannen din etter dette, det hadde jeg gjort også. Men har han forandret seg på kjøkkenet, evt holder seg langt unna kjøkkenet og gjør andre ting så du kan ta kjøkkentjenesten framover til han har lært kjøkkenhygiene? Kanskje han burde gått på kurs for å lære seg hygiene? Problemet er at dersom du går fra denne mannen så skal han jo ha samvær med sønnen sin og da har du ikke oppsyn med hva som skjer, så da kan det jo skje igjen. Det hadde jeg tenkt i hvert fall. Han har sviktet i to trinn her, for det første med hygienen og for det andre mht å ringe legevakten. Hva sier han nå forresten, når dere snakker om at sønnen deres rett og slett kunne vært død pga hans hygiene og arrogante holdning? Anonymkode: 721e3...4ee 6
kisskissbangbang Skrevet 27. mai 2018 #9 Skrevet 27. mai 2018 Enig med de andre, måten han reagerte på da barnet ble sykt hadde gjort at jeg aldri kunne stolt på eller blitt glad i den mannen igjen. For et svik mot deg og barnet. 8
havfruen91 Skrevet 27. mai 2018 #10 Skrevet 27. mai 2018 Uhell skjer, men å ikkje tilstå med ein gang er ganske idiotisk.. hadde vurdert å gått ja, spesielt om dette er noe han har gjort tidligere 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #11 Skrevet 27. mai 2018 Jeg trodde ikke smitten ville føre til slike symptomer fra middagsforberedelse til middag. Og er dette noe som skjedde for lenge siden, siden media ikke har advart om hvilket parti og produsent av kylling som inneholder smitten? Anonymkode: 573d6...23c 33
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #12 Skrevet 27. mai 2018 Dette skjedde ikke i forrige uke. Det er en stund siden. har trengt tid på å få dette på avstand men har innsett at jeg sliter med å stole på han igjen. Og det at foreldrene våre på begge sider er så sinte hjelper heller ikke. Takk for innspill. Vi hadde få samlivsproblemer før dette skjedde. Maiken Anonymkode: dbcdc...f3d
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #13 Skrevet 27. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette skjedde ikke i forrige uke. Det er en stund siden. har trengt tid på å få dette på avstand men har innsett at jeg sliter med å stole på han igjen. Og det at foreldrene våre på begge sider er så sinte hjelper heller ikke. Takk for innspill. Vi hadde få samlivsproblemer før dette skjedde. Maiken Anonymkode: dbcdc...f3d Det nyeste tilfellet er for ett år siden. Har dere levd sammen i ett år uten at han har fått være alene med barnet og at dere alle er så omgitt av sinte familiemedlemmer, sinne og mistro mellom dere to, så bør dere separeres i dag. For barnets del, for det må ha vært et jævlig år. Anonymkode: 573d6...23c 22
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #14 Skrevet 27. mai 2018 14 minutter siden, AnonymBruker said: Merkelig sykehistorikk. Enda merkeligere at de ikke har varslet om ecolismitte og kylling i media. Fordi varsel om ecoli i kylling skal gå ut straks det er mistanke om ecolig som gir nyresvikt. Produkter trekkes ogaå da tilbake via varsel i media. Anonymkode: 3a3a5...b3f 🤔 Anonymkode: 9ca47...694 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #15 Skrevet 27. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette skjedde ikke i forrige uke. Det er en stund siden. har trengt tid på å få dette på avstand men har innsett at jeg sliter med å stole på han igjen. Og det at foreldrene våre på begge sider er så sinte hjelper heller ikke. Takk for innspill. Vi hadde få samlivsproblemer før dette skjedde. Maiken Anonymkode: dbcdc...f3d En stund siden? Er nesten ett år siden det har vært i media om små barn innlagt med E coli i Norge, og den ungen var ett år. Anonymkode: d8bc0...309 14
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #17 Skrevet 27. mai 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Er dette forenlig med et trygt og godt familieliv, en trygg oppvekst for barn? Anonymkode: dc475...f5e Ja. Glipper kan skje innimellom Anonymkode: 8b09b...ff8 1
Peaches Skrevet 27. mai 2018 #18 Skrevet 27. mai 2018 Lukter fake news her. Og du ble så hysterisk at du selv ble innlagt og fikk beroligende? Spesielt... 26
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 27. mai 2018 #19 Skrevet 27. mai 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #20 Skrevet 27. mai 2018 Selv om man har grei hygiene, så kan det likevel skje glipp innimellom... Anonymkode: 0e517...977 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå