Gå til innhold

Mannen nekter å slå plenen på søndager!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får ikke tid i dag heller og nå begynner det å bli på tide! Ikke slått plenen i år. I morgen skal vi ikke noe, men han sier det er «ulovlig å slå plenen søndager», det samme sa han om andre pinsedag, vil ikke at naboene skal bli sure!? Er vel bare noe gammeldagse greier og ikke mer ulovlig enn å få barn utenfor ekteskap, vel? Må visst bare gjøre det selv om det skal bli gjort, bare unnskyldninger hele tiden.

Anonymkode: ab236...dd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lov, du kan få bot eller tilsnakk av politiet. Og veldig sure naboer. 

Anonymkode: 450d9...777

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta litt ansvar å slå gresset selv, hmm?

Anonymkode: 47ec7...276

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke tid i dag heller og nå begynner det å bli på tide! Ikke slått plenen i år. I morgen skal vi ikke noe, men han sier det er «ulovlig å slå plenen søndager», det samme sa han om andre pinsedag, vil ikke at naboene skal bli sure!? Er vel bare noe gammeldagse greier og ikke mer ulovlig enn å få barn utenfor ekteskap, vel? Må visst bare gjøre det selv om det skal bli gjort, bare unnskyldninger hele tiden.

Anonymkode: ab236...dd6

I nabolagene jeg har bodd ville du fått naboene på nakken hvis du klippet plenen på søndager. Så det kan jo hende han har et poeng. Vi klipper aldri plenen på helligdager eller søndager, fordi vi tar hensyn til naboene. Selv om du synes det er gammeldags så er det ikke sikkert naboene dine er enige. Er det vanlig/ flere som klipper på søndager rundt dere? Hvis ikke kan det være lurt å droppe det. 

Evt få dere automatisk klipper, som både er stille nok til å klippe søndager, og så slipper dere å diskutere hvem som skal gjøre det 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke tid i dag heller og nå begynner det å bli på tide! Ikke slått plenen i år. I morgen skal vi ikke noe, men han sier det er «ulovlig å slå plenen søndager», det samme sa han om andre pinsedag, vil ikke at naboene skal bli sure!? Er vel bare noe gammeldagse greier og ikke mer ulovlig enn å få barn utenfor ekteskap, vel? Må visst bare gjøre det selv om det skal bli gjort, bare unnskyldninger hele tiden.

Anonymkode: ab236...dd6

Det er en kjempe bra mann du har. Jeg kunne ønske han som nabo. 

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo tydeligvis tid til å sitte på KG og skrive da, kunne jo klippet gresset isteden...

Anonymkode: 450d9...777

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Er vel bare noe gammeldagse greier og ikke mer ulovlig enn å få barn utenfor ekteskap, vel?

http://www.viivilla.no/ovrig/lover-og-regler/klippe-plenen-pa-sondager/

"Ifølge lovverket er det ikke lov å forstyrre med utilbørlig larm mellom klokken 00 til 2400, altså hele dagen. Dette gjelder søndager og alle andre røde dager. På pinse-, påske og julaften skal freden senke seg fra 16.00."

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gjør min kjæreste, han vil ikke klippe søndager, så det respekterer jeg. Jeg skal straks ut og klippe plenen selv ;)

 

Anonymkode: a40db...9fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er ikke lov da så. Du kan få bot. Gøy for dere det tenker jeg. 

Anonymkode: d29ca...816

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at du ber mannen din om å gjøre noe ulovlig jeg. Ber du han kjøre i fylla også?

Synes de som klipper plen på søndag er litt mindre opplyste jeg da. "Alle" vet at det er ulovlig, men det er noen som må "trasse litt" og vise at de "gjør som de vil". Helligdagsfred og søndagsfred er viktig i det bråkete samfunnet vi lever i (ikke av religiøse grunner). Skal vi ha det fint med naboer, må man ta hensyn - og ikke bare tenke på seg selv.

Forøvrig kan du vel klippe plenen selv på alle hverdagene vi har i uka.

Endret av Myrthel
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, skulle alle naboene mine var som mannen din. Jeg kan ikke fordra gressklipperstøy, og synes det er fantastisk at det er i hvert fall én dag i uka der man slipper bråket. Plenen tåler å stå til mandag! (Har man robotgressklipper er det selvsagt noe annet, de bråker ikke). 

Anonymkode: 71599...385

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å ta litt ansvar å slå gresset selv, hmm?

Anonymkode: 47ec7...276

Ja, jeg kan gjøre det selv, men når jeg sier det blir han bare sur, og jeg får visst ikke lov å gjøre det søndag. I dag er vi bortreist.

Anonymkode: ab236...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo tydeligvis tid til å sitte på KG og skrive da, kunne jo klippet gresset isteden...

Anonymkode: 450d9...777

Vi er ikke hjemme nå.

Anonymkode: ab236...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PussLe! skrev:

Det er helligdager, og det du ber han om er å bryte loven.

Hva slags tull er nå dette? Det er jo på søndager man har tid til sånt! Latterlig, om det faktisk er en lov som sier dette.

Anonymkode: ab236...dd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg kan gjøre det selv, men når jeg sier det blir han bare sur, og jeg får visst ikke lov å gjøre det søndag. I dag er vi bortreist.

Anonymkode: ab236...dd6

Klipp gresset på mandag da.. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...