Gå til innhold

Første forsøk


Blåklokke8

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er helt ny her og er igjennom mitt aller første forsøk. Her er det mannlig faktor, mannen har 12 mill(totalt) svømmere som svømmer bra, men det er ikke nok til å få det til å egenhånd. Her er alt i orden. Vi har derfor fått beskjed om at det er store sjanser for å lykkes og at det gjerne er par som oss som lykkes på første forsøk. (men jeg vet, alt kan skje og det finnes mange som har fått den beskjeden som likevel har strever i det uendelige, så jeg er forberedt på at det kanskje må flere forsøk til.)Fikk ut 15 egg, 10 var modne og 8 er perfekt befruktet. Mer vet jeg ikke før til mandag. Skjer det ofte at alle faller fra i delingen, selv om de er perfekt befruktet? er skikkelig nervøs for det. 

Ellers må jeg si at stimuleringen har gått over all forventning, tøft psykisk, men helt greit fysisk. Sprøyter i kun 8 dager på kort regime.. eggløsningssprøyte på dag 9 og uttak på dag 11.. Uttaket merket jeg så vidt. 

 

jeg er så nervøs for at dette ikke skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med 8 egg får du nok insett,  og noen på frys antakelig.

Vi måtte ha ivf pga arvelig sykdom i familien.  Fikk høre det var ca 30-35% sjanse for vellykket graviditet per gang. Så 1/3 vil jo lykkes første gang.

Vi hadde ikke så flaks, men etter 7 ivf (en del fryseforsøk her) har vi snart en storebror og lillebror :)

Anonymkode: 0dbb3...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor sannsynlighet for at minst ett av eggene deler seg fint og at det blir innsett på mandag. Jeg tror ikke de kan vite så mye om kvalitet enda. Men når det ikke er oppdaget noen problemer hos deg, er det gode sjanser for at eggkvaliteten er god :) Min rekord over tre forsøk er fire befruktet, men jeg har alltid fått innsett. Ble gravid og fikk et barn på tredje forsøk.

Ventetiden er nervepirrende! Lykke til :)

Anonymkode: 999ac...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoff, er litt ny og amatør på dette forumet. Skulle endre noe også ble alt bare borte tiø et punktum😂 (Flaut)

Endret av Blåklokke8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med 8 egg får du nok insett,  og noen på frys antakelig.

Vi måtte ha ivf pga arvelig sykdom i familien.  Fikk høre det var ca 30-35% sjanse for vellykket graviditet per gang. Så 1/3 vil jo lykkes første gang.

Vi hadde ikke så flaks, men etter 7 ivf (en del fryseforsøk her) har vi snart en storebror og lillebror :)

Anonymkode: 0dbb3...3a0

7 ivf, fy søren! Beundringsverdig å klare å stå i runden så mange ganger, frys eller ei! Det er vel gevinsten som blir drivkraften, tenker jeg 😃 Klart det er verdt det hvis resultatet er baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blåklokke8 skrev:

7 ivf, fy søren! Beundringsverdig å klare å stå i runden så mange ganger, frys eller ei! Det er vel gevinsten som blir drivkraften, tenker jeg 😃 Klart det er verdt det hvis resultatet er baby!

3 og 4 forsøk pr barn er vel ikke så ille eller uvanlig vel?

Anonymkode: e8a9d...ff9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg har også nylig vært igjennom min første IVF-runde. Det er mannlig faktor hos oss også, ikke funnet noe som skal gjøre ting vanskeligere hos meg, og vi begge er 27 år. Hentet ut 14 egg, hvorav 11 var modne, 4 ble befruktet med ICSI, alle fire overlevde, så de tre andre som ikke ble satt inn ble fryst i to strå :) testet positivt 15. mai, så er 5+4 i dag. Lykke til på mandag, håper det går veien for dere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Juni15 skrev:

Hei. Jeg har også nylig vært igjennom min første IVF-runde. Det er mannlig faktor hos oss også, ikke funnet noe som skal gjøre ting vanskeligere hos meg, og vi begge er 27 år. Hentet ut 14 egg, hvorav 11 var modne, 4 ble befruktet med ICSI, alle fire overlevde, så de tre andre som ikke ble satt inn ble fryst i to strå :) testet positivt 15. mai, så er 5+4 i dag. Lykke til på mandag, håper det går veien for dere!

Ååå, blir så glad når jeg hører sånne historier. Krysser fingrene for at det går bra hele veien for deg ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Blåklokke8 said:

7 ivf, fy søren! Beundringsverdig å klare å stå i runden så mange ganger, frys eller ei! Det er vel gevinsten som blir drivkraften, tenker jeg 😃 Klart det er verdt det hvis resultatet er baby!

Det var tøft mens det stod på ja, særlig med førstemann. Vi startet i desember, jeg ble gravid 31. August. Fridager og ferier er noe herk med ivf, fordi de kan forsinke så mye!

Skriver om våre forsøk for å normalisere at det kan ta litt tid og forsøk også. Og jeg er enig i at 3 og 4 forsøk ikke er så mye.. Føltes riktignok ikke slik etter 2 mislykkede forsøk, men for oss var det ikke et alternativ å gi opp. 

I vårt siste forsøk på nr 1 hadde jeg allerede en back-up plan med donor hvis det ikke gikk.  Det hjalp meg å holde ut

Anonymkode: 0dbb3...3a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var tøft mens det stod på ja, særlig med førstemann. Vi startet i desember, jeg ble gravid 31. August. Fridager og ferier er noe herk med ivf, fordi de kan forsinke så mye!

Skriver om våre forsøk for å normalisere at det kan ta litt tid og forsøk også. Og jeg er enig i at 3 og 4 forsøk ikke er så mye.. Føltes riktignok ikke slik etter 2 mislykkede forsøk, men for oss var det ikke et alternativ å gi opp. 

I vårt siste forsøk på nr 1 hadde jeg allerede en back-up plan med donor hvis det ikke gikk.  Det hjalp meg å holde ut

Anonymkode: 0dbb3...3a0

Viktig å normalisere dette med at det kan ta tid. Jeg ble nesten litt irritert på legen fordi jeg følte hun var skremmende optimistisk. Sa at DETTE blir det barn av osv.. det kan man jo faktisk ikke vite!! Jeg liker best å forholde meg til realiteten om at det er like stor sannsynlighet for å lykkes som å ikke lykkes, men selvfølgelig bra at hun har troen. Vi har valgt å gjøre forsøk privat mens vi står i offentlig kø, så deilig å slippe dette med mye ferie. (Ikke hørt noe fra det offentlige enda) klinikken har ferie, så klart, men jeg kunne få egguttak i pinsen hvis tiden var inne for det..

 

så spent på hvordan det går med mine 8 håpefulle😀 Kan nesten ikke vente til i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ligger nok og deler seg mens jeg skriver  :) Lykke til!!

Anonymkode: 0dbb3...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Endelig ruger. 5 hadde overlevd til dag 3. 1 perfekt inn og de 4 andre skal dyrkes videre til blastocyster før frys😀 Blir spennende å se om noen faller av de neste to dagene.

 

takk for lykkeønskinger ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååååå, jeg fikk tre perfekte blastocyster på frys😭😍 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2018 den 10.43, AnonymBruker skrev:

3 og 4 forsøk pr barn er vel ikke så ille eller uvanlig vel?

Anonymkode: e8a9d...ff9

Ikke uvanlig, men heller ikke malen, håper jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blåklokke8 skrev:

Ååååååå, jeg fikk tre perfekte blastocyster på frys😭😍 

Hurra 💕 Nyt tiden fremover, du er gravid til det motsatte er bevist! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Juni15 skrev:

Hurra 💕 Nyt tiden fremover, du er gravid til det motsatte er bevist! 

Prøver liksom å tenke at egget som ble satt inn var jo av enda bedre kvalitet på dag 3 enn de som endte som perfekte blastocyster.. så forhåpentligvis er det en fin blastocyst inni magen min i nå også. Må tro litt på det fram til det motsatte er bevist 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blåklokke8 skrev:

Prøver liksom å tenke at egget som ble satt inn var jo av enda bedre kvalitet på dag 3 enn de som endte som perfekte blastocyster.. så forhåpentligvis er det en fin blastocyst inni magen min i nå også. Må tro litt på det fram til det motsatte er bevist 😄 

hva er blastocyst?

Anonymkode: e8a9d...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et befruktet egg som er dyrket i 5 dager. De tåler frysing mye bedre en frys i tidligere stadier, og sjansen for graviditet er veldig gode. En annen fordel er at de ved blastocyststadiet kan vurdere kvaliteten på embryo optimalt. (i følge klinikken og i følge forskning lest på nett) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei, nå senker jeg skuldrene bittebittelitt og tenker at jeg er gravid fram til det motsatte skjer. Har testet hver dag siden tirsdag og streken blir sterkere og sterkere for hver dag som går. Tok i tillegg digital i dag, dagen før testdag, og den sa "gravid 2-3" uker 😀😀😀 så jupp, vi er gravide😍 Takknemlig🙏🏼

 

Masse lykke til til dere andre her inne❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...